نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟
پیش‌بازی آرسنال - تاتنهام
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

یکی دیگر از دیدارهای بزرگ فوتبال انگلیس دربی شمال لندن است که بازی رفت آن، این فصل امروز در ورزشگاه امارات برگزار خواهد شد.

از ساعت ۱۶:۳۰ امروز نبردی حیثیتی در لیگ برتر انگلیس برگزار خواهد شد. در دیداری از هفته هفتم در ورزشگاه امارات، آرسنال در دربی شمال‌لندن به مصاف تاتنهام خواهد رفت.

آرسنال؛ توپچی‌ها غول شده‌اند

فصل جدید هم برای تیم میکل آرتتا خوب شروع شده و اگر ناکامی مقابل فولام در دقایق آخر را فاکتور بگیریم، همه‌چیز ایده‌آل است. حالا توپچی‌ها در آستانه دربی شمال‌لندن که دومی بازی‌شان با تیم‌های بیگ‌سیکس است، با چالشی جدید مواجه شده‌اند. رقیب همشهری هم غیرمنتظره بین مدعیان قهرمانی قرار گرفته، اما آرسنال این روزها واقعاً یک غول سرحال و جوان است. انرژی ستاره‌های آرسنال می‌تواند نقطه قوت تیم آرتتا باشد.

تاتنهام؛ پیشرفت با کسی که فکرش را نمی‌کردید!

روی آنگه پوستکوگلو آنقدر حساب نمی‌شد که هری کین تصمیم گرفت به جای چالشی جدید در تاتنهام، راهی مونیخ شود. کسی تصور نمی‌کرد این سرمربی استرالیایی تیم را در چند هفته آغازین فصل بین مدعیان قهرمانی قرار دهد. اگرچه راهی طولانی در پیش است، ولی آنگه به‌خوبی اسپرز را با تغییرات مهم تبدیل به تیمی مدعی کرد. پس از 4 برد متوالی به استقبال بزرگ‌ترین بازی‌ها خواهند رفت. شیاطین‌سرخ را شکست دادند و این دو هفته آرسنال و لیورپول را پیش‌رو خواهند داشت.
 

آخرین جدال
پانزدهم ژانویه ۲۰۲۳ در دیدار برگشت فصل قبل لیگ برتر انگلیس، آرسنال میزبانش تاتنهام را با نتیجه ۲-۰ شکست داد. لوریس (گل‌به‌خودی) و اودگارد برای آرسنال در آن دیدار گل زدند.

آمار بازی
۱۹۳) در ۱۹۳ دیدار برگزار شده در دربی شمال لندن، ۸۱ مرتبه آرسنال و ۶۱ مرتبه تاتنهام پیروز شده‌اند. ۵۱ بازی بین این دو تیم هم با تساوی خاتمه یافته است. اولین دربی به سال ۱۹۰۹ یعنی ۱۱۴ سال قبل برمی‌گردد.
۶۲) در ۶۲ دربی لیگ برتری هم آرسنال از همشهری‌اش پیش است. ۲۴ بازی را توپچی‌ها برده‌اند و ۱۵ برد سهم اسپرز بوده است. ۲۳ بازی هم با تساوی خاتمه یافته است.
۱) برد آرسنال در دیدار برگشت فصل قبل لیگ برتر مقابل تاتنهام، اولین برد یکی از این دو تیم در زمین حریف بعد از ۶ بازی بود. پیش از آن در ۶ بازی متوالی هر تیم در زمین خودش پیروز شده بود.
۱۳) آخرین مرتبه حدود ۱۳ سال پیش یعنی نوامبر ۲۰۱۰ تاتنهام موفق شد در دیداری لیگ برتری در زمین آرسنال پیروز شود.
۱۴) هری کین با ۱۴ گل برترین گلزن تاریخ دربی شمال لندن است. او که اولین گلش را در سال ۲۰۱۵ به ثمر رساند، پس از ۸ سال در این مسابقه غایب خواهد بود.

مصدومان و محرومان
یورین تیمبر، محمد الننی و توماس پارتی مصدومان آرسنال هستند که به این بازی نمی‌رسند. احتمال دارد گابریل مارتینلی به دربی برسد. رایان سسنیون، برایان خیل، الفی وایتمن، ایوان پریشیچ و رودریگو بنتانکور مصدومان تاتنهام هستند که غایب خواهند بود. جیووانی لوسلسو ممکن است با بهبودی آسیب‌دیدگی‌اش در این بازی حضور داشته باشد.

ترکیب احتمالی دو تیم
آرسنال:
رمزدیل، وایت، سالیبا، گابریل، زینچنکو، اودگارد، رایس، ویرا، ساکا، تروسار و ژسوس
تاتنهام: ویکاریو، پورو، رومرو، فان‌دِفِن، اودوگی، سار، بیسوما، کولوسوسکی، مدیسون، سولومون و سون

بیشتر بخوانید: از حضور ناموفق در رئال مادرید تا تبدیل شدن به ستاره و کاپیتان آرسنال/ اودگارد به دنبال توپ طلاست

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی