نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
آب پاکی روی دست عربستانی‌ها؛ لیگ قهرمانان اروپا فقط برای اروپایی‌هاست!
منبع: Marca
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

رئیس یوفا نه تنها احتمال حضور عربستان سعودی در لیگ قهرمانان اروپا را رد کرد بلکه احتمال میزبانی ایالات متحده برای فینال مسابقات قهرمانی اروپایی را هم بعید دانست.

الکساندر چفرین، رئیس یوفا، درباره وضعیت فعلی فوتبال به ویژه تمرکز بر لیگ نوظهور عربستان سعودی و فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا صحبت کرد. چفرین لیگ عربستان را با لیگ چین مقایسه کرد که آن هم چند سال پیش چندین ستاره را جذب کرده بود.

چفرین به نشریه اکیپ گفت: «این یک تهدید نیست، ما رویکرد مشابهی را در چین دیده بودیم که بازیکنان را در پایان دوران حرفه‌ای‌شان با ارائه پول زیادی می‌خرید. فوتبال چین پیشرفت نکرد و بعد از آن به جام جهانی راه پیدا نکرد. این راه درستی برای پیشرفت نیست. آنها باید روی پیشرفت بازیکن و مربی کار کنند، اما این مشکل من نیست.»

رئیس یوفا همچنین تاکید کرد که بهترین بازیکنان در دوران اوج خود به عربستان نرفته‌اند. او افزود: «بازیکنانی هستند که در پایان دوران حرفه‌ای خود قرار دارند و بازیکنان دیگری هستند که برای رسیدن به رقابت‌های بزرگ آنقدرها جاه‌طلب نیستند. تا آنجا که من می‌دانم کیلیان امباپه و ارلینگ هالند رویای رفتن به عربستان سعودی را ندارند. من فکر نمی‌کنم بهترین بازیکنان در اوج دوران حرفه‌ای خود به عربستان سعودی بروند. وقتی مردم در مورد بازیکنانی که به آنجا رفته‌اند با من صحبت می‌کنند، نمی‌دانند آنها کجا بازی می‌کنند.»

چفرین در ادامه اشاره کرد که در حال حاضر عربستان سعودی را رقیبی برای مسابقات قهرمانی اروپا نمی‌داند و گفت: «این موضوع رسانه‌ها را به هیجان می‌اندازد اما جامعه فوتبال اروپا را نه. خواهیم دید، اما حتی یک لحظه هم فکر نمی‌کنم که این موضوع می‌تواند رقابت‌های ما را تهدید کند.»

در هفته‌های اخیر شایعاتی مبنی بر احتمال حضور باشگاه‌های عربستانی در لیگ قهرمانان اروپا در دوره‌های آتی به گوش می‌رسد، اما چفرین این گمانه‌زنی را رد کرد. او گفت: «یک رسانه بدون اینکه از ما بپرسد در این مورد صحبت کرد. فقط باشگاه‌های اروپایی می‌توانند در لیگ قهرمانان، لیگ اروپا و لیگ کنفرانس شرکت کنند.»

چفرین در مورد احتمال برگزاری فینال لیگ قهرمانان اروپا در ایالات متحده نیز موضع مشابهی داشت. او ادامه داد: «فقط فدراسیون‌های اروپایی می‌توانند برای میزبانی فینال درخواست دهند، نه حتی باشگاه‌ها. ما باید همه قوانین خود را تغییر دهیم و این را نمی‌خواهیم.»

بیشتر بخوانید: درخواست عجیب عربستانی‌ها از یوفا/ سعودی‌ها از لیگ قهرمانان آسیا به لیگ قهرمانان اروپا می‌روند؟

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • عرب خر IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۰
    چه بگویم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی