نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟
چرا کسی زورش به آقای دلال نمی‌رسد؟/ رنج‌نامه علی بیرو از سفر پرماجرا به اروپا
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

علیرضا بیرانوند برای بار دوم رنجنامه سفر به اروپا و قرارداد با آنتورپ بلژیک را تعریف کرد. بار اول در گفتگو با عادل فردوسی‌پور و حالا در مصاحبه با محمدحسین میثاقی.

بیرانوند برای بار دوم ماجراهای بلژیک را گفت. اینکه او در تمرین یا مسابقه مرتکب چه حرکاتی یا اشتباهاتی شده در بحث ما نیست و بیشتر تجربه‌ای است که بازیکنان جوان از آن استفاده کنند و عبرت بگیرند. اما اینکه مسیر ترانسفر بازیکن به ناکجا آباد است و چرا جلوی آن گرفته نمی‌شود، سوالی است که باید به پاسخ آن برسیم.

محمد نادری، رامین رضاییان، میلاد و مهرداد محمدی، نورافکن، بیرو، کاوه، قلی زاده، حسین‌زاده ... این‌ها تنها نمونه‌هایی تازه هستند که در سال‌های اخیر از ترانسفر به بلژیک دیده‌ایم و پایان خوشی نداشتند. تاکید داریم که به دو دهه قبل برنمی‌گردیم؛ وگرنه پیشینه حضور بازیکنان ایرانی در بلژیک مفصل است. همین باشگاه شارلوا در یک مقطع مهرداد میناوند، داریوش یزدانی و محمدرضا مهدوی را داشت. چرا مسیری که مشخص است به بن‌بست می‌رسد بسته نمی‌شود؟ چرا این چاه پر نمی‌شود تا استعدادهای بعدی فوتبال ایران به درون آن سقوط نکنند؟

ما از پرتغال هم خاطره خوبی نداریم. به جز طارمی که استثناست شهریار مغانلو، نیازمند، بیرو، عابدزاده، علیپور و ده‌ها بازیکن سطح پایین‌تر را داشته‌ایم که به اسم قرارداد با باشگاه و حضور در اروپا در چاه ویلی افتادند و فوتبالشان تمام شده است. دلال‌ها روی کاغذ باشگاه‌هایی دارند که به اسم پول رضایت‌نامه آن باشگاه ده‌ها هزار دلار از بیت المال می‌گیرند. تازه این سوای دستمزد دلالی است و باز اگر آن بازیکن می ‌توانست در سطح خود بماند، دلمان خوش بود اما همه از این مهلکه نجات پیدا نمی‌کنند. هیچ کدام از ستاره‌هایی که به پرتغال و بلژیک رفته‌اند دیگر به سطح عالی قبل از این ترانسفر برنگشتند. تنها نامشان به زمین برگشت و بازیکنانی که با حداکثر ۲۰۰ هزار دلار از ایران رفتند، با یک میلیون دلار دوباره به بیت المال برگشت خوردند؛ تاکید داریم که بدون کیفیت قبلی!

رئیس فدراسیون می گوید یک دلال در یکسال ۱۲۷ میلیارد تومان درآمد داشته، او پول دارد پس همه جا آدم دارد! آیا از این دلیل و مدرک بالاتر هم پیدا می‌شود؟ اگر این فساد نیست پس به چه چیزی فساد باید گفت؟ اگر نهادهای نظارتی وارد شوند عده ای چماق تعلیق فیفا را بلند می کنند، خب چرا خودتان اقدامی نمی کنید؟ مگر در فدراسیون و وزارت ورزش کمیته های قضایی نداریم؟ مگر رییس فیفا و یوفا را با آن عظمت نگرفتند و نبردند؟ لااقل در فوتبال ایران محرومش کنید تا بیش از این به بضاعت انسانی ما لطمه نزند، پول به درک! این بچه ها می روند و بعد شش ماه با چند برابر برمی گردند اما دریغ از آن اوج. وقتی برای یک تخلف طرف را سالها از ورود به میادین محروم می کنید محروم کردن یک دلال به این تابلویی چقدر سخت است؟

کدام کشور اجازه می دهد با سرمایه هاش این کار را کنند؟ کاش روزی برسد که دلمان برای سرمایه‌های کشورمان بیشتر بسوزد. حالا  که نمی‌توانیم جلوی طمع برخی افراد را بگیریم لااقل می‌توانیم در مسندی که هستیم تاثیرگذار باشیم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی