سرنوشت عجیب اولین و آخرین گلزنان پرسپولیس به تیم رونالدو
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

نگاهی به تاریخچه دیدارهای دو تیم پرسپولیس و النصر عربستان مشخص می‌کند حالا دیگر اولین گلزن تاریخ پرسپولیس به این تیم سعودی در قید حیات نیست.

تیم‌های پرسپولیس و النصر عربستان برای نخستین بار در تاریخ فروردین ماه سال ۱۳۵۲ در مصافی دوستانه به دیدار یکدیگر رفتند. دیداری که در استادیوم امجدیه تهران برگزار شد. مسابقه‌ای که در پایان هر دو تیم تن به تساوی ۲ بر ۲ دادند.

اما اولین گلزن تاریخ باشگاه پرسپولیس به النصر عربستان مرحوم صفر ایرانپاک بود که در آن دیدار تاریخی که حالا بیش از ۵۰ سال از آن می‌گذرد، خودش هر دو گل سرخ‌پوشان تهرانی را وارد دروازه نماینده عربستان کرد.

سرنوشت عجیب اولین و آخرین گلزنان پرسپولیس به تیم رونالدو
صفر ایرانپاک نفر ایستاده در سمت چپ کنار حسین کلانی و مرحوم همایون بهزادی است

یادآور می شود؛ مرحوم صفر ایرانپاک متولد دوم دی ماه سال ۱۳۲۵ در شهر مسجد سلیمان بود که در تاریخ یازدهم بهمن ماه سال ۱۳۸۷ و در سن ۶۲ سالگی چشم از جهان فرو بست تا دوستان قدیمی اش را در بهت و حیرت فرو ببرد.

بازیکن سابق تیم ملی فوتبال کشورمان ابتدا فوتبالش را در تیم شاهین اهواز شروع کرد. سپس به صورت قرضی به پیکان رفت و در نهایت از سال ۱۳۴۹ به جمع سرخپوشان پرسپولیس پیوست و تا سال ۱۳۵۹ به مدت ۱۰ سال کنار ستارگان بزرگ آن دوران پرسپولیس برای این تیم فوتبال بازی کرد. آمار ۱۸۰ بازی و ۷۴ گل حاصل تلاش این فوتبالیست با پیراهن پرسپولیس بود.

سرنوشت عجیب اولین و آخرین گلزنان پرسپولیس به تیم رونالدو

اما آخرین گلزن پرسپولیس به النصر نیز امروز دیگر در جمع بازیکنان این تیم نیست. بازیکنی که در دربی ۹۴ به محض ورود به زمین گل تساوی را زد تا پرسپولیس را از شکست نجات بدهد به یکی از جوانترین گلزنان تاریخ دربی نیز تبدیل شده بود.

مهدی عبدی که در دیدار نیمه نهایی لیگ قهرمانان ۲۰۲۰ از ابتدا در ترکیب شاگردان یحیی گل محمدی مقابل النصر حضور داشت در دقیقه ۴۲ تک گل تساوی بخش پرسپولیس را وارد دروازه نماینده سعودی کرد اما در دقیقه ۹۶ بازی جای خود را به آرمان رمضانی داد. درباره این بازیکن محبوب هواداران پرسپولیس گفته می شد که او در اواخر فصل پیش با یحیی گل‌محمدی به مشکل برخورده و در نهایت در فصل نقل و انتقالات تابستانی لیگ برتر بیست و سوم راهی تراکتور شد تا همراه با عیسی آل‌کثیر دو تن از بازیکنان جدا شده از خط حمله سرخ‌ها محسوب شوند.

ناگفته نماند؛ بازیکنان تیم پرسپولیس سه‌شنبه ۲۸ شهریور و از ساعت ۲۱:۳۰ در استادیوم آزادی به دیدار نماینده عربستان خواهند رفت.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی