نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
آن‌قدر پیشنهاد سپاهان به اسدی بالا بود که جواب ما را نداد!
منبع: فرهیختگان
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

مربی تراکتور گفت: قانون باید برای همه یکسان باشد چه ربطی به پرسپولیس و دیگر باشگاه‌ها دارد؟

شروع تراکتور در فصل نقل‌وانتقالات تابستانی چنان جسورانه بود که همه علاقه‌مندان به فوتبال توقع تیمی کوبنده از پاکو خمز داشتند. با شروع لیگ اما چنان در سراشیبی قرار گرفتند که توانمندی‌ها به‌سرعت جای خود را به حواشی سپرد و قبل از همه این خمز بود که با اظهاراتش در کنفرانس خبری بذر حاشیه را پاشید. در ادامه هرچند مدیریت این باشگاه در راستای عادی‌سازی تلاش کرد اما حتی شعارهای عیبی‌یوخ هم افاقه نکرد. در ادامه تراکتور با خوددرمانی موفق شد از بحران خارج شود. از این رو در آستانه بازی هوادار و در روزهایی که باز هم تراکتور یک پای حواشی فوتبالی از جمله سقف قراردادهاست با محمد نصرتی صحبت کرده است.

تعطیلات برای تراکتور چطور بود؟
تمرینات خوب و منظمی انجام دادیم. دوست داشتیم بازی‌های تدارکاتی خوبی انجام دهیم اما حریفان یا بازی داشتند یا در شهر خود مشغول تمرین بودند. از این رو موفق نشدیم تدارک خوبی ببینیم. کادر فنی تیم تراکتور خیلی موافق این تعطیلات مکرر در لیگ نیست. تا تیم می‌خواهد جا بیفتد لیگ دچار سکته می‌شود و خمز نیز از این بابت شاکی است. 

لیگ امسال را چطور ارزیابی کردید؟
برخی مربیان چند هفته اول را فدای آماده‌سازی تیم‌شان می‌کنند و توقع دارند از هفته پنجم به بعد تیم واقعی‌شان را ببینیم اما من قائل به این موضوع نیستم. اگر قرار است تیمی از چند هفته اول در افت باشد خب چرا آماده‌سازی پیش‌فصل را زودتر انجام نمی‌دهند. تفاوت بین تیم‌ها همیشه وجود دارد. قدرت‌های لیگ اما امسال خوب نشان دادند. تیم ما متاسفانه به قرعه بدی خورد، تغییرات زیادی داشت و لیگ را با بدشانسی شروع کرد. با این حال هماهنگی به وجود آمده و ما از این پس بهتر می‌شویم. 

از ابتدا خوب نتیجه نگرفتید و در همان ابتدا صدای اعتراض خمز بلند شد. در اختلاف بین خمز و باشگاه حقیقت ماجرا چه بود؟
اختلاف زیادی نبود. البته من در نقل‌وانتقالات دخالتی نداشتم از این رو جزئیات را نمی‌دانم. شاید جواب این پرسش پیش من نباشد اما چیز مهمی که وجود دارد تغییرات ۸۰ درصدی تیم‌مان بود. این تغییر زیاد در کنار قرعه نامناسبی که در لیگ به ما خورد باعث شد روزهای سختی را سپری کنیم. از طرفی خیلی زود به مصاف شارجه‌ای رفتیم که بیشترین لژیونر را داشت و تیم خوبی بود. به‌خاطر از دست دادن آسیا خیلی ناراحتیم. حیف که تیم تراکتور و تماشاگرانش در آسیا نیستند. جایمان خالی است!

این موانع قابل پیش‌بینی بود، چرا تدارک بهتری ندید تا زودتر از آنچه توقع می‌رفت به هماهنگی برسید و مشکلاتی که اشاره کردید واقعا مشکل نباشند؟
ما دوست داشتیم این اتفاق رخ دهد و در ترکیه هم بازی‌های تدارکاتی خوبی انجام دادیم. در ایران هم یکی از هدف‌ها بازی تدارکاتی خوب بود اما تیم‌هایی که دعوت کردیم به تبریز نیامدند. حتی حاضر بودیم هزینه پرواز و اسکان رقبا را فراهم کنیم. کادرفنی به این نتیجه رسیده بود که باید بیشتر بازی تدارکاتی انجام دهیم. تیم‌ها اما از قبل بازی‌های تدارکاتی خود را برنامه‌ریزی کرده بودند. از طرفی سامان لیگ برنامه دقیق مسابقات را مشخص نمی‌کرد و همه با هم مشکل ما شد. برخی بازیکنان تاثیرگذار ما مثل رضا اسدی، هادی محمدی و رزاق‌پور نخواستند بمانند و پر کردن جای خالی‌شان خیلی سخت بود. از طرفی بازیکنان خوبی گرفتیم مثل عبدی که شاید زیاد بازی نکردند اما باکیفیت هستند و اگر عبدی خود را باور کند گل می‌زند. 

تیم شما هم هزینه زیادی در نقل‌وانتقالات انجام داد. آیا اسدی ارزش نداشت تا کادر فنی از باشگاه بخواهد کمی سرکیسه را شل کند؟
من با خود بازیکن نه ولی با مدیربرنامه او به شکل خاص سه چهار باری صحبت کردم ولی آنقدر پیشنهاد این بازیکن از سپاهان بالا بود که حاضر به مذاکره با ما نشدند. اسدی ادعا می‌کند با او صحبتی نشده شاید با او صحبت نکردیم اما با مدیربرنامه‌اش بارها صحبت کردیم. حتی خمز مدعی است با او صحبت کرده‌ است. ما معقول هزینه کردیم. تا جایی که می‌دانم سقف را رعایت کرده و هنوز هم تا جایی که می‌دانم جا داریم و می‌توانیم بازیکن جذب کنیم. می‌بینید که سختگیری‌های زیادی هم برای رعایت فیرپلی مالی انجام می‌شود. امیدوارم این سختگیری‌ها تداوم داشته باشد. اگر قرار باشد در ادامه باز هم باشگاه‌ها را رها کنند فایده‌ای ندارد. 

در بحث تخلف سپاهان دو دیدگاه وجود دارد. برخی می‌گویند این جریمه در راستای صدرنشینی پرسپولیس بود و برخی معتقدند سپاهان واقعا به درستی جریمه شد. نظر شما به‌عنوان یکی از باشگاه‌های شاکی چیست؟
قانون باید برای همه یکسان باشد چه ربطی به پرسپولیس و دیگر باشگاه‌ها دارد؟ در فوتبال اروپا هم منچسترسیتی به‌شدت مورد بازرسی مالی قرار گرفت و حتی در کالچو ایتالیا از یوونتوس کسر امتیاز شد. قانون باید برای همه یکسان باشد و کسی نتواند قانون را دور بزند. من کارشناس نیستم ولی امیدوارم آنهایی که تخصص دارند همه باشگاه‌ها را بررسی کنند تا اتفاق ناجوانمردانه‌ای رخ ندهد. یکی از موضوعات مورد بحث درباره سپاهان این است که همه مهاجمان بازار را جذب کرد و شبهه به وجود آورد. 

درست است که خمز مربی خوبی است اما در یارگیری نابلد و به همین دلیل با تیم بردیف موفق بود اما با تیم خودش نه؟
من اصلا در یارگیری دخالت نکردم اما بردیف از گوستاوو در چه پستی بازی می‌گرفت؟ او بازدهی خوبی نداشت و وینگر بود و خمز با تغییر پست او را شکوفا کرد. یا صفا هادی با بردیف فرصت بازی پیدا نکرد اما با خمز به ستاره تبدیل شد. رضا اسدی را نیز خمز مهاجم و دگرگون کرد. از طرفی از هواداران توقع دارم تیم را حمایت کنند. آنها احساسی هستند و بازیکنان را واقعا دوست دارند اما اولویت باید با تیم باشد. بازیکنان زیادی آمدند و رفتند. نباید اجازه دهیم برخی خود را پشت هوادار پنهان کنند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۲۱
  • دروغ چقدر راحت شده IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
    شما سقف بودجه را رعایت کردید با ۱۱ خرید و مربی های خارجی همه هم می‌دانند مشکلی هم نیست ولی حرف از قانون نزنید و در مورد تیم دیگر صحبت نکنید راستی از شیث چه خبر @ تخلف میکنید حق به جانب هم هستید بس کنید
  • با حفظ بازیکنان خوبتان یک تیم هم خرید کردید IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
    نمیدان تراکتور و پیروزی این چند سال هرچی بازیکن می‌خریدند می‌گفتند طرف چون عاشق تیم ما است آمده و پولی بهش ندادیم چون عاشق تراکتور یا پیروزی قرارداد امضا کرده ولی نمی‌دانم چرا برای اسدی اینقدر دردشان آمده شما که همه از سر عشق قرارداد می‌نویسند با شما پس بحث پیشنهاد بیشتر چیه!!! پس عشق و علاقه چی شد ، راستی ۱۱ بازیکن جدید و با کادر خارجی از سقف نزده بالا، حداقل کاری میکنید به شور مردم توهین نکنید همه می‌دانند تیم ها چه مقدار هزینه کردن دروغ ک ریا بسه
    • بنده خدا IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
      اول اینکه شعور درسته دوم اینکه تراکتور خصوصی هست ، از پول بیت المال نمیخوره و دزدی نمیکنه
  • بی نام IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
    هرچه بگندد نمکش میزنن وای به روزی که بگندد نمک مدیونید که ماجرای شیث را فراموش کرده باشی حالا این راست میگه سپاهان دروغ هدایتی دو تو تراکتور داره خرج میکنه کی گندش دربیاد خدا داند قراردادی که با حسین زاده نوشتین رو از باشگاه شارلو منتشر کن نه اون که خودتون ساختین این همه بازیکن تاپ گرفتین میدونی چرا نتیجه میگیرین چون پول باد آورده مثل استیل‌آذین دارین پ خواهشا اینقد جانماز آب نکش
    • ناشناس IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
      آقا اگه زنوزی خرج میکنه پول خودشه وست داره اصلا به مالش آتیش بزنه چرا شما میسوزید اینهمه کارخونه زده مردم دارن کار میکنن و سر سفرشون نون میبرن هیچ میدونید چند هزار نفر دارن تو کارخونه هاش کار میکنن حالا دوست داره از مال خودش برای عشق و علاقش خرج کنه این دیگه به کسی ربطی نداره که بهش تهمت هدایتی دو رو می‌زنید لطفا با انصاف باشید میتونست سرمایشو ببره خارج بدون دغدغه کیفشو بکنه اونوقت هیچ میدونید چقدر بیکار داشتیم عوض اینکه ازش حمایت کنیم فقط تهمت و تخریبش میکنید بس کنید از بیت المال یا بوجه کارخانه دولتی هزینه نمیکنه بهتر ببنید تو لیگ چند تا. تیم هستن که از پول مردم و بیت المال هزینه میکنن حتی حرفی ازشون نیست فقط گیر دادین به زنوزی
  • لنگی هستم IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
    کدوم ادم عاقل باشگاه حرفه ای سپاهان را ول می‌کنه میچسبد به تراکتور
    • Ali IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
      حرفه ای !!! حرفه ای درربودن وخوردن حق تمام مردم ایران ازفولادمباکه توسط مجموعه سپاهان ،فولادمبارکه سنگ آهن که مال تمام مردم ایران هست را مجانی استفاده میکند تنها این یک مورد نیست سوخت آن که گاز هست راهم بدون پرداخت پولش مصرف میکند وازهمه مهمتر آب ! آب زاینده رود را ازمردم وکشاورزان اصفهان سرقت کرده اند وبدون دادن حتی ریالی به مالکان واقعی آن بهره میبرند ، ووقتی مردم اصفهان در مسیرزاینده رود که خشک کرده اند چادرزدند موردحمله ایادی شرکت فولاد قرارگرفتند وحتی مورد را امنیتی جلوه دادند و با تفنگ های ساچمه ای به کشاورزان ومالکان آب یورش بردند وباعث کوری مالکان وصاحبان واقعی آب زاینده رود شدند! ! ! اینست حرفه ای بودن سپاهان .
  • اسی IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
    فکر نکم اندازه حسین داده۲۰۰دلاری بود.شما بازیکن زیر۱۰۰میلیار ندارید.۳تا خارجی حسین زاده شجاع
  • رضوانی IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
    تجربه ثابت کرده که در فوتبال ایرانی، این جور نقل و انتقالات جواب نمیدهد، درست است که در فوتبال حرفه ای نقل و انتقال و تغییر باشگاه امری عادی است و بازیکنان برای ساختن آینده ورزشی بهتر با انتقال به باشگاههای بزرگتر حق انتخاب دارند، اما آیا در کشور ما همه موارد یک فوتبال حرفه ای رعایت میشود یا به کل وجود دارد ؟ متاسفانه خیر. بازیکن با یک تیم قوی قهرمان شده، با پیشنهادی بالاتر به تیم نایب قهرمان میرود آنهم کور کورانه! بقدری عجولانه که حتی متوجه نمیشود باشگاهی که به او پیشنهاد عجیبی داده، اصلا نیازی به بازیکن در پست او ندارد!! و قطعا یک حرکت فقط جهت تضعیف باشگاه رقیب و برداشتن موانع در راه قهرمانی است، حتی به قیمت نابودی بازیکن! این یعنی فوتبال کثیف.هشتاد درصد بازیکنان باشگاه سپاهان اصلا اصفهانی نیستند!! بهتر است به جای این کارها روی جوانان مستعد استان اصفهان سرمایه گذاری کند. اگر قرار بود جواب دهد ، در این ۷-۸ سال لااقل یکبار قهرمان لیگ برتر میشدند. بازیکنان کوچکترین تعصبی روی پیراهن سپاهان و فوتبال استان ندارند، برای امتحان چند ماه پرداختی آنها را متوقف کنید.
  • سام IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
    سپاهان با این کارها راه به جایی نمی‌برد! چند سال است که هر فصل صدها میلیارد هزینه خرید بازیکنان خوب دیگر تیمها میکند، آیا تا بحال جواب داده؟ خیر. از این به بعد هم جواب نخواهد داد. هر سال اینهمه پول بی‌زبان دود میشود و میسوزد و حسرت قهرمانی لیگ برتر به دل باشگاه و هواداران میماند.
  • ملابرادر IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
    قانون باید برای همه یکسان باشد اما باید پیروزی را سوا کنیم ههههه
    • تاج بی شاه US ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
      پیروزی در راس فوتبال ایرانه هرچه که از فوتبال میاد از پرسپولیس سرچشمه میگیره
  • رضا IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
    آفرین ممد نصرتی
  • دی جی IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
    من طرفدار پرسپولیس هستم اما اگر پرسپولیس هم قانون رو رعایت نکرده باید جریمه شود چرا باشگاه‌هایی مثل شمس آذر با یک چهارم بودجه این تیم‌ها میاد داخل لیگ و بخاطر نداشتن پول زیاد باید دوباره از لیگ بره این ظلم به تیمهای دیگه هستش
    • ساسان IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
      عدالت این نیست که تمام تیم ها یکسان هزینه کنند. مگه توی انگلیس منچستر سیتی و مثلا کریستال پالاس یا در آلمان بایرن و هافنهایم یا در اسپانیا بارسا و وایادولید و ... یک میزان هزینه می کنند!؟؟؟
  • علی IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
    سپاهان باید به لیگ یک سقوط کند
  • حیدر IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
    سپاهان و پول‌های باد آورده... اونقدر پول داده به بازیکنانش که با این قانون جدید بازیکنانش دارن سکته می‌کنند که مبادا صد میلیارد بشه هشتاد میلیارد🧐
  • محمد IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
    رغیبهای سنتی دوستان امروزی ای کاش که همیشه باهم دوست باشید اما اگه بتونید
  • پرسپولیسی 65 ساله IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
    ایشان میگوید من در نقل وانتقالات دخالتی نداشتم بعد میگه من با مدیر برنامه های اسدی چند بار صحبت کردم ما که سر در نیاوردیم شما قضاوت کنید
  • محمد IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
    بیشترین تخلف پرسپولیس کرده همین تیم خاص که با زور میخوان قهرمانش کنن
    • اشنا IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
      بازور سپاهان پارسال با ملوان مساوی کرد؟ کورشود کسی که بلد نیست تیمش را تا دقایق اخر نگه داره و حالا عده ای زر میزنند
  • ناشناس IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
    سپاهان باید بره لیگ یک. کسر فقط چهار امتیاز یعنی مماشات با این تیم و ظلم در حق تیم‌های دیگر.
  • سید IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
    تیراختور بعد منچستر اوله
  • هوادار استقلال IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
    وقتی تخلف سپاهان محرز شده چرا چهار امتیاز کسر شد میبایست کل امتیازهای سپاهان به نفع رقبا سه بر صفر میشد این حرفی بود که تاج قبل از شروع لیگ صراحتاً اعلام کرد. تاج به خاطر تیم شهرش قانون را دور زد و تخفیفی ويژه به سپاهان داد
  • مهدی IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
    باشگاه خصوصی تو ایران بیشتر شبیه جوک هست.زنوزی وباشکاه بیاد از جیبش خرج کنه خخخ.لاپوشانی برای بدهی سنگین ۱۰ هزار میلیاردی به بانکهای تجارت وصادرات .و دور زدن و فرار از مالیات .این دوبانک هم به دلایلی مجبورشدن فعلا شکایتشان پیگیر نکنم.بله جناب زنوزی خیلی کثیف تر از بیت المال میخوره.تا حتی باشگاههای حکومتی استقلال و پیروزی.زنوزی در عوض بدهی بانکیش وبرا فرار مالیاتی داره تراکتور هزینه می‌کنه
  • سعیدمیربختیاری IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
    ضعف مدیریت ومربی تراکتوربجای خریدفوروارد فقط دفاع گرفتند
  • آریا IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
    اشتباه می کنی پسر بعضی از بازیکنها پیشنهاد صد میلیاردی را رد می کنند با یک شاخه گل می‌رن ی تیم خاص 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
  • صادق IR ۰۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
    آنقدر دروغ نگو با چه مدرکی حرف میزنی شما که از این پول ها بیش از سپاهان دارید
  • علی IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
    همه چی که پول نیس بازیکن وقتی میبینه باید بین یه تیم حرفه ای با مدیریت ثابت و کم تغییر و دیده شدن تو باشگاههای اسیا انتخاب کنه میره برا دیده شدن و ایندش تو این تیم یا میره تو یه تیم میرزا قوزینا که امروز تو لیگ برتره فردا دسته دو
  • پارسوماش IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
    بعنوان یه پرسپولیسی این کامنت رومیزارم بنظرم هرکی تخلف کرده بایدجریمه بشه، هرچند این قانون من درآوردی بود ولی حالاکه شده بایداحترام گذاشت، درضمن دم زنوزی گرم بااینکه خوشم نمیادازش ولی داره ازجیبش خرج میکنه برای فوتبال شهرش وازقبل ایشون هزاران نفردارن نون میخورن کاشکی توی هراستانی چهارتا آدم بدردبخورمثل زنوزی داشتیم که به تفریع وسرگرمی مردم بها میدادن وبابتش هزینه میکردن عوض اینکه ایشون روحمایت کنن نمیدونم چرا چوب لای چرخش میزارن
  • باب IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
    یاشاسین تراکتورکبیر ❤️🚜❤️🚜❤️🚜❤️🚜❤️🚜❤️🚜❤️🚜❤️🚜❤️🚜❤️🚜❤️🚜❤️🚜❤️🚜❤️🚜❤️🚜❤️🚜❤️🚜❤️🚜❤️🚜❤️🚜❤️ عشق یعنی تراکتور❤️🚜❤️🚜❤️🚜❤️🚜🚜🚜🚜🚜❤️🚜❤️🚜❤️🚜❤️🚜❤️🚜❤️🚜❤️❤️❤️❤️❤️❤️
  • علی IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
    این نصرتی همونی که با شیس رضایی تو پیروزی بازی میکرد ،🤣🤣🤣🤣
  • حسن CA ۰۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
    اگر زنوزی از بانک‌ها پول گرفته باهاش ایران خودرو تبریز را راه انداخته کارخانه فولاد تبریز را راه انداخته هواپیمایی آتا را راه انداخته وهزاران نفر را سر کار برده وتا حالاهم موفق بوده ویک تاجر بزرگه ترکها با غیرت واهل کارند مفت خور نیستند تا بودجه مملکت را بخورند وتیم داری کنند کاش،شما هم یکی مثل زنوزی داشتیدالبته شما هم امثال خاوری را دارید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی