نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟
متهمان قتل چمن آزادی کجا هستند؟/ مقصر کیست و پول میزبانی و بودجه نگهداری ورزشگاه کجا رفته؟
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

کیفیت خراب چمن ورزشگاه آزادی این هفته‌ها سوژه روز ورزش ماست. حمید سجادی تا بود روز در میان به این ورزشگاه سر می‌زد و حالا کیومرث هاشمی روزی دو بار آنجاست! اما چه کسی از مقصرین این داستان خبر دارد؟

ورزشگاه آزادی به عنوان نگین و نماد ورزش ما اهمیتی فراتر از یک مکان ورزشی برای تاریخ و مردم ما دارد. تقریباً تمام ایرانی‌ها خاطره‌ای از این ورزشگاه دارند و در ۵۰ سال گذشته هر ورق از غرور ملی ما ایرانی‌ها ربطی به این ورزشگاه دارد.

اینکه ما طی ۵۰ سال هنوز نتوانسته‌ایم یک ورزشگاه آبرومند دیگر بسازیم مسئله بسیار مهمی است اما بماند برای فرصتی دیگر، خوشبختانه آقای رئیس جمهور اخیراً دستوری برای این کار صادر کردند.

اما اینکه چرا نمی‌توانیم از تنها گنجی که داریم درست نگهداری کنیم چه؟ چمن ورزشگاه آزادی سال‌ها افتضاح بود اما کسی کاری نداشت تا اینکه میزبانی لیگ قهرمانان آسیا در انتهای دهه ۷۰ به ما رسید. وقتی آبرویمان جلوی خارجی‌ها رفت، محسن مهرعلیزاده رئیس وقت سازمان تربیت بدنی دستور تغییر چمن را داد. لیگ دوم حرفه‌ای در سال ۱۳۸۲ محروم از این ورزشگاه شد. سالی که سپاهان با اقتدار قهرمان شد و هنوز قرمز و آبی معتقدند چون آزادی را برای میزبانی نداشتند جام را از دست دادند...

گویا حالا دوباره تاریخ تکرار شده، درست بعد از ۲۰ سال گویا وزیر جدید دستور تغییر چمن را داده و قرار است این ورزشگاه بار دیگر از دستور کار لیگ برتر خارج شود!

سوال اول اینجاست که چرا ما می‌گذاریم که یک چیز کاملاً خراب شود و بعد برای جانشینی کامل اینقدر زمان لازم داشته باشیم؟ مگر مدیریت ورزشگاه آزادی و بالاتر از آن شرکت تجهیز بابت همین کار بودجه ندارند؟ از تیم‌ها بابت میزبانی پول نمی‌گیرند؟ آن پول‌ها در تمام این سال‌ها کجا رفته؟

ضرر استقلال و پرسپولیس و تیم ملی در نبودن ورزشگاه آزادی به کنار، چرا کسی به قصور یا به قول امروزی‌ها «ترک فعل» مدیران قبلی ورزشگاه آزادی و شرکت تجهیز رسیدگی نمی‌کند؟

در مورد کیفیت چمن دو نظریه مطرح است؛ یکی می‌گوید: «عمر مفید این چمن تمام شده بود» خب چرا یک سال مانده به پایان عمر مفید فکری نکردید؟ مگر برای همین کار حقوق نمی‌گیرید؟

دلیل دوم که اصل فاجعه است! می‌گویند برای آبیاری چمن از آب ورزش دریاچه چیتگر یا دریاچه آزادی استفاده کرده‌اند و چمن دچار قارچی مرگبار شده است!

خب آن مدیری که این دستور را صادر کرده کیست؟ آیا نباید پاسخگوی این اشتباه باشد؟ مدیر قبلی ورزشگاه آزادی احمد مددی بود، آیا این اتفاق در زمان او رخ داده؟ اگر آری پس چطور مدیرعامل پیکان شد؟

البته جای تعجبی نیست! در این فوتبال مهدی تاج بعد از فاجعه قرارداد ویلموتس ناگهان قلب درد گرفت و به استراحت رفت تا در آستانه جام جهانی دوباره با اقتدار برگردد!

احمد مددی هم در استقلال میراثی به نام استراماچونی داشت! پس خیلی عجیب نیست اما حق سوال هم برای ما محفوظ است که بالاخره روزی خواهد رسید که از مدیران بابت تصمیماتشان کسی سوال کند؟

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۶
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۴
  • شهروز IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
    آقای نویسنده حرفهات کاملا درسته تا جایی که نوشتی آن روز پاسخگویی خواهد رسید . آن روز هرگز نخواهد رسید
    • میلاد IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
      جوک زیبایی بود : روز پاسخگویی ؟!!!!!
  • علی باقری IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
    شرم بر شما باد قسمت دوم
  • فوتبال پاک IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
    با همه این حرفها مسئول نگهداری زمین آزادی طی مصاحبه ای گفته بود که زمین چمن مدتی در اختیار تیم پرسپولیس قرار گرفته بود تا برای بازی با النصر آنها مدیریت کنن بنظرم چمن رو برای خراب کردن بازی النصر به اون روز انداخته بودن
    • میلاد IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
      اره داداش جنگ جهانی دوم ، کرونا ، حمله امریکا به عراق ، انقراض دایناسورها و.... هم کار پرسپولیسه
  • farid US ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
    kamelan harfe dele mardom ra zadid

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی