نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
سرمربیان پرسپولیس این تیم را رها کردند/ گل‌محمدی کنار پروین و قطبی نشست/ استعفای تاریخی بزرگان پرسپولیس
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

حواشی مرتبط با کناره‌گیری یحیی گل‌محمدی سرمربی پرسپولیس کم کم جدی‌تر از قبل می‌شود.

وقتی یحیی گل‌محمدی روز چهارشنبه از پرسپولیس کناره‌گیری کرد خیلی‌ها تصور می‌کردند قضیه با یک تماس تلفنی و دلجویی حل می‌شود و برخی نیز بر این باور بودند که هیئت مدیره پرسپولیس در نشست چهارشنبه شب خود بخشی از دغدغه‌های مالی یحیی گل‌محمدی را حل می‌کند و به بازیکنان نیز پول می‌رساند تا داستان جمع و جور شود اما داستان اینطوری جلو نرفت و کار به اعتصاب بازیکنان پرسپولیس هم کشیده شد تا قضیه حسابی سر و صدا به پا کند. البته کناره گیری سرمربیان بزرگ پرسپولیس از این تیم حدقل طی ۳۰ سال گذشته اتفاق عجیبی محسوب نمی‌شود و بارها شاهد وقوع آن بوده‌ایم.

جدایی‌های تاریخی پروین

اگرچه علی پروین در زمستان سال ۱۳۸۴ به نوعی از روی نیمکت پرسپولیس کنار گذاشته شد و پس از آن که پیشنهاد مدیریت فنی را دریافت کرد همان جمله معروف خود را گفت که «مدیر فنی یعنی کشک» ولی این چهره بزرگ پرسپولیس دو بار هم از هدایت این تیم در مقاطع مختلف کناره‌گیری کرده است.

علی آقا پاییز سال ۱۳۷۲ در حالی که به صورت همزمان هدایت تیم ملی و پرسپولیس را بر عهده داشت پس از اینکه نتوانست با ملی پوشان کشورمان به جام جهانی ۱۹۹۴ آمریکا صعود کند و برکنار شد، بلافاصله از هدایت پرسپولیس هم استعفا داد تا ۵ سال را بیرون گود سپری کند.

پروین همچنین در بهار سال ۱۳۸۲ وقتی پرسپولیس در تهران مقابل ملوان انزلی به مشکل برخورد و البته مشکلاتش با اکبر غمخوار مدیرعامل وقت این باشگاه هم به اوج رسیده بود، صراحتاً عنوان کرد دیگر حاضر نیست با این کادر مدیریتی کار کند در آن زمان گروهی از هواداران پرسپولیس فکر می‌کردند علی آقا می‌ماند و غمخوار می‌رود اما قضیه برای یک سال کاملاً برعکس شد! اتفاقا آن زمان یحیی گل‌محمدی و افشین پیروانی هر دو بازیکن پرسپولیس بودند.

کناره گیری پس از قهرمانی

افشین قطبی برای پرسپولیسی‌ها چهره‌ای کاملاً شناخته شده محسوب می‌شود و از او خاطره خوبی دارند. پرسپولیس با قطبی توانست عنوان قهرمانی هفتمین دوره رقابت‌های لیگ برتر را مال خود کند و این سرمربی بلافاصله پس از قهرمان کردن سرخپوشان پایتخت از سمت خودش استعفا داد. البته داستان شکل دیگری به خود گرفت.حبیب کاشانی مدیرعامل وقت پرسپولیس هم کناره‌گیری کرد و کادر جدید مدیریتی این باشگاه قطبی را بازگرداند اما ناگهان قرار شد افشین پیروانی به جای حمید استیلی دستیار اول او شود! البته خود قطبی دوباره چند ماه بعد برای دومین مرتبه از هدایت پرسپولیس کناره‌گیری کرد تا صاحب رکورد خاصی شود!

استعفا پس از ناکامی در دربی

پرسپولیس در پاییز سال ۱۳۹۰ هم یک کناره‌گیری بسیار پر سر و صدا را شاهد بود. حمید استیلی در اواخر بهار آن سال به عنوان سرمربی پرسپولیس انتخاب شد اما گروهی از هواداران این تیم که از شکل جدایی علی دایی ناراحت بودند، این انتخاب را برنتابیدند و استیلی هرگز روی سکوها جایگاه محکمی پیدا نکرد. سرانجام کاپیتان اسبق سرخپوشان در آذر ماه سال ۱۳۹۰ پس از شکست سنگین پرسپولیس مقابل استقلال در جام حذفی از سمت خود کناره‌گیری کرد تا جایش را به مصطفی دنیزلی بدهد.

نشستن کنار پروین و قطبی

اگرچه هنوز هم بخش زیادی از هواداران پرسپولیس معتقدند یحیی گل‌محمدی قطعاً برمی‌گردد و استعفا جنبه قطعی به خود پیدا نمی‌کند ولی شکل کناره‌گیری او آدم را یاد ماجرای علی پروین در بهار سال ۸۲ و استعفای افشین قطبی در تابستان سال ۸۷ می‌اندازد. حالا باید منتظر ماند و دید سرنوشت یحیی هم مانند پروین و قطبی در پرسپولیس می‌شود یا اینکه وضعیت به گونه دیگری رقم خواهد خورد؟

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۰
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • عادل IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۱
    نگران نباش،فعلا که فیفا دی هست و تمرینات اکثر تیم ها تعطیله،یکی دو روز دیگه با امداد غیبی و تزریق پول همه چیز درست میشه
  • کیسه پاره حکومتی بی اصالت حقیر IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۱
    همدانی خیالت تخت باشه آقا یحیی امپراطور جایی نمیره آقا یحیی عشقه باشخصیته جنتلمنه محبوب ارتش سرخه
  • دامون IR ۰۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
    هواداران پرسپولیس فریب نخورید. این استعفا نیست. عملیات فراری دادن گل محمدی هستش. مزدورهایی مثل محمد میر، حافظ کاظم زاده در صدا و سیما و کلی از خبردلارهای مزدبگیر در رسانه های مختلف از ورزش ۳، طرفداری، فوتبالی، فوتبال ۳۶۰ با کلمات کلیدی مزخرفی مثل قهر سعی در تحقیر و تخریب یحیی دارند.‌ مثل کوه پشت سر مربیتون بایستید تا مثل کریم باقری از پرسپولیس جدا نشه. درویش کاره ای نیست جز برای بقای خودش مسیر رو هموار کنه برای خروج گل محمدی. مصاحبه های علافهای کیسه کش هم بابت زیر سوال بردن نتایج یحیی هستش. محکم بمونید و همه این مزخرفات رو دایورت کنید نگذارید حواستون رو پرت کنند.
  • 😳😳 IR ۰۶:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
    چرا کیسه‌کشا زیر پست سرورشون کامنت نذاشتن ؟؟ نگرانشون شدم.😔😔🤣🤣🤣
  • غلامحسینی IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
    موضوع رفتن آقا یحیی چیز جدیدی نیست متاسفانه فوتبالی که باید مایه نشاط باشد را بگونه ای مدیریت میکنیم که بجای نشاط در جامعه هر از گاهی تشنج و دلخوری را برهای هواداران بهمراه دارد و این یعنی قاعده بازی و اداره این صنعت را هنوز بلد نشده ایم.
  • برهان IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
    فقط خودشونوازچشم هواداران ومردم انداختن اول بیرانوندپولکی ازاب دراومدحالا یحیی گل محمدی واقعافوتبال روبدنام کردن
  • ع ق QA ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
    شما هم کنار حقیقت ستیزانی چون فتل و خطیر و مظلومی نشستید براستی دنبال چه هستید ؟! یقینا این حاشیه خودساخته پرسپولیسی هاست شما فریب نخور و نشو
  • فرامرز هاشمی US ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
    اقا یحیی بخاطر حق و حقوق بچهااین کار را کرد اخر مگه میشه تیمی و بچهایی که این سالها همه جامها را درو کردند حق حقوق اولیه را هم نگیرند .واقعا بحال ورزش کشور ما باید گریست .استقلال را از روی عمد از اسیا حذف میکنند .پرسپولیس را تنها در میدان کارزار رها میکنند .هوادار قرمز و ابی بجای اینکه د ر کنار هم و همدل باشند .میخواهند سر هم را از تن جدا کنند .اینها هم تفرقه را میخواهند تفرقه بینداز .......کن
  • فر هادیان IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
    ای بابا پرسپولیس نیازی به گل ممدی ندارد .داوران بین المللی هستندچوب خالی همباشه قهرمانند اینو از گلگهریها بپرسید
  • بیغم۰۵۰۹۳۳۳۳۵۱۰ AE ۰۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    تمام اعضای هیئت مدیره فوتبال تهران باید برای ی دوره مدیریتی ومدیر شناسی فوتبال به خارج اعزام شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی