یکشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۹
۱ |
۰
کلوب| همچنان دلواپس برای تیم ملی!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

تیم ملی کشورمان برای هفتمین بازی متوالی با امیر قلعه نویی، موفق به کسب برد برابر اردن شد.

در دیدار با اردن، شاگردان قلعه‌نویی محک جدی تری نسبت به بازی های پیشین خوردند. به نظر می رسید که تیم ملی اردن، در مقاطعی از بازی، عملکرد بهتری داشت. چیزی نمانده بود که در آخرین دقایق، گل تساوی را  از روی نقطه پنالتی به ثمر برسانند؛حتی از امید گل دو تیم هم می توان متوجه شد که اردن در امر موقعیت سازی، واقعا بهتر از یوزهای ایران عمل کرده است.

خط دفاعی تیم ملی فوتبال ایران که در این بازی از رضاییان، کنعانی زادگان، خلیل زاده و حاج صفی تشکیل شده بود، گاهاً اشتباهات باور نکردنی از سوی این چهار بازیکن سر می زد. این اشتباهات و ناهماهنگی ها، اگر تا جام ملت‌های آسیا به قوه خود باقی بمانند، قطعا تیم از این حیث، ضربه بدی خواهد خورد. اشتباهاتی که نابخشودنی هستند و در جام ملتهای آسیا، جای هیچ گونه توجیهی برای آزمون و خطا نیست. 

تیم ملی ایران در جام جهانی اخیر، «پیرترین» تیم تورنمنت لقب گرفت. هرچند که انتظار می رفت با حضور قلعه‌نویی، تیم کمی جوان تر و به طبع میانگین سنی هم کمتر شود. اما وضعیت به این شکل پابرجا نماند و قلعه‌نویی، تیم را برای چند درجه، پیرتر از قبل کرد. این دوره از جام ملت‌های آسیا که کمتر از چهار ماه به شروع آن در قطر باقی مانده، با تمامی دوره های گذشته خود فرق اساسی دارد؛ این تورنمنت یکی از سخت ترین جام ملت‌های آسیا در طول ادوار خود به حساب می‌آید. مدعیان اصلی و سنتی معتبرترین رقابت های ملی فوتبالی قاره کهن، پا را از آسیا فراتر گذاشته و می توانند غول های قدرتمند اروپایی را بر زمین بزنند.

ژاپن نمونه بارزش است که دقیقا از دو تیم فوق‌العاده، هم بر روی نیمکت و  هم داخل زمین برخوردار است. سامورایی ها، به یک تیم غیر قابل مهار در آسیا تبدیل شده اند و از همین حالا، تمام پیش بینی های انجام شده بر روی کاغذ برای تعیین تیم قهرمان، شاگردان هاجیمه موریاسو هستند. کره جنوبی، استرالیا، عربستان و قطر از دیگر مدعیان قهرمانی در جام ملتهای آسیا، به شمار می روند.

با شرح تفاسیری هر چند به مختصر، هشدار ها به صدا درآمده و نباید به اتفاقات تلخ دوره پیش، دچار شویم. همچنان دلواپسی هایمان برای این تیم ملی که از دل یک نسل طلایی بیرون آمده و شاید آخرین و مهم ترین تورنمنت ملی آنها محسوب می شود، بی انتهاست. امیدواریم با وجود کمبود ها و کاستی های فراوان، بتوانیم پس از چهل و هفت سال، طلسم را بشکنیم و به چهارمین عنوان قهرمانی در آسیا دست پیدا کنیم.

معین احمدوند| باشگاه خبرنگاران آزاد

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی