نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
یکشنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰
۰ |
۰
خبر بد برای قرمزها؛ فروش باشگاه منتفی شد!
منبع: تسنیم
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

مالکان آمریکایی باشگاه منچستریونایتد موقتاً قید فروش این باشگاه را زدند.

خانواده گلیزر که در سال ۲۰۰۵ باشگاه منچستریونایتد را در ازای ۷۹۰ میلیون پوند خریداری کردند، در ماه نوامبر بود که اعلام کردند که در حال آغاز فرآیندی برای بررسی جایگزین‌های استراتژیک از جمله فروش این باشگاه هستند، اما حالا خبر می‌رسد که آنها فعلاً قید خرید این باشگاه لیگ برتری را زده‌اند. در چند ماه اخیر پیشنهادهایی برای خرید این باشگاه لیگ برتری از طرف‌های مختلف ارائه شد اما از همان آغاز رقابت اصلی برای خرید این باشگاه انگلیسی بین شیخ جاسم بن حمد آل ثانی قطری و سِر جیم رتکلیف بریتانیایی بوده است. پیشنهادهایی هم اخیراً توسط مشتریان خرید این باشگاه انگلیسی ارائه شد، هر چند خانواده گلیزر هنوز با هیچ‌کدام از این پیشنهادها موافقت نکرده‌اند.

نشریه انگلیسی «دیلی‌میل» در تازه‌ترین مورد گزارش داد؛ خانواده گلیزر به عنوان مالکان باشگاه منچستریونایتد که پیش از این قصد فروش باشگاه منچستریونایتد را داشتند، فعلاً از انجام این کار منصرف شده‌اند چون پیشنهادات ارائه شده از سوی مشتریان خرید این باشگاه به رقم مدنظر آنها نزدیک نبوده است. منابع نزدیک به طرف‌های علاقه‌مند به خرید باشگاه منچستریونایتد از موضع گلیزر ناامید شده‌اند، چون در چند نوبت پیشنهادات خود را به آنها ارائه داده‌اند اما خانواده گلیزر هرگز موضع رسمی خود را به آنها اعلام نکرده‌اند.

به گفته یک منبع نزدیک به مالکان آمریکایی باشگاه منچستریونایتد، خانواده گلیزر در حالی فعلاً از فروش این باشگاه منصرف شده‌اند که در سال ۲۰۲۵ دوباره سعی خواهند کرد باشگاه را به فروش بگذارند، زمانی که امیدوار هستند عوامل مالی و محیطی ممکن است مشتریان بیشتری را جذب کنند.

مقامات باشگاه منچستریونایتد از اظهارنظر درباره این موضوع خودداری کرده‌اند، این در حالی است که گروه راین (به عنوان مسؤل فروش باشگاه منچستریونایتد) هم از اظهارنظر در این مورد طفره رفته و منابع نزدیک به شیخ جاسم هم گفته‌اند که چیزی در این باره نشنیده‌اند.

سِر جیم رتکلیف میلیاردر بریتانیایی چندین پیشنهاد را از طریق کمپانی خود با نام «INEOS» به ثبت رسانده و در سوی دیگر شیخ جاسم بن حمد آل ثانی که رئیس بانک اسلامی قطر (QIB) هم هست، از طریق بنیاد «ناین تو» پیشنهادهایی برای خرید این باشگاه ارائه کرده است.

پیشنهاد شیخ جاسم علاوه بر خرید صد درصدی سهام باشگاه منچستریونایتد، شامل طرحی برای سرمایه‌گذاری قابل‌توجه، صفر کردن بدهی‌های باشگاه، سرمایه‌گذاری روی تیم‌های مردان و زنان، به‌روزرسانی کرینگتون (محل تمرین تیم) و سرمایه‌گذاری بر روی زیرساخت‌های باشگاه نیز می‌شود.

در سوی دیگر اما رتکلیف حاضر است ۶۰ درصد سهام این باشگاه را بخرد و مابقی این سهم همچنان در اختیار خانواده گلیزر باشد، خانواده‌ای که در سال‌های اخیر به خاطر عملکرد ضعیف‌شان برای حمایت از باشگاه، از سوی هواداران شیاطین سرخ به شدت تحت‌فشار بوده‌اند و خواهان خروج آنها از باشگاه شده‌اند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی