نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۰
۵ |
۱
کلوب| سوپرجام؛ بی‌هیجان و بدموقع!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

طبق توافقات انجام شده، قرار است روز یکشنبه بعد از پایان دیدار گل گهر سیرجان و پرسپولیس، سوپر جام را به قرمزها تقدیم کنند.

با قاطعیت می‌توان اذعان داشت که سازمان لیگ در برگزاری سوپر جام، به بدترین شیوه ممکن، عمل کرده است. 

به اشتباهات عجیب و غریب سازمان لیگ، دو ایراد اساسی وارد است؛اولاً معلوم نیست که سوپر جام در چه تاریخی از هر فصل برگزار می‌شود. برخی کشورها همانند انگلیس و آلمان، سوپر جام را پیش از شروع رقابت‌های لیگ و امثال اسپانیا و ایتالیا هم در میانه فصل، شرایط را برای انجام دیدارهای سوپر جام، مهیا می‌بینند. در کشور ما، سوپر جام به یک موضوع مبهم در هر فصل تبدیل شده و همیشه باید منتظر بمانیم تا زمانی که تقویم لیگ برتر خالی شود یا مسئولان، تاریخی به دلخواه برای این دیدار در نظر بگیرند!

نکته دوم که حائز اهمیت تر از نکته‌ اول به نظر می‌رسد، شیوه برگزاری سوپر جام است. در هیچ کجای جهان، سوپر جام را به تیمی پیشکش نمی‌کنند که قهرمان لیگ و جام حذفی شده و به عبارتی دبل کرده باشد! سبک و سیاق سوپر جام در ایران، نشان دهنده اوج بی سلیقگی و بی فکری مسئولان سازمان لیگ و فدراسیون است.

 «رفع تکلیف» مکانی ویژه در ذهن مدیران و مسئولان دارد؛ در واقع آنها با اهدای جام به پرسپولیس، دشواری‌های کار را از سرِ خود، باز می‌کنند و به راحت ترین شکل ممکن، پرونده سوپر جام را می‌بندند!

این موارد، به وضوح عمق فاجعه را به تصویر می‌کشد. آیا ما نمی‌توانیم به سوپر جام، هیجان و جذابیت بیشتری اضافه کنیم؟! آیا توانایی این را نداریم که سوپر جام را در زمانی که یک تیم قهرمان دو جام داخلی می‌شود، میان تیم اول و دوم لیگ یا اصلاً بین چهار تیم اول جدول به صورت حذفی برگزار کنیم؟

مطمئنا سرخ پوشان پایتخت هم با چنین اهدای جامی، مخالفند و دوست دارند که قهرمانی آنها در سوپر جام، با تلاش و همت خودشان صورت گیرد نه اهدای مضحک جوایز بی اهمیت آن از سوی سازمان لیگ!

سازمان لیگ با این اقدام، ارزش سوپر جام را به شدت پایین می‌آورد و در حقیقت آن را«لوث» می‌کند! سازمان لیگ، اکثر کارها را با علت و دلایل غیر معمول، به جلو پیش می‌برد و تنها چند عملکرد مثبت به تعداد انگشتان یک دست، اهالی فوتبال را به آینده ای نه چندان دور، امیدوار نگه می‌دارد!

معین احمدوند| باشگاه خبرنگاران آزاد

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۲
  • التیام IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
    اتفاقا تنها کار خوب فدراسیون همین سوپر جام هست که وقتی یه تیم زحمت میکشه قهرمان برتر وحذفی میشه سوپر جام خوش خودکار بهش میرسه این نشان دهنده احترام به تیمی هست که دبل کرده و تونسته هردوجام را مال خودش کند چون خیلی کم پیش میاد یه تیم هردو جام را ببره تو ایران فقط پرسپولیس تونسته ایکارو کند که الان عده ای زورشون اومده میخوان راحت بدون بازی سوپرجام بدن پرسپولیس
  • اس اس.تیم مردمی IR ۰۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
    وقتی با حمایت فدراسیون. وزارتخونه. کمیته انضباطی ومهمتر از همه با داوری قهرمان بشی طبیعتا سوپر جامش هم سرد وبی روح وارزش واقعی اش را نداره. قهرمانی باید پاک باشه تا ارزش واقعی اش را نشون بده. مثل قهرمانی پاک وطلایی استقلال که حداقل ۸تا تیم تبریک گفتند. ولی یه تیم هم هست چندساله قهرمانش میکنند حتی یک توپ جمع کن هم تبریک نگفت.
  • فرامرز IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    حتی می شود مانند اسپانیا سوپر جام را محدود به یک بازی بین برنده لیگ و جام حذفی و در صورتی که برنده لیگ و جام حذفی یک تیم بودند بین تیم های اول و دوم جدول لیگ فصل پیش نکرد یک تورنمنت چند جانبه بین چند تیم بالای جدول و برنده جام حذفی انجام داد و از آن درآمد زایی کرد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی