نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟
النصر به ایران بیاید پرسپولیس بازنده نخواهد شد/ ایران و تک‌تک ایرانی‌ها باید مقابل رونالدو و نیمار آبروداری کنند
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

بازیکن سابق تیم ملی گفت: بازی با النصر یک نمایش و همایش بزرگ برای فوتبال ایران است.

ایمان مبعلی بازیکنی که چند سال سابقه بازی در لیگ امارات و قهرمانی در لیگ این کشور را دارد، در یکی از تیم‌های پایه اماراتی به عنوان مربی مشغول به کار شده است. بازیکن سابق تیم ملی و مربی که در رده پایه تیم شباب الاهلی امارات مشغول به کار شده از چند روز پیش به ایران آمده تادر کلاس درجه A مربیگری شرکت کند به همین بهانه با او که آشنایی کاملی به فوتبال کشورهای عربی دارد در رابطه با همگروهی پرسپولیس با تیم پر ستاره النصر عربستان و الدحیل و سایر موارد این گروه گفت‌وگویی داشتیم که در ذیل از نظرتان می‌گذرد.

صحبت از این است که در صورت آماده نشدن ورزشگاه آزادی، بازی در امارات یا قطر برگزار شود. شما در این خصوص چه صحبتی دارید؟
قطعا اگر بازی در ورزشگاه آزادی انجام شود خیلی بهتر است. به عنوان یک ایرانی دوست دارم همه شرایط فراهم باشد تا بازی پرسپولیس مقابل النصر در ورزشگاه آزادی برگزار شود هر چند خود اماراتی‌ها هم خیلی دوست دارند میزبان بازی پرسپولیس با النصر باشند.

با شرایطی که به لحاظ امکانات داریم فکر می‌کنید قادریم از ستاره‌های النصر به خوبی میزبانی کنیم؟
حتما باید به بهترین شکل آبروداری کنیم و در واقع از زمانی که تیم النصر با ستاره‌هایش وارد فرودگاه کشورمان می‌شوند باید به شکل عالی از تیم مهمان پذیرایی کنیم و بهترین مهمان‌نوازی را انجام دهیم چون در واقع نگاه تمام دنیا به این دیدار است. دیداری که در صورت میزبانی خوب می‌تواند برای ما سکوی پرتابی باشد. تک‌تک ایرانی‌ها باید طوری برخورد کنند و حتی این حس را داشته باشند که نماینده خوبی برای ایران هستند. اگر قرار هم هست بازی در ورزشگاه آزادی برگزار شود باید میزبانی به نحو احسن انجام شود و مشکلی به لحاظ چمن و بقیه موارد وجود نداشته باشد که ما بتوانیم از میزبانی‌مان استفاده کنیم. بازی که سال‌هاست هر ایرانی در انتظار این دیدار و دیدن بزرگترین ستاره‌هاست اما اگر شرایط میزبانی به نحو احسن به هر دلیل مهیا نیست بهتر است که بازی را در امارات برگزار کنند.

چقدر شانس برد و پیروزی برای پرسپولیس با توجه به قدرت تیم النصر با وجود ستاره‌هایش قائل هستید؟
در ایران شانس زیادی برای بردن داریم و قطعا بازنده بازی بزرگ در کشورمان نیستیم و باید از این شانس بزرگ استفاده کنیم هر چند در عربستان کارمان سخت است و آن‌جا تیم عربستانی به جهت میزبانی همه شرایط را برای بهره بردن از میزبانی‌اش انجام خواهد داد. در این بین من منسجم بودن تیم پرسپولیس که به واسطه تغییرات کم این تیم بوده را شانس بزرگ این تیم برای موفقیت می‌دانم. تیمی که در سالیان اخیر دو بار با دو مربی‌اش به فینال رسیده و تجربه بازی‌های بزرگ را دارد. به این دلیل من قدرت بازیکنان بزرگ پرسپولیس در کنار کادر فنی خوب و باتجربه‌ای که در راس‌شان یحیی گل محمدی است را یکی از مهم‌ترین مزیت‌های پرسپولیس می‌دانم که از این موضوع می‌تواند به بهترین شکل ممکن استفاده کند.

اما تیم پرسپولیس مهاجم نوک خوب ندارد با این وجود به لحاظ گل‌زنی در آسیا دچار مشکل نخواهد شد؟
یحیی یک تیم یک‌دست در اختیار دارد ضمن این‌که خیلی از مواقع گل‌زن تیم در بازی‌های حساس می‌تواند از بین مدافعان و هافبک‌ها باشد که در این دو فاز هم پرسپولیس بهترین شرایط را دارد.

به دلیل سال‌ها بازی در امارات توصیه خاصی برای یحیی نداری؟
تجربه یحیی در عالم مربی‌گری خیلی بیشتر از من است به همین دلیل من نمی‌توانم توصیه فنی خاصی برای ایشان داشته باشم اما معتقدم پرسپولیس در ۲۰ دقیقه ابتدایی باید طوری بازی کند که حریف متمول و قدرتمند خودش را عقب بزند و به خواسته‌اش برسد. در این بین امیدوارم مسئولان تیم پرسپولیس و فدراسیون نهایت تلاش‌شان را انجام دهند بازی با حضور تماشاگر انجام شود تا با استفاده از این جو و شوری که هواداران به وجود می‌آورند پرسپولیس برنده بازی بزرگ باشد. شوت زدن و استفاده از ضربات ایستگاهی و خیلی از موارد دیگر می‌تواند راهکاری برای رسیدن پرسپولیس برای گل‌زنی باشد.

فکر می‌کنی استقبال تماشاگران در صورت صادر شدن مجوز حضورشان و بازیکنان پرسپولیس از رونالدو و بقیه ستاره‌های النصر چگونه باشد؟
بازی با النصر یک نمایش و همایش بزرگ برای فوتبال ایران است و همه می‌دانند که بازی پرسپولیس و النصر یک دیدار بزرگ است به همین دلیل هواداران باید به بهترین شکل ممکن فرهنگ هواداری را نشان داده و از رونالدو استقبال باشکوهی داشته باشند. همچنین هواداران نساجی هم باید از نیمار استقبال باشکوهی داشته باشند و در صورت برد و حتی باخت هم استقبالی در حد ایرانی و فوتبالمان از ابرستاره‌ها داشته باشند چون این بازی در کارنامه فوتبال ایران ثبت می‌شود و با بازی‌های دیگری که داشتیم کاملا متفاوت است.

شانس‌های اصلی صعود از گروه مرگ را چه تیم‌هایی می‌دانید ؟
الدحیل تیم خوبی است اما پرسپولیس و النصر شانس اصلی صعود از گروهشان هستند.

در بین تیم‌های ایرانی حاضر در آسیا شانس قهرمانی برای کدام یک از نماینده‌های کشورمان قائل هستید؟
اگر تیم‌های پرسپولیس و سپاهان جزو چهار تیم صعودکننده از غرب آسیا باشند آن‌ها شانس زیادی برای موفقیت خواهند داشت و قادرند تا مراحل بیشتری به جلو پیش بروند اما حقیقتا کسب قهرمانی سخت است با این وجود باید دید قرعه و شرایط در مراحل بعدی چگونه رقم خواهد خورد.

به نظرت بیرانوندی که یک‌بار در جام جهانی رونالدو را سورپرایز کرده این بار هم می‌تواند؟
علی بیرانوند را واقعا دوست دارم. او بازیکنی بزرگ است که حتما حضورش باز هم می‌تواند برای رونالدو و النصر یک سورپرایز بزرگ باشد و اتفاقات جالبی را برای نماینده ایران رقم بزند.

آخرین سوال ما هم به فولاد بازمی‌گردد چون صحبت‌ها دال بر انتخاب یکی از دستیاران مربی جدید اسپانیایی از بین تو و احمد آل‌نعمه یا سهراب است. در این خصوص چه صحبتی داری؟
احمد که با فولاد بوده به همین دلیل باید او را حفظ کنند جدا از این سهراب به واسطه کاریزمایی که دارد قادر است حکم کریم باقری و نقش او را برای فولاد ایفا کند به همین دلیل به مسئولان فولاد توصیه می‌کنم با سهراب قرارداد بلندمدت منعقد سازند و از تجربه این مربی خوب خوزستانی نهایت بهره را ببرند. شخصی که در بالاترین سطح بازی کرده و می‌تواند نقش یک بزرگتر را در بردها و باخت‌ها ایفا کند هر چند بعید می‌دانم با بودن سهراب حاشیه به تیم رخنه کند. شرایط من هم فرق می‌کند. خانواده‌ام در امارات هستند و خودم هم در امارات مسئولیت یک تیم را دارم. در حال حاضر هم که در ایران هستم برای شرکت و سپری کردن دوره A مربی‌گری حضور یافته‌ام.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۰
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۴
  • محمد نجار درونکلایی IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    فقط داوران رو از ایران انتخاب کنن پیروزی خوب ابروداری میکنه خخخخخخ
    • ایران US ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      اول اینکه پرسپولیس در چند سال اخیر دو بار به فینال آسیا رسید ، داورها اگر کلا ضد ایرانی نباشند مطمئنا به نفع هیچ تیمی از ایران سوت نمی‌زنند.دوم اینکه هر تیمی که از ایران در بازیهای آسیایی شرکت کنه نماینده ی ایران هست خجالت آوره که بر ضد تیم ایرانی تبلیغ می‌کنی!
    • افشین دست کج IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      اتفاقا تک تک ایرانی ها دوست دارن لنگ شکست بخوره
    • در جواب افشین IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      از خودت مایع بزار کیسه کش عقده ای عقده از شما کیسه کشا میباره دیگه همه ایران میدونن شما چقدر آدمهای پست و عقده ای هستین ببین مطمعا باش به جز شما کیسه کشا که عروس عرب ها هستین کل ایران با عربستانی‌ها مشگل دارند از عربستانی‌ها خوششون نمیاد اینو تاریخ نشون داده فقط شما کیسه کشای وطن فروش اینکارو میکنین درضمن از الان سر پرسپولیس بریدند اولین بازی حساس تماشاگر محروم کردند خب بازی با استقلال تاجیکستان بدون تماشاگر می‌کردند باور کنین الان این کیسه کشا دارند به ای اف سی توئیت میزنن بر علیه سرورشون
    • Hami anti kisekeshelongband IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      طرفداداران النادی‌کیسة‌السعودیه تیم کشورشونو بیشتر دوست دارن تا یه تیم از ایران . بنابراین از کیسه بیشتر ازین هم انتظاری نداریم.
  • جمال IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    بیرو از ترس خودشو به موش مردگی زده ،حیف این بگید ایرانی
  • محمد صادق🚩 IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    کیسه کشای متوهم ، فعلا بازی های سرورشون رو از تلویزیون تماشا کنند ، اظهار نظر هم پیش کش 🚳🚳🚳
    • ایرانی IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      ارزش دیدن نداره
  • عبدالباسط معماری IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    درودبرشما
  • CR7 IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    خخخخخخخخ به خدا رونالدو یه کاری میکنه بازیکن های پرسپولیس بهش بگن دیگه بسه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی