نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - ذوب آهن؟
یکشنبه ۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۲
۲۲ |
۱۰
تنها پیشنهاد اشکان دژاگه در ۳۷ سالگی رسید
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

تنها پیشنهادی که به دست اشکان دژاگه رسیده، از ویکتوریا برلین در دسته چهار آلمان است.

اشکان دژاگه روزهای عجیبی را سپری می‌کند. ستاره سال‌های دور فوتبال ایران که رفته رفته افت کرده و به دوران پایانی فوتبال خود نزدیک می‌شود. اشکان با حضور در بوندس‌لیگا و باشگاه هرتابرلین نامی برای خود دست و پا کرد و به عنوان یک ستاره آینده‌دار در رده‌های پایه فوتبال آلمان درخشید. او همراه با برادران بواتنگ، مسوت اوزیل و مارکو رویس از جمله بازیکنانی بود که همه کارشناس‌ها در آلمان روی درخشش آنها اتفاق نظر داشتند.

بعد از بازی برای هرتابرلین و البته تیم ملی زیر ۲۱ ساله‌های آلمان، اشکان تصمیم گرفت به ولفسبورگ برود و همراه این تیم و با مربیگری فیلیکس ماگات عنوان قهرمانی بوندس‌لیگا را به دست بیاورد. اشکان آن فصل به قدری درخشید که بحث دعوتش به تیم ملی بزرگسالان آلمان هم به میان آمد اما هیچگاه این اتفاق رخ نداد. فولام در انگلیس تیم بعدی دژاگه بود. او در لیگ برتر یکی از بهترین بازیکنان فولام بود اما تشخیص داد به پیشنهاد ۶ میلیون پوندی العربی در لیگ ستارگان قطر پاسخ مثبت بدهد و راهی دوحه شود.

دوران افول دژاگه از زمان انتقالش به لیگ قطر آغاز شد. او دیگر آن بازیکنی نبود که در فوتبال اروپا حضور داشت و در بزرگ‌ترین لیگ‌ها می‌درخشید. در این بین اما اشکان همچنان یکی از بازیکنان کلیدی تیم ملی ایران محسوب می‌شد که اگر مصدوم نبود در ترکیب اصلی مرد پرتغالی قرار می‌گرفت. بعد از چندین سال بازی برای العربی، تراکتور سراغ دژاگه آمد و او را همراه شجاعی و حاجی‌صفی با استقبالی چند هزار نفری به تبریز آورد. دژاگه دو فصل عضو تراکتور بود و سپس تصمیم گرفت به فولاد برود و برای این تیم خوزستانی بازی کند.

اشکان تا همین فصل قبل هم عضو فولاد بود اما برای لیگ بیست و سوم جایی در تفکرات علیرضا منصوریان نداشت و به همین دلیل چاره‌ای جز جدایی، پیش روی خود ندید. در مقاطعی از فصل نقل و انتقالات شایعه حضور دژاگه در استقلال مطرح شد اما واقعی نبود و هرگز هم به سرانجام نرسید. حالا اشکان به آلمان رفته و در برلین تمرینات اختصاصی خود را پشت سر می‌گذارد تا سرحال و قبراق به فوتبال برگردد.

دژاگه پیشنهادی قابل قبول در جیب ندارد که به آن جواب مثبت بدهد. در ایران تیم‌های مدعی او را نمی‌خواهند و باشگاه‌های کوچک‌تر هم توانایی پرداخت دستمزد او را ندارند. بنابراین اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، بازگشت دژاگه به لیگ ایران را باید غیرممکن بدانیم. در آلمان هم فعلاً باشگاهی از بوندس‌لیگا یا لیگ دو آلمان سراغ دژاگه را نگرفته و البته این مسأله هم چندان غیر قابل پیش‌بینی نبود.

هافبک سابق تیم ملی ایران از دوران اوج فاصله گرفته و به همین دلیل در آلمان که معدن استعداد و توجه به بازیکنان جوان است، کمتر کسی سراغ دژاگه ۳۷ ساله را می‌گیرد. بخصوص که او در سه چهار فصل اخیر عملکرد قابل قبولی ارائه نداده و بیشتر مصدوم بوده تا اینکه در ترکیب باشد. تنها پیشنهادی که به دست دژاگه رسیده، از ویکتوریا برلین در دسته چهار آلمان است؛ تیمی که در برلین، شهر سکونت دژاگه حضور دارد و شاید بتواند اشکان را برای امضای قرارداد ترغیب کند. با این حال دژاگه فعلاً تصمیمی برای آینده خود نگرفته و تمرینات را با شدت بیشتری دنبال می‌کند تا پیشنهاد بهتری دریافت کند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۸
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۴
  • آلفردو IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
    افتخار بازی تو دو تیم بزرگ تهران رو بخاطر پول و ناز از دست داد
    • ali IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
      همیشه نظرات بچه گانه و کودکانه از طرفدارای دوتا تیم مفت خور بیت المال ( پیروزی و دو چرخه ) شاهد بوده و هستیم ... مثلا این دوتا تیم مفت خور کجاشون بزرگه چه افتخاراتی دارند؟ هر سال یا نمیتونن مجوز آسیا بگیرن یا اگرم بگیرن حذف میشن این کجاش بزرگی و ابهته ؟؟؟ اگر منظورتان قهرمانی های لیگه که هر بنی بشری خبر داره چجوری قهرمان میشین که ارزش حتی بحث کردن نداره ... اتفاقا پیروزی و دوچرخه آفت فوتبال این مملکت هستن بخاطر حمایت های بیجایی که ازین دو تا تیم میشه فوتبال ما چندین و چند ساله فقط درجا میزنه حتی عقب گرد هم داره پس اینقدر الکی بزرگ بزرگ نکنید که تشت رسوایی هاتون سال هاست شهره عام و خاص شده ....
    • فرشید IR ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
      آقای پروفسور کارشناس نظرات کارشناسانه ات فقط اینو ثابت میکنه که سوزش بدی از سرورت پرسپولیس در سینه داری تمام کارشناسان واقعی فوتبال متفق القول عقیده دارند هروقت پرسپولیس و استقلال قوی باشندتیم ملی قوی داریم نه مثل شله زرد که بیحساب از پول بیت المال هزینه میکنه به هیچ جاهم جوابگونیست آخرشم دریغ از یه قهرمانی لیگ پس خواهشا ببندواینقدر افاضه کلام نکن
    • حجت حسن زاده IR ۰۶:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۱
      تو طرفدار تراکتور هستی؟ مشخصه که فارسی ضعیف صحبت میکنی چون اسم دو تیم خوب ایران رو با تمسخر میاری
  • . IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
    اشتباهش بازی برای تیم ایران بود.باید ایرانی بودن خود را پنهان نگاه می داشت تا موفق تر باشد
  • ایرانی IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
    چرا تعارف میکنید باید بگید وقتی فوتبال آلمان را رها کرد وبه فوتبال ایران آمد دوران اوجش به پایان رسید
    • بهرنگ IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
      والا ایران اومد چون تو المان نخواستنش
  • کیهان مومنی IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
    بزرگترین اشتباهش این بود برای تیم ملی ایران بازی کرد.درضمن اشکان من بازیهای سال قبلش تو فولاد رو دیدم سایه اش خیلی از این بازیکنهای لیگ میارزد
  • ایران IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
    اشکان دژاکه اومد لیگ ایران ، خودشو بدبخت کرد ، مثل فریدون زندی
  • اصلان IR ۰۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
    هر بازیکنی که ازایرانی های مقیم خارج برای بازی در تیم ملی به ایران اومد بدبخت شد مثل زندی ، دژاگه و ......
  • کیسه سوراخ کن IR ۰۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
    میتونه ب عنوان توپ جمع کن واسه لیگ ۲ آلمان استخدام بشه...
  • من صد دفعه تو آلمان بهش گفتی اشکان جون نرو ایران م IR ۰۵:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
    من صد دفعه تو آلمان بهش گفتم اشکان جون نرو ایران بدبخت میشی ولی خودت خودتو بیچاره کردی
  • گرگ IR ۰۷:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
    من باشم‌میرم و دیگه ام ایران نمیام
  • بابک IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
    معلومه که اون بابارو بدجوری پرسپولیس یابه قول خودش پیروزی سوزونددش. خودتم میدونی پیروزی همیشه سرورته
  • مصطفی IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
    حیف پول
  • Ghafar.shirzadchenari@yahoo.com IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
    معلومه سپاهانی هستی. ۱۰۰.۰۰۰۰ملیارد. مجموعه به حبیب میزنه سی فوتبال. . بله سوزش داری. از. پرسپولیس با ابهت . رده دوم آسیا. تمام بزرگان. ملی از پرسپولیسی هستند . یک سپاهان داری پیشکسوت ملی با کارنامه خوب . دیگه خودتون نمیرسه چرا نفهمید. کل ایران. اکثرا. پرسپولیسی. یا استقلالی هستند.
  • محمود آبادان IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
    دوستان عزیز همه تیمها ارزش خودشون رو دارند ولی هیچ تیمی نفت ابادان نمیشه نفت ابادان اگر بودجه تیمهای پایتخت یا تیمهای اصفهانی رو داشت تو اسیا اول میشد
  • علی US ۰۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۱
    من هم خیلی در هلند انگلیس آلمان آمریکا فرانسه بلژیک سوئد گفتم بهش نرو ایران ولی حرفم را گوش نکرد رفتتتتتتتتت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - ذوب آهن؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی