نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
۱۸
کشتی فرنگی نمره قبولی نگرفت/ نقره امین کاویانی باارزش‌تر از طلای ساروی و میرزازاده
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

ناکامی‌های کشتی ما در بازی‌های آسیایی هم ادامه پیدا کرد، درست همانطور که پیش بینی و بارها نوشته بودیم

کشتی ما معدن استعداد است اما متاسفانه با روش گلخانه‌ای انگار فقط تعدادی نام داریم که  مجبوریم از آنها همه جا استفاده کنیم.

قبل از اعزام کشتی فرنگی به بازی‌های آسیایی همه مخالف استفاده از «محمدهادی ساروی» و «امین میرزازاده»  بودند، همانطور که «برادران گرایی» هم به درستی نباید در این مسابقات شرکت می‌کردند.

کشتی فرنگی بعد از کشتی آزاد در بلگراد روی تشک رفت و فاصله مسابقاتشان کمتر از آزادکارها بود، چرا که در هانگژو برعکس مسابقات جهانی ابتدا کشتی فرنگی آغاز شد.

البته که مسولان فدراسیون بار روانی کاروان برای طلاهای کشتی را روی دوش خود احساس و میرزازاد و ساروی را بردند تا طلای تضمین شده داشته باشیم، آنها هم طلا گرفتند تا دستمان خالی نباشد اما در چهار وزن دیگر ما ناکام مطلق بودیم...

بردن قهرمان ۶۳ کیلو جهان که ۲ سال است روی تشک نیامده به وزن ۶۰ کیلو نتیجه جز شکست نداشت و «میثم دلخانی» سوخت....

«دانیال سهرابی» در جهانی در ۷۲ کیلوگرم رس «علی ارسلان» - قهرمان جهان - را کشید اما به هر حال حذف شد. به فاصله دو هفته او باید ۵ کیلو وزن کم می کرد تا به ۶۷ کیلو برگردد! اگر وزن طبیعی او همین است و پشت سر «رضا گرایی» مانده چطور توقع داشتیم در جهانی با رقبای سنگین‌تر بجنگد؟ و اگر به فاصله دو هفته او وزن کم کرده که دیگر فاجعه است!

«امین کاویانی نژاد» اما تنها کسی است که نمره قبولی می‌گیرد. او در فینال باخت اما به قهرمان جهان و المپیک - که تحت هیچ شرایطی فعلاً نماینده برای بردن او نداریم – باخت. ناآگاهان تا دیدند قرقیزستان فکر کردند چه شده اما اهالی کشتی «اکژول محمود اف» را خوب می شناسند.

کاویانی نژاد سال قبل مفت به علی ارسلان در ۷۲ کیلو باخت و ای کاش در مسابقات جهانی در ۷۷ کیلو یعنی همین وزن جانشین گرایی می‌شد تا شاید حداقل کشتی اول نبازیم.

«ناصر علیزاده» هم که در ۸۷ کیلو چوب بی‌رقیب بودن را می‌خورد. ما سال‌ها در این وزن خلا داشتیم و حالا که علیزاده پیدا شده همه جا از او استفاده می‌کنیم و در نتیجه او هیچ جا به حقش نمی‌رسد، چون همیشه خسته و فرسوده است. از آن طرف سایر نمایندگان ۸۷ کیلو هم چون فرصت کسب تجربه ندارند، حالا حالاها به او نخواهند رسید و از این بابت هم علیزاده و هم کشتی لطمه خواهد خورد.

با این بررسی می بینید که کشتی فرنگی ما نمره قبولی ندارد....

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۶
  • سعید IR ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
    پس‌ درود‌ برشرف‌ امین‌‌کاویانی‌ نژاد که‌‌ازاعتبارکشتی‌ ایران دفاع کرد
  • صادق IR ۰۵:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
    عجب‌تحلیل‌ابکی‌وزیرکانه‌ای‌.جناب‌تحلیگر‌انصافا‌‌کشتی‌را‌می‌شناسی‌.
  • انار IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
    فدراسیون ومربیان بی برنامه وبیسواد
  • ع IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
    اینقدر درگیر هستیم که میادین جهانی و آسیایی را فراموش میکنیم الان هم با حسرت درو کردن طلای مسابقات آسیایی توسط کشورهای دیگه رو نگاه میکنیم ما که دور قبلی 20طلا داشتیم آخه چرا
  • رابین شور IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
    داداش پنج وزن دوتا طلا دو نقره چی میخوای دیگه
  • امین IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
    مشکل شما با کشتی چیه؟ ۶ وزن ۵ تا مدال کمه؟
  • محمد IR ۰۵:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
    متاسفانه ما در بحث آموزش مدیریت کشتی به کشتی گیرها در حین مسابقه ضعف داریم ما در بحث بدنسازی و افزایش قدرت بدنی کشتی گیرها ضعف داریم بخصوص در فرنگی از لحاظ نفس بخصوص در مبارزات سوم و چهارم به بعد کم میاریم
  • حسن کریمی IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
    چه فرنگی چه آزاد در ۶ وزن ۵ تا مدال گرفتیم کجاش بده بی خودی اظهار نظر آبکی میکنی میخوای بگی با آقای دبیر مشکل داری از هر راهی میری ولی بن بست آقا چون !!!
  • امیر IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    ۶ وزن ۴ فینالیست و ۵ مدال شما نسبت به شخص یا اشخاصی عقده داری این متن اینو میگه
  • قیصر IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    خواهشاً انتقاد می کنید حداقل کشتی رو دنبال کنید در وزن 67سعید اسماعیلی در حال اعزام به مسابقات بود ولی تست دوپینگ ایشون در اومد واقعی سهرابی هم فیکس72 کیلو برای یه کشتی گیر در بزرگسالان وزن زیادی نیست وکشتی فرنگی بجز آقای دلخانی همه خوب نتیجه گرفتند
  • حیدری IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    چه تحلیل سبک سرانه و کم محتوا و پوچی . جناب دانشمند به جناب عالی عرض کنم که ورزشکاران کشتی فرنگی در کشور نیم ورزشکاران آزاد هستند و تمایل به کشتی آزاد در کشور ۲ برابر فرنگی است ، دوما خواستگاه کشتی فرنگی ایران نیست بلکه اروپاست . سوما یادت نرود همین کشتی فرنگی در سال‌های نه چندان دور رتبه ای بالا تر از ۱۴ و پانزدم جهان نداشت . لطفا اگر در رشته ای تخصص ندارید و از سختی ها و امکانات و علم یک ورزش بی خبر هستید اقدام به نظر دادن نفرمایید . به قول معروف بلد نیستی حرف بزنی ؟ یاد بگیر حرف نزنی .
  • محمد از شهر گتوند IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    آخه فقط دارن حرف میزنن

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی