نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی پرسپولیس - سپاهان؟
افشاگری مدافع پرسپولیس؛ فکر می‌کردیم بازی با النصر عربستان لغو می‌شود!/ مصاحبه اوتاویو اعصاب بچه‌ها را به هم ریخت
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

یکی از سوژه‌های اصلی دیدار پرسپولیس و النصر عربستان در لیگ قهرمانان آسیا، کیفیت پایین زمین چمن ورزشگاه آزادی تهران بود.

یکی از حواشی بازی پرسپولیس - النصر وضعیت چمن ورزشگاه آزادی بود که صدای اعضای باشگاه پرسپولیس را هم درآورد. در این بین رسانه‌های کشور عربستان هم بابت این موضوع به شدت انتقاد کردند. صفحه اینستاگرام سایت گل در عربستان هم با انتشار تصاویری از کریستیانو رونالدو ناراحتی او از وضعیت چمن ورزشگاه آزادی را پوشش داد. ستاره النصر در جریان بازی هم چند نوبت به شدت از شرایط چمن عصبانی شد. البته این وضعیت بیش از تیم عربستانی به ضرر پرسپولیس تمام شد که ر همان دقایق ابتدایی مهدی ترابی را به دلیل مصدومیت از دست داد. این در حالی بود که برخی‌ها مدعی شدند کیفیت ضعیف زمین چمن استادیوم آزادی، عمدی و به خواست پرسپولیسی‌ها بوده تا جلوی بازی روی زمین ستاره‌های النصر گرفته شود و ... مصاحبه خبرورزشی با فرشاد فرجی مدافع تیم پرسپولیس را با همین سئوال آغاز کردیم:

بی تعارف کیفیت بد چمن ورزشگاه آزادی عمدی و خواسته پرسپولیسی‌ها بود؟
این شایعات واقعا بی پایه و اساس است. همه می‌دانند پرسپولیس تیمی است که شناور و روی زمین بازی می‌کند. زمین خراب باشد و رونالدو نتواند بازی کند، خود ما هم نمی‌توانیم بازی کنیم! آخرین بازی ما با ذوب آهن درحالی به تساوی انجامید که آقا یحیی و همه بچه‌ها از کیفیت زمین چمن ناراضی بودند. اتفاقا امروز به شما می‌گویم وقتی روز قبل از مسابقه با النصر وضعیت استادیوم آزادی وچمن آن را از نزدیک دیدیم فکر کردیم این بازی لغو خواهد شد! ما تصور می‌کردیم این چمن مورد اعتراض النصری‌ها قرار گرفته و بازی حتی لغو می‌شود اما برگزار شد تا آبروی فوتبال ایران حراج شود!

رسانه‌های عربستانی هم حسابی به این سوژه پرداختند.
از آن بدتر مصاحبه اوتاویو بازیکن النصر بود که اعصاب من و همه بچه‌های پرسپولیس را به هم ریخت. او گفته بود این زمین چمن بی کیفیت در فقیرترین کشورهای دنیا هم دیده نمی‌شود! خیلی آبروریزی بود و من نمی‌دانم چرا زودتر به ایم موضوع رسیدگی نشد؟

به نظر می‌رسید بازیکنان تیم النصر به ویژه رونالدو خیلی مراقب هستند که در این چمن مصدوم نشوند؟
الان نیمار هم باید همراه الهلال به استادیوم آزادی بیاید و جلوی نساجی مازندران بازی کند. اگر خدای ناکرده نیمار رباط صلیبی پاره کند آن گاه دیگر این کیفیت چمن آزادی جهانی خواهد شد! در صورت مصدومیت این چهره مشهور، آبروریزی جهانی می‌شود و ...

رئالی هستی یا بارسایی؟
هیچ کدام صحیح است! من از بچگی طرفدار منچستر یونایتد بودم.

پس می‌توان گفت طرفدار کریستیانو رونالدو هم هستی، چون اوج جوانی‌اش در منچستر یونایتد بود. این طور نیست؟
از دوران کودکی فوتبال رونالدو را خیلی دوست داشتم و الان هم به عنوان یک الگوی فنی مناسب به او نگاه می‌کنم.

افشاگری مدافع پرسپولیس؛ فکر می کردیم بازی با النصر عربستان لغو می شود!/ مصاحبه اوتاویو اعصاب بچه ها را به هم ریخت

(به شوخی) دنبال گرفتن پیراهن یادگاری از رونالدو نبودی؟
نه، واقعا شوق و ذوق این چنینی نداشتم و بیشتر درگیر بازی بودم. رونالدو یک فوتبالیستی است که با تلاش و کوشش فراوان و از اوج فقر به این نقطه رسیده است. او هنوز در این سن و سال مثل یک جوان تمرین کرده و حداقل از لحاظ جسمانی خودش را حفظ کرده است اما به فکر گرفتن پیراهن او نبودم.

اما برخی‌ها در پرسپولیس برای رسیدن به این موضوع رقابت می‌کردند؟
نه! این طوری نیست. من می‌دانم چقدر طفلکی شهاب زاهدی را اذیت کردند اما این یک امر طبیعی در فوتبال است که شما پیراهن چهره‌های مشهور را بخواهید یادگاری بگیرید و نگه دارید. حالا از شانس بد شهاب زاهدی دوربین تلویزیونی روی او زوم کرده بود. شهاب خیلی در تمرینات و بازی‌ها زحمت می‌کشد که گل بزند و به تیم کمک کند. باید همه هواداران پرسپولیس کمک کنند او از زیر بار این فشار خارج شود.

قبول داری برخی همبازیانت بدشان نمی‌آمد با نزدیک شدن به رونالدو درحین بازی، عکس یادگاری از آنها شکار شود؟ خودتان بعد بازی در این رابطه شوخی نمی‌کردید؟
شکست ۲ برصفر به قدری تلخ بود که دیگر کسی نای حرف زدن نداشت چه برسد به اینکه بخواهیم شوخی کنیم. با این حال عکس بازی جلوی رونالدو برای هر فوتبالیستی یک خاطره ماندگار است و در آن شکی نیست.

حالا با الدحیل بازی دارید. این دیدار را چطور ارزیابی می‌کنی؟
الدحیل تیم خوب و پرستاره‌ای است اما من و همه بچه نسبت به نتیجه این بازی خوش بین هستیم و برای این خوش بینی هم دلیل داریم!

چه دلیلی؟
خیال ما پرسپولیسی‌ها راحت است که زمین چمن بازی با الدحیل کیفیت مطلوبی دارد. پرسپولیس در این سال‌ها هر زمانی که به خارج از کشور رفته یا زمین مسابقه عالی بوده بهتر بازی کرده است. مطمئن باشید بچه‌ها در قطر به همین دلیل بهتر از استادیوم آزادی بازی خواهند کرد.

از نیمکت نشینی در پرسپولیس اذیت نمی‌شوی؟
هربازیکنی بگوید از نیمکت نشینی در پرسپولیس یا هر تیم دیگری ناراحت نمی‌شود دروغ گفته است. این وسط اما من یک حرفه‌ای هستم. به عنوان یک فوتبالیست حرفه‌ای با پرسپولیس قرارداد بسته ایم و هنگام عقد قرارداد به من قول فیکس بودن نمی‌دهند. لحظه‌ای که قرارداد را امضا می‌کنم فقط از من می‌خواهند خوب تمرین کنم و حاشیه نداشته باشم تا بتوان با صلاحدید سرمربی عملکرد بهتری داشته باشم. من هم فقط وظیفه خودم می‌دانم به موقع سرتمرینات حاضر شوم و خوب و با تمرکز تمرین کنم تا رضایت کادرفنی و هواداران را جلب کنم. اینکه چه کسی بازی کند یا نکند دیگر تصمیم سرمربی است که باید به آن احترام گذاشت.

اما تصمیم گیری برای سرمربی هم سخت است. تو خودت می‌توانی در دفاع راست هم بازی کنی اما در دفاع وسط کنعانی زادگان، پورعلی گنجی و گولسیانی هستند که از بین شما ۴ نفر فقط دو نفر می‌توانند در ترکیب اصلی قرار بگیرند؟
اصلا و ابدا به این مسائل فکر هم نمی‌کنم و تمرکزم را فقط روی تمرینات خودم گذاشته ام.

به عنوان یک مازندرانی، کشتی‌های حسن یزدانی و شکست او مقابل دیوید تیلور را دیدی؟ نظرت چیست؟
هم دیدم و هم ناراحت شدم. حسن آقا یک پهلوان دوست داشتنی برای کشتی مازندران و ورزش ایران است. از طرفی با امیرمحمد یزدانی رفیق فابریک هستیم و واقعا از شکست او در فینال بیشتر از همه ناراحت شدم. حق این دو کشتی گیر طلا بود و من خودم تصور می‌کردم امیرمحمد که همشهری ام است این بار طلا می‌گیرد اما ... واقعا اعصابم به هم ریخت. انشالله هر دو این عزیزان در المپیک پاریس طلا گرفته و دل مردم را شاد کنند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۹
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۷
  • ali IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
    کیفیت چمن ازادی افتضاحه درست اما عزیز اینا نباید ما بگوییم که هر روز داریم روش فوتبال میزنیم.اگر النصر می باخت می تونست اینا بهونه باخت خودش بکنه .این حرف که تو میزنی یعنی خدا را شکر کیفیت چمن ازادی بد بود مگر نه النصر بیست تا به ما میزد.چون النصر همیشه روی چمن نرم و یک دست بازی میکرده الان روی این زمینی که خیلی شبیه به کمر جوجه تیغی بازی کرد و به ما دوتا زد اگر کیفیت خوب بود چندتا میزد.مسئله بعدی، این لغو بازی را فقط ما فکر میکردیم یا النصر هم میکرد و اگر این النصر چنین فکری نمی کرد این فکر از کجا در مغز تیم ما جا گرفته.؟؟؟کدام عوضی این فکر را رواج داده.؟؟؟؟
  • لنگی IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
    عمدا چمن ورزشگاه رو خراب نگه داشته اند که تیم حریف نتونه بازی کنه و تیم لنگ هم کمتر گل بخوره
    • محسن IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
      متاسفم برات
    • تاریخ تمدن افتخار IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
      از پلی آف چه خبر؟
  • بی نام و نشان IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
    زمینه کج بود وگرنه لنگیا برده بودن.زرششک
    • آرتین IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
      شما که عرضه ی رفتن به آسیا رو نداشتین،پس ساکت، الانم بچسبید به تیم خودتون ولیگ ایران شاید بتونید مقام سومی رو بدست بیارید،
  • پولیس IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
    اگه اینا رو نگن چی انتظار داری بگن ، شما تو زمین خاکی بازی میکردی تا حالا ، زمینم مال خودته اینقد. ور نزنید النصر باید اعتراض می‌کرد که در بهترین چمن ها داره بازی میکنه چرا تِرپولیسیها از رو نمیرن؟
  • اس اس عشق است IR ۰۶:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    دقیقا همین طور بود من نمی‌گم پرسپولیس میگم خیلی از ایرانی ها نیتشون همین بود خدا هم خجالتشون داد همش بضرر خودشون تمام شد ،اونا اینقدر حرفه ای هستن می‌دونن داخل چ زمینی چجوری باید بازی بکنی
  • رضا تاجی IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    واقعا چمن خراب کردن که لنگ یعنی بازی رو ببره چند روز قبل تیم ملی با انگولا بازی داشت چمن خراب بود ولی نه به اندازه بازی النصر متاسفم برا فوتبالی که بخواد اینطوری نتیجه بگیره لنگ از شش بازی ۲ امتیاز میگیره .خواهیم دید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی پرسپولیس - سپاهان؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی