نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟
آندو رکورددار کادرفنی امیر قلعه‌نویی/ وقتی بازوبند کاپیتانی تیم ملی به همه رسید به جز خداداد عزیزی!
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

این روزها تیم ملی در کشورمان تمرین می‌کند و حضور بازیکنان و مربیان باعث اوج‌گیری دوباره یک بحث شده؛ اینکه این ستاره‌ها چقدر از این کادر فنی حرف شنوی دارند؟

در دنیای فوتبال یک قانون نانوشته وجود دارد و آن هم اینکه اسم بزرگتر بالاتر قرار می‌گیرد. این یعنی اگر چه بازیکن باید تابع مربی یا به طور اداری و سیستماتیک مدیر باشگاه یا مسئولان فدراسیون باشد اما اگر آن بازیکن در دنیای فوتبال از کارنامه و اعتبار بیشتری برخوردار باشد، ممکن است این اتفاق نیفتد و این یعنی تولید حاشیه!

روزی که فدراسیون فوتبال اعلام کرد مربی ایرانی به جای کارلوس کیروش می‌آید، خیلی‌ها همین را گفتند و مخالف مربی ایرانی ایستادند. استدلال آنها همین بود که مهدی طارمی یا سردار آزمون که در بالاترین سطح اروپا می‌درخشند از مربی ایرانی حرف شنوی ندارند! برخی دیگر همین حرف را به این صورت می‌زدند که این همه لژیونر که با مربیان بزرگ کار کرده‌اند چه چیزی قرار است از مربی ایرانی یاد بگیرند؟ بدون قضاوت در مورد درستی یا غلطی این نظر و تنها از نگاه آماری تا به حال به کارنامه اعضای کادر فنی تیم ملی پرداخته نشده و این گزارش پاسخی به این کمبود است. 

چهار سوار سرنوشت

در جمع اعضای فعلی کادرفنی، ۴ نفر سابقه پوشیدن پیراهن تیم ملی و بازی برای ایران را در مسابقات رسمی دارند؛ امیر قلعه نویی، خداداد عزیزی، رحمان رضایی و آندرانیک تیموریان (به ترتیب کسوت). البته که حمید مطهری هم سابقه حضور در بالاترین سطح فوتبال و پوشیدن لباس پرسپولیس و سپاهان را دارد اما مطهری با وجود بازی در تمام رده‌های پایه ملی هرگز در تیم ملی بزرگسالان بازی رسمی را تجربه نکرد. سعید الهویی و دیگران هم سابقه ملی ندارند بنابراین باید به همان چهار نفر بسنده کنیم.

۲۲۵ بازی ملی

در تاریخ فوتبال ایران تنها ۷ نفر توانستند وارد کلوپ صدتایی ‌ها شوند؛ اصطلاحی در دنیای فوتبال که برای نام‌های بزرگ استفاده می‌شود. بازیکنانی که بیش از ۱۰۰ بار پیراهن تیم ملی کشورشان را پوشیده‌اند که البته زیاد هم نیستند و کریس رونالدو همین چند وقت قبل اولین انسانی شد که به مرز ۲۰۰ بازی ملی رسید. در کادرفنی تیم ملی «آندرانیک تیموریان» با ۱۰۳ بازی ملی نماینده این هفت نفر است. پس از او «رحمان رضایی» با ۵۸ بازی ملی، «خداداد عزیزی» با ۴۷ و در نهایت «امیر قلعه نویی» با ۱۷ بازی رسمی ملی قرار می‌گیرند. یعنی ۲۲۵ بازی ملی روی هم و تجربه  چهار دهه اخیر سطح اول فوتبال دنیا، حضور در جام جهانی، جام ملت‌های آسیا، بازی‌های آسیایی، لیگ قهرمانان، لیگ‌های اروپایی و ...

آندو رکورددار کادرفنی امیر قلعه نویی/ وقتی بازونبد کاپیتانی تیم ملی به همه رسید به جز خداداد عزیزی!

۱۹ کاپیتانی تیم ملی

در جمع کادرفنی تیم ملی «آندرانیک تیموریان» در این زمینه هم نفر اول است. او ۱۵ بار بازوبند کاپیتانی تیم ملی را در بازی‌های رسمی بسته و پس از او شخص «امیر قلعه نویی» با ۳ کاپیتانی و «رحمان رضایی» با یک بار کاپیتانی قرار دارند. خداداد عزیزی هرگز موفق به بستن این بازوبند نشد و جمع تجربه کاپیتانی تیم ملی در کادر فنی به عدد ۱۹ می‌رسد.

۲۲ گل ملی

در حال حاضر در تیم ملی سردار آزمون و مهدی طارمی برای رسیدن به رتبه‌های بالاتر در گل ملی فرصت دارند. در جمع اعضای کادرفنی «خداداد عزیزی» با ۱۰ گل ملی رکورددار است و «آندو» با ۹ گل پشت سر او ایستاده است. «رحمان رضایی» هم ۳ گل برای تیم ملی ایران زده که برای یک مدافع رکورد خوبی است اما بد نیست بدانید رحمان یکی از معدود بازیکنان تاریخ فوتبال ماست که به اشتباه یک بار دروازه تیم ملی ایران را هم باز کرده است! یعنی ۲۲ گل برای تیم ملی ایران کارنامه اعضای کادر فنی است.

۳۵ کارت‌

مربیان تیم ملی ایران همیشه به بازیکنان می‌گویند که مراقب باشید کارت نگیرید. همین حالا حسین کنعانی‌زادگان به خاطر اخراج در فینال جام کافا به اردو دعوت نشده و خلاصه اینکه شاید برای خود بازیکنان هم بد نباشد که بدانند مربیانشان در این لباس چند بار کارت گرفتند! اینجا هم «آندو» رکورددار و صدر نشین است. او پس از جواد نکونام که با ۲۹ کارت زرد صدرنشین است، نفردوم تمام تاریخ فوتبال ماست که ۲۲ کارت زرد از داوران در بازی‌های ملی گرفت. «آندو» همچنین یکی از آن بازیکنانی است که در یک بازی ملی ایران را ۱۰ نفره کرده و طعم کارت قرمز را هم چشیده است. پس از او «رحمان رضایی» با ۶ اخطار، «خداداد عزیزی» با ۵ و «امیر قلعه نویی» هم با یک کارت زرد این تجربه را در بازی‌های ملی دارند. یعنی در مجموع ۳۴ کارت زرد و یک کارت قرمز در کیسه تجربه کادرفنی تیم ملی ماست.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۶
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۳
  • کیون US ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
    آندو در حد مربیگری نیست قلعه نویی تیم ملی را کرده باند یک مشت بیکار ناکارآمد اینا تا الان کجا بودند با کدام رزومه سراز تیم ملی یک مملکت در آوردند باید فاتحه تیم ملی را خواند الان افاضلی هم اضافه شد یک مشت بیکار پر ادعا وای بحال تیم ملی واقعآ باید بحال این تیم تاسف خورد طی یک بازی نه چندان دلچسب با بلغارستان فراموش شده الان در بوق کرنا میزنیم بردیم بزار مقابل قطر .ژاپن .عربستان وکره قرار بگیرید اونوقت عیار این آقایان از خود راضی وعملکرد اون تاج بی مصرف و مافیا مشخص خواهد شد دوباره برگشت به عقب تا چهار سال بعد
  • کا ظم IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
    آندو کیلوس چند همش باد بازی اگر الان دادکان بود همه سوراخ موش اجاره کرده بودند یاد قدیم مرد آن بی ادعا بخیر حالا کسانی آمدند
  • علیرضا پایمرد IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
    کادر عالی فارغ از رنگها و بی رنگ ها
  • درد دارد IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
    کادری که هیچ رزومه ای ندارند هر چقدر هم بازیکن خوبی باشند فک کنم بیشترشون اصلا مدرک هم ندارن داشته باشیم مدرک سطح پایین
  • اسی US ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
    قطعا امسالم قهرمان نمیشیم کاری به کادر فنی ندارم.خدایی ما کجا میتونیم ژاپن رو ببریم.تازه عربستان.کره.استرلیا هم هستن
  • احد57 IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
    تعصب قرمز وابی بگذاریم کنار، دربین مربیان ایرانی از نظر کارنامه قهرمانی در تیم های مختلف قلعه نوعی سرآمد همه مربیان است. 8سال کی‌روش چه کار کرد که از مربیان ایرانی بی خودی انتقاد می کنید؟!!!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی