نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟
۳۵
نسخه احسان لشگری برای پیروزی مقابل دیوید تیلور/ چگونه ستاره آمریکایی را در دو دقیقه ضربه فنی کنیم
منبع: ورزش۳
زمان مطالعه: ۷ دقیقه

شاید هرگز کسی به این صراحت درباره حسن یزدانی صحبت نکرده بود، خصوصا کسی که سابقه شکست وحشتناک دیوید تیلور را داشته باشد.

اگر کلمه احسان لشگری و دیوید تیلور را در گوگل جستجو کنید، به یک ویدئوی شگفت‌انگیز می‌رسید؛ ویدئویی از یک مسابقه کشتی دو دقیقه‌ای در باکو که احسان لشگری، دیوید تیلور را مثل کیسه برنج به این طرف و آن طرف پرتاب می‌کند و با انواع و اقسام فن‌ها حریف آمریکایی را شکست می‌دهد و او را در کمتر از دو دقیقه ضربه فنی می‌کند.

احسان لشگری، کشتی‌گیر سابق وزن ۸۶ کیلوگرم ایران و دارنده مدال برنز المپیک، یک ورزشکار قدرتمند با سینه‌ای ستبر و بازوهای برآمده بود که از دوره حضورش در تیم ملی کشتی مدت‌ها می‌گذرد. او که این روزها در جمع مربیان کشتی حضور دارد، به سوژه مصاحبه امروز ما تبدیل شد تا با توجه به پیروزی او مقابل تیلور درباره مبارزه یزدانی با این کشتی‌گیر آمریکایی صحبت کنیم.

لشگری معتقد است یزدانی در کشتی‌های اخیر خود، قابلیت‌های گذشته‌اش را هم از دست داده است و مثل قبل کشتی نمی‌گیرد. به هر حال این انتقاداتی است که باید بابش در کشتی باز شود تا شاید آنالیزهای قوی‌تر و پیشرفت بیشتر هم از راه برسد.

شاید خواندن این مصاحبه خالی از لطف نباشد؛ صحبت‌های مردی است که دیوید تیلور را که البته تبدیل به کشتی‌گیر فعلی نشده بود، در کمتر از دو دقیقه ضربه فنی کرد:

در آن مسابقه با چه دیدگاهی مقابل تیلور قرار گرفتید؟
آن زمان، تیلور شرایط فعلی را نداشت اما به هر حال برای تیم ملی آمریکا برای آن مسابقات انتخاب شده بود و سال‌های قبل هم در رده ۷۴ کیلوگرم توانسته بود جردن باروز را شکست بدهد و کشتی‌گیر دست و پا بسته‌ای نبود اما آن زمان شرایط بدنی خوبی داشتم و اوج آمادگی‌ام بود. با این شرایط وارد کشتی شدم و خدا را شکر کشتی خوبی هم گرفتم.

قبل از آن مبارزه، تیلور را می‌شناختید و او را آنالیز کرده بودید؟
طی مسابقات کشتی‌های او را نگاه کردیم و یک آنالیز درون مسابقه‌ای انجام دادیم اما اینطور نبود از قبل برنامه‌ریزی کرده باشیم. آن زمان کشتی ما از آنها جلوتر بود و نیازی به این مسائل نبود.

نکته جالب درباره آن کشتی، این بود که شما از همان ابتدا تهاجمی شروع کردید و به همین شکل هم ادامه دادید.
هر کسی به یک سبکی کشتی می‌گیرد و من بیشتر رو کشتی می‌گرفتم ولی این موضوع مربوط به کشتی من بود. در مورد کشتی با حسن باید یک قانونی در این کشتی تغییر کند تا به پیروزی دست پیدا کند؛ یک مسیری پیش رو است که باید طی شود تا حسن هم بتواند تیلور را شکست بدهد.

کشتی شما با تیلور در چه مرحله‌ای بود؟
جام حیدر علیف در سال ۲۰۱۶ بود که من و تیلور در دومین یا سومین کشتی مقابل هم قرار گرفتیم‌.

و خیلی جالب بود که فن‌های مختلف می‌زدید.
من سعی می‌کردم زمانی که کشتی می‌گیرم، همان کشتی ایرانی و رو به جلو را ارائه بدهم. من فارغ از نتیجه، به این اعتقاد داشتم که باید فن بزنی و وقتی فن می‌زنی نهایتا نتیجه مسابقه خوب از آب درمی‌آید. آن کشتی هم به همین سبک بود و تلاش کردم رو به جلو و با گرفتن زیرهای مختلف و بدون اشتباه پیش بروم و تا آخرین لحظه کشتی بگیرم.

بعدها که تیلور قهرمان جهان شد و درخشش خود را آغاز کرد، چه فکری می‌کردید؟
من شخصا دیگر خیلی به آن مسابقه فکر نکردم اما هر زمانی که مسابقه حسن باشد، خیلی ناراحت می‌شوم که چرا یک آنالیز درست و یک برنامه‌ریزی حساب‌شده برای این دلاور کشورمان انجام نمی‌دهند که بتواند این سد را بشکند.

چند سال بعد از آن کشتی هم یک پستی گذاشتید و اعلام کردید می‌توانید دوباره با تیلور کشتی بگیرید.
البته الان شرایط متفاوت است و تیلور در بین بهترین‌های جهان کشتی می‌گیرد و من چندین سال است که بازنشسته شده‌ام و فقط ورزش می‌کنم. در آن دوره ایشان گفتند که آن موقع من شرایطم متفاوت بود که درست هم می‌گفت و قیاس کردنش اشتباه است و هر کسی در دوره خودش می‌تواند بدرخشد. آن زمان من گفتم حاضرم ۶ ماه به یکدیگر وقت بدهیم و برای یک تک کشتی تمرین کنیم که دیگر خبری از ایشان نشد. البته بیشتر کل کل بود و ما هم پیگیر نبودیم که حتما این اتفاق بیفتد.

مطمئن بودید که اگر چنین مبارزه‌ای برگزار شود، می‌توانید تیلور را شکست بدهید؟
نه. اگر به صورت حرفه‌ای نگاه کنیم، نمی‌توانیم در چنین موضوعی مطمئن باشیم اما یک حرف بود که زدیم. فقط در حد یک کل کل بود و اگر قرار بود چنین اتفاقی بیفتد، باید برنامه‌ریزی بهتری صورت می‌گرفت.

 فکر می‌کنید چرا حسن مثل شما فن نمی‌زند تا همانطور که گفتید به این شکل نتیجه بهتری کسب کند؟
فشار کشتی بالا است و شاید اجرای فن محدودتر باشد اما من می‌توانم به چند موضوع اشاره کنم؛ متاسفانه در مسابقه آخر دیدیم که حسن قابلیت‌های قبلی خودش را هم از دست داده است و برنامه به صورت کامل تغییر کرده است. من کاری با نوع استراتژی که برای حسن چیده‌اند ندارم اما مهم‌ترین موضوع برای تغییر و نتیجه‌گیری این است که دو موضوع مهم باید رعایت شود؛ اول باید ببینیم آن کشتی‌گیر نسخه‌ای را که برای او چیده می‌شود، باور می‌کند؟ باید ببینیم مربی و کسانی که با کشتی‌گیر کار کرده‌اند، این باور را در او ایجاد کرده‌اند که بتواند در سطح بالا صدایشان را بشنود و گوش کند؟ من نمی‌دانم حسن تا چه حدی کسانی را که با او کار می‌کنند، باور دارد.

نکته مهم دوم؟
نکته مهم دیگر هم این است سطح آمادگی حسن باید به حدی بالا بیاید که این استراتژی تا پایان ۶ دقیقه قابل اجرا باشد. متاسفانه در این چند سال مربیان ما نتوانسته‌اند سطح آمادگی حسن را به حدی برسانند که کشتی در پایان ۶ دقیقه تمام شود و تیلور در این موضوع دست بالا را دارد. باید یک مربی حرفه‌ای که شناخت کافی روی موضوعات روز دنیا، علم بدنسازی و ...دارد، در راس کار باشد که البته این هم کار یک روز و یک ماه نیست و نیاز به برنامه‌ریزی دارد. اختلاف حسن با بقیه دنیا، همان ۱۰ امتیازها است و تنها حریفش در کل دنیا تیلور است و باید فقط روی همین کشتی برنامه‌ریزی کند و به قدری سطح آمادگی حسن بالا بیاید که استراتژی هم قابل اجرا باشد. ما هر چقدر هم نسخه بپیچیم، وقتی بدن از یک تایم به بعد افت می‌کند، قابل اجرا نیست. این چیزی است که مربیان از آن غافل هستند.

فکر می‌کنید چرا هر چه جلوتر آمدیم، شرایط بیشتر به نفع تیلور شد؟
به نظر من همین دو نکته باعث این اتفاق شده است؛ یکی باور کشتی‌گیر نسبت به مربی و داشته‌های مربی‌. من همیشه معتقد هستم هر کسی که در راس است، نمی‌تواند همه شاخصه‌ها را به صورت همزمان داشته باشد اما یک زمان می‌بینیم شاخصه‌های کسی که در راس است، با شرایط همخوانی ندارد و سطح مسابقه از آن شاخصه بالاتر است. در حال حاضر سطح مسابقه بالاتر از کسانی است که کار می‌کنند و به نظرم با این شرایط تغییری حاصل نمی‌شود. باید نکات فنی بهتر و برنامه‌ریزی و تمرینات متفاوت‌تری انجام شود.

به نظر می‌رسد شما کادرفنی را مقصر اصلی این ناکامی می‌دانید، نه خود حسن؟
اگر کادرفنی نسخه‌ای برای حسن پیچیده و حسن نتوانسته آن را اجرا کند، باید به صورت شفاف اعلام کند و برای مثال بگوید حسن در دوران تمرینی خودش آن چیزی که ما می‌خواستیم نبوده یا زمان مسابقه از برنامه خودش خارج شده است. تا جایی که من شنیدم همه راضی بودند و می‌گفتند حسن تمرینات خوبی داشت. باید کادرفنی به صورت مستقیم اعلام کنند که ما چنین تمریناتی دادیم و اجرا نشد یا حسن کارش را انجام داده و برنامه اشتباه بوده است؛ در این صورت مشخص می‌شود هر کدام از طرفین چقدر مقصر هستند اما با این شرایط به نظرم همه تقصیرها به گردن کادر دیده می‌شود و شواهد نشان می‌دهد حسن پسرفت کرده و پیشرفت نکرده است.

شما تا چه سالی در تیم ملی بودید؟
من ۲۰۱۶ آخرین کشتی‌هایم را گرفتم و پس از آن هم چند سال در کادرفنی جوانان و بزرگسالان بودم.

زمانی که کشتی می‌گرفتید، با حسن هم کشتی گرفته بودید؟
من با حسن تمرینات زیادی داشتیم. سالی که حسن در وزن ۷۴ کیلو بود، خیلی با هم مرور و تمرین کردیم اما با توجه به اینکه من در وزن ۸۶ کیلوگرم بودم، مبارزه‌ای با هم نداشتیم. زمانی که حسن به وزن ۸۶ آمد، من دیگر کشتی نمی‌گرفتم.

نظر خودتان نسبت به حسن یزدانی چطور است؟
من همین الان اعتقاد دارم حسن در خیلی موارد از تیلور جلوتر است و تنها باید تمریناتش را ۱۸۰ درجه تغییر بدهد. اگر این شیوه قرار بود جواب بدهد، تا الان جواب داده بود. او یک پسر خوب و بااحترام است و امیدوارم بیشتر از اینها مراقب خودش باشد. او یکی از سرمایه‌های کشور است و ما مردم نباید خیلی زود افتخارآفرینی‌های او را فراموش کنیم؛ به هر حال رقابت است و حسن هم با شخصی رقابت می‌کند که در بدنسازی از خودش جلوتر است. امیدوارم حسن بتواند در مسابقات المپیک بدرخشد و مدال طلا را بگیرد.

چرا زود از کشتی کنار رفتید؟
متاسفانه در سال ۲۰۱۳ دچار آسیب‌دیدگی شدم و با پارگی رباط و مینیسک و ... در مسابقات شرکت کردم و بعد از آن هم تحت عمل جراحی قرار گرفتم که این مسائل باعث شد زود کنار بروم.

صحبت پایانی؟
من همیشه اعتقاد داشتم وقتی این میزان مشقت را تحمل می‌کنی و تمرین می‌کنی، باید روی تشک همه آن چیزی را که هستی به نمایش بگذاری، چون حسرت خوردن هیچ چیزی را تغییر نمی‌دهد. امیدوارم از این به بعد شرایط برای حسن هم به بهترین شکل پیش برود.

بیشتر بخوانید: نسخه شکست دیوید تیلور در جیب این گوش شکسته قدیمی است/ مولانای کشتی منتظر چراغ سبز حسن یزدانی!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۴
  • لنگیا مافیای فوتبال ایران NL ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
    نمی دونم چرا همه در تلاش هستن که بگن حسن یزدانی به تیلور باخت. حسن یزدانی 5 بر یک از حربفش جلو افتاد و فنی که تیلور می خواست بزنه بدلش رو زد ولی داورا توجیه شده بودن باید تیلور آمریکایی مقابل حسن یزدانی ایرانی برنده بشه. وقتی هم که نتیجه رو دستکاری کردن حسن یزدانی برای اینکه امتیازات عقب افتاده رو که تیم داوری رقم زده رو جبران کنه با تمام وجود حمله می کرد و در نهایت سر یک اشتباه ضربه فنی شد. حالا اگه حسن بزدانی 5 بر یک جلو بود این تیلیور بود که باید حمله می کرد در نتیجه با باز شدن گارد تیلور، حسن بزدانی به راحتی می تونست امتیاز های بعدی رو بگیره. اصلا حسن بزدانی حداقل این بازی آخر رو نباخت و خود تیلور هم درونش می دونه که داورا باعث بردش شدن حتی جهان کشتی هم اعتقاد دارن که این رقابت آخر حق حسن یزدانی بود که برنده بشه
    • محسن IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
      در همین مورد من هم نظرم این بود کادر فنی ایران هم اعتراض میکرد چون نتیجه بسیار عجیب و غریب برعکس شد ..
    • استیصال IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
      فک کنم این بنده خدا ورد زبونش شده لنگیا مافیای فوتبال ایران کلا چیز دیگه ای هم بلد نیس برای همه جوابها همین یه جمله را بهش یاد دادند و احتمالا" شبها هم کابوس میبینه که ارتش سرخ داره حمله میکنه به ...
    • ملابرادر IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
      سپاس از دوست گرامی بابت نظرشان راجب پیروزی. بنظر دوستان دلیل شکست تیلور چه چیزی هست؟ بنظرمن جثه احسان بزرگتر از تیلور بود و آمادگی بدنی بالایی احسان داشت، که این مکمل مهارت و فنی بودن احسان بود. متاسفانه همین اتفاق برای حسن هم افتاده و تیلور همین شرایط رو در مقابل حسن داره یعنی جثه تیلور از جثه حسن بزرگتر هست. حالا حسن یا باید فنی و به لحاظ تکنیکی عمل کنه چون به لحاظ بدنی و عضلاتش قدرتش از تیلور کمتره یا باید بدنش رو حسابی تقویت کنه و روی بدنسازی کردن خیلی کار کنه تا فاصله‌اش با تیلور کمتر بشه. البته دقت کنید که قد تیلور هم بلندتر هست.
  • م IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
    تیلور تیلوره 2015 نیست که اونم در نظر بگیرین
  • مسعود IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
    هیچکس نمیتونه تیلور رو شکست بده
    • محسن IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
      قاسمپور به احتمال بسیار شکستش میده ..حالا هر چقدر هم تیلور دوپینگ مدل فضایی کنه .و
    • علی IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
      بنام و حمد خدا . زیاد گندش نکنید به ولای علی خودم ۴۰ سالمه با تمرین پودرش میکنم .
  • امید IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
    اون زمان تیلور تازه کار بوده راستی میگی الان با تیلور کشتی تا تو هم ضربه فنی کنه
  • Mehdi IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
    حسن یزدانی ، انقدر استر س داره که نمیدونه چیکار میکنه، پاهاش که خیلیییی ضعیف هستن و اصلا قدرت دفاع ندارند، هیچ مربی به این اصل توجه نکرده، با توجه به اینکه اقای لشکری یکی از کشتی‌گیران درجه یک دنیاست به گفته ای ایشون ایمان دارم و باید حسن ۱۸۰ درجه تغییر بده ، از تمرین و بدن سازی و استقامت و روحه ...
  • محمد IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
    سلام باید قبول کنیم که پهلوان حسن یزدانی پادشاه پر ستاره کشتی و افتخار ایران زمین که بزرگتر و پر مدال آور تر از تمام کشتی گیران و بزرگان کشتی ایران حتی ( آقا غلامرضا تختی) بدلیل یک رای بودن رییس فدراسیون کشتی و حس بد حسادت و عدم احترام به شخصیت بزرگ و محبوب و برجسته و ممتاز دلاور حسن آقا یزدانی و تاثیرات ۱_مسایل روحی و روانی رییس فدراسیون و تیم همراه کشتی به حسن یزدانی ۲_ عدم توانایی فنی و آنالیز کشتی حسن یزدانی توسط سر مربی و مربی کشتی جمهوری اسلامی ۳_ عدم توجه بیشتر و ساپورت از همه ابعاد ممکن به حسن یزدانی سرمایه ملی کشور ۴_ حسن یزدانی از نظر بار فنی با تیلور هم سطح و شاید هم بیشتر باشد ولی از نظر آمادگی جسمانی و روانی واقعا ضعیف تر از تیلور آمریکایی ست که در کشتی های حسن یزدانی با تیلور همیشه مشهود هست و نیاز به آنالیز فنی کشتی حسن یزدانی نیست حسن آقا از نظر کاندیشن بدنی و جسمانی یک پله از تیلور پایین تر است باید نسبت به موضوع توجه خاص شود ۵- باید از نظرات مربیان سابق حسن یزدانی و بهترین مربیان بدنسازی و آمادگی جسمانی و استفاده و بهره بیشتر برد ۶_ باید برای ۶ دقیقه جنگ آماده ش
  • علی IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
    شک نکنید پتانسیل یزدانی بسیار بالاست اما کسی که روحیه ندارد و اعتماد به نفس را از داده قطعاً اراده ای هم برای برد نخواهد داشت و اینجاست که مدیریت کادر فنی می توانست کارساز باشد که نشد. مربیان حسن باید بیایند در یک برنامه تلویزیونی و خیلی واضح و شفاف همه چیز را برای مردم توضیح دهند . سال قبل که یزدانی به تیلور باخت از زیرگیری خبری نبود و حسن با سری بالا و سینه ای افراشته فقط به دنبال زیر کتف زدن بود امسال نه از زیرکتف نه از زیرگیری نه از مهار تیلور هیچ خبری نبود متاسفانه بجای اینکه او و مربیان ، زیرگیری را سرلوحه خود قرار دهند و یا لااقل از زیرگیری تیلور جلوگیری کنند باز هم از همان سوراخ گزیده شدند و دریغ و صد دریغ که این فوت کوزه گری را هم حسن نمیداند و هم مربیان او !!!
  • علیرضا پایمرد IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
    نسخه تیلور کامران قاسم پور
  • ۰ IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
    هر کشتی گیری که روی امادگی جسمانی،سرعت اجرای فنون تمرکز کنه خواهد برد،مثل همه ی کشتی گیرای امریکایی
  • هادی IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
    همه میدونن تیلور با تیلوراون موقه زمین تا اسمان فرق کرده و درضمن تیلور میدونست که احسان بچه قزوینه برا همین ترس داشت بنده خدا همه سعی و تلاش و حواسش به چیز دیگه ای بود این شد که فقط گفت زودتر کشتی تموم بشه و خاک نشم که،،و نتیجه مهم نیست فقط آبرومو حفظ کنم
  • سعید IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
    بعضیا ی جور نظر میدن انگار آقای رسول خادم هستن یا آقای دبیر
  • کیا IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
    اولن لشگری قدیمی کاربود تیلورهم درحدی نبودکه جلوش وایسه.آره پیوی.خلاصله داغون کردتیلور. عموحسنو
  • ۰۹۱۲۴۰۶۵۶۷۷ IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
    زور حسن به تیلور نمیرسه باید قبول کرد
    • ماتادور IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
      باید قبول کرد که یزدانی دچار ضعف هستش یکیش کادر فنی دومیش که خیلی مهم هستش شرکت کردن تو مراسم ها که چهره های سیاسی بیسواد توش حضور دارن خودش رو به فنا داد با کار دومیش سادست این بچه یعنی نمیدونه این مسئولین فقط موقع افتخار آفرینی و مصادره کردنش و عکس گرفتن میان کنار ورزشکارا بقیه سال تو سوراخ موششونن
  • ناشناس IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
    حسن یزدانی از لحاظ قوای فیزیکی و همچنین فکری از تیلو. ضعیف تر است و خودش هم باور ندارد می تواند او را شکست دهد . ژنتیک را نمی شود عوض کرد
  • ارژنگ IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
    لقب بولدوزر ،شایسته لشکری بود.بازی را که ببینید متوجه قدرت بدنی برتر لشکری نسبت به تیلور میشوید.تیلور همان زمان هم آماده بود ولی تمام حمله هاش در مقابل لشکری بیفایده بود.
  • علی شوقی IR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
    حسم خیلی محتاط کشتی گرفت اگه بیخیال اسم تیلور می‌بود وکشتی خودشو می‌گرفت راحت برنده بود این مشگل از حسن نیست از کادر فنی کم تجربست
  • فرهاد کوهکن IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
    اصلا قدرت کشتیگیرای آمریکایی در یکی دو سال گذشته طبیعی نیست.نمیدونم چرا انقدر استقامت و توانشون از دنیا جلو زده اصلا کم نمیارن.
  • فرهاد کوهکن IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
    نسخه شکست تیلور اینه که حسن برگرده به ورژن سال۲۰۱۷.به سبک سایتیف پیش انداز میکرد(تیلور به عقب خراب نمیشه سریع زانو میزنه و دست حریفارو گرو میگیره و محاله تو اون حالت باج بده. ولی راحت پیش انداز میشه،ابوبکر آباکاروف روس این بلا رو سر تیلور آورد)تو اون سال دستای حسن وحشتناک کار میکرد و حریفارو سردر گم میکرد.برید کشتی اون سالشو با شریف شریفوف قهرمان المپیک ببینید.با سلیم یاشار نایب قهرمان المپیک ببینید.حسن رو باید ول کنن کشتی خودشو بگیره آنالیز حسن رو محدود میکنه.این یکسال مونده به المپیک حسن باید برگرده به ذات خودش و فقط از لحاظ نفس خودشو ارتقاء بده
  • احمد خوانساری US ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
    سلام به همه ورزش دوستان و پهلوان سرزمینم ایران،حسن خان یزدانی ،برای همه ما قابل احترام و با ارزشه،ولی به اعتقاد من آنالیز ضعف های ،کشتی گیر و تیم مربیان کار راحتی به نظر میرسه ،ولی در عمل بسیار متفاوت وبسیار سخته ،هیچ مربی و گشتی گیری ،نیست،به عمد بخواد نتیجه نگیره و یا فکر کنه داره اشتباه عمل میکنه،نه شما سروران بزرگوار باید توی کود شرایط اونا قرار بگیرید ،بعد مشخص میشه که چند مرده حلاجید،باید با اونا باشید تا این حرف من و درک کنید،به نظر من با شکست‌های پی در پی کادر فنی و کشتی گیر ،فصل تازه‌ای در کشتی ما باز میشه ،که میتونه ثمر ساز باشه ،و براحتی از این سد گذشت،دست همه ورزشکاران و دلاور مردان کشتی ایران را میبوسم و به زحمتهای شبانه رو روزی عزیزان عرصه کشتی،ادای احترام میکنم دست مریزاد،خدا قوت ،
  • فرزان IR ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    با تمام احتراماتی که برای حسن آقا قائلم باید بگم همت مسلمی تنها کسیه که میتونه به حسن بگه چیکار کنه،همون مربی ای که از بچه گی بزرگش کرد و تا به اینجا رسوندش... سبک حسن بعد این همه سال دیگه نمیتونه تغییر کنه ولی میتونه همون روند و سبک خاص دست زیر کتف و رو به جلو رو برای تیلور انتخاب کنه البته با یه مربی بدنساز بسیار قابل هم باید کار کنه در حین اردوها..این جماعت که من دیدم در حد و حدود یزدانی نیستن تا کوچ کننش چون تو دوران کشتی هم جزو درجه چندمی ها بودن
  • ایران IR ۰۷:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    زورحسن به تیلورنمیرسه.فقط احسان لشکری حریف تیلوراست
  • یاشار IR ۰۷:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    باید واقع بین بود چه حالا چه ۱۰۰ سال دیگه وزشکاران امریکایی همیشه همیشه پیشتاز و پیروز بودند و همیشه پوز کشتی گیرای ایرانی را به خاک مالوندند ولی یکی از اساسی ترین افت کشتی گیرای ایرانی ورود این کوتوله ی بی دانش آقای دبیر به کشتی ایرانه که کلا همه را خراب کرده
  • حامد IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    سلام ازيك قهرمان المپيك بعيده كه حتى يك زير نشون نده همه ما ما واژه ترس آشنا هستيم در زمان ترس واسترس تنها جايى كه قدرت وعكس العمل خودش رو ازدست ميده پاها هست كه آقاى تيلور با اين حربه كلك حسن رو ميزنه بابا يك دونه زير نشون نداد طرف بترسه قدرت فكرهاش ازدست بره من شاكليد ضربه تيلور رو دارم خيلى كار ساده اى اما نميشه نوشت بخدا حسن بخاد تو سه دقيقه اول كارش رو تموم ميكنه آناليز داريم اونم چه آناليزى كشتى حسن هميشه سر بوده وهست ولى اينبار تيلور سرتر بود
  • مهرداد IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    پاهای حسن یزدانی ضعف داره تیلور راه شو پیدا کرده زیر میگیره
  • بی همتا IR ۰۵:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
    وقتی امتیازها به حسن داده شده بعد بصورت عجیب غریبی برعکس شد یزدانی روحیشو باخت سست شد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی