نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
ولخرج‌ترین سرمربی تاریخ فوتبال کیست؟/ هزینه‌های سرسام‌آور تکنسین‌های بزرگ فوتبال روی دست باشگاه‌ها
منبع: The Sun
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

فهرست ۱۰ مربی با بیشترین هزینه نقل و انتقالات منتشر شده و اکثر مربیان در لیگ برتر انگلیس هزینه زیادی کردند.

پپ گواردیولا بیش از هر مربی دیگری در تاریخ پول خرج کرده است. سرمربی منچسترسیتی با خریدهای بزرگی مانند متئو کواچیچ و یوشکو گواردیول که گرانترین ورودی از خارج از کشور در لیگ برتر بود، هزینه کلی خود را به ۱.۷ میلیارد پوند رساند. متهور نونس و جرمی دوکو نیز با مبالغ هنگفتی به ترتیب از وولوز و استاد رنیس به اتحاد رسیدند.

گواردیولا از زمانی که به سیتی آمد از پول خرج کردن نترسید و امثال ارلینگ هالند و روبن دیاس را به تیم آورد. او رکورد بریتانیا را شکست تا جک گریلیش را به دست بیاورد، اگرچه آرسنال با خرید دکلان رایس از او پیشی گرفت. از سال ۲۰۱۶ گواردیولا در هدایت سیتیزن‌ها بیش از ۱ میلیارد پوند برای بیش از ۵۰ بازیکن هزینه کرده است. او به عنوان سرمربی بارسلونا یا بایرن‌مونیخ هم زیاد هزینه کرد. و حدود ۶۵ میلیون پوند برای آوردن زلاتان ایبراهیموویچ به نوکمپ خرج کرد، در حالی که آرتورو ویدال با ۳۵ میلیون پوند بزرگترین خرید او برای تیم آلمانی بود.

او در سال‌های اخیر از ژوزه مورینیو پیشی گرفته و جایگاه نخست را از آن خود کرده و این مربی پرتغالی شاهد کاهش هزینه‌های نقل و انتقالاتش در دوران حضور در تاتنهام و رم بوده است. اما خصوصا زمانی که در منچستریونایتد بود می‌توانست آزادانه هرچه می‌خواهد خرج کند. پل پوگبا آن زمان با مبلغ ۹۰ میلیون پوند رکورد شکست، در حالی که روملو لوکاکو و فرد نیز تقریباً هزینه زیادی روی دست باشگاه گذاشتند. مورینیو همچنین در چلسی هزینه‌های زیادی کرد.

مقام سوم، کارلو آنچلوتی به مدت دو سال به سخاوتمندی رومن آبراموویچ دسترسی داشت، اگرچه این مربی ایتالیایی در پاری‌سن‌ژرمن، بایرن‌مونیخ و رئال مادرید نیز سرمایه زیادی در اختیار داشت. آنچلوتی دو دوره با غول‌های اسپانیایی را پشت سر گذاشته است و با پیوستن جود بلینگام به مبلغ ۱۱۵ میلیون پوند در تابستان، هیچ نشانه‌ای از کاهش هزینه‌های آنها دیده نمی‌شود.

دو مربی سابق دیگر چلسی در این لیست گنجانده شده‌اند؛ آنتونیو کونته و توماس توخل که مسئول جذب لوکاکو برای ۱۰۰ میلیون پوند بود. این آلمانی در تابستان گذشته که افرادی مانند مارک کوکوریا، رحیم استرلینگ و وسلی فوفانا با هزینه‌های هنگفت وارد شدند، از سرمایه زیاد تاد بولی بهره‌مند شد.

ولخرج‌ترین سرمربی تاریخ فوتبال کیست؟/ هزینه‌های سرسام‌آور تکنسین‌های بزرگ فوتبال روی دست باشگاه‌ها

مائوریسیو پوچتینو، سرمربی فعلی چلسی، به لطف خرید مویسس کایسدو و رومئو لاویا در تابستان، در رده نهم قرار گرفت. به پوچتینو در تاتنهام نیز فرصت خرج کردن داده شد و تانگوی اندومبله و جوانی لوسلسو هر دو با مبلغی بالغ بر ۵۰ میلیون پوند در آخرین تابستان او به عنوان مربی وارد میدان شدند.

ماسیمیلیانو آلگری و دیگو سیمئونه تنها مربیان حاضر در لیست هستند که در لیگ برتر نبوده‌اند. سیمئونه بیشتر دوران حرفه‌ای خود را در اتلتیکومادرید گذراند، باشگاهی که آنقدرها هزینه نمی‌کند، هرچند برای ژوائو فلیکس با مبلغ نجومی ۱۱۳ میلیون پوند هزینه کرد.

مانوئل پلگرینی، سرمربی سابق سیتی و وستهام در جایگاه ششم قرار دارد. این مربی شیلیایی پس از امضای قرارداد با بازیکنانی مانند استرلینگ و کوین دی‌بروینه، قهرمان لیگ برتر شد. با این حال، او در سال ۲۰۰۹ یکی از بزرگ‌ترین هزینه‌ها را در تابستان انجام داد؛ زمانی که رئال‌مادرید کریستیانو رونالدو و کاکا را با هدایت پلگرینی به خدمت گرفت.

یورگن کلوپ جایگاه آخر لیست را به خود اختصاص داد. قرمزها چهار بازیکن را با مبلغی در حدود ۱۵۰ میلیون پوند به خدمت گرفتند و هزینه حرفه‌ای این مربی آلمانی را به ۹۷۳ میلیون پوند رساندند، اما طولی نخواهد کشید که او از سد ۱ میلیارد پوند عبور کند.

بیشتر بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • ع ق ق QA ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
    ولخرجتر از قلعه نوعی ؟! و ناموفقتر از قلعه نوعی در سالهای اخیر ؟ فکر نکنم
  • جهان FR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
    شاید مربیانی مانند آرسن ونگر در مقایسه با امثال مورینیو و گواردیولا جام‌های کمتری کسب کرده باشد اما اگر میزان هزینه ای که مربیان مختلف برای کسب جام پرداخت کرده اند با نتایج و افتخارات آنها مقایسه کنید کسی مثل ونگر یک سر و گردن بالاتر از امثال پپ و مورینیو قرار میگیرد
  • مجتبی رجائی کاشان IR ۰۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
    همچین تیتر زدین: "ولخرج ترین مربیان تاریخ فوتبال"!! هرکی ندونه انگار: خودشونو همسراشون شبانه روز کارگری کردنُ عَرَقِ جبین ریختن، چروک به پیشونیُ پینه به دستاشون افتاده، رفتن با اوون پولا بازیکنای تاپ خریدن!!😳😬 باشگاهدار یکی دیگس و دخلُ خرج با اوونه، اوونموقع ژستشو اینا میان!؟ همین 'گوآردیولا' و 'آنچلوتی' اگه خیلی مَردَنُ ادّعای number oneی دارن : چنتا بازیکنِ شاخص امّا کم نامُ نشون رو توو تیمو ترکیبشوون بگنجوونن، اوونموقع ببینیم چکاره حَسَنن!؟ ثروتمندُ کهکشانی بودن بعدم کاپ درو کردن ینی: 'کشک'؛؛ "سیمئونه ، مندلیبار ، آرتتا ، زربی ، اِمِری ، آلونسو و حتی برانکو: افتخارآفرینانِ بی ادّعا
    • شهرام IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
      سر مربی درجه یک اونیه که ازیک تیم متوسط با بازیکنان متوسط و کم هزینه تیم قدر و کاندیدای قهرمانی بسازد نه اینکه باپول زیاد ستاره ها و فوق ستاره ها را جمع کند برای جام گرفتن .اگر با دراختیار گرفتن بهترین ها باشه به جای پپ گواردیولا یا مورینیو گروهبان قندلی هم سرمربی باشه مطمئن باشید جام می گیرد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی