نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
چزاره پراندلی: شما ایرانی‌ها دیوانه هستید!/ سردار آزمون‌ به این دلیل توسط باشگاه رم خریداری شد
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

چزاره پراندلی، سرمربی اسبق تیم ملی ایتالیا می‌گوید مردم ایران دیوانه فوتبال هستند و همین باعث شده فوتبالیست‌ها در کشور شما تبدیل به شخصیت‌های برجسته شوند.

 حضور سردار آزمون در تیم رم ایتالیا بعد از سال‌ها دوری فوتبالیست‌های ایرانی از سری آ، آمدن روبرتو مانچینی به عربستان با رقمی باور نکردنی و حضور تیم‌های ایتالیایی در مراحل پایانی لیگ قهرمانان اروپای فصل پیش باعث شده بار دیگر فوتبال سرزمین چکمه در مرکز توجهات فوتبالدوستان ایرانی قرار بگیرد. البته که کالچو و ستاره‌های جذاب آتزوری همیشه مورد علاقه مردم ایران بوده‌اند. 

چزاره پراندلی که در سال ۲۰۱۲ ایتالیا را تا یک قدمی فتح یورو برد اما در فینال به اسپانیا باخت.  پراندلی که با وجود ۶۶ سال سن خودش را بازنشسته کرده در مورد تصمیمش برای ترک فوتبال حرفه‌ای گفت: «در مورد موضوع بازنشستگی من، الان تایم آزادم را به نوه‌هایم و یک‌سری از دوستانم که برای چندین سال از آنها غافل شده بودم، اختصاص داده‌ام. بنابراین دارم از زندگی با کیفیت بالاتری لذت می‌برم.»

پراندلی تاکید کرد: «البته علاقه و توجه بالای من به فوتبال همچنان هست و اخبار و رویدادهای فوتبال ملی کشورم را به ‌طور جدی دنبال می‌کنم.»

پراندلی که خودش سابقه ۴ سال هدایت آتزوری را در کارنامه دارد در مورد تصمیم مانچو به ترک ایتالیا و انتخاب اسپالتی به عنوان سرمربی لاجوردی‌پوشان گفت: «در مورد تیم ملی ایتالیا و فدراسیون و موضوع روبرتو مانچینی، فدراسیون خیلی عالی و به‌موقع (سریع) عمل کرده است.»

او در مورد همکارش اسپالتی که فصل پیش ناپولی را قهرمان سری‌آ کرد و حالا روی نیمکت تیم ملی ایتالیا نشسته گفت: «لوچانو اسپالتی یک رهبر و مربی بزرگ است که قطعا ارزش بالایی را نه تنها از نظر تکنیکی بلکه از نظر اخلاقی به هر ورزشکاری که لباس تیم ملی را به تن می‌کند، می‌دهد و این موضوع برای تک‌تک بازیکنان فوتبال خیلی پراهمیت هست.»

یکی از اصلی‌ترین سوالات ما از این مربی باتجربه و پرافتخار در مورد حضور مهاجم ایرانی در تیم رم بود. پراندلی در این رابطه اظهار کرد: «در مورد بازیکن تیم رم «سردار آزمون» باید بگویم که اگر تیم رم این بازیکن را انتخاب کرده، این یعنی دقت بالایی صورت گرفته و این بازیکن کیفیت تکنیکی بالایی را برای این تیم بزرگ دارد. البته که نیاز به زمان هست تا سردار جا بیفتد چون به هر حال عادات او، روش تمرین کردنش، اختلاف ساعتش و نوع تفکر محیط اطرافش تغییر کرده است.»

پراندلی تصریح کرد: «باز هم تکرار می‌کنم؛ اگر متخصصان تیم رم این بازیکن مهاجم را انتخاب کردند، به خاطر این است که این بازیکن ویژگی‌های قابل توجه بالایی دارد.»

از سردار آزمون بحث را به تیم ملی ایران کشاندیم و مربی نایب قهرمان اروپا نشان داد شناخت خوبی از تیم ملی ایران دارد. این مربی در مورد تیم ملی کشورمان گفت: «در مورد فوتبال ایران هم که باید بگویم سرشار از شور و اشتیاق هست و این یعنی یک مشارکت عالی و بالا.»

او ادامه داد: «در مورد سطح جهانی هم که موضوع بسیار پیچیده‌ای برای تمام تیم‌ها هست، باید بگویم که به نظر می‌رسد ایران رتبه ۲۴ رنکینگ را دراختیار دارد و در فوتبال آسیا که سه تا کاپ بسیار مهم دارد، چهار الی پنج بار مقام سوم را کسب کرده و ۶ بار برای جام جهانی انتخاب شده است. بنابراین فوتبال ایران همیشه فعال بوده است.»

یکی از بحث‌هایی که همین اواخر در فوتبال ایران شکل گرفت و در رسانه‌های خارجی نیز بازخورد بسیار زیادی داشت شور و اشتیاق فوتبال‌دوستان ایرانی بود که به خاطر حضور رونالدو در ایران دیده شد. پراندلی که خود سابقه هدایت النصر عربستان را نیز در کارنامه دارد در رابطه با اشتیاق مردم ایران به فوتبال گفت: «در مورد طرفداران فوتبال ایرانی هم با توجه به آنچه از دوستانم در ایران شنیدم (نه تجربه مستقیم خودم) دیوانه فوتبال هستند و آن‌قدر با شوق دنبالش می‌کنند که باعث شده فوتبالیست‌ها تبدیل به شخصیت‌های معروف و مهم در کشور ایران بشوند.» این مربی باتواضع و دوست‌داشتنی در پایان صحبت‌هایش گفت: «از تمام شما و طرفداران تشکر می‌کنم. ممنونم!»

بیشتر بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۲
  • فرامرز IR ۰۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    مردم ایران دیوانه هستند در تیتر تا مردم ایران دیوانه فوتبال هستند در متن خبر د‌و معنای کاملاً متفاوت دارد در اولی شخص به یک ملت توهین کرده در دومی از آنها ً به خاطر عشق و علاقه شان به فوتبال تمجید کرده .یعنی با حذف یک کلمه فوتبال معنای جمله کلا عوض می شود و برداشت بیننده هم همین طور .اولی بار منفی دارد و دومی بار مثبت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی