نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
الان کریس به بیرو می‌گوید چطوری علی/ ماندگارترین گل آسیایی‌ام برای پرسپولیس بود!
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

مهاجم نیجریه‌ای فولاد گفت: شرایط در آسیا خیلی سخت است و از آن سخت‌تر پیش‌بینی نتیجه بازی است.

گادوین منشا مهاجم نیجریه‌ای فولاد به لحاظ گل‌زنی با ۷ گل زده یکی از بهترین مهاجمان تاریخ باشگاه پرسپولیس بود؛ بازیکنی که شاید گل زیبایش مقابل الدحیل هیچ‌گاه از ذهن هواداران پرسپولیس پاک نشود.

این بازیکن حالا تمام حواسش به تیم فولاد معطوف است، اما بازی حساس پرسپولیس مقابل النصر و جنبه ملی این دیدار برای همه ایرانی‌ها موجب شد تا سراغ یکی از بهترین گل‌زنان خارجی باشگاه پرسپولیس برویم؛ بازیکنی که دو فصل پیش آقای گل فوتبال ایران هم شد. بازیکن نیجریه‌ای تیم فولاد در رابطه با تیم خودش و پرسپولیس حرف‌های جالبی را بر زبان آورد که آن را در قالب مصاحبه با هم مرور می‌کنیم.

چون در پرسپولیس بودی و سابقه زدن ۷ گل در مسابقات آسیایی را برای این تیم ‌داری به سراغت آمدیم تا نظرت را در این رابطه و رکورد خوبی که داشتی، جویا شویم!
بالاخره گل‌زنی همیشه برای یک مهاجم حس خیلی خوبی دارد و وظیفه یک مهاجم هم گل زدن است. من هم گل‌های خوبی برای پرسپولیس در آسیا زدم که جزو سوابق خوبم در گلزنی محسوب می‌شود و واقعاً خوشحالم که نامم در بین گلزنان برتر آسیایی پرسپولیس ثبت شده است چون چیزی که در تاریخ ثبت می‌شود برای هر بازیکنی ارزش زیادی دارد و در ذهن‌ها ماندگار می‌شود و من هم از این بابت خوشحالم و وقتی به این مسأله فکر می‌کنم حس خوبی پیدا می‌کنم. در این بین ارزش کارم زمانی بیشتر می‌شود که دو گلم مقابل الهلال که یکی از غول‌های آسیا بوده، به ثمر رسیده. کاری که فکر می‌کنم خیلی ارزشمند بوده و برای خودم و تیم آن زمان خیلی ارزش داشته است چون در واقع به تیمی دو گل زدم که چند بار قهرمان آسیا شده است.

بهترین گل آسیایی‌ات کدام گل بوده؟
هر گلی به اندازه خودش شیرین است و ارزش دارد، خصوصاً در آسیا که ارزش خیلی بالاتری دارد اما شاید گلی که به الدحیل زدم برای من و هواداران پرسپولیس خیلی مهم بود چون خیلی در صعودمان تأثیرگذار بود و به کام من و بقیه هواداران شیرین آمد. روی آن گل هم خیلی خوب مانور دادم و دروازه‌بان تیم الدحیل را فریب دادم و بعد هم گل زیبایی را به ثمر رساندم که فکر می‌کنم تبدیل به یکی از گل‌های ماندگار پرسپولیس در آسیا شد و برای همیشه در ذهن هواداران پرسپولیس و خودم باقی خواهد ماند.

این بار پیش‌بینی‌ات‌ از بازی پرسپولیس مقابل النصر چیست؟
شرایط در آسیا خیلی سخت است و از آن سخت‌تر پیش‌بینی نتیجه بازی است. به هر حال همه تیم‌ها با تدارک کافی می‌آیند و همه تلاش‌شان را هم انجام می‌دهند تا در آسیا بهترین عملکرد را که خیلی بیشتر در ویترین است را نشان دهند. بازی پرسپولیس با النصر هم برای هر دو تیم سخت است چون بازی اول دو تیم در آسیا هم محسوب می‌شود و دشواری کار را برای هر دو تیم مشکل می‌سازد اما من دوست دارم پرسپولیس برنده شود چون خودم سال‌هاست که در ایران بازی می‌کنم و به هر حال قبلاً هم سابقه بازی در پرسپولیس را داشته‌ام، به همین دلیل خیلی امیدوارم پرسپولیس برنده شود تا مردم ایران و هواداران پرسپولیس خوشحال شوند و به تیم‌شان امیدوار شوند.

فکر می‌کنی کدام بازیکن در پرسپولیس شانس گلزنی بیشتری دارد؟
پیش‌بینی این سؤالی که می‌پرسید خیلی سخت است اما مهدی ترابی بازیکنی است که شانس زیادی برای گلزنی دارد و به نظرم نوع بازی‌اش به گونه‌ای است که خود و همبازیانش را خوب در موقعیت گلزنی قرار می‌دهد.

علی بیرو هم مصدوم شده و همه هواداران پرسپولیس به نوعی نگران رسیدن این بازیکن هستند!
خب اگر علی نرسد که کار خیلی سخت می‌شود و شرایط بازی برای پرسپولیس خیلی دشوار می‌شود اما من امیدوارم که علی برسد.

رابطه نزدیکی با علی بیرو داشتی. با او جدیدا صحبتی نداشتی؟
نه با علی جدیدا حرفی نزدم اما امیدوارم که علی برسد و به همه بازیکنان و کادر فنی تیمش روحیه بالایی بدهد. امیدوارم علی هر طور شده برسد چون می‌دانم که او چه روحیه بالایی دارد و برایش به عنوان یک همبازی قدیمی آرزوی سلامتی دارم.

بیرو قبل از رویارویی‌ تیم ملی با پرتغال به کریس گفته بود چطوری کریس! این بار فکر می‌کنی چه پیغامی برای او داشته باشد؟
فکر می‌کنم این بار کریس به علی بیرو پیغام بدهد چطوری علی‌آقا!

از پرسپولیس جدا شویم و به تیم فعلی‌ات برگردیم، واقعاً چرا در این فصل از چهار بازی فقط یک مساوی گرفته‌اید؟!
اول فصل بود و ما بدشانسی آوردیم اما قول می‌دهم که بازی به بازی شرایط‌مان بهتر ‌شود و همان فولادی شویم که مدنظر خودمان و سرمربی و هواداران تیم‌مان است.

چه زمانی گل می‌زنی، چون به هر حال از تو به لحاظ سابقه‌ات در فوتبال ایران حتی انتظار آقای گلی هم وجود دارد؟
ببینید از حالا حرف زدن در مورد آقای گلی سخت است چون فقط چهار هفته از بازی‌ها گذشته است و بالاخره نوبت گلزنی من هم می‌رسد.

دو فصل پیش آقای گل شدی. قادری بگویی که این فصل چند گل برای تیمت می‌زنی؟
لیگ ایران خیلی سخت شده است و تیم‌ها و بازیکنان بسیار خوبی در این لیگ حضور دارند اما فکر کنم قادر باشم حداقل بالای ۸-۷ گل برای فولاد بزنم و این را از طرف من می‌توانید بنویسید!

فصل قبل اما آمار خیلی خوبی در گلزنی نداشتی؟
بالاخره برای هر بازیکنی دوران‌ متفاوتی وجود دارد اما فراموش نکنید که من دو فصل قبل آقای گل فوتبال ایران شدم، به همین دلیل باز هم انگیزه‌های زیادی دارم و تمام تلاشم را انجام می‌دهم.

در مورد مربی جدید تیم‌تان چه نظری داری؟
ایگناسیو مربی‌ای با رزومه قوی است و حتماً می‌تواند به تیم ما کمک کند.

با تو ظاهرا رابطه خیلی نزدیکتری دارد چون وقتی مدل موهایت را دیده چیزی به تو گفته که هر دو خندیدید!
بله ایگناسیو حرفی خودمانی زد که هر دو خندیدیم.

چه حرفی زد، برای ما هم می‌گویی؟
نه دیگر این حرف را نمی‌توانم به شما بگویم چون حرفی بود بین خودمان.

تفاوت خاصی بین این مربی با سایر مربیانی که با آن‌ها کار کردی وجود دارد؟
ایگناسیو مربی خوبی است و چند جلسه بیشتر با ما کار نکرده است اما این مربی در حال صمیمی شدن با بازیکنان است و فکر می‌کنم با نزدیک شدن به افکار این مربی بتوانیم خیلی خوب خواسته‌های او را انجام دهیم. مربی ما اخلاق خیلی خوبی دارد و حتماً می‌تواند به تیم ما کمک کند.

فکر می‌کنی فولاد در این فصل در چه جایگاهی قرار بگیرد؟
واقعا نمی‌دانم در چه جایگاهی قرار می‌گیریم چون لیگ تازه شروع شده اما حتماً تمام تلاش‌مان را انجام می‌دهیم که بهترین جایگاه ممکن را کسب کنیم و به هر حال به گونه‌ای کار کنیم که شرایط بهتری در نتیجه‌گیری داشته باشیم. تعطیلات لیگ هم برای ما فرصت خوبی شد تا بیشتر تمرین کنیم و شرایط‌مان بهتر شود. حالا با شما بعد از اردویی که خواهیم داشت بیشتر حرف خواهیم زد و آن زمان بهتر می‌توانم در خصوص شرایط فنی تیم‌مان صحبت کنم و برای شما توضیح بیشتری بدهم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی