پیش‌بازی اینتر – میلان
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

به ایستگاه چهارم سری آ ایتالیا رسیده‌ایم و خیلی زود شاهد دربی دلامادونینا بین اینتر و میلان خواهیم بود.

شنبه از ساعت ۱۹:۳۰ یکی از حساس‌ترین بازی‌های فصل سری A ایتالیا در ورزشگاه سن‌سیرو برگزار خواهد شد. در دیداری از هفته چهارم که در ایالت لومباردی ایتالیا برگزار خواهد شد، اینتر و میلان در نبرد بزرگ این شهر موسوم به دربی دلامادونینا به مصاف هم خواهند رفت.

اینتر؛ جبران با سیمونه

پس از فصلی ناموفق در سری A، اینتر با دو قهرمانی در سوپرجام ایتالیا و جام‌حذفی ایتالیا به فصل جدید آمد. نراتزوری با سیمونه اینزاگی مسیر درستی را در پیش گرفته و با تغییراتی اندک اما مفید در تلاش است دوباره عنوان قهرمانی را به‌دست آورد. اینزاگی فصل قبل در مقطعی حتی در آستانه اخراج هم بود، اما هم خودش را نجات داد و هم تیمش را. در واقع به نظر می‌رسد بهترین گزینه برای افعی‌ها فعلاً همین سیمونه اینزاگی باشد. فصل را با ۳ برد و بدون گل‌خورده شروع کرده‌اند که نویدبخش آینده خوبی خواهد بود. با این حال در هفته چهارم به اولین سد سخت برخورد می‌کنند. اگرچه در بازی‌های اخیر مشخص شده که فعلاً اینتر در دربی‌ها حال و روز بهتری دارد.

میلان؛ سال بازگشت

میلان فصل گذشته چنان افتی کرد که خیلی‌ها تصور می‌کردند کار استفانو پیولی تمام خواهد شد. با این حال مدیران روسونری هم مثل همتایان خودشان در باشگاه همشهری اعتقادی به تغییر سرمربی‌ای که قهرمان‌شان کرده نداشتند. میلان رده چهارمی فصل گذشته، این فصل را قدرتمندانه شروع کرد و به نظر می‌رسد با خریدهای هوشمندانه رقیب جدی اینتر در مسیر قهرمانی باشند. حالا با توجه به این که تنها دو تیم شهر میلان رکورد ۱۰۰ درصد پیروزی دارند، احتمالاً همین دو تیم هم تا پایان فصل در کورس قهرمانی خواهند بود. شاید یوونتوس متحول‌شده یا ناپولی مدافع عنوان قهرمانی هم به جمع‌شان اضافه شوند. میلان فعلاً یک مأموریت مهم دارد؛ پاره کردن نوار شکست‌ها در دربی.

آخرین جدال
شانزدهم مِی ۲۰۲۳ در دیداری از مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا، اینتر با برتری ۱-۰ مقابل میلان فینالیست شد. لائوتارو مارتینس زننده تنها گل افعی‌ها در آن دیدار بود.

آمار بازی
۲۳۷) از ژانویه ۱۹۰۹ تا امروز ۲۳۷ مرتبه دربی دلامادونینا برگزار شده است که سهم اینتر ۸۹ برد و سهم میلان ۷۹ برد بوده و ۶۹ بازی هم مساوی شده است.
۱۷۸) در تاریخ سری A ایتالیا، اینتر و میلان ۱۷۸ مرتبه به مصاف هم رفته‌اند که ۶۸ پیروزی برای افعی‌ها، ۵۴ برد برای شیاطین و ۵۶ تساوی در پایان این دیدارها ثبت شده است.
۴) اینتر موفق شده ۴ دربی آخر در تمامی رقابت‌ها را پیروزی پشت سر بگذارد. این دیدارها در سوپرجام ایتالیا، سری A ایتالیا و لیگ قهرمانان اروپا برگزار شده است.
۳) بعد از ۳ بازی شکست‌ناپذیری میلان در دربی‌های سری A، اینتر طلسم را در بازی برگشت فصل گذشته شکست.
۳) میلان و اینتر تنها تیم‌های این فصل سری A هستند که هر ۳ بازی نخست‌شان را با برد سپری کرده‌اند. اینتر هنوز گلی هم دریافت نکرده است.
۱۴) آندری شوچنکو با ۱۴ گل زده برترین گلزن تاریخ دربی دلامادونینا است، در حالی که لائوتارو مارتینس با ۸ گل زده شانس دارد تا در آینده به اسطوره روسونری برسد.
۱۵) استفانو پیولی با ۱۵ بازی مربیگری در دربی دلامادونینا (۱۳ بازی با میلان و ۲ بازی با اینتر)، یکی از سرمربیان باسابقه این نبرد بزرگ است. سیمونه اینزاگی هم ۹ مرتبه در این دیدار روی نیمکت اینتر نشسته است. نرئو روکو سرمربی میلان در دهه‌های ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ با ۲۵ مربیگری در این دیدار باسابقه‌ترین است.
۲۰) سیمونه اینزاگی و استفانو پیولی ۲۰ مرتبه مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند که سهم اینزاگی ۱۱ برد و سهم پیولی ۵ برد بوده و ۴ بازی هم مساوی شده است.
۳) متئو دارمیان، هاکان چالهان‌اوغلو و فرانچسکو آچربی ۳ اینتری هستند که سابقه بازی در میلان را هم داشته‌اند.

مصدومان و محرومان
اینتر با تمام قوا و بدون مصدوم و محروم به دربی می‌آید. اما میلان برای دربی دلامادونینا، اسماعیل بن‌ناصر را قطعاً در اختیار نخواهد داشت. پیره کالولو و اولیویه ژیرو هم مصدوم هستند که به احتمال زیاد هردو به این بازی خواهند رسید.

ترکیب احتمالی دو تیم
اینتر: سومر، دارمیان، دی‌فرای، باستونی، دامفریس، بارلا، چالهان‌اوغلو، مخیتاریان، دی‌مارکو، تورام و مارتینس
میلان: مانیان، کالابریا، کیائر، تیاو، هرناندس، لوفتوس‌چیک، کرونیچ، رایندرز، پولیشیچ، لیائو و ژیرو

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی