نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
بلند شو پهلوان، باخت به قهرمان جهان ننگ نیست/ قرار نیست همه یزدانی یا زارع شوند
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

درست مثل کشتی فرنگی که مدال نقره امین کاویانی نژاد ارزشی بیشتر از طلای ساروی یا میرزازاده داشت، مدال نقره مجتبی گلیج در کشتی آزاد از طلای زارع یا حسن یزدانی درخشان‌تر بود.

همین اول بگوییم که قصد زیر سوال بردن کار قهرمانان بزرگمان را نداریم. محمد هادی ساروی، حسن یزدانی یا امیرحسین زارع استعدادهای درخشان بودند که با زحمت و تلاش بسیار فاصله خود را با رقبا بیشترکردند. آنقدر که حالا پا به  هر میدانی می‌گذارند به جز طلا برایشان متصور نیستیم.

اتفاقی که برای حسن یزدانی با ظهور تیلور افتاد، یک استثنا بود و مهم‌ترین دلیلش همین اقتدار حسن یزدانی... و همین دلیلی است که زارع در باد این فاصله نخوابد چرا که در چشم بر هم زدنی رقبا به او خواهند رسید، همه دنیا کار می‌کنند.

اما قرار نیست همه کشتی‌گیران حسن یزدانی یا امیرحسین زارع شوند! قرار نیست همه بتوانند با رقبا چنان فاصله‌ای ایجاد کنند که در یک دقیقه حریف را با امتیاز عالی ببرند.

مجتبی گلیج در وزنی کشتی می‌گیرد که ما همیشه خلا داشتیم. حتی «علیرضا حیدری» هم نتوانست مدال طلای عباس جدیدی در ۱۹۹۸ را تکرار کند. ربع قرن یعنی ۲۵ سال می گذرد که ما در این وزن طلا نگرفته‌ایم.

در این یک دهه با ظهور دو ابر ستاره کار ما و دنیا سخت‌تر شد. عبدالرشید سعدالله اف تانک روسها ۷ مدال طلای جهان و المپیک در این وزن گرفت و قبل از او هم کایل اسنایدر قهرمان المپیک بود، مردی که تا امروز ۹ مدال متوالی در جهان المپیک در این وزن گرفته است.

گلیج در مسابقات جهانی ۲۰۲۱ مقابل اسنایدر تا چند ثانیه به آخر کشتی برنده بود ولی باخت و مدال برنز گرفت که قبلاً محمدیان هم گرفته بود.

در جهانی ۲۰۲۳ وقتی  تانک روس‌ها مجوز گرفت، چون بدون رنکینگ بود در گروهی افتاد که اسنایدر و نماینده شایسته ما هم حضور داشتند. دیگر هیچکس شانسی برای مدال متصور نبود.

همه طلا را برای تانک روسها و برنز را برای اسنایدر کنار گذاشتند، حتی برای کسانی که در آن طرف جدول بودند هم کسی شانسی قائل نبود! هرکس از آن گروه به فینال می‌آمد یک بازنده صرف بود و بس!

اما یک جوان تمام معادلات را بر هم زد. «احمد تاج الدینوف» کشتی‌گیر روس کاری کرد کارستان.

از بعد فروپاشی شوروی روسها کشتی‌گیرانشان را در اوزان مختلف جمهوری‌ های مختلف تقسیم می‌کنند.15  نفر اول که برای یکی از این کشورها مسابقه می‌دهند، نفرات بعدی هم راهی اروپا و آسیا شده و دوبنده این کشورها را به تن می‌کنند تا شانس حضور در مسابقات جهانی و المپیک را از دست ندهند.

احمد تاج الدینوف در رده پایین این چرخه بود که ناچار شد برای کشور بحرین مسابقه دهد. وقتی او در مسابقات جهانی شگفتی آفرید و کایل اسنایدر را برد، ما خیلی خوشحال شدیم چرا که اگر مجتبی تانک روس‌ها را می‌برد، دیگر اسنایدر در نیمه نهایی منتظرش نبود!

کشتی گلیج را به یاد دارید؟ تا ۵ ثانیه به آخر کشتی تانک روسها را برده بود اما ناغافل ضربه شد. او چنان فشاری به سعدالله اف بزرگ آورد که نیم ساعت بعد در کشتی سرگروهی نای ایستادن نداشت!

تاج الدینوف بعد از قهرمان آمریکا غول روس‌ها را هم برد و همانطور که پیش‌بینی می‌شد در فینال هم کاری راحت داشت و به مدال طلای دنیا رسید. مدالی که حداقل نیم آن را مدیون نماینده ما بود که تمام انرژی عبدالرشید سعدالله اف را گرفت.

احمد تاج الدینف ستاره و پدیده مسابقات جهانی شد و با این عنوان و افتخار به بازی‌های آسیایی آمد تا یک مدال طلای دیگر برای بحرین ببرد.

بله او رقیب مجتبی در فینال بود!

آنها که کشتی را نمی‌شناسند با دیدن پرچم بحرین فکر کردند چه کار راحتی داریم! حتی بعد از اعلام نتیجه ۶-۱ و شکست نماینده ایران اعتراض هم کردند که چرا باید به بحرین ببازیم!

تا مرد سخن نگفته باشد، عیب و هنرش نهفته باشد

این افراد بی‌اطلاعی خود را به رخ کشیدند. احمد تاج الدینوف بعد از حسن یزدانی و امیرحسین زارع، مشهورترین چهره شرکت کننده در کشتی بازی‌های آسیایی بود!

او قهرمان جهان در این وزن است که دو ابر اسطوره تاریخ را همین ۲۰ روز قبل برد و چه کشتی های قابل قبولی گرفت. رقیبی که به لحاظ قد و قدرت بدنی از گلیج ما برتر بود و البته که جوان‌تر...

از این بابت مدال نقره گلیج با ارزش‌تر از طلای بقیه بود. چرا که آنها رقیبی در حد نام خود نداشتند اما مجتبی رقیبی نامدارتر از خود داشت.

او حالا با تجربه کشتی مقابل سه قهرمان جهان و المپیک بهترین فرصت را دارد تا خود را برای المپیک آماده کند. او هر سه کشتی مقابل اسنایدر، سعدالله اف و تاج الدینوف را در لحظات آخر واگذار کرد و انشاالله که این تجربه در المپیک به کار او بیاید.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۵۰
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱۴
  • مجید IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
    باخت با ضربه فنی ننگ نیست؟؟
    • سعید IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
      وقتی یزدانی که هرسال داره به تیلور میبازه الگو شده؟؟
  • علی IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
    ببخشید جناب آخرین مدال طلای ما در این وزن در سال 2013 و توسط رضا یزدانی کسب شد. این یعنی ما 10 سال هستش که مدال طلا نگرفتیم نه 25 سال
  • مرتضی IR ۰۵:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    درود کاملا درست میفرمایید،نقره ایشان کمتر از طلا نیست،بضاعت کشتی که چه عرض کنم،کلا ورزش ما با وجود این روال و امکانات از تمام جوانب بطور کلی نسبت به کشورهای رغیب بیشتر ازاین نیست،(متاسفانه برخی کنار گود نشسته و میگن لنگش کن).تمام این عزیزان که درتیم ملی حضور دارن درحال حاضر بهترینها در وزن‌شان هستن،یعنی بهتراز اینها فعلا نداریم،بس توقعات مون باید عاقلانه باشه
  • صادق IR ۰۷:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    یزدانی هم وقتی روسیه وامریکا نیست مدال میگره روسیه چند ساله. دیگه نیستش
    • بی نام IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
      یکی از لقب های حسن روس کشه یعنی روس ها باشن و نباشن برای حسن فرقی نداره. تنها رقیب حسن تیلوره
  • مصطفی IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    خیلی شوتی بابا رضا یزدانی ناکام بزرگ لندن زمان خودش بهترین این وزن بود باکسب دو طلای جهان 2011 و 2013
  • شهرام IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    باخت فقط در مردانگی ننگ است و بس کدومتون جای این طفلیا بودین ببینین چه زجرایی میکشن و چه استرسی دارن رو ی همون تشک. به نظر من اقای درستکار همون زمان ک کشتی میگرفت یه کشتی گیر دفاعی بود و تجربیات کشتی هجومیش خیلی پایین تره و ما در ایران داریم مربیانی ک یه سرو گردن بهتر از ایشون باشن و اما ازشون استفاده نمیشه خوب البته تو ایران این خیلی رواله ک شایسته سالاری وجود نداره
    • مهدی IR ۰۶:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
      بله،این که فقط کشتی هست و مهم نیست،ورزشکارای ما از ۲۵ شهریور پارسال به این طرف شرف و مردانگی رو باختن،به امید آبرو ریزی بیشترشون،فعلا که داغ رو دل یزدانی موند،انشالله بیش باد
  • ابوالفضل IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    خواهشا مقایسه نفرمایید
  • رضا IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    این دری وری ها چیه بتون دبیر دیکته می کنه و شما هواپیما می کنید با این طرز تفکر به هیچ جا نمی رسید ، کلا تو هر وزن دو تا سه تا حریف قدر هست بقیه ضعیف هستند ایران هم به اون دو سه تا همیشه باخته و می بازه حداقل دو بار برنده بشین یه کبار ببازین نه این همش باخت
  • آ IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    با سلام و درود من کشتی گلیج رو دیدم ، به خدا گلیج عالی بود . فکر کنم این ظرفیت رو داره که در صورت داشتن سناریوی متفاوت برای ای لحرینی بتونه اونو شکست بوده .گلیج تایم اول کاملا هجومی بود ، تایم دوم هم خوب بود .اما خب طرف مقابل هم گردن کلفت بود. ولی گلیج نسبت به کشتی گیر روس و آمریکا که با این بحرینی باختن ، واقعا از اونها در مقابل این حریف بهتر ظاهر شد .
    • سرکوت‌ IR ۰۶:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
      غیر از اینکه زیر کتف میزد دقیقا چیکار کرد حتی ی زیر نگرفت کجاش خوب بود ....یه جوری میگن قهرمان جهان انگار تاج الدین ده تا عنوان جهانی داره
  • حمید IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    عقل سالم در بدن سالم وقتی سفره مردم کوچیک بشه قوت جان دیگه ندارن خرج یک نوجوان یا نونهال برای ورزش کشتی روزانه 500 تومن هست نرمال حالا کی بچه خودشو میفرسته برن کشتی تازه اسیب یا دوا درمون به کنار یک جلسه ماساژ درمانی یک دویست تازه قارچ باشگاهها بماند کی حمایت میکنه حالا همه مدال میخوان حتمان باید طلا باشه طرف میخواد بره سره کارش که پول حقوق میگیره زورش میاد اینا باید هزینه کننسختی بکشن اخرش مثل بزرگای کشتی برن محافظ بازیگرا یا فوتبالیستا بشن یا نگهبان شرکتها یا راننده ماشین سدهمعبر شهرداری خدا به تمامی کشتی گیران وعاشقان کشتی ایران درود وخدا بهشون کمک کنه چون اینجا ایرانه فقط خدا بایدکمک کنه اخرش برای پسره منم دعا کنین یا علی علی هزارساله نه علی 42 ساله
  • علی فاتحی IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    متاسفانه مسئولین مربی ها و فدراسیون کشتی ‌. و به ویژه( مردم ) توقع زیاد دارن از بازیکنان این از بازیکن یه آدم تلاش گر نمیسازه یه آدم خود کم بین می‌سازه سطح کشتی ما همینه اونایی که میان نظر میدن هی ميگن کشی ایران فلان بمانه اونا راس ميگن خودشون بیان کشتی بگیرن
  • علی فاتحی IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    یه کشتی گیر رو یا نباید بفرستید رو تشک کشتی یا اگه می‌فرستید باید به برد و باختش قانع باشید والسلام
  • رضا IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    یزدانی که ضربه فنی شد!!!
  • نامشخص IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    یه جوری اسم این یزدانی رو بالا بردید انگار چه خبره! همونیه که ضربه فنی شد دیگه!!
    • محمد IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
      ما کاری به برد و باخت حسن نداریم ما پهلوونیشو دوست داریم عشقه همه ی ایران و حتی جهان
  • صادق IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    کارشناستون دقیقا کیه؟ از بعد رسول خادم تا همین دوره پیش (۲۵سال) طلای بازی‌های آسیایی این وزن دست ما بوده.
    • صادق IR ۰۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
      کارشناستون دقیقا کیه؟ از بعد رسول خادم تا همین دوره پیش (۲۵سال) طلای بازی‌های آسیایی این وزن دست ما بوده.درضمن اونهایی که منفی دادن یه مراجعه بکنن
  • امیرستار رحمانی IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    قدرت بدنی حسن یزدانی از تیلور بیشتره ولی از تیلور فن میخوره و امتیاز میده استراتژی ومهندسی کشتی حسن یزدانی رو باید با مشورت چند تا مربی داخلی وخارجی مشخص کرد بهرحال تیلور کاربلد ومربیان کشتی بلدی داره با احساس وسرو صدا وانتقالات کوبنده ویاس ونا امیدی کاری از پیش نمیره
    • علا IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
      دیوید تیلور از نظر نفس یکی از بهترینهای دنیاست از نظر فنون هم عالیه شما ببین دولتبیکفو تو نیمه نهایی چطوری بارانداز زد و رو پل برد یزدانی غالبا با فشار به حریف و بیرون بردن از تشک مبارزه میکنه و تیلور کاملا این مطلبو میدونه در ضمن روحیه و نگرش تیلور به کشتی یه سر و گردن بالاتر از یزدانیه.
  • هادی IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    توی هر وزنی دو یا سه رقیب اصلی هست که ما همش میباریم به اینا مگر اینکه تا فینال شانس بیاریم
  • قنبر IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    سلام تاج الدینوف بهتر بگویم سایتیوف بله این کشتی گیر روس تا ده سال اینده پادشاه این وزن خواهد بود اگر یک وزن هم بالاتر بره در اون وزن هم طلا خواهد گرفت حتی یزدانی قادر به دریافت یک امتیاز از این روس نخواهد بود نباید کامران با این کشتی گیر روبرو شود کامران باید در۹۲ ویا یک وزن پایین تر کشتی بگیره تا بتواند مدال کسب کند
  • Movi IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    گفتی قرار نیست همه یزدانی بشن 😮
  • سام IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    تیتر نوشتی قرار نیست همه مثل اونا بشند. یعنی چی خدا نیستند که
  • علی IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    پلنگ جویبار رضا یزدانی دو تا طلای جهان آورده ولی فدراسیون دبیر و دار و دسته ش نه مربیای مازندرانو میبینن و نه کشتی گیراشو
  • هه IR ۰۵:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
    مثلا خاستی بهش روحیه بدی بااین تیترت بدتر خرابش کردی که...یعنی چی همه قرار نیست زارع یا یزدانی باشن...والا هروقت یزدانی تون تیلور رو برد اون موقع بیا کری بخون
  • محمدرضا IR ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
    غیر از اشتباهی که در مورد 25سال گفته شد بقیه متن اینقدر زیبا و دلنشین بود که نمیشه حرفی زد و فقط باید یه آفرین و خسته نباشید به گلیج پهلوون گفت.
  • علی IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
    شمردی چند بارگفتی تانک روس؟ یک کم به کلماتی که به کار می بیرد تنوع بدید. خوب نیست کشتی نویسها اینقدر در گفتن و نوشتن عوامانه عمل کنند.
  • مهدی جاوید IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
    سلام..سال ۲۰۱۱ و ۲۰۱۳ پهلوان رضا یزدانی در این وزن طلای جهانی گرفته..همچین میگید بی اطلاعی که انگار خودتون بانک اطلاعات کشتی هستین
  • شایستگی IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
    واقعا قدر خلاقیت ودانش شما درهمین الگوگرفتن ازکسانی که نونش در توجیح و چسبیدن ب هرشکلی ب صندلی هایشان است چرا که شماهم خودتان را گول نزنید براساس شایستگی نیستید ازمافیای فساد ک دایم از فساد موجود درفوتبال است حمایت می کنید ویک خارجی با یک وعده ناهار سالها می تواند میلیاردی ببرد.
  • بازنشسته تامین اجتماعی IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
    بهترین کشتی گیر را ایران دارد ولی تغذیه در کودکی ما خیلی خوب نیست و ورزشکاران ما نیاز به مربی بدن ساز و مسولان تغذیه در نونهالی ونوجوانان دارند تا مثل ورزشکاران آمریکا خالی نکنند
  • سام IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
    قطعا میدانید که اکثر کشتی گیران آسیای شرقی و اروپا و آمریکا و بخصوص کشورهای آسیای میانه، در اصل مبارزان ورزش بنام UFC یا همان مبارزه در قفس هستند، و کشتی را بخاطر فنون آن دنبال میکنند ، دقت کنید که کشتی گیرانی که در کشورشان حتی لیگ کشتی ندارند آمدند و قهرمانان ما را شکست دادند مانند کشتی گیر مغولستان که قهرمان جهان را به آن راحتی شکست داد! پس آنها بهتر از ما تمرین می‌کنند و بدنشان آمادگی بیشتری داشت. تنها دلیل برتری و آمادگی بسیار عجیب آنها همین موضوع است . ورزشی که درآمد بسیار زیادی دارد و دانستن فنون کشتی از الزامات این رشته پر درآمد و پرطرفدار دارد. باید کم‌کم زمینه تمرین کشتی کیرانمان را از حالت سنتی خارج کنیم ، شرکت در اردوهای مشترک با آن ورزشکاران بسیار لازم و ضروری هست.
  • فرهاد IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
    همه جور میشه تحلیل کرد وباخت سعدالله اوف رو بحساب گرفتن انرژیش توسط گلیج پنداشت اما واقعیت اینه که سعدالله اف اون آمادگی وشادابی رو نداشت بنظرمن گلیج بشدت بدنش کم میاره وخالی میکنه علتش هرچه هست مربوط به خودشه خیلی لخت وشل کشتی میگیره جنگنده نیست وقاعدتا با چنین وضعیتی نه میتونه تاج الدینوف رو ببره نه استایدر رو‌ مگراینکه تغییر روش درمبارزه بده باید هجومی کارکنه درسه دقیقه اول حریف رو حسابی خسته کنه ودرسه دقیقه دوم شروع کنه به امتیاز گیری واین مهم فقط ازبدن بسیارآماده وقبراق وسرحال برمیاد حالا مسئولش کیه من نمیدونم
  • رضا قمری کشتی گیر و۹۶ ماه جبهه دمش گرمr IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
    نظر من با ۱نفر فوتبالیست در پیت که میلیاردی پول می گیرند به سر این سران بی سواد زیادم هست دمش گرم غیرت دارد تو می تونی برو کشتی بگیر
  • سعید IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
    سلام و درود ،این چه متنیه بابا،اگه تو فینال یه زیر میگرفت یه چیزی ولی هیچ
  • امیر IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
    یعنی چی مدال نقره فلان کشتی گیر از مدال طلای دیگر کشتی گیرها با ارزش تر هست؟؟!!!!!××××🤔😕😠😠
  • ناصر IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
    نمیدونم بعضیا که راجب به کشتی گلیج میگن ایشون فقط دفاع می‌کرد که امتیاز کمتری بده کشتی گیر حمله کننده نیست زیاد سرمایه گزاری نکنید
  • . IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
    یزدانی خخخ مگه تیلورنباشه اوله
  • محمد IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
    در فینال یه بازنده تمام عیار بود جای هیچ دفاعی نداره
  • علیرضا IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
    مگه حسن یزدانی چه کار کرده؟!
  • نبی‌الله IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۱
    به همه‌ی عمرم در این وزن کشتی‌گیر مثال تاج‌الدینف ندیدم !!! فقط یه کارشناس میفهمه اون کیه ، ما که خدا،خدا میکنیم با اون و این نه‌افتیم ، دیدیم که تاج‌الدینف در یک تورنمنت با هر دوشون افتاد و با چه کلاس بالایی کشتی رو برد
  • علی IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۱
    فقط حسن یزدانی
  • رضا IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۱
    آیا برزگر می تواند کمک کند حسن بر تیلور پیروز شود؟
  • محمدامیدبخش IR ۰۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
    به نام خدا آقا حسن روزی یک عدد سیب بخور و ۲ساعت سکوت کن در این ۲ ساعت به پشت سرت توجه کن در صورت امکان این کار ۵۰روز بشود و حد اقل ۴۲روز در این برنامه موهای سرو صورت و بدن کوتاه و زده نشود هرگه بیرون بودید به آسمان تا جای ممکن نگاه کنید مثلا مثل یک کفتر باز بدنبال پرنده ای باش دوستدار کشتی و طرفدار تواضع شما محمدامیدبخش
  • مسلم مریدی IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
    باکشتی اصلا حال نمیکنم چون هرکی کشتی میگیره فقط اسم حسن یزدانی میارن مگه چکارکرده همش به تیلورباخته کشتی هم ببره همش هول دادنه نه فنی بزنه پهلوانان رابااسم یزدانی نابودکردید
  • ایرانی اصیل IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
    پیشنهاد لطفا بگردید و یک کشتی گیر فوق قدرتی مثل عباس جدیدی پیداکنید و اورا آموزش داده و آماده سازید تا در المپیک بجان تیلور انداخته و او را باقدرت بالا کفتر بند کند و ضربه!! و انتقام یزدانی را بگیرد
  • اراز IR ۰۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
    خوب‌یک‌رقیب‌داشته‌باخته‌‌‌‌‌حساب‌کن‌‌دونفر‌شرکت‌کننده‌‌بوده‌کجاش‌هنر‌داره‌‌پول‌گرفتی‌تبلیغ‌کنی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی