نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟
دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۸
۵ |
۱
ژاپن با سرعت نور از ما رد شد
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

تیم ملی ژاپن با غلبه بر آلمان پیشرفت حیرت انگیز خود در فوتبال را به رخ دنیا کشید.

زمانی که بازی فینال جام ملت‌های آسیا تمام شد، حتی تماشاگران باغیرت ارومیه‌ای که از نزدیک بازی را دیده بودند، نتیجه را باور نداشتند. چقدر با سرعت به روزهای تاریک والیبال بازگشته بودیم. این عقبگرد، آنقدر سریع اتفاق افتاد که در خانه فینال را در ۳ ست به ژاپن داده بودیم. 

در فوتبال هم ژاپن با سرعت نور از ما رد شد. کیفیت آنها آنقدر مطلوب شده که در روزهای فشرده تقویم اروپایی‌ها به آلمان می‌روند و تیمی که ۴ جام جهانی را به خانه برده را به عدد ستاره‌های روی پیراهنش شکست می‌دهند. این شکست آنقدر برای آلمان مغرور و فخرفروش، سنگین بود که بلافاصله فلیک را اخراج کرد. 

ژاپن نه تنها در والیبال و فوتبال که در هر رشته‌ای چنین جهش فوق‌العاده‌ای را تجربه کرد. شاید برای آنها که برای متوقف کردن برنامه‌های ترقی حقوق می‌گیرند، رسیدن به قله‌ای که ژاپن روی آن ایستاده محال باشد؛ اما واقعاً چنین نیست. 

ژاپن با برنامه حساب‌شده، تمرکز دقیق روی نحوه‌های اجرای این برنامه و خستگی‌ناپذیری به این نقطه رسید. مدیرانی داشت که خود را نمی‌دیدند، چون منافع آنها بعد از منافع کشور قرار داشت. برای این دسته از مدیران، مهم نبود.

به این دلایل عمده و مهم به ژاپن نمی‌رسیم چون هیچ مدیری نمی‌خواهد افتخار موفقیت نصیب مدیر بعدی شود. اصرار مدیران برای نتیجه‌گیری در زمان خودشان، آنها را وادار می‌کند از برنامه‌های بلندمدت پرهیز کنند و نتیجه چنین تفکری، همین می‌شود که در ورزش می‌بینیم. 

ژاپن موفق است چون باید باشد. حق ژاپن، پیروزی و موفقیت است چون مدیرانش به جای آنکه فکر کنند با یک باخت، خاک مرده بر سر فوتبال‌شان ریخته می‌شود و فارغ از فکر کردن به منافع و جیب‌شان، شیوه‌های مدرن مدیریت را با جدیت به کار می‌گیرند. رسیدن به نقطه مطلوب که ژاپن اکنون روی آن ایستاده، غیر ممکن نیست، اما ما به آن نمی‌رسیم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • مملی IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    ژاپن بعد جنگ شد یه کشور فرا قاره ایی و ما بعد جنگ شدیم یه کشور بدبخت و ورشکسته که چراشو همه میدونیم ،با این سیستم هرسال پسرفت داریم
    • ساوالان IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
      ما نباید خودمان را اصلا با ژاپن مقایسه کنیم. به هزاران دلیل... اصلا اهداف ما با انها در زمین نگنجد!!!
  • کابوی موج سوار اصل تگزاس IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    نميدونم اين متن رو قلعه نويي هم ميخونه يا نه! ولي خواهشا شما خبر نگارها اين مطلب رو منتقل کنيد: تيم ملي هر چه زودتر بايد با يک دانشگاه قرارداد ببنده و پاي هوش مصنوعي رو به فوتبال ملي باز کنه (ژاپن داره با هوش مصنوعي در فوتبال و والبيال ابرقدرت ميشه) وگرنه 5 سال ديگه فوتبال ايران مثه فوتبال هند و پاکستان و افغانستان ميشه. نکته بعدي اينکه بايد يه متخصص تغديه خوب استخدام کنه (انگه اصلانيان) . نکته بعد بايد يه مربي انگيزشي حرفه اي استخدام کنه (عباسمنش)، بايد يکي مثه يواسين بولت (يا امير علي طيب لي خودمون) رو دعوت به همکاري کنه چون فوتبال داره به شدت سرعتي ميشه. به نظرم خداد و .... هيچ دردي رو از ما دوا نمي کنند. اين نسل گمون نکم کار با کامپيوتر رو هم بلد باشند
  • امیر IR ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    واقعا حرف حساب خواندم در این متن.
  • جافر IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
    وقتی بعضی متن ها را می‌خوانم تاسف میخورم یعنی ژاپن که بسرعت حرکت میکنه مامیشیم مثل هند، توجه کن کارکرد ژاپن، شکست آلمان است، ترکیه نوظهور است ووووو امکانات ما 1صدم درصد ژاپن نیست، تحلیل آبکی که دردی دوا نمی‌کند درحال حاظر ما به همین هم که هستیم راضی هستیم خصوصا فوتبال ووالیبال

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی