ادعای جالب سرمربی لیگ برتری؛ غذای این منطقه از اسپانیا باعث تولید فوتبالیست‌های موفقی شده است!
منبع: The Sun
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

میکل آرتتا، سرمربی آرسنال فاش می‌کند که چگونه رستوران‌های باورنکردنی منطقه خاص اسپانیا، چهار مربی لیگ برتری این فصل را تولید کردند.

میکل آرتتا روز شنبه با دوست قدیمی‌اش آندونی ایرائولا در ورزشگاه ویتالیتی روبه‌رو خواهد شد. این زوج در سال ۱۹۸۲ به فاصله چند ماه به دنیا آمدند و برای تیم محلی خود آنتیگوکو در کنار ژابی آلونسو هافبک سابق لیورپول بازی کردند.

و آرتتا مطمئن است که چیز خاصی در مورد منطقه شمالی اسپانیا، سن‌سباستین، وجود دارد که باعث موفقیت اونای امری، جولن لوپتگی، خوانما لیلو دستیار پپ گواردیولا و تکسیکی بیگیریستین، مدیر فوتبال منچسترسیتی نیز شده است.

آرتتا گفت: «غذا! ما بهترین غذای دنیا را در سن‌سباستین، بهترین رستوران‌ها را در هر متر مربع و زیباترین شهر را داریم. این موضوع باید با آن مرتبط باشد زیرا کیفیت زندگی در شهر ما باورنکردنی است، تحصیلات ما، نحوه مراقبت از شهرمان و اشتیاق به فوتبال که می‌توان آن را در هر نقطه از شهر نفس کشید. در تعطیلات آخر هفته ۳۰۰ کودک در ساحل مشغول بازی هستند. در این منطقه رئال سوسیداد، اتلتیک بیلبائو و ایبار را دارید. همه آن تیم‌ها واقعا مراقب بازیکنان آکادمی خود هستند. آنها کار بزرگی برای پرورش استعدادها انجام می‌دهند و این تصادفی نیست که بازیکنان زیادی از آن منطقه آمده‌اند. همچنین، وقتی در منطقه باسک بزرگ می‌شوید این نگرش را دارید که هیچ چیز به اندازه کافی خوب نیست. یک گل می‌زنید اما باید گل دیگری هم بزنید. خانواده‌های ما واقعاً، واقعاً سختگیر هستند و شما از سنین پایین اینگونه بار می‌آیید. ۳۰ سال گذشته، و من و آندونی با هم در لیگ برتر هستیم و برای این موضوع واقعا خوشحالم.»

آرتتا قبل از رفتن به اورتون و آرسنال در بارسلونا بود در حالی که ایرائولا در لالیگا ماند و ۱۲ سال را در بیلبائو گذراند. سرمربی بورنموث برای اولین بار به عنوان سرمربی با هم‌تیمی دوران مدرسه خود روبه‌رو می‌شود و می‌گوید: «وقتی بازیکن بودیم هرگز فکر نمی‌کردم این اتفاق بیافتد. این اولین بار است که با هم روبه‌رو می‌شویم و خیلی خوب خواهد بود. بعد از بازی استوک با الکس نیل دیدار کردم. برای من چیز جدیدی بود زیرا ما معمولاً این کار را در لالیگا انجام نمی‌دهیم و واقعا خوشم آمد. آبجو یا شرابی وجود نداشت، غذا خوردیم اما نه غذای لوکس. امیدوارم راهی برای دیدار با میکل پیدا کنیم.»

این اولین دیدار آرسنال با بورنموث از زمان پیروزی دیوانه‌وار ۳-۲ آنها در امارات در ماه مارس خواهد بود، زمانی که آنها به تساوی رسیدند اما به لطف گل فراموش‌نشدنی ریس نلسون در دقیقه ۹۷، هر سه امتیاز را از آن خود کردند. آرتتا افزود: «این یکی از دیوانه‌کننده‌ترین بازی‌هایی بود که من در آن حضور داشتم، به‌ویژه اینکه خیلی زود بازی را واگذار کردم. اما طوری که همه چیز را تغییر دادیم و آنچه در دقیقه ۹۷ حس کردیم، آن را به روز خاصی تبدیل کرد که برای مدت طولانی به یاد خواهیم داشت.»

بیشتر بخوانید: گفت‌وگوی متفاوت مجله GQ با میکل آرتتا؛ می‌خواهم بهترین مربی جهان شوم/ گواردیولا به من گفت حسابت را می‌رسم!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی