محمد مایلی‌کهن
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

محمد مایلی‌کهن سرمربی اسبق پرسپولیس و سرمربی تیم ملی در دهه ۷۰ نسبت به ماجرای سقف بودجه واکنش نشان داد.

این روزها ورزش ایران و البته فوتبال کشورمان اتفاقات عجیب و غریبی را پشت سر گذاشته است. از طرف دیگر بحث احداث ورزشگاه جدید هم مطرح شده است. مواردی که محمد مایلی کهن در گفت‌وگو با خبر ورزشی نسبت به آنها واکنش نشان داد و مثل همیشه با صراحت حرف زد.

ابتدا از ماجرای سقف بودجه شروع کنیم. داستانی که شما و بسیاری از کارشناسان تاکید داشتید رعایت نخواهد شد و حالا میبینیم چه دردسرهایی درست کرده است.
از همون روز اول من و دوستان دیگر هشدار دادیم که این قضیه عملاً باعث ایجاد مشکل خواهد شد. شما استقلال و پرسپولیس را ببینید فکر می‌کنم این فصل حداکثر ۴۰۰ میلیارد تومان سقف بودجه گذاشته‌اند ولی من به شما می‌گویم استقلال و پرسپولیس اگر ۴ هزار میلیارد هم سقف بودجه برایشان بگذارند، آن را رعایت نمی‌کنند به خاطر اینکه پول از جیب خودشان نیست و مدیران عامل باشگاه هم به راحتی آن را خرج می‌کنند. کاری که طی سال‌های اخیر به وضوح شاهد آن بوده‌ایم. شما نگاه کنید چقدر بازیکن بی‌کیفیت خارجی در سال‌های گذشته به استقلال و پرسپولیس آمدند. چقدر این بازیکنان فاقد کیفیت پول از این مملکت بردند؟ خب چرا باید اینطوری شود؟ حتی بعضی از این بازیکنان پیغام می‌دهند و می‌خواهند برگردند یا اینکه مدیران باشگاه به دنبال برگرداندن آنها هستند! تا وقتی باشگاهداری آنها و رفتار مدیران کاملاً در چهارچوب ضوابط نباشد ماجراهایی مانند سقف بودجه کمکی نمی‌کند.

البته این روزها یک اتفاق دیگر هم رخ داد و یحیی گل محمدی به عنوان سرمربی پرسپولیس از فدراسیون خواست فیفا دی مهر ماه را لغو کند اما کادر فنی تیم ملی زیر بار نرفت به نظر شما در این ماجرا حق با چه کسی است؟
نمی‌شود گفت حق با چه کسی است چون هر دو طرف از جهاتی حق دارند. البته یک کار خوبی که در فوتبال ایران در حال انجام شدن است تطبیق شرایط فوتبال باشگاهی با تقویم فیفاست که کار را نظام مند می‌کند. الان هم کادر فنی پرسپولیس و هم کادر فنی تیم ملی حق دارند چون می‌خواهند تیم‌های خودشان را آماده حضور در مسابقات بکنند. تنها راه حل این است که اهل فن بنشینند و با همدیگر بحث کنند گفتگو کنند و به تفاهم و راهکار برسند. کاری که معمولاً ما کمتر انجام می‌دهیم. در تمام امور باید چنین کاری انجام شود. باید به راهکاری رسید که هم تیم‌های باشگاهی و هم تیم ملی به بهترین شکل ممکن آماده شوند.

راستی یک نکته مهم هم می‌خواهیم از شما بپرسیم. چند روز قبل اعلام شد که یک مجموعه ورزشی جدید در پایتخت ساخته می‌شود. مجموعه‌ای که قرار است حوالی مرقد امام(ره) بنا شود. شما بازنشسته سازمان تربیت بدنی هستید و کارمند ارشد این سازمان بوده‌اید. این قضیه را چطور می‌بینید؟
اگر قرار است ما بودجه بگذاریم و یک ورزشگاه جدید بسازیم خب چرا همین مجموعه ورزشی آزادی را تعمیر نمی‌کنیم؟ این طوری که در وقت و هزینه هم صرفه‌جویی می‌شود. ورزشگاه آزادی ساخته شده و ساختارش در دسترس است. البته به تعمیرات احتیاج دارد که می‌توان آن را انجام داد. می‌توان در کل مجموعه سه شیفت کار کرد و آن را به اوج رساند البته به شرطی که به اندازه کافی از نیروی کارگر و متخصص استفاده کنیم. از طرف دیگر، محلی که برای احداث ورزشگاه جدید در نظر گرفته‌اند واقعاً می‌تواند برای مردم دردسر درست کند. جدا از بحث رفت و آمد و خارج از شهر بودن آن، به این نکته هم توجه کنید که مردم در روزهای پایانی هفته به بهشت زهرا(س) می‌روند. برای رسیدن به فرودگاه امام(ره) و بازگشت از آنجا باید از این مسیر استفاده کرد. برای رفت و آمد به جنوب کشور باید از آنجا استفاده کرد اصلاً اسم این اتوبان خلیج فارس است. برای رفتن به استانهای قم، اصفهان و.. باید از این مسیر تردد کرد. شما تصور کنید در چنین مسیر پر ترددی ما بخواهیم یک مجموعه ورزشی هم بسازیم. بهتر است هیئت دولت به جای ساختن چنین مجموعه ورزشی در آن نقطه از استان تهران، همین مجموعه ورزشی آزادی را تجهیز کند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۲۲
  • رضایاک اصلی۹ IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    کیسه حکومتی هم به چاه نفت وصله هم همیشه گرونترین تیم لیگ بوده
    • ناشناس IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
      کیسه لنگ هر دو حکومتی هستند پول بیت المال رو غارت می کنند
    • فرامرز IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
      در پاسخ ناشناس هم پرسپولیس ،استقلال هم سپاهان هم گل گهر و.....حتی تراکتور (که ظاهراً خصوصی ست و در واقع دولتی ست چون تنها یک واسطه به نام مالک با دولت ربط دارد) خودمان را گول نزنیم و به هم طعنه هم نزنیم اگر خوش بینانه فکر کنیم تیمی دولتی نباشد که باور ندارم یا در دسته های پایین تر است یا برای نیفتادن در لیگ برتر دست و پا می زند فوتبال ایران امکان درآمد زایی مانند فوتبال جهان وجود ندارد.
    • حسین IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
      جناب آقای مایلی کهن شما که‌باز هم طرفداری کردی از گلممد چطور تبم ملی امید در کوران مسابقات بین الملی بود آقای گلممد ومحمدعلی پیروانی منافع ملی را زبر پا گذاشتن چرا برای استقلال هم جلسه نگذاشتند تا بتوانند به آسیا اعزام کنند اما برای پرسپولیس تا ساعت ۱۲ شب جلسه داشتند تا به آسیا اعزام کنند چرا پارسال استقلال مشکل نداشت ولی آمدند به خاطر مالکیت مشترک به خاطر اینکه پرسپولیس مشگل بدهی داشت استقلال را هم حذف کردند ولی امسال مالکیت مشترک را پیش نکشیدند وپرسپولیس را اعزام کردند بله آقای مایلی کهن همیشه به نفع پرسپولیس کار کرده اند الان پرسپولیس قانون را دور زده ولی استقلال که به قانون احترام گذاشته قرارداد بازیکش را ثبت نمی کنند بله آقای مایلی کهن تمام ورزش کشور را فدای پرسپولیس کرده اند لطفا به طور واضح بگوییدواستقللال را به همراه پرسپولیس اس نیاورید چون همیشه الطاف دولت و داوران به پرسپولیس بوده وهست نمونه اش همین دیروز که مریخی ها هم گل گلگهر را دیدند ولی داوران ندیدند
  • امیر IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    انصافا همه حرفای حاجی مایلی یه طرف،این جملش یه طرف:آقایی که الآن خودش را پیشکسوت پرسپولیس جا زده،یادمه در بازی ۶-۰ دفاع وسط تاج بود و بعد از اون هم بلافاصله به پرسپولیس اومد!!!!
    • Ali IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
      مگرآقاشاهرخ بیانی یک سال پرسپولیس نیامد ودر دربی که پرسپولیس 3-0برد وپیروزشد هم یگ گل درجریان بازی زد وهم یک پنالتی را گل کرد وخوشحالترازهمه هم بود چرا ؟؟چون با او آنطور که شأن اوبود درسال گذشته اش درتیم استقلال رفتارنکرده بودند وحرف هایی بهش زده بودند که آقاشاهرخ برای اثبات خودش چنان کرد که همگان دیدند وگوشه ای از آن ذکرشد وسال بعد با سلام و صلوات اورا به استقلال برگرداندند،اما جناب الله وردی نه شرایط سنی آقاشاهرخ را داشت ونه آن حامی قدرقدرت که آقای بیانی داشت آقای الله وردی داشت،پس هرگردی گردو نیست ،وهرکه ریش داشت بابا نیست.
  • فرامرز IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    اگر بخواهیم منطقی اصولی کار کنیم همراه با آزادی باید چند مجموعه ورزشی در تهران وجود داشته باشد یعنی این طرح دولت برای ساخت دومین مجموعه قابل قبول و ضروری است اما گاهی اوقات اوضاع سازه یک ورزشگاه قدیمی مانند آزادی بر اثر طول مدت ساخت چنان است که دیگر تعمیر و ترمیم در درازمدت پاسخگو نیست و به قول معروف آفتابه خرج لحیم است و باید مانند کاری که انگلیسی ها با ومبلی کردند کل استادیوم را بکوبند و استادیوم تازه ای بسازند از طرف دیگر طراحی استادیوم آزادی مربوط به بیش از 50 سال پیش است یعنی استادیوم امروزی نیست یعنی همراه با آماده سازی ورزشگاه تختی و چند ورزشگاه کوچکتر مانند استادیوم صبا شهر و...برای انجام مسابقات لیگ برای چند سال که آزادی و استادیوم جدید قابلیت استفاده ندارند می توان قدم بزرگی در راه توسعه اماکن ورزشی زد که آبروی کشور حفظ شود منطقی نیست که پایتخت باشد و یک آزادی ،کشور ثروتمندی هستیم و می توانیم بزرگ فکر کنیم این دو پروژه یعنی ساخت ورزشگاه جدید در مجاورت حرم و ورزشگاه تازه آزادی اگر با دقت و سرعت کامل انجام گردد حداکثر در بازه زمانی کمتر از 5 سال قابل بهره‌برداری است
  • ولی IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    از کسانی که ورزشگاه مس روی قنات ساختند چه انتظاری دارید ؟!
  • MD TR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    صحبت های حاجی مایلی همیشه دلسوزانه بوده اند. شاید گاهی فنی نظر اشتباهی داشته ولی همه می دونند ایشون آدم سالمی هست مانند دکتر دادکان، علی آقا دائی و خیلی های دیگه که الان بیرون نگه داشته شدند. اما می دونیم فوتبال در برابر نماز آنقدر در اولویت نیست. ملاحظه بفرمائید که چند دهه است همین مصلی تهران که محل اقامه نماز است هنوز تمام نشده، ورزشگاه که دیگه هیچ. اینا آزادی رو به اسم بازسازی خراب تر نکنن، ورزشگاه جدید که احتمالا با ظهور امام زمان افتتاح خواهد شد نخواستیم. بسه اینهمه بودجه هاپولی کردن. / تمام
    • هرمزان‌ IR ۰۷:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
      مطمئنن پس سنت زیاد نیس که ایشون سالم میدونی . میدونی مرحوم حجازی انتخاب شده بود که سرمربی تیم ملی بشه ولی با روابط اون موقع ایشون با افراد سیاسی و حکومتی بدون هیچ سابقه مربیگری سرمربی تیم ملی شد و تیم ملی شد تیم پرسپولیس فقط یک‌نفر از استقلال بود اونم منصوریان بود میدونی پاشازاده که تو صعود ایران به جام‌جهانی نقش ویژه‌ای داشت رو کلا خط زده بود میدونی اگه بازیکنانی بودن که ریش‌شون با تیغ اصلاح میکردن یا به قول خودمونی مومن نبودن از تیم ملی خط میخوردن میدونی صابر میرقربانی بخاطر ی ریش پرفسوری فوتبالش نابود کرد و ...
  • عدالت خواه IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    ایشون تو این عکس داره می خنده یا گریه میکنه؟!!!؟
  • شفای بابا مسعود IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    ساخت ورزشگاه جدید خیلی هم خوبه و باید هم ساخته بشه اما با توجه به محل مناسب ورزشگاه آزادی باید این استادیوم رو با کمک مهندسان و کارشناسان خبره خارجی که در این زمینه فعالیت میکنن نوسازی و بازسازی کرد ، واقعا این ورزشگاه توان ماندن تا صد سالگی را هم داره بنظرم این دولت و این وزیر ورزش از پس اینکار برمیان چون وزرای قبلی ورزش بیشتر به بازسازی و نوسازی پرسپولیس فکر میکردن نه به آبروی کل ورزش و فوتبال .
  • سعید IR ۰۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
    کاملا حق‌ گفتی استادمایلی‌ کهن‌ سرمربی اینده‌ تیم‌ ملی‌ امید‌ بادستیاری‌ نویدکیا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی