نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
دردسر جدید برای بارسلونا؛ آبی‌اناری‌ها به پرداخت رشوه متهم شدند
منبع: تسنیم
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

باشگاه بارسلونا در پرونده نگریرا به پرداخت رشوه متهم شده است.

منابع قضایی به خبرگزاری اسپانیایی «EFE» گفته‌اند که بارسلونا به اتهام پرداخت رشوه به ارزش بیش از هفت میلیون یورو (۷.۳ میلیون دلار) به شرکت‌های مرتبط با خوسه ماریا انریکس نگریرا معاون سابق کمیته داوران فدراسیون فوتبال اسپانیا متهم شده است. خوسپ ماریا بارتومئو و ساندرو روسل رؤسای سابق باشگاه بارسلونا نیز مانند نگریرا و پسرش خاویر انریکس رومرو به اتهامات مشابه متهم شده‌اند.

باشگاه بارسلونا پیش از این به اتهام فساد در ورزش، فساد در تجارت، مدیریت نادرست و جعل اسناد تجاری متهم شده بود. در همین حال خبرگزاری «EFE» گزارش داد که پلیس امروز (پنجشنبه) دفتر داوران در فدراسیون فوتبال اسپانیا [RFEF] واقع در شهر مادرید را برای اسناد مرتبط با این پرونده مورد بازرسی قرار داده است.

یک دادگاه اسپانیایی ابتدا شکایتی را که در ماه مارس توسط دادستان‌ها علیه باشگاه بارسلونا، رؤسای سابق این باشگاه و نگریرا و پسرش ارائه شده بود، پذیرفت و تحقیقاتی را در این زمینه آغاز کرد. اضافه شدن اتهامات رشوه‌خواری اکنون می‌تواند روند رسیدگی به این پرونده که از ماه فوریه آغاز شد، زمانی که پرداخت‌ها به نگریرا برای اولین بار فاش شد، را سرعت ببخشد.

در اسپانیا، جرم رشوه‌خواری فقط مستلزم اثبات این است که یک مقام یا مقام دولتی درخواست پول یا غرامت کرده است تا تصمیمی تحت‌تأثیر آن در محدوده اختیارات خود بگیرد. باشگاه بارسلونا متهم است که بین سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۸ و در دوره ریاست خوسپ ماریا بارتومئو به خوسه ماریا انریکس نگریرا نایب رئیس سابق کمیته داوران اسپانیا بیش از هفت میلیون یورو به صورت مخفیانه پرداخت کرده است تا گزارش‌های داوری بازی‌های لالیگا را دریافت کند.

خوان لاپورتا رئیس فعلی باشگاه بارسلونا پیش از این گفته بود که این پرداخت‌ها برای گزارش‌های فنی درباره داوران بوده و باشگاه هرگز داوری را نخریده و اتهامات وارده در این پرونده را رد کرده است. با این حال دادستان‌ها، راسل و بارتومئو را به توافق با نگریرا متهم کرده‌اند که در آن نگریرا اقداماتی را با هدف حمایت از بارسا در تصمیم‌گیری داوران در جریان مسابقات مختلف و نتایج مسابقات انجام می‌داد.

ساندرو روسل از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ قبل از اینکه بارتومئو جایگزین او شود، رئیس بارسا بود. بارتومئو هم پس از شش سال ریاست بارسلونا در نهایت در سال ۲۰۲۰ از سمت خود استعفا کرد و لاپورتا به‌عنوان جانشین او در سال ۲۰۲۱ انتخاب شد.

بیشتر بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی