نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
این خودروساز معروف برای دیکتاتور بزرگ موتور هواپیما تولید می‌کرد!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

هنگامی که خالق ماشین‌های فراری کارخانه تولید فراری را تاسیس کرد دولت موسولینی به او دستور داد تا موتور هواپیما تولید کند. به همین دلیل کارخانه‌اش در جنگ هدف نیروهای متفقین قرار گرفت و با خاک یکسان شد.

انزو فراری مدتها با ماشین‌های آلفا رومئو در مسابقات اتومبیلرانی شرکت می‌کرد و ۱۱ بار قهرمان گرند پری شد. اما مرگ هم‌تیمی‌اش آنتونیو آسکاری باعث شد تا از اینکه ماشینش را به نهایت سرعت برساند بترسد. تولد پسرش «دینو» در سال ۱۹۳۲ نیز باعث شد تا استعدادهایش را به سمت مدیریت و طراحی منتقل کند. هشت سال بعد که کارخانه خود را با نام Auto Avio Costruzioni تأسیس کرد، به او گفته شد که برای دیکتاتور فاشیست ایتالیا بنیتو موسولینی موتور هواپیما تولید کند و کارخانه‌اش به هدف بمب‌افکن‌های نیروهای متفقین تبدیل شد. انزو که نمی‌خواست هیچ ردی از لکه‌های رژیم منفور باقی بماند، در پایان جنگ نام شرکت را به «فراری» تغییر داد و در سال ۱۹۴۷ یک مدل ۱۲۵ قرمز براق از خط تولید خارج شد.

او یک مدیر سخت‌کوش بود که شعارش این بود: «بهترین فراری که تا به حال ساخته شده فراری بعدی است»، تمام هفته کار می‌کرد و حتی در دفتر مدیریت لباس‌های کار خود را به تن داشت. کار زیاد باعث می‌شد به آشفتگی زندگی شخصی خود زیاد فکر نکند.

ادامه این مطلب جذاب در مورد زندگی خالق ماشین‌های فراری را اینجا بخوانید.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی