نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟
استقلالی شدن بیرانوند سیاسی‌بازی بود/ آن کار برای حمایت از نکونام بود نه تهدید!
منبع: فرهیختگان
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

پیشکسوت باشگاه استقلال گفت: دروازه‌بان‌هایی مانند سیدحسین حسینی، علیرضا بیرانوند و پیام نیازمند بهترین‌های حال حاضر ایران باشند.  

خبری که همه استقلالی‌ها به دنبال آن بودند سرانجام محقق شد و مدیرعامل و سرمربی آبی‌ها با هم آشتی کردند. جالب اینکه جرقه این ماجرا از دورهمی پیشکسوتان این باشگاه که به خاطر بازگشت حمید بابازاده به ایران بعد از مدت‌ها بود، زده شده و در ادامه نیز با حضور عده‌ای از قدیمی‌های استقلالی از جمله بابازاده در تمرینات استقلال در راستای همدلی و اتحاد آبی‌ها این امر محقق شد. درخصوص اتفاقات اخیر و بازگشت بابازاده به ایران به گفت‌وگو نشستیم که وی در حال تدارک سفر برای بازگشت بود.  

قبل از اینکه سوال‌های اصلی را آغاز کنیم ابتدا در این خصوص صحبت کنید که در آمریکا مشغول به چه کاری هستید. هنوز هم با فوتبال مشغولید؟
 
خیر کار فنی نمی‌کنم و قصدی هم برای بازگشت به فوتبال ندارم.  

دل‌تان برای بازگشت به عرصه فنی در فوتبال به‌عنوان مربی تنگ نشده است؟
 
به هر حال دوران خیلی خوبی را در استقلال سپری کردم. چه در زمان بازی و چه در دروان مربیگری اما اینها همه برای گذشته هستند و من این روزها فقط با عشق به هواداری استقلال ارتباطم با فوتبال را حفظ کرده‌ام و بیشتر از این دیگر خیر؛ به دنبال بازگشت به عرصه فنی نیستم. البته بعد از اینکه از ایران رفتم از همین لیگ برتر چند پیشنهاد کاری خوب برای بازگشت داشتم اما دیگر هیچ وقت به‌طور جدی به این مساله فکر نکردم. در آمریکا هم هر زمانی که فرصت باشد برای بچه‌های زیر ۱۵ سال کلاس‌های دروازه‌بانی را برگزار می‌کنم. این هم یک عشقی است که به این پست و رشته و آموزش دروازه‌بانی دارم.  

بعد از سال‌ها به ایران بازگشتید و مورد استقبال هم دوره‌ای‌ها و پیشکسوتان استقلال هم قرار گرفتید.
من برای دیدار با پدرم به ایران آمدم اما در این بین دیدار خوبی با پیشکسوتان استقلال داشتیم. البته آقای اولیایی لطف کردند و یک دورهمی را ترتیب دادند تا بتوانیم بعد از سال‌ها با همبازیان قدیم تجدید دیدار داشته باشیم. علاوه‌بر همبازیانم یک‌سری از پیشکسوتان قدیمی‌تر مانند آقای عبداللهی، فریبا، حاجیلو، یکه و... در این دورهمی که به میزبانی رستوران علیرضا منصوریان برگزار شد، حضور داشتند. از این بابت از همه دوستان تشکر می‌کنم. در مجموع در کنار همبازیان و دوستان قدیمی، دورهمی بسیار جذاب و دلنشینی را سپری کردیم.  

جمعه ظهر در تمرین استقلال حاضر شدید و به نظر می‌رسد پاقدم‌تان هم برای این تیم خوب بود چون بلافاصله سرمربی و مدیرعامل آبی‌ها در جلسه‌ای در کمپ تیم‌های ملی کشتی با هم آشتی کردند. در تمرین روز جمعه چه گذشت؟
به هر حال سالگرد تاسیس باشگاه استقلال بود و من به همراه دیگر پیشکسوتان این باشگاه وظیفه می‌دیدیم برای حمایت از تیم و کادرفنی در کنار بچه‌ها باشیم و به همین منظور نیز در تمرین حاضر شدیم. خیلی فضای خوبی بود و آقایان عبداللهی، بیانی و روشن صحبت‌هایی را مطرح کردند. در هر صورت خیلی خوشحالم که فضایی به وجود آمد که اختلافات گذشته از بین برود. اگر مجموعه‌ای بخواهد موفق شود اصل اول همدلی است و با توجه به شرایط خیلی بدی که از بیرون برای تیم استقلال همیشه وجود داشته و دارد امیدوارم از داخل باشگاه نهایتا همه چیز خوب باشد و همه با هم یکدست و یکدل باشند.  

شنیده می‌شود برخی پیشکسوتان از سر تهدید با طرفین دعوا در استقلال صحبت کرده‌اند که اگر این اختلافات را کنار نگذارید دیگر از حمایت خبری نخواهد بود.
خیر این‌طور نیست. بیشتر بحث‌ها حمایتی و از سر دلسوزی و همدلی برای سربلندی اسم استقلال بود.  

یعنی تهدیدی در کار نبود؟
 
خیر، به هیچ عنوان چنین مسائلی در تمرین جمعه مطرح نشده و اصلا کسی با این ادبیات و این نحوه، حرفی نزد.  

شما هم با آقای نکونام صحبت کردید؟
 
به هر حال صحبت‌هایی را با هم داشتیم و خاطرات قهرمانی که در استقلال در فصل دوازدهم با هم به دست آوردیم را با یکدیگر مرور کردیم.  

در نهایت هم گویا خطیر و نکونام نزد علی دبیر با هم آشتی کرده‌اند. به نظر می‌رسد این بهترین اتفاق باشد البته اگر این آشتی واقعی باشد.
بله درست است. فکر می‌کنم حمایت از تیم و کادرفنی وظیفه همه ارکان باشگاه است. از مدیریت گرفته تا پیشکسوتان و هواداران و همه باید با هم از کادرفنی حمایت کنیم و امیدوارم مدیریت باشگاه هم همسو تیم و کادرفنی حرکت کند.  

از برخی پیشکسوتان استقلال انتقاد شد که چرا این آشتی باید به دعوت یک غیرفوتبالی محقق می‌شد و چرا بزرگان استقلالی در این خصوص زودتر پا پیش نگذاشتند؟
 
در این خصوص گفتنی‌ها گفته شده و من نمی‌توانم در این خصوص بیشتر صحبت کنم.  

در حال حاضر بهترین و فنی‌ترین گلر ایران کیست؟
 
به نظر من دروازه‌بان‌هایی که الان در تیم ملی حضور دارند بهترین‌های ایران هستند. من معمولا از کسی اسمی نمی‌برم اما با این حال فکر می‌کنم در حال حاضر دروازه‌بان‌هایی مانند سیدحسین حسینی، علیرضا بیرانوند و پیام نیازمند بهترین‌های حال حاضر ایران باشند.  

درباره سیدحسین حسینی چه صحبتی دارید؟ او سال گذشته فصل خوبی را سپری نکرد اما به نظر می‌رسد در فصل جدید دوباره با ‌انگیزه و اعتمادبه‌نفس بالایی دارد کار را دنبال می‌کند. به‌عنوان یکی از پیشکسوتان گلری استقلال با دروازه‌بان فعلی این تیم چه صحبتی دارید؟
 
به هر حال سیدحسین دروازه‌بان باتحربه‌ای هست و از لحاظ فنی نیز در شرایط خیلی خوبی قرار دارد. از آنجایی که دروازه‌بانی پستی حساس است این اتفاقات برای هر دروازه‌بانی می‌افتد اما خوشبختانه در این سال‌ها شرایط خوب سیدحسین خیلی بیشتر از روزهای بدش بوده است. الان هم او به حق کاپیتان استقلال است؛ هرچند این چیزی نیست که من بخواهم آن را تایید کنم و یک امر مشخص است.  

بیرانوند پیش از حضور در پرسپولیس در فضای مجازی خودش را به‌عنوان هوادار استقلال معرفی می‌کرد. آیا این دروازه‌بان در سال‌هایی که شما در استقلال بودید هم تمایل خود برای آبی‌پوش شدن را نشان داده بود؟
 
من در این خصوص اطلاعی ندارم و چیزی یادم نمی‌آید. شاید هم چیزی که از آن صحبت می‌کنید بوده و من یادم رفته است.  

حتما می‌دانید که این دروازه‌بان با یک رقم نجومی در آستانه استقلالی شدن قرار داشت. درنهایت هم این امر اتفاق نیفتاد و بیرانوند در پرسپولیس ماندگار شد. اگر او استقلالی می‌شد چه کسی نفعش را می‌برد.
این یک بازی و حربه سیاسی و رسانه‌ای بود. در واقع این صحبت‌ها و اقدامات همه یک ترفند و سیاسی بازی بود و اصلا چنین چیزی هیچ وقت امکان‌پذیر نبود.  

به‌عنوان آخرین سوال درباره یک بحث بین‌المللی صحبت کنیم. چرا از ظهور و بروز ستاره‌های بزرگ در پست دروازه‌بانی در فوتبال دنیا به آن صورت دیگر خبری نیست و انگار اکثر دروازه‌بان‌ها همه به یک سطحی رسیده‌اند.
بله همین‌طور است و سطح دروازه‌بان‌ها مقداری یکسان شده است. در هر صورت شاید یک مقدار شرایط فوتبال در دنیا تغییر کرده یا پای دلایل دیگری در میان باشد. اما به هر حال شاید چند سال یک بار یک پدیده رو بیاید و خودش را تا حد یک ستاره معرفی کند. در تنیس هم همین ماجرا بود و در ۲۰ سال فقط سه نفر بر تنیس دنیا حکمفرمانی می‌کردند و بعد از آن هم وقتی آن سه نفر رفتند دیدید که یک بچه ۲۰ ساله اسپانیایی آمد و خودش را به‌عنوان یک پدیده معرفی کرده است. در این ۲۰ سال خبری از پدیده‌ها نبود. یا در این ۲۰ سال اخیر کسی مثل رونالدو یا مسی به فوتبال نیامده است. به همین دلیل هم گلرهایی مثل بوفون، اشمایکل و داسایف وقتی ظهور می‌کنند نام آنها بیشتر از سایرین بر سر زبان‌ها افتاده و تا حد یک ستاره خود را مطرح می‌کنند. بالاخره باز هم یکی در آینده در عرصه دروازه‌بانی دنیا ستاره خواهد شد. حالا ان‌شاءالله یکی از ایران بیاید و یک گلر ایران ستاره دروازه‌بانی دنیا بشود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • رضایاک اصلی۸ IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
    کیسه یه تیم حکومتیه و این طبیعیه که بهترین دروازه بان را بخوان با ۱۱۰ میلیارد بگیرن
  • جهان FR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
    یادش بخیر تعصب بابازاده مثال زدنی بود با اینکه سالها در تاج ذخیره عابدزاده و غلامپور بود اما هیچگاه از عشق و علاقه او به تیم کم نشد و هرزمان در نبود دروازه بان اصلی در ترکیب قرار می‌گرفت کار را برای تاج در می آورد. تیمی که قهرمان و نایب قهرمان آسیا شد بهترین تیم تاج در بعد از انقلاب بود.خدا نیامرزد کسانی که برای نابود کردن آن تیم به اجبار تیم را از منصور خان خدابیامرز گرفتند و تحویل یک پرسپولیسی دو آتشه به اسم ذوالفقارنسب دادند تا تیم را نابود کنند. با یک قانون من درآوردی مستقیم تاج را به دسته سه فرستادند به امید آنکه تیم نابود شود. تیم محبوبشان در حسرت قهرمانی در آسیا می‌سوخت ولی تاج سابقه دو قهرمانی و نایب قهرمانی در این بازیها داشت نمیتوانستند تیم خود را بالا بکشند همه کار کردند تا تاج را نابود کنند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی