نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟
چرا ژاپن برای فوتبال ایران مهم است؟/ آلمان برای اولین بار مربی اخراج کرد!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

بعد از شکست ۴-۱ خانگی آلمان مقابل ژاپن، همه به طور طبیعی سراغ تیم برنده رفتند اما نکته اصلی در تیم بازنده بود.

به عنوان یک کشور آسیایی و در آستانه جام ملت‌های آسیا خیلی طبیعی است که فوتبال دوستان ما نتایج سایر رقبا را زیر نظر داشته باشند. ما در هر فیفا دی با اشتیاق نتایج ژاپن، کره جنوبی، استرالیا، عربستان، قطر، امارات و حتی عراق را دنبال می‌کنیم. اما این وسط ژاپن برای ما ایرانی‌ها معنای دیگری دارد. کشوری که در جام ملت‌های قبلی در نیمه نهایی ما را از رسیدن به فینال محروم کرد. کشوری که رکورد سه قهرمانی ما در آسیا را با ۴ قهرمانی پاک کرد و حالا پر افتخارترین تیم آسیاست. کشوری که آخرین نماینده ما در لیگ قهرمانان آسیا را شکست داد و نگذاشت در خانه دستمان به جام برسد و بالاخره حریفی که جای ما را در صدر رنکینگ فیفا به عنوان بهترین تیم آسیا گرفت!

این دلایل کافی است تا همه نگاه‌ها به ژاپن باشد ولی حتی اگر چنین هم نبود به عنوان یک کشور آسیایی باید به آخرین بازی ژاپن نگاه ویژه‌ای می‌کردیم. این افتخاری است برای آسیا که یک تیم آسیایی در خانه آلمان - به عنوان ابرقدرت فوتبال جهان - با نتیجه چهار بر یک پیروز می‌شود! بعد از این بازی با روحیه خاص ما ایرانی‌ها بیشتر به سراغ طنز و شوخی رفتیم تا نقد جدی و کارشناسی، جالب‌ترین شوخی هم با کارتون فوتبالیست‌ها بود که پشت آن یک حقیقت پیداست؛ ژاپنی‌ها ۴۰ سال پیش در یک انیمیشن تلویزیونی رویای پیروزی بر آلمان را در ذهن کودکان خود کاشتند و حالا در عالم واقعیت محصول آن را درو می‌کنند...

اما آن سوی میدان چه؟ آلمان به عنوان رکورددار بیشترین حضور در فینال جام جهانی و بیشترین حضور در جمع چهار تیم برتر دنیا، با ۴ قهرمانی پس از برزیل از این نظر هم دومین تیم دنیاست. از بوندسلیگا که دیگر نگوییم، از نظم زبانزد آلمانی و... اما همین آلمان بعد از این شکست رفتار عجیبی داشت. آلمان در تمام تاریخش  چند رئیس فدراسیون و چند مربی داشت؟ باورش سخت است اما تعداد روسای فوتبال آنها به انگشتان دو دست نمی‌رسد و تنها ۱۱ نفر سرمربیگری آلمان را بر عهده داشتند.

چرا ژاپن برای فوتبال ایران مهم است؟/ آلمان برای اولین بار مربی اخراج کرد!

در همین هزاره جدید پس از رودی فولر، تنها یورگن کلینزمن و سپس دستیارش یواخیم لو هدایت مانشافت را بر عهده گرفتند که نشان از یک برنامه دراز مدت داشت. وقتی هانسی فیلیک با آن رکورد عجیب ۲۰۲۰ در بایرن مونیخ جانشین لو شد، همه دنیا فکر می‌کرد حداقل یک دهه سرمربی آلمان باشد اما ژرمن‌ها هم خرق عادت کرده و حالا پس از یک شکست - که البته بسیار سنگین است - مربی برکنار کرده‌اند!

اهمیت این اتفاق وقتی نمایان می‌شود که بدانیم هر ۱۰ نفر قبلی روی نیمکت ژرمن‌ها خود استعفا داده و رفتند! از این زاویه اهمیت کار ژاپن بیشتر نمایان می‌شود و البته این حقیقت که در دنیای فوتبال امروز نتیجه حرف اول را می‌زند، حتی اگر آلمان باشید!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۵
  • امیر IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    گروهبان قندلی برو افتخار تیم هایی مثل افغانستان و بلغارستان و قرقیزستان را شکست دادی! خخخخخخ
  • ت IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    ژاپن تو سیاست هم خیلی هواشو دارند بخاطر همین خوب میشه روز به روز
  • ق ر IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    یک بازی دوستانه باید با ژاپن داشته باشیم تا ملی محک بخوره و ترس از باخت هم نداشته باشیم
  • ناشناس IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
    خیلی راحت چون ایران از ژاپن ترس داره

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی