نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
رونالدو با ۷۰۰ میلیون فالوئر برای ایران تبلیغ کرد!/ VAR داریم؛ درخواست کردیم در ایران بماند
زمان مطالعه: ۸ دقیقه

دبیرکل فدراسیون فوتبال ایران گفت: فوتبال ما نمی‌تواند مثل عرب‌ها هزینه‌های کلان داشته باشد.

هدایت ممبینی، دبیرکل فدراسیون فوتبال گفت: فدراسیون فوتبال یکی از پرکارترین فدراسیون‌های کشور است. درگیر مسائل مختلف هستیم و با پوشش ۱۷ تیم فوتبالی در چندین رده و برگزاری اردوهای خارجی درگیر هستیم. به طور مشخص فعالیت چشمگیری در این بخش‌ها داریم. جامعه ما علاقه مندی زیادی به فوتبال دارد و پیگیر هستند.

وی افزود: تلاش زیادی می‌شود که در راستای رشد و توسعه فوتبال بتوانیم به سر منزل مقصود برسیم. هر چند در این مسیر طولانی رقبای ما به خصوص در آسیا برنامه‌ریزی مدون دارند و سرمایه‌گذاری‌های کلانی می‌کنند که شاید ما نتوانیم آن هزینه‌هایی که در آسیا می شود ما انجام دهیم. ولی تمام تلاش خود را می‌کنیم و از بضاعت‌هایمان استفاده می‌کنیم که باعث سربلندی فوتبال کشور شویم.

ممبینی ادامه داد: در ماه‌های گذشته اتفاقات خوبی در فوتبال رخ داده که باید به آنها اشاره کنیم. سال‌ها بود برخی کارها انجام نمی‌شد. یکی از آنها ورود بانوان به ورزشگاه‌ها است. ورود آنها نیازمند زیرساخت‌ها بود و در این مقطع زمانی فدراسیون مصمم بود که این اتفاق بیفتد. این موضوع برنامه‌ریزی می‌خواست و ما می‌خواستیم چهره فوتبالمان در دنیا به روز شود. سال گذشته در رده ملی این کار انجام شد و امسال در بدو لیگ برتر فوتبال با هماهنگی ارگان‌های مختلف بانوان را وارد ورزشگاه‌ها کردیم. این کار مهمی بود که صورت گرفت و اگر این کار انجام نمی‌شد چهره بین‌المللی فدراسیون فوتبالمان دچار خدشه می‌شد. برای رسیدن به این مهم خیلی‌ها کمک کردند.

دبیر کل فدراسیون تاکید کرد: یکی دیگر از کارهای فدراسیون میزبانی از تیم‌های عربستانی بود. در سال ۲۰۱۶ با مصوبه هیئت رئیسه کنفدراسیون فوتبال آسیا میزبانی‌ها لغو شده بود. زیر یک ماه در این چند وقت توانستیم این مصوبه را با دیپلماسی ورزشی از بین ببریم. شور و نشاط در جامعه ایجاد شد و مردم از دیدن ستاره‌های بزرگ دنیا لذت بردند و این مناسبات بین‌المللی بود که بزرگان فوتبال وارد کشورمان شوند و مورد تشویق قرار گرفتند و بازتاب این موضوع در جامعه جهانی خوب بود.

رونالدو با ۷۰۰ میلیون فالوئر برای ایران تبلیغ کرد!/ VAR داریم؛ درخواست کردیم در ایران بماند

ممبینی ادامه داد: با وجود کمبودهایی که در سخت افزارها داشتیم اما انعکاس حضور این بزرگان در فضای مجازی و رسانه ای خیلی خوب بود و چهره مثبتی از فوتبال ایران در دنیا به نمایش گذاشت. بازیکنی مثل رونالدو نزدیک به ۷۰۰ میلیون فالوور دارد و وقتی چهره جامعه فوتبال ایران را مثبت نشان می‌دهد می‌تواند تاثیر خوبی داشته باشد تا تبلیغات سو معاندین اینجا نتیجه عکس گرفت.

دبیرکل فدراسیون تاکید کرد: مورد دیگری که خوب بود در فوتبال  ایران اتفاق افتاد VAR بود. ما قبلا رایزنی‌های زیادی با فیفا و AFC انجام داده بودیم که البته یکسری باگ‌ها مانع از ورود این سیستم ویدئویی به کشور شده بود اما خوشبختانه با برگزاری لیگ قهرمانان آسیا و با آن تعهدی که به AFC دادیم که می‌توانیم این دستگاه را وارد کنیم و ورزشگاه‌ها را استاندارسازی کردیم ورود دستگاه‌ها را به کشور فراهم کردیم. دستگاه‌هایی زیادی به این موضوع کمک کردند. به خصوص گمرک که قوانین خاص دارد اما توانستیم سیستم‌ها را وارد ایران و نصب کنیم. این یک گام مثبتی بود که در طول مدت اخیر فوتبال کشور در این سه زمینه به استانداردهای بین‌المللی دنیا نزدیک کنیم تا بتوانیم با کشورهای درجه یک دنیا رقابت داشته باشیم.

وی در مورد اتفاقاتی که در مشهد سر بازی تیم ملی رخ داد گفت: این موضوع به قبل و در زمان ورود بانوان به ورزشگاه رخ داد. ما جلسات زیادی در این زمینه با فیفا داشتیم و اعلام کردیم که ما راغب هستیم که با برطرف کردن زیرساخت‌ها بانوان وارد ورزشگاه شوند. به هر حال این موضوع باعث شد تا موضوعات مشهد به فراموشی سپرده شود و الان دیدگاه فیفا و AFC به ایران رو به جلو است. در لیگ کشور ورود بانوان حالت طبیعی خودش ار دنبال میکند و بانوان مثل سایر اعضای خانواده وارد ورزشگاه‌ها می‌شوند. این موضوع برای همه جذاب است و این محیط امنی برای خانواده‌ها ایجاد می‌کند و امیدواریم این رویه ادامه داشته باشد تا باعث رشد در همه زمینه‌ها شود.

ممبینی در خصوص اینکه VAR دقیقا چه زمانی وارد فوتبال کشور می‌شود و صحبت‌هایی که شب گذشته استیلی در مورد این سیستم انجام داد توضیح داد: دستگاه که در فوتبال کشورمان هست و با صحبتی که در کنگره AFC در ازبکستان داشتیم خواستیم دستگاه‌ها در ایران بماند و به عنوان بخشی از پروژه VAR همزمان که لیگ قهرمانان آسیا برگزار شود ما با فیفا جلسات خوبی داشتیم. همین جا اعلام می‌کنم که باید برای آموزش داوران دستگاهی بیاید که از سوی فیفا تایید شده و این دستگاه وارد شد بقیه دستگاه‌ها هم وارد خواهد شد. با یکی از شرکت‌هایی که زیر مجموعه فیفا هست صحبت‌هایی شده است اما به دلیل معذوریت‌هایی اسم نمی‌آورم. طبق قوانین جدید فیفا لازم نیست همه مسابقات ما با وار باشد. برخی کشورها یک دستگاه دارند اما امیدوارم ما جزو کشورهایی باشیم که بتوانیم ۵ ورزشگاه خود را تجهیز کنیم. این خبر را هم بدهم که ۶ داور بین‌المللی کشورمان برای آموزش VAR هفته آینده راهی عربستان خواهند شد. بنیادی‌فر که قبلا لایسنس خود را در این زمینه گرفته است. طبق قوانین فیفا داوران باید این لایسنس را بگیرند. بلیت‌ها و ویزای داوران صادر شده و هفته آینده راهی دمام می‌شوند.

رونالدو با ۷۰۰ میلیون فالوئر برای ایران تبلیغ کرد!/ VAR داریم؛ درخواست کردیم در ایران بماند

وی در مورد شکایت تیم‌های لیگ برتری از یکدیگر و کسر امتیاز از سپاهان و پرسپولیس و احتمال کسر امتیاز از تراکتور و گل‌گهر سیرجان گفت: جا دارد از سازمان لیگ به خاطر برگزاری سازمانی مسابقات و حضور هواداران در ورزشگاه‌ها تشکر کنیم. به نظر من سیستم بیانیه‌نویسی باشگاه و تضادی که نسبت به همدیگر دارند و واکنش‌هایی که به صورت شفاف با بیانیه و مصاحبه در رسانه‌ها انجام می‌دهند زیبنده و شایسته فوتبال کشور نیست. اگر باشگاهی به عملکرد باشگاه دیگری انتقاد یا سؤالی دارد می‌تواند مطابق قوانین بین‌المللی با ارکان قضایی فدراسیون مکاتبه کند و آنها را در جریان قرار دهد تا از این طریق احقاق حق کند.

وی ادامه داد: من زیاد با این بیانیه‌نویسی‌ها و این صحبت‌ها علیه همدیگر موافق نیستم. جز گرفتن انرژی و ایجاد فضای تنش در فوتبال چیزی را به دنبال ندارد. بهتر است با الگوبرداری از لیگ‌های معتبر دنیا، مدیران با سعه صدری که به وجود می‌آورند بتوانند همدیگر را تحمل کنند. اگر مشکلات و اعتراضاتی وجود آورد از طریق مکاتبه با ارکان مستقل قضایی فدراسیون فوتبال این کار را انجام دهند.

ممبینی در خصوص اولتیماتوم فدراسیون فوتبال به باشگاه سپاهان و اینکه اگر بار دیگر بیانیه‌نویسی این باشگاه تکرار شود چه برخوردی خواهد شد، تصریح کرد: طبق قوانین و مقررات و آیین‌نامه‌هایی که در فدراسیون داریم که باشگاه‌ها موظف به جدی گرفتن و اجرای آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌ها هستند، قطعاً با باشگاهی که بخواهد جو منفی در فوتبال کشور به وجود بیاورد به ارکان قضایی ذیربط انتقال داده خواهد شد و بررسی و نتیجه‌گیری را در کمیته‌های مربوطه به دنبال خواهد داشت.

دبیرکل فدراسیون فوتبال درباره اینکه بعد از سپاهان و پرسپولیس از تیم دیگری امتیاز کسر می‌شود، یادآور شد: ما نامه‌ها را به کارگروه نظارت بر قوانین سقف بودجه ارجاع می‌دهیم و پس از بررسی از طریق کارگروه به کمیته انضباطی ارجاع داده می‌شود. قاضیان دارای صلاحیت پس از بررسی احکام خود را صادر خواهد کرد. احکام به باشگاه‌ها ابلاغ می‌شود و آنها یک هفته فرصت دارند تا نسبت به احکام در کمیته استیناف اعتراض و دادخواهی کنند. بعد از آن کمیته استیناف حکم را صادر می‌کند.

رونالدو با ۷۰۰ میلیون فالوئر برای ایران تبلیغ کرد!/ VAR داریم؛ درخواست کردیم در ایران بماند

ممبینی در خصوص برنامه صدا و سیما در مورد فدراسیون فوتبال عنوان کرد: انتقاد ساده ترین راهی است که یک نفر می تواند داشته باشد. فدراسیون فوتبال از انتقاد سازنده استقبال می‌کند. البته باید نقاط قوت فدراسیون گفته شود و نقاط ضعف هم وجود دارد. امیدوارم این برنامه‌های صداوسیما زمان‌بندی و برنامه‌ریزی نشده باشد. اگر برنامه‌ریزی شده باشد خیلی عجیب است که بخواهند با این  برنامه‌ریزی مربی، فدراسیون یا بازیکن را به هم بریزند.

وی افزود: من امیدوارم که مسئولان صدا و سیما بتوانند با برنامه‌ریزی بهتر نسبت به برنامه‌های ورزشی به خصوص فوتبال با تعریف دیدگاه جدید کمک حال این ورزش باشند و به رشد و توسعه آن کمک کنند.

دبیرکل فدراسیون فوتبال در خصوص تکرار بازی تیم‌های سپاهان و الاتحاد با توجه به درخواست دو تیم عنوان کرد: جلسه بسیار خوبی را با حضور تارقلی زاده مدیر روابط بین‌الملل فدراسیون، رئیس و دبیر کل فدراسیون عربستان، ویندوز جان دبیر کل AFC، رئیس کمیته مسابقات و معاون دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا داشتیم. واقعیت این است فدراسیون فوتبال عربستان با توجه به نزدیکی که با ما دارد و ما هم کمک می‌کنیم روابط فوتبالی به شکلی پیش برود که مشکلی نداشته باشیم، فدراسیون عربستان اعلام کرد از هر رأیی که کمیته انضباطی AFC بدهد تبعیت می‌کند. حتی اگر تجدید بازی در اصفهان باشد.

رونالدو با ۷۰۰ میلیون فالوئر برای ایران تبلیغ کرد!/ VAR داریم؛ درخواست کردیم در ایران بماند

وی افزود: همان‌طور که می دانید بازی سپاهان و الاتحاد بعد از گزارش افسر امنیتی مسابقه به ارکان قضایی AFC که مستقل هستند ارجاع داده شد. گزارش‌ها گرفته خواهد شد و تصمیم‌گیری در کمیته انضباطی انجام خواهد شد. با این حال باشگاه الاتحاد و فدراسیون فوتبال عربستان به AFC اعلام کردند هیچ مشکلی برای تکرار بازی نخواهند داشت. بنابراین هر رأیی صادر شود آنها مشکلی ندارند.

دبیرکل فدراسیون فوتبال در خصوص انتقال میزبانی استقلال و پرسپولیس به شهرهای دیگر، گفت: معضلاتی در ورزشگاه آزادی وجود داشت. باید از مدیران این ورزشگاه تشکر کنم که سعی کردند شرایط را آماده کنند. ما در یک ریوداد خیلی مهمی بودیم. تیم‌ها و بازیکنان بزرگی آمدند. مقابل النصر زمین بد بود ولی برای بازی با الهلال سعی شد با تلاش شبانه روزی ورزشگاه آماده شود. اوضاع بهتر شده بود ولی چمن این ورزشگاه به یک تعمیر اساسی نیاز دارد چون استقلال و پرسپولیس هر هفته باید در این زمین بازی کنند.

وی افزود: آزادی تنها ورزشگاهی هست که در لیگ داخلی، لیگ قهرمانان آسیا و مسابقات تیم ملی مورد استفاده قرار می‌گیرد. یک تعمیر اساسی و شاید تعویض چمن را در ورزشگاه خواهیم داشت. هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم که تاریخ این تعمیر یا تعویض چمن چه زمانی باشد. لاجرم برای حفظ سلامتی بازیکنان باید این کار را انجام بدهیم. ورزشگاه ملی ما است. ان‌شاالله بتوانیم این ورزشگاه را یکبار دیگر با چمن خیلی مناسب ببینیم.

ممبینی در مورد ۲ورزشگاه شهدای شهرقدس و تختی تهران، عنوان کرد: مسئولین شرکت توسعه و تجهیز توضیحاتی دادند. چمن ورزشگاه تختی تعویض شده و فکر کنم تا یکی دو ماه آینده آماده شود. ورزشگاه شهرقدس هم نواقص کوچکی داشت که گفتند برطرف می‌شود. باید ببینیم برنامه ریزی به چه شکل است. سازمان لیگ، باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس، شرکت توسعه و فدراسیون فوتبال باید دور هم جمع شوند تا تصمیم بگیریم که چه زمانی برای جابه‌جایی بازی‌ها و تعویض چمن مناسب است.

وی در خصوص رونمایی از اسپانسر تیم ملی، اظهار کرد: کارهای اسپانسر جدید انجام شده و کمیته بازاریابی هر زمان صلاح دانست، رونمایی انجام می‌شود.

دبیر کل فدراسیون فوتبال، گفت: برای علی پروین آرزوی سلامتی دارم. او یکی از بزرگان و افتخارات فوتبال کشور است. امیدوارم همه پیشکسوتان همیشه سلامت و تندرست در کنار خانواده خودشان و خانواده فوتبال حضور داشته باشند.

در ادامه همین مطلب بخوانید: فوری| تاج رسماً حکم داد؛ رئیس سازمان لیگ عوض شد

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • ناشناس IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    این کارها مثبت است ورود ورزشکارانن مطرح دنیا مثل رونالدو ومسی صلاح و........باعث رشد وارتقا میشود وباعث تبلیع مردم ایران درچهان کلا باید با جهان ارتباط مسالمت امیز ور همه امور داشت3

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی