نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
بازی حیثیتی را خروس‌ها بردند و صعود کردند/ سلسائوی اروپا با درخشش رونالدو به یورو رسید
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

تیم ملی پرتغال با شکست اسلواکی راهی یورو ۲۰۲۴ شد، در حالی که فرانسه و بلژیک در دیدارهای مهمی رقبا را مغلوب کردند.

در مهم‌ترین بازی‌های امشب از رقابت‌های انتخابی یورو ۲۰۲۴، تیم‌های ملی فرانسه، بلژیک و پرتغال بازی‌های مهمی را بردند و سلسائوی اروپا هم به جام ملت‌های اروپا رسید.


از گروه B تیم ملی فرانسه صدرنشین جدول رده‌بندی میزبانش هلند را با نتیجه ۲-۱ شکست داد و با کسب این پیروزی صعود خود را به مرحله نهایی رقابت‌ها قطعی کرد. هر دو گل فرانسه را در این بازی کیلیان امباپه در دقایق ۷ و ۵۳ به ثمر رساند. تک گل لاله‌ها را هم کیلیندشی هارتمن در دقیقه ۸۳ زد.

تیم ملی فرانسه با این نتیجه ششمین برد متوالی خود را در ششمین بازی‌اش کسب کرد و با اقتدار و کسب حداکثر امتیازات ممکن جواز صعود به یورو ۲۰۲۴ را گرفت. هلند اما با قبول این شکست ۹ امتیازی ماند و با سقوطی یک پله‌ای در رده سوم جدول قرار گرفت. در واقع به سبب پیروزی ۲-۰ یونان در خانه ایرلند در بازی همزمان، یونانی‌ها ۱۲ امتیازی شدند و به رده دوم جدول صعود کردند. به این ترتیب هلند اکنون برای صعود چاره‌ای ندارد جز اینکه در بازی بعدی خود که در خانه یونان هم هست (دوشنبه ۲۴ مهر) این تیم را شکست دهد، وگرنه باید به اما و اگرها برای صعود به‌عنوان تیم سوم گروه دل ببندد. این در حالی است که ایرلند جنوبی سه امتیازی در رده سوم جدول و جبل‌طارق صفر امتیازی در قعر جدول هیچ شانسی برای صعود ندارند.

بازی حیثیتی را خروس‌ها بردند/ سلسائوی اروپا با درخشش رونالدو به یورو رسید


در گروه J، تیم‌های ملی پرتغال و اسلواکی در ورزشگاه دراگائوی شهر پورتو به مصاف هم رفتند که این بازی با برتری ۳-۲ پرتغالی‌ها به پایان رسید تا این تیم نیز همراه با فرانسه به مرحله نهایی رقابت‌ها صعود کند. گونسالو راموس در دقیقه ۱۸ و کریستیانو رونالدو دو بار در دقایق ۲۹ (پنالتی) و ۷۲ گل‌های پرتغال را به ثمر رساندند. رونالدو با دبل در این بازی، شمار گل‌های ملی‌اش را به عدد ۱۲۵ افزایش داد. اسلواکی با گل‌های دیوید هانکو در دقیقه ۶۹ و استانیسلاو لوبوتکا در دقیقه ۸۰ به بازگشت به بازی امیدوار شد، اما در نهایت کاری از پیش نبرد. با این نتیجه پرتغال هفتمین برد متوالی خود در هفتمین بازی‌اش را کسب کرد و با ۲۱ امتیاز به‌عنوان صدرنشین جدول گروه J به یورو ۲۰۲۴ صعود کرد. اسلواکی نیز با همین تعداد بازی ۱۳ امتیازی و در رده دوم جدول باقی ماند.

در بازی دیگر این گروه، بوسنی و هرزگوین با نتیجه ۲ بر صفر لیختن‌اشتاین قعر جدولی را شکست داد و با ۹ امتیاز به رده چهارم جدول صعود کرد تا امیدهایش را برای صعود زنده نگه دارد. همچنین نبرد خانگی ایسلند و لوکزامبورگ با تساوی ۱-۱ خاتمه یافت. در جدول گروه J پس از پرتغال و اسلواکی، تیم ملی لوکزامبورگ با ۱۱ امتیاز سوم است، ایسلند با هفت امتیاز در رده پنجم قرار دارد و لیختن‌اشتاین هم بدون امتیاز قعرنشین است.

بازی حیثیتی را خروس‌ها بردند/ سلسائوی اروپا با درخشش رونالدو به یورو رسید


در گروه B نیز دو بازی برگزار شد که در مهمترین آنها بلژیک میزبانش اتریش را با نتیجه ۳-۲ شکست داد و صعودش را به یورو قطعی کرد. دودی لوکباکیو در دقایق ۱۲ و ۵۵ و روملو لوکاکو در دقیقه ۵۸ گل‌های بلژیک را به ثمر رساندند و کنراد لایمر در دقیقه ۷۳ و مارسل زابیتسر در دقیقه ۸۴ (از روی نقطه پنالتی) گل‌های اتریش را زدند. در این بازی آمادو اونانا از بلژیک اخراج شد. قبل از این بازی هم تیم ملی آذربایجان موفق شده بود میزبانش استونی را با نتیجه ۲-۰ از پیش رو بردارد.

در جدول رده‌بندی گروه F، بلژیک با ۱۶ امتیاز از شش بازی صدرنشین بوده و اتریش نیز با همین تعداد بازی و ۱۳ امتیاز در رده دوم قرار گرفته است. سوئد با شش امتیاز از پنج بازی و آذربایجان با چهار امتیاز از همین تعداد بازی در رده‌های سوم و چهارم هستند و استونی نیز با تنها یک امتیاز در قعر جدول قرار گرفته است.

بازی حیثیتی را خروس‌ها بردند/ سلسائوی اروپا با درخشش رونالدو به یورو رسید

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی