نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟
قانونی که زیر پا گذاشته شد/ اعطای میزبانی به همسایه ایران و تحقق یک رویا
منبع: The Sun
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

یوفا در تاریخ ۱۰ اکتبر به طور رسمی میزبانان یورو ۲۰۲۸ و ۲۰۳۲ را معرفی کرد، اما برای اعطای میزبانی به ترکیه و ایتالیا قانون خود را زیر پا گذاشت.

ایتالیا و ترکیه به طور مشترک میزبان یورو ۲۰۳۲ خواهند بود، با وجود اینکه این پیشنهاد مشترک قوانین یوفا را نقض می‌کند.

قانون هیئت حاکمه فوتبال اروپا می‌گوید که میزبانان مشترک باید کشورهای همسایه باشد. با وجود اینکه نزدیک‌ترین نقاط ایتالیا و ترکیه حدود ۶۰۰ مایل از هم فاصله دارند و یونان در بین آنهاست، مسابقات ۲۰۳۲ به طور مساوی در پنج استادیوم در هر کشور تقسیم خواهد شد.

به طرز شگفت‌انگیزی ترک‌ها از نظر زیرساختی در جایگاه بهتری نسبت به ایتالیا قرار دارند. آنها احتمالاً از چهار استادیوم در استانبول به اضافه یک استادیوم در آنکارا استفاده خواهند کرد. در همین حال، ایتالیا تنها برای سه استادیومش از یوفا پاسخ مثبت دریافت کرده است.

گابریل گراوینا، رئیس فدراسیون فوتبال ایتالیا گفت: «چالش‌هایی که با آن‌ها روبرو هستیم بسیار زیاد است و ما هرگز جرات رویارویی با آنها را نداشتیم. یورو ۲۰۳۲ یک محرک بزرگ است و پر از فرصت خواهد بود.» مهمت بویوککسی، رئیس فدراسیون فوتبال ترکیه‌ افزود: «این روز بزرگی برای فوتبال ترکیه است، روزی که بسیاری از ما سال‌ها در رویای آن بودیم.»

یورو ۲۰۲۴ در آلمان برگزار می‌شود و یورو ۲۰۲۸ در انگلیس، ولز، اسکاتلند، ایرلند شمالی و جمهوری ایرلند میزبانی خواهد شد. ترکیه در ابتدا با جزایر بریتانیا برای میزبانی یورو ۲۰۲۸ رقابت می‌کرد ولی از آنجایی که شانس خود را کم می‌دانست از رقابت کنار رفت تا با ایتالیا به طور مشترک میزبان یورو ۲۰۳۲ باشد.

بیشتر بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی