نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
گل گل‌گهر به پرسپولیس
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

باشگاه گل‌گهر کماکان نسبت به گل مردودشده‌اش در جدال با پرسپولیس معترض است اما به‌اشتباه داور را نشانه می‌گیرد...

دیدار پرسپولیس و گل‌گهر با یک گل به سود میزبان خاتمه یافت. پرسپولیس به صدر جدول رفت و در ظاهر همه‌چیز تمام شد اما این بازی حاشیه‌هایی داشت که هیچ ربطی به لیگ برتر ندارد!

روزی که اعلام شد پس از مسابقه پرسپولیس با گل‌گهر جام قهرمانی سوپرجام به قرمزها اهدا خواهد شد، کلید این اشتباه زده شد. وقتی شما برنامه‌ای را اعلام می‌کنید، ناخودآگاه ذهن بازیکن، مربی و داور تاثیر می‌گیرد. عناصری که باید روی مسابقه تمرکز کنند تمام حواسشان به مراسم بعد از بازی می‌رود و آن بازی رسما پای این مراسم ذبح خواهد شد... بازیکنان در حساب و کتاب درصد آپشن قهرمانی هستند، مربی و مدیران به فکر مراسم و لباسشان و بدتر از همه داوران...!

اشتباه داوری جزئی از بازی است اما به‌شرطی که بازی در شرایط عادی و نرمال برگزار شود. وقتی مسئولان مقصرند و بازی را در شرایط نامتعادل برگزار می‌کنند، چرا باید داوران قربانی شوند؟

قصد توجیه اشتباه کسی را نداریم چون اصلا داور نیستیم که بخواهیم قضاوت کنیم اما به لحاظ انسانی لحظه‌ای خود را جای کمک داور بگذارید. ۵۰هزار نفر به ورزشگاه آمده‌اند تا جشن قهرمانی بگیرند؛ هم آن لحظه فحش می‌دهند و هم پس از مسابقه در فضای مجازی! در این صورت داور می‌تواند متمرکز باشد؟ کافی است لحظه‌ای به یک تصمیم شک کند؛ آفساید بود یا نه؟ توپ از خط رد شد یا نه؟ نتیجه‌ای که پس از این شک می‌گیرد بدون تردید ناخودآگاه به نفع تیم میزبان خواهد بود و بس!

هر کدام از من و شما هم در این شرایط باشیم نتیجه همین است. اصلا مگر وظیفه اول برگزارکننده یک مسابقه رعایت عدالت بین دو تیم نیست؟ پس چرا باید وسط مسابقات لیگ، به یک تیم جامِ یک تورنمنت دیگر را اهدا کنیم؟ ما در تاریخ داشته‌ایم که تیمی بعد از شکست در یک مسابقه جام گرفته اما بازیکنان که انسان هستند لذتی از آن مراسم نبرده‌اند. پس از آن رسانه‌ها نوشتند که این چه کاری بود؟ مطمئنا داوران نیز این نقدها را می‌خوانند! هیچ انسانی در هیچ موقعیتی دوست ندارد مقصر خراب‌شدن جشن ۵۰هزار نفره شود، پس در ضمیر ناخودآگاهش و در لحظات حساس تصمیماتی می‌گیرد که در شرایط عادی نظرش غیر از این خواهد بود.

کاش مسئولین گل‌گهر که همه‌جانبه به داور حمله می‌کنند و گاه حتی پا را از دایره انتقاد هم فراتر گذاشته‌اند، لحظه‌ای به این موضوع فکر کنند که داور یک قربانی بود نه مقصر! ای کاش نوک پیکان را به سمت مقصر واقعی بگیریم.

در همین ارتباط: طعنه‌های تند مدیرعامل گل‌گهر به داوری و پرسپولیس؛ وظیفه دارند بازی در آزادی را برایشان دربیاوند/ شهرستانی هستیم پس مظلومیم/ داور VAR ندارد، عقل چطور؟

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲۰
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱۷
  • آریا US ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    آخه چه ربطی به سوپرجام داره؟ داور ۲۰ متر عقب تر بود و فقط کمک داور میتونست تشخیص بده! البته خطای پنالتی روی عمری رو داور در یک قدمی بود و میتونست خطا بگیره که نگرفت!!!
    • میلاد IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
      تمام کسانیکه میگن توپ گل شده میخوان دیده بشن . فیلم پشت دروازه کاملا نشون میده دست بیرانوند روی خط پایین میاد و اگه توپ گل باشه باید دستش عقبتر از خط دروازه باشه . فیلمی هم توسط یکی از تناشاگران گرفته شده نشون میده که توپ از تیر عمودی و خط وروازه رد نمیشه . ولی چرا کسی حرفی از پنالتی عمری نمیزنه
    • جهان IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
      لنگی اینقد براش به نفع گرفتن که عادت کرده به این امتیازات .کسی خوابه میشه بیدارش کرد اما کسی که خودشو به خواب زده نمیشه بیدار کرد
  • شاهین IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    استقلال بدون داور یعنی پوچ!!!!!!!!!! بدون معیشت یعنی هیچ!!!!!!!!! بدون وزارت یعنی مشرف به دسته 3!!!!! مگر خود استقلال در برابر مس گل زد!!!!!!!!!!!!!
    • میلاد IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
      استقلال هرگز شرافتمندانه و بدون داور نتونسته گل گهر ببره یا ۳ تا پنالتی براش گرفتن یا فدراسیون برنده ش کرد
  • اشتباه؟ US ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    شما میگی‌ داور اشتباه کرد که توپی‌ که از هر زاویه ببینی‌ گل شد رو ندیده گرفت؟ به این نمیگن اشتباه.
  • ساوالان IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    فقط یک جمله تامام... بازی استقلال و گلگهر در این چند سال و ان اشتباهات!!!!!!!!!!!!! استقلال گلگهر را هیچ وقت نبرده . الا با داوری!!!!!!!!!!!!! ان موقع کجا هستید.دل اشوبان!!!!!!!!!!!! رکورد پنالتی برای استقلال مجیدی شکسته شده ان موقع کجا بودید... نکنه طیب طاهر بودید!!!!!!!!!!!!!! نه غلاممممممممممممممممممممممممم
  • mahdi IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    روزگار یوونتوس در انتظار شماست. وقاحت و فساد را به اوجش رساندید. ننگ بر مافیای سرخ
    • تاریخ تمدن افتخار IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
      شما با عدالت نایب قهرمان شو ما جام رامیدیم شما. نه با بی عدالتی تازه کمک نایب قهرمان بشی
  • کیسه پاره حکومتی بی اصالت حقیر IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    پنالتی واضح روی محمدعمری رانگرفتند داور یکقدمی صحنه بود آنوقت اینهمه هوچیگری میکنید مافیای کیسه آبی تهران؟؟؟
  • ع ق QA ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    آفرین درست می گه مقصر داور و ما نیستیم ما مجبور بودیم ببریم برای همین به دستور باند زرد آبی فدراسیون توجه نکردیم مقصر اونایی هستند که خیمه زدند رو فدراسیون و پولها را بین خودشون تقسیم می کنند و وار نیاوردند همانهایی که گل گهر در خدمتشونه
  • کیوان IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    ناز این قلم فقط،قلمت طلاست💙آنقدر زیبا و قشنگ نوشتی که جایی برای حرف باقی نماند مرررسی آقای نویسنده💙منم فکر میکنم داورها کمترین تقصیر رو دارند، لیگ بی برنامه بهتر از این نمیشود مقصر این به هم ریختگی و هرج و مرج بازیها فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ است تمااام..
  • مرتضی IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    یاداشتی از یک استقلالی چند آتشه که اتفاقا از جام گرفتن سرورش آتیش گرفته. قربونت برم پس کی باید جام رو میدادن؟ ضمنا ما انقدر ازین جام‌ها دیدیم که واسش ۳۰۰۰ نفر هم نموندن.اگه واسه شما آرزو هیتش واسه تکرار مکرراته
  • مازیار IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    حیف قلم . اگه اینه که شما میگید چرا پس پنالتی به اون واضحی رو نگرفت که توجیه کنه که اگه گل هم بود باز گل گهر می باخت . بازی گل گهر با استقلال در این چند سال یا امتیاز معیشتی داشته یا پنالتی های عجیب! البته مقصر پرسپولیس هم هست که ارنج ناقص داره مهاجم نداره و از طرفی سپاهان با رعایت سقف!!بهترین ها رو گرفته واقعا خجالت آوره تیمی با این‌همه هزینه سقف هم رعایت کرده باشه!
  • ميلاد IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    چرا این قدر از قهرمانی پرسپولیس و جام گرفتنش ناراحت میشید.لطفا نا رو بردارید تا راحت بشید. از پنالتی عمری صحبت کنید
  • سعید IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    کمک داور هم در جشن قهرمانی شرکت کردند؟؟؟؟؟
  • ناشناس IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    این بازی اصلا ربطی به سوپرجام ندارد اگه تیم استقلال بود ودرحصور صدهزارتماشاگر تیمی که اینهمه طرفدارداره داوربه راحتی گل تیم کل کهر رومیپذیرفت چراداوران فقط برای مرسمولیس اشتباهی که به نفعشونه میگیرند اینکارباعث عدالت باید اجرابشه هرتیمی میخوادباشه درایران داوران نگاه رنگی دارند بعد ازسالها معلوم شده لازم نیست ازداوران حمایت کنید وبکید داورهم اشتباه میکنه تاجه حددیگه حق خیلی ازتیمها صایع میشه به قول آقای افشاریان اگه برای استقلال پتالتی میگرفتیم پرسپولیی ناراحت میشد به همین راحتی مس چرامیگید تقصیر داورنیست لالبته تقصیر اونهایه که به داورمیگن تیم خاص روامتیازبده واقعا همه تیمها زحمت میکشن باید هرتیمی حقشه قهرمان بشه وبرنده بشه اینکار باعث نا امیدی تیمهایی میشه که زحمتشون به هدر میره دیگه دیدن فوتبال ارزش نداره اونم ازقهرمانی لیگ آسیا که بددن امکانات میریم جام قهرمانان ودرمقابل ستاره های جهان میبازیم وفقط حسرت میخوریم معلوم نیست کی فوتبال مادرست میشه کمیته انصباطی هم بلد کسرامتیازکنه روی کارباشگاهها نظارت کنن که بخاطر تخلف قراردادوچیزای دیگه کسرامتیازنباشه
  • ممد IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
    بی شرفی داوران.پای پول در میان است.
  • سهراب IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
    شما بغیر از این واسعی کیسه کش نویسنده ندارید آخه این حجم از چرت و پرت نوشتن هم نوبره مرد حسابی از نبود VAR بنویس از نبود زیر ساخت های ورزشگاهها بنویس گیر دادی به یک گل که در لحظه اعلام گل و یا اعلام نکردنش واقعا سخت بود بعد از فیلم وعکس های بعد از گل هر کسی می تونه کارشناس بشه
  • لنگ و کمبود هایش IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
    داوران و سازمان لیگ و ...هر نهادو شخصی که در فوتبال میزی داره و تصمیمی میتونه بگیره،بعداز دوران وزارت سلطانی‌فر لنگی تا الان،رفته رفته درک کردن که حمایت از لنگ براشون هزینه و زیانی نداره بنابراین به حمایت از سوگلی و سکوت در مقابل ظلم و رقابت ناسالم ادامه دادن وفوتبالی که رقابت سالم نداشته باشه عاقبتش این شده که چندین ساله حتی در آسیا هیچ مقامی بدست نیومده...حمایت‌ها از لنگ با ناداوری هاو امکان وجود ثبات و... قهرمانیی در آسیا برای لنگ نداشت و هیچوقت هم نخواهد داشت و این عقده و کمبود برای لنگیا بخصوص بابا مسعودشون ابدی!!!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی