نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
کریستیانو رونالدو
منبع: Marca
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

کریستیانو رونالدو ستاره پرتغالی بعد از ۳۰ سالگی در ترکیب سلسائوی اروپا بیش از بسیاری از گلزن‌های برتر تیم‌های ملی مطرح دنیا گل زده است.

کریستیانو رونالدو حتی در ۳۸ سالگی هم هر بار که وارد زمین می‌شود سطح خود را بالاتر می‌برد. او با زدن دو گل مقابل اسلواکی در روز جمعه گذشته، تعداد گل‌های ملی خود را به رقم ۱۲۵ در ۲۰۲ بازی رسانده است. او بهترین گلزن فوتبال ملی است.

اگر بخواهیم تعداد گل‌های او را فقط از ۳۰ سالگی به بعد برای پرتغال در نظر بگیریم، نام او وارد لیست ۲۰ بازیکن برتر تاریخ می‌شود. او پس از رسیدن به ۳۰ سالگی، ۷۳ گل برای پرتغالی‌ها به ثمر رساند و از چندین اسطوره فوتبال جهان در طول دوران حرفه‌ای خود پیشی گرفت. او همچنین یکی از پنج بازیکن تاریخ است که حداقل ۱۰۰ گل در سه دهه مختلف به ثمر رسانده است.

لیست بازیکنانی که با تیم‌های ملی خود از این رقم بالاتر نمی‌روند نام‌های مهم زیادی دارد. نزدیکترین آنها میروسلاو کلوزه (۷۱ گل) بهترین گلزن تاریخ جام جهانی است. بازیکنانی مانند گرد مولر (۶۸ گل)، لوئیس سوارس (۶۸ گل)، دیدیه دروگبا (۶۵)، رونالدو نازاریو (۶۲)، زلاتان ایبراهیموویچ (۶۲) نیز این اعداد را بالاتر نبردند. داوید ویا (۵۹)، هری کین (۵۵) و تیری آنری (۵۱).

رونالدو به تیم‌هایی مثل آرژانتین، برزیل، ایران، هند، مالزی، مجارستان، لهستان، امارات، زامبیا، بلژیک، عراق، ژاپن و کویت بعد از ۳۰ سالگی گل نزده است. برعکس این قضیه هم وجود دارد و بعد از ۳۰ سالگی به تیم‌هایی مثل اسپانیا، آلمان، اروگوئه، انگلیس، فرانسه، هلند، ایتالیا و چند تیم دیگر گل زده یا هنوز در حسرت گلزنی به آن‌هاست.

تنها ۱۶ بازیکن در تاریخ فوتبال ملی بیش از ۷۳ گل به ثمر رساندند. از جمله لیونل مسی (۱۰۴ گل)، فرنتس پوشکاش (۸۴)، روبرت لواندوفسکی (۸۱)، روملو لوکاکو (۷۸)، نیمار (۷۹) و پله (۷۷).

کریستیانو رونالدو

اسطوره پرتغالی همچنان ثابت کرده که توانایی گلزنی‌اش بدون توجه به اینکه چه کسی روی نیمکت است، دست نخورده باقی مانده است. از زمان حضور روبرتو مارتینس در تیم ملی پرتغال، رونالدو در ۶ بازی ۷ گل به ثمر رسانده. علاوه بر این، سرمربی اسپانیایی با ۲۷ گل زده و تنها ۲ گل خورده در هر ۷ بازی خود به عنوان سرمربی پرتغال پیروز شده است.

رونالدو در حال حاضر خود را برای مسابقات قهرمانی اروپا که ششمین حضور او خواهد بود، آماده می‌کند که این هم رکوردی بی‌سابقه است. او در دیدار مقابل اسلواکی حضورش در جام ملت‌های اروپا ۲۰۲۴ در آلمان را قطعی کرد و از مرز ۲۰۰ بازی ملی هم عبور کرده است. رونالدو حالا ۱۲۲ مرتبه همراه تیم ملی پرتغال پیروز شده که در آمار بردها هم از ایکر کاسیاس با ۱۲۱ برد سبقت گرفته و تنها سرخیو راموس با ۱۳۱ برد بالاتر از او ایستاده است.

بازیکن النصر پس از بازی مقابل اسلواکی پیامی درباره بازنشستگی خود ارسال کرد: «همانطور که قبلاً گفتم، اتفاقاتی که در زندگی من افتاد چه از نظر حرفه‌ای و چه از لحاظ شخصی، باعث شد فقط به اهداف کوتاه مدت فکر کنم. نمی‌توانم طور دیگری فکر کنم. من تا ۴۱، ۴۲ بازی خواهم کرد. همه چیز مربوط به لذت بردن از لحظه است. الان دوران خوبی را می‌گذرانم، احساس خوبی دارم. بدنم به چیزهایی که در چند سال گذشته برایشان جنگیدم خوب جواب می‌دهد و از لحظه لذت می‌برم. هم از باشگاهم و هم از تیم ملی راضی هستم. همه چیز خوب پیش رفته، گل‌های زیادی به ثمر رسانده‌ام، از نظر بدنی احساس خوبی دارم و از این لحظه لذت می‌برم.»

کریستیانو رونالدو

هرکسی که فکر می‌کرد کریستیانو رونالدو برای بازنشستگی به لیگ حرفه‌ای عربستان می‌رود به شدت در اشتباه بود و اسطوره پرتغالی را نمی‌شناخت. این مهاجم دومین گلزن برتر سال ۲۰۲۳ است. رونالدو ۳۸ گل به ثمر رسانده که ۳۱ گل برای النصر و ۷ گل برای پرتغال بوده است.

تنها کسی که او را شکست داده ارلینگ هالند با تنها یک گل اضافی است، بنابراین او همچنان می‌تواند تا پایان سال برای بهترین بودن در این زمینه مبارزه کند. در رتبه‌های دیگر بارناباس وارگاس (۳۷)، ژرمن کانو (۳۶)، کیلیان امباپه (۳۵)، و هری کین (۳۳) قرار دارند. مسی ۲۷ گل دارد.

بیشتر بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۶
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • محمدطاها IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    نامبر وان🔥💙بهترین بازیکن تاریخ تموم شدنی نیست رونالدو فراتر از بازیکنه هیچ وقت خسته و ناامید نمیشه همیشه تشنه پیروزی هست این رمز موفقیت رونالدوست..لامصب انگیزه اش جیگر آدمو حااال میاره حتی سن و سال هم نمیتونه جلوی رونالدو رو بگیره🔥
    • مشروح 86 IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
      رونالدو بسیاری از گلهاش رو به تیمهای خیلی ضعیف اروپا مثل مالت ، جبل الطارق، جزایر فارو ، آندورا ، لوکزامبورگ و ... زده. این یعنی اگه در قاره ای جز اروپا به دنیا میومد گلهای ملیش خیلی کمتر میشد
  • عرفان IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    توپ طلای 2024 بدون تردید مال کریستیانو رونالدو هست
  • سید نیاوش موسوی IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    رونالدو بهترین بازیکن تاریخ
  • پیمان IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    اسطورهء تمام نشدنی ، تنها فوتبالیستی که تاریخ انقضا ندارد ، CR7💙
  • باقر IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
    هميشه از بازيش لذت مي برم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی