نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟
چهارشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۲:۱۷
۴ |
۰
کلوب| رسانه استقلال مدت‌هاست رسانه نیست!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

به گفته مدیرعامل استقلال اعضا و مدیران رسانه رسمی باشگاه توسط خود مدیریت تعیین می‌شوند و صلاحدید قراردادن و پوشش هر خبری هم بر عهده مدیریت باشگاه است.

نمی‌دانیم رسالت و وظیفه یک رسانه دقیقا چیست! یا این‌که می‌دانیم اما تعریف درست‌تر آن را در رسانه رسمی باشگاه استقلال دقیق نمی‌دانیم! یا ما تعریفمان از رسالت و وظیفه یک رسانه چیز دیگری است و شاید اشتباه یا تعریف دوستانمان در باشگاه استقلال برای تأمین و پشتیبانی درست از رسانه رسمی باشگاه استقلال از سایت رسمی گرفته تا سایر اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های جانبی دیگر درست‌تر!

پوشش درست و کامل خبری مصاحبه زنده و تلویزیونی هفته گذشته علی خطیر مدیرعامل استقلال در رسانه رسمی باشگاه استقلال باعث تعجب دنبال‌کنندگان و به‌ویژه هواداران استقلال شد؛ چطور به یکباره رسانه‌ای که هر چند روز یکبار تنها با یک خبر آن هم نه خبر تازه صفحه‌اش را به‌روزرسانی می‌کرد، در یک آن مصاحبه کامل و یک ساعت و نیمه مدیرعامل باشگاه را پوشش داده است؟

درست یک هفته پس از آن و دوباره در همان برنامه زنده تلویزیونی، این‌بار سرمربی تیم استقلال به‌صورت تلفنی حضور پیدا کرد و پاسخ سوالات مجری برنامه را داد؛ مصاحبه‌ای که آن هم نه به مفصلی مصاحبه مدیرعامل بلکه هم‌طراز با آن انجام شد و جواد نکونام از هر دری سخن گفت تا حق مطلب ادا شود و حرفی دیگر باقی نماند. اما رسانه رسمی باشگاه استقلال که هفته گذشته به‌طور کامل و مفصل مصاحبه مدیرعامل باشگاه را رسانه‌ای کرد و پوشش داد، این‌بار حتی ذره‌ای، حتی کلمه‌ای از مصاحبه و گفته‌های جواد نکونام به عنوان سرمربی تیم استقلال را پوشش نداد.

تا این حد تبعیض، تا این حد دوگانگی در تعریف رسالت و وظیفه یک رسانه و این‌که این را دوست داریم پس پوشش می‌دهیم و نه یکی را دوست نداریم یا صلاح نمی‌دانیم و پوشش نمی‌دهیم باعث می‌شود که نگاه اهالی فوتبال به‌ویژه هواداران استقلال نسبت به رسانه رسمی باشگاه استقلال که صد البته مدت‌هاست که دیگر رسانه نیست تغییر کند.

وقتی شبکه‌ها و رسانه‌های دیگر دقیق و بدون سانسور و پنهان‌کاری تمامی خبرها را اطلاع‌رسانی می‌کنند چه دلیلی دارد که هواداران میلیونی باشگاه اسقتلال رسانه‌ای را دنبال کنند که در پوشش خبری حتی مدیران و مسئولان و کادرفنی و... تیم خود هم تبعیض به خرج می‌دهند؟

بنا به گفته مدیرعامل استقلال اعضا و مدیران رسانه رسمی باشگاه توسط خود مدیریت تعیین می‌شوند و صلاحدید قراردادن و پوشش هر خبری هم بر عهده مدیریت باشگاه است و ایشان می‌دانند که چه خبری را باید در رسانه رسمی باشگاه پوشش بدهند و چه خبری را نباید پوشش داد.

محمود فخرالحاج| باشگاه خبرنگاران آزاد

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • طرفدار فوتبال US ۰۴:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
    محمود خان ، اینجا هم خبر ورزشی هست نه رسانه ی استقلال .
    • خبرورزشی IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
      بله دوست عزیز، آقای محمود فخرالحاج هم این مطلب را در مورد سایت و کانال رسمی باشگاه استقلال عنوان کرده اند نه روزنامه خبرورزشی.. روزنامه خبرورزشی هم برای دوستان قلم به دست کلوب باشگاه خبرنگاران آزاد تاسیس کرده است که عزیزان بتوانند نوشته های خود را به اشتراک بگذارند، در اینجا و محمود فخرالحاج و این مطلب هم زیر مجموعه همان کلوب باشگاه خبرنگاران آزاد است.
  • 4444 IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
    تو این مملکت از رسالت رسانه صحبت نکنید که مرغ پخته وسط بشقاب از خنده ریسه میره.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی