نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
افشاگری بهروز عطایی پس از ناکامی با تیم ملی والیبال/ درخواست عجیب آقای سرمربی از موسوی و عبادی‌پور
منبع: فارس
زمان مطالعه: ۷ دقیقه

سرمربی تیم ملی والیبال گفت: از میلاد عبادی پور و محمد موسوی درخواست کردم که یک دستیار به من معرفی کنند.

بهروز عطایی درمورد دلیل ثابت نبودن ترکیب تیم ملی والیبال در لیگ ملت‌ها و قهرمانی آسیا، اظهار داشت: برای رسیدن به ترکیب به مسابقات و روش های مختلف نیاز داریم. در سالهای گذشته ترکیب ثابت و نزدیکی داشتیم و از ۶ نفر، فقط دو بازیکن جابجا می شدند. بیشتر ترکیب تیم ثابت و تغییرات کم بود و قابل اعتنا نبود اما بازیکنان زیادی را از دست دادیم و برای رسیدن به ترکیب زیاد به زمان نیاز داریم.

وی ادامه داد: هنوز به ترکیب اصلی نرسیده‌ایم. پس از المپیک به جز میلاد عبادی پور، سایر بازیکنان تجربه و بازی ملی زیادی نداشتند. همین امر کار را برای ما سخت کرده است. در حال عبور از دور گذر هستیم و کار سختی داریم. برای بازی مقابل ژاپن از هفت بلند زن استفاده کردیم اما با هیچکدام نتوانستیم جریان بازی را تغییر دهیم. دلیل اصلی هم این بود که این نفرات به هم نزدیک هستند و این کار ما را سخت می کند.

عطایی درمورد ۲ دستگی یا چند دستگی در تیم ملی والیبال که حتی پس از جدایی پاول متئوس نیز به این شکل مطرح شد که محمد موسوی این مربی را آورد و میلاد عبادی‌پور برد، اظهار داشت: به هیچ وجه چنین موضوعی نیست‌. در گذشته هم می‌گفتند سعید معروف برای تیم ملی تعیین تکلیف کرده و حتی سیاست های فدراسیون را تعیین تکلیف می‌کند. وقتی می‌بازید، همه چیز شکل بد به خودش می‌گیرد و مقابله با آن شکست را سخت می‌کند.

وی افزود: زمانی که قرار بود برای لیگ ملت‌ها خود را آماده کنیم، از آبان سال گذشته با میلاد و موسوی صحبت کردم. عبادی‌پور در آن زمان در ایران نبود اما به او گفتم مدنظر دارم یک دستیار خیلی خوب خارجی را به ایران بیاورم. آنها بازیکنانی هستند که در سطح بین‌المللی و بالای دنیا بازی می‌کنند. به همین دلیل آگاهی مناسبی از این فضا دارند. از میلاد خواستم یک مربی خوب به ما معرفی کند و بررسی‌ها را انجام بدهیم.

سرمربی تیم ملی والیبال تاکید کرد: این کار را با سید هم انجام دادم. یک مربی مدنظر خودم، دستیار استویچف بود که مذاکرات‌مان خیلی خوب هم پیش رفت اما قوانین ایتالیا به این شکل است که اگر یک مربی بخواهد همزمان در باشگاه‌های این کشور و یک تیم ملی کار کند، باید مبلغ قابل توجهی را به فدراسیون ایتالیا بپردازد که شدنی نبود.

عطایی خاطرنشان کرد: میلاد ۲ گزینه به ما معرفی کرد که یکی از آنها دستیار لورنزو برناردی در پیاچنتزا ایتالیا بود. پس از اخراج این سرمربی، این فرد الان سرمربی تیم شده است و او نیز از همین قاعده تبعیت می‌کرد و نمی‌شد به ایران بیاید. با خود خوان سیچلو فدراسیون صحبت کرد اما قرار بود با یک باشگاه ایتالیایی کار کند. در نهایت پس از بررسی گزینه‌ها، پاول هم مطرح شد. 

وی اضافه کرد: باید مقداری را شست. او در جایی مربیگری می‌کند که آرزوی همه مربیان ایرانی است. از من تا همه مربیان کشورمان آرزو دارند در لیگ لهستان یا پلاس لیگا کار کنند اما پاول سرمربی یکی از تیم‌های این کشور است. آدم کوچکی نیست و مدال برنز المپیک را به عنوان بازیکن دارد. سال‌ها پاسور تیم ملی کشورش بوده و خوشایند نیست نوع نگاه تخریبی باشد.

سرمربی تیم ملی والیبال درمورد میزان حمایت از خودش از طرف فدراسیون والیبال و اینکه آیا ادامه حضور سرمربی ایرانی روی نیمکت، سیاست فدراسیون است یا خیر، توضیح داد: با ۲ خط آمدم و با یک خودم می‌توانم بروم. از روزی هم که آمدم، شمارش معکوس برای رفتن من شروع شد و هر روز به روزی که باید بروم، نزدیک‌تر می‌شویم. برای همه ما هست زیرا ماهیت کارمان این است.

عطایی گفت: فدراسیون و شخص داورزنی از من و کادرفنی ایرانی حمایت کردند اما احساس کردم تمام نقدها سمت من و کادرفنی می‌آید که این غیرطبیعی است و نمی‌دانم از کجا شکل می‌گیرد. افکار عمومی یا افکار حاکم در رسانه‌ها وجود دارد سبب شده از سال ۲۰۱۰ تا امروز که حسین معدنی سرمربی بود و سپس ولاسکو جانشین او شد، من هفتمین سرمربی هستم.  معدنی، ولاسکو، کواچ، لوزانو، کولاکوویچ، آلکنو و عطایی این هفت سرمربی هستند.

وی خاطرنشان کرد: همان رسانه‌ها، مردم و افکار عمومی مدعی هستند جزء ۱۰ تیم برتر جهان هستیم. یک تیم بین ۱۵ تیم برتر دنیا اسم ببرید که در ۱۳ سال این همه مربی عوض کرده باشند. دلیل این موضوع تن دادن به فشار افکار عمومی است. تیم می‌بازد اما فقط سرمربی تغییر می‌کند. شاکله فدراسیون حفظ می‌شود، سرپرست، پزشک، بازیکنان و مربیان ثابت هستند. آیا تنها اشکال ما سرمربی بود؟ اینگونه نیست.

عطایی درمورد اینکه آیا ادامه همکاری با مربیان ایرانی پس از پایان حضورش در تیم ملی میسر است یا گزینه بعدی خارجی خواهد بود، گفت: برداشت من این است مربی بعدی حتما خارجی است.

وی درمورد دلیل خالی بودن نیمکت تیم ملی والیبال، غیبت فردی مثل نوید مشجری به عنوان آنالیزور و معرفی یک بدنساز به عنوان دستیار و اینکه آیا این موضوع به دلیل درخواست خودش بوده یا می‌خواست خودرای همه کارها را انجام بدهد، تصریح کرد: تعریف ما باید از دستیار و همکار روشن باشد. متاسفانه در ایران مربیانی که از انها به عنوان دستیار صحبت می‌شود، ویژگی سرمربی را دارند. نمی‌توانم در باشگاه خود سرمربی و در تیم ملی کمک مربی باشم‌. هیچ جای دنیا چنین موضوعی وجود ندارد.

سرمربی تیم ملی والیبال اضافه کرد: آیا کمک مربیان فرانسه، آرژانتین و ...‌ را می‌شناسید؟ ویژگی‌های دستیار با سرمربی فرق می‌کند. متاسفانه در ایران وقتی بحث دستیار می‌شود، ۹۰ درصد کارشناسان می‌گویند X،Y یا Z. سرمربی باید ویژگی خودش را داشته باشد.

عطایی در پاسخ به این سوال که در ایران، دستیاران خوب کم داریم، گفت: کسی که دستیاری را خیلی خوب انجام بدهد، خیلی کم داریم. آوردن دستیار خارجی هم سخت است. پول آنچنانی نمی‌دهیم و شرایط سیاسی و اقتصادی مملکت نیز تاثیرگذار است. مربیانی مثل سیچلو یا همین پاول که به ایران آمدند، بسیار کارآمد و قابل توجه هستند. علیرضا طلوع کیان سال‌ها آنالیزور و مربی بود. نگاه ما به مربیگری متفاوت بود. الان درمورد بدنساز صحبت کردید اما چه کسی گفت یوناس فقط بدنساز است؟ در تیم باشگاهی خودم مهران زارع هم مربی و هم بدنساز است. طلوع‌کیان مربی و آنالیزور است. سیچلو هم در زمان ولاسکو مربی و آنالیزور ما بود. البته آنالیزور نه به این معنی که اپراتوری کند بلکه تحلیلگر بود. یاناس به عنوان دستیار استفان آنتیگا در سال ۲۰۱۴ قهرمان جهان شده است. آرزوی والیبال ما رسیدن به قهرمانی دنیا است اما این مربی مدال طلای جهان را دارد.

عطایی ادامه داد: او دستیار ویتال هینن، فیلیپ بلین، آندره گاردینی و دراگان تراویسا بوده است. دست ما در بین مربیان ایرانی خالی نبود زیرا به دستیاران خود اعتقاد داشته و دارم. مربیان خوبی داریم که بیشترین کمک را به من کردند. خیلی بد است که در زمان شکست، همه هجمه‌ها به سمت یک گروه کاری برود.

وی درمورد اینکه شکست بهروز عطایی ممکن است شکست فلسفه استفاده از مربیان ایرانی باشد، عنوان کرد: قطعا من هم‌ نگرانی دارم‌. ورزش یک فرآیند زمان‌بر است. ژاپن از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۹ مدام به ما باخت. در هر تورنمنت شرکت کرد، مغلوب ما شد. از سال ۱۴۰۰ تا الان که خودم سرمربی تیم ملی شدم، ۳ بازی را باختم و فقط یک برد داشتم. قبل از من هم این اتفاق در دوره کولاکوویچ و آلکنو افتاد. نوع بد بازی کردن ما مقابل ژاپن از سال ۲۰۲۰ شروع شد نه از سال ۲۰۲۱. 

سرمربی تیم ملی والیبال درپاسخ به این فرضیه که بازیکنان به دلایلی مثل تجربه نداشتن عطایی و دستیارانش در المپیک، لیگ جهانی یا کسب فلان عنوان نسبت به دستورهای او سرپیچی می‌کنند و به نوعی خودشان را بالاتر از سرمربی می‌دانند که در دوره‌های اخیر دیده شده و یکی از بازیکنان باسابقه نیز تلویحا به ان اشاره کرده، گفت: اصلا اینگونه نیست‌. به هرحال در تیم‌های بزرگ دنیا اثرگذاری بازیکنان درجه یک محفوظ است. در تمام رشته‌های ورزشی در کل دنیا وجود دارد و نمی‌توانید انکارش کنید. در والیبال ما هم وجود دارد اما به آن معنا که تحلیلش می‌کنند نیست. سال‌ها است والیبال ما متهم به بازیکن سالاری است.

عطایی افزود: از اواخر دوره ولاسکو این بحق وجود داشت و در دوره کواچ، لوزانو، کولاکوویچ و آلکنو هم می‌گفتند این اتفاق افتاد. به هر تحلیلی می‌توان رسید اما باید دید چه قدر صحت دارد.

وی اضافه کرد: این تحلیل که بگوییم بازیکن ۳ لیگ جهانی دارد اما مربی ندارد، غلط است. آندره جیانی تعداد مربیگری‌اش در لیگ ملت‌ها بیشتر بود یا بازی‌هایی که انگاپت انجام داده است؟ ما باید فرهنگ خود را درست کنیم. مدل شخصیت من دیکتاتورمابانه و سختگیرانه است. اعتقاد دارم سرمربی باید حرف اول و آخر را بزند اما در هر جا کار کرده‌ام، کاپیتان تیم عصای دست من بوده است. همیشه با کاپیتان خود در ارتباط بودم.  میلاد عبادی‌پور نیز جزء بازیکنان باتجربه ما است و با او نیز صحبت کردم. مثل پسر من است و ارتباط نزدیکی با میلاد دارم. باید با او مشورت می‌کردم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • کاوه IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۰
    تیم ملی باید یک مربی با دانش خارجی داشنه باشد ایشان به اندازه کافی امتحانش را بس داده در ضمن افای موسوس هم که از ده تا سرویسی که میزند 9 تایش یا به توره ویا در اوت به همراه عبادی \ور کنار گذاشته شوند
  • فرامرز IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۰
    همین حرفش که هنوز به ترکیب اصلی نرسیده ایم اعتراف به ضعف فنی سرمربی ست این همه بازی روی نیمکت تیم ملی والیبال بوده هنوز شناخت کافی روی والیبالیست ها پیدا نکرده ؟ چه تضمینی ست که بعداً پیدا بکند اما خودمان را گول نزنیم مشکل اصلی وجود خود بهروز عطایی ست که در حد و اندازه های سرمربیگری تیم ملی والیبال ایران نیست بقیه حرف ها آدرس غلط دادن به مخاطب است و بس.
  • حمید IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۰
    با عرض احترام به آقای عطائی 'شخصا ضعفی دروجود ایشون نمیبینم و این بنده خدا برای نشستن روی کرسی تیم ملی کاریزما لازم رو نداره ' وقتی که سابقه بازی و مربیگری ایشون منحط به باشگاههای ایران هست' آنهم در زمانیکه اصلا والیبال مطرحی نه درمنطقه ونه درجهان داشتیم ' چگونه انتظار داریم بازیکنی که درایتالیا و لهستان و ... درسطح یک جهان بازی میکنه از ایشون تبعیت داشته باشه ؟ ما بایست با مربیان خارجی درجه یک ادامه بدیم تا بازیکنان لژیونر و مطرح ما به سن بازنشستگی برسن و بعداز مربی شدن اونکه بادانش تر هست و عملا در عرصه مربیگری موفقیت کسب کرده باشه بعنوان سرمربی انتخاب بشه ' که کاریزمای لازم رو داشته باشه ' توی فوتبال و همه ورزشها به اینصورته در جهان ' 👈 کاریزما و نام بزرگ روی نیمکت مربیگری خیلی مهمه ' و آقای عطایی فقط دریک صورت میتونه موفق بشه و کاریکه الان انجام داده در همون راستا هست ' ایشون بایست کل بازیکنان تاپ و نامی و لژیونر رو بایست خط بزنه که برای یکعده نوجوان و جوان کاریزما و بزرگی داشته باشه 'و این کار درستی نیست ' اینکار رو برای تیمهای باشگاهی میکنند نه تیم ملی ⚘
  • حمید IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۰
    در تکمیل حرفام این مطلب رو هم اضاف کنم که ایشون اگه تشریف ببرن تیم ملی جوانان و یا نوجوانان ' شک ندارم که خیلی موفق میشه چون برای اون تیمها کاریزمای لازم رو داره ⚘
  • علی IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۰
    اقای عطایی در حد باشگاهی خوبه نه تیم ملی بزرگسالان
  • رضا IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۰
    مشکل در چینش بازیکنان بود بدترین قسمت پاسورتیم بود باقدی کوتاه وسرویسهای ساده ودفاع روی تور ضعیف با وکریمی بالای دومتر با سرویسهای محکم ودفاع روی تور واوردن بازیکنان با سرویس ساده و متاسفانه استفاده نکردن ازکاظمی وقتی هم به زمین امد وادی به او پاس نمی دادواستفاده نکردن از بازیکنان دراوج جوانان
  • حميد کلاش IR ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۰
    تو نظرات قبلي نوشتم ميلاد عبادي پور همه کاره تيم ملي هست مافيا پشتش هست يک عده که واليبال سر درنميارن يا فرق ابشار سرويس نميدونن نوشتن نه اينجور نيست الان بهتون ثابت شد اين صحبتهاي من نيست صحبتهاي فرهاد قاﺋمي هم پستهاي عبادي پور هست که زير پاي هم رو روفت که خودش يکتازي کنه چرا ما فرهاد قاﺋمي که دوبار تو ليگ ملتها شد به عنوان بهترين دريافت کننده دعوت نکنيم يا هميشه تو ليگ ملتها جزو 3دريافت کننده برتر بوده چرا عبادي پور يکباز تعويض نشده اينا همش سياه بازي عبادي پور عطايي هست چون خود عبادي پور عطايي اورد تا هرچه امتياز از دست ميده صداي سرمربي درنياد
  • ایرانی IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
    عطایی..برا مربیگری مدارس خوبه..فقط اخراج داورزنی ..بعد عطایی..فساد ..فساد... با بودن عطایی خبری از المپیک..وقهرمانی در اسیا..یا جام ملت ها راباید در خواب ببینیم..عطایی بهونه نداره میخواد بندازه گردن دیگران..در ضمن این اقا اینقدر روداره که فکر میکنه فدراسیون باید لوزانو..یا کولا کویج.یا دیگران را باید بیارن زیر دست این اقا ..خجالت بکش میشه کمکها از تو خیلی سرتر باشن..تو هیچی بلد باشی..برو .خجالت بکش از ملتایران تو کشور خودمون با انهمه تشویق یه دست نتونستی بگیری...بمیر..از خجالت
  • جمشید IR ۰۶:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
    اقلی عطایی الان بیش از یک سال هست که تیم نلی در اختیار شماست هنوز نتونستین به ترکیب درست برسین همون ترفند قبلی خیلی بهتر بود و با ترکیب ثابت بازی میکردین
  • رضا IR ۰۶:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
    بعد از دو سال که سرمربی است هنوز میگه به ترکیب ثابت نرسیدم لطف حرف نزنی بهتره ، اینطوری خودت رو خرابتر میکنی ، خودش رو با مربیان درجه یک دنیا مقایسه میکنه . خدایش توی این دو سال از نظر فنی چی به این بازیکنها یاد دادی ؟ آقای عطایی لطفا مردم رو ببو فرض نکن. در کل شما به‌درد سرمربیگری تیم ملی نمیخورین ، تمام.
  • شیرزاد IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
    سلام.آقای عطایی برادر من.هنوز متوجه نشدید که مشکل شما هستید.اگر مردم ایران .والیبال ایران .جوانان ایران و در آخر خودتان را دوست دارید از تیم ملی والیبال کناره گیری کنید.
  • سینا IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
    تا وقتی عطایی هست تیم والیبال ما پسرفت میکنه.. آقا اینکاره نیستی.. خودت با احترام برو.. ما اگه نخواهیم شما به تیم ملی خدمت کنی چیکار باید کنیم؟ چرا مسولان و... تابع زور هستند باید بزور انداختشون بیرون.. بخدا قسم. خدمتی که آقای کارخانه کرد هیچکس نکرد.. ایشون کجاست؟ اگه بناست مربی ایرانی باشه چرا و به کدوم دلیل آقای کارخانه رو نمیارید؟؟؟
  • مهرداد IR ۰۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
    آقای عطائی ااتماست میکنیم خودت بروووو خواهش میکنم جون عزیزت بیخیال این تیم ملی شو و مردم این کشور و دوست داران این ورزش رو بیشتر از این عذاب نده همه می‌خوان تو بری غیر خودت قبول کن دانش والیبالت در حد تیم ملی نیست هنوز بعد ۲ سال به ترکیب نرسیدی خودت داری اعتراف می‌کنی داورزنی حرف مردم رو نمی‌شنوی واقعا چی می‌خوان ؟
  • حیدر IR ۰۷:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
    مربی که بعد از چند تورنمنت بزرگ هنوز به ترکیب اصلی نرسیده انشاالله در قیامت شاید برسه.اخه مرد حسابی این چه حرفی هست .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی