نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟
جمعه ۲۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۸
۰ |
۰
کلوب| جایگاه رفیع سروش در ترکیب پرسپولیس
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

دیروز در حالی که پرسپولیس با مشکل مصدومیت بازیکنان زیادی مواجه بود، سروش رفیعی در مرکز زمین کنار مسعود ریگی قرار گرفت و یک روز عالی را پشت سر گذاشت.

سروش در نیمه نخست با ارسال کرنر برای شهاب زاهدی گل اول تیمش را پایه‌ریزی کرد. رفیعی که در تمام طول بازی سعی داشت با آرامش و خونسردی کار کند، این بار کارت زرد نگرفت اما دو گل دیگر هم ساخت تا یک روز استثنایی را مقابل پیکان تجربه کند.

فصل گذشته رفیعی عملکردی خیر کننده داشت، اما برخی اتفاقات غیر فوتبالی او را از ترکیب پرسپولیس دور کرد و در نهایت در دیدارهای انتهایی فصل، بازی‌های کم نقصش از عوامل اصلی قهرمانی پرسپولیس بود و میانه میدان را برای سرخپوشان به بهترین نحو ممکن فرماندهی کرد.

در فصل جاری گل بخودی که در هفته سوم در درون دروازه پرسپولیس جا داد موجب شد او کمی از نطر روحی افت کند بازهم به نیمکت باز گردد.

سروش در میان خیل عظیم مصدومان در دیدار مقابل الدحیل به ترکیب بازگشت و زمینه ساز عملکرد فوق‌العاده پرسپولیس در قطر شد و بازهم نگاه‌ها را به خود معطوف کرد.

رفیعی در دیدار مقابل پیکان هم با دو پاس گل و گرفتن یک پنالتی کلاس بازی خود را بازهم به رخ همگان کشید و نشان داد همچنان از بهترین هافبک‌های لیگ بشمار می‌آید و افت کردن برایش بی معنی بوده و پرسپولیس و یحیی گل‌محمدی باید از داشتن همچین ستاره‌ای کیف کنند.

رفیعی روزهای تیره و روشنی را در فصل جدید لیگ برتر در ترکیب پرسپولیس تجربه کرده اما به نظر می‌رسد که او بعد از اشتباه مهلکی که در ترکیب سرخ‌پوشان پایتخت داشت، توانسته بر دیگر به روزهای اوج بازگردد و نمایش‌های خوب خود در ترکیب پرسپولیس را تکرار کند تا به یکی از نقاط قوت ترکیب سرخ‌پوشان پایتخت، آن‌هم در برهه‌ای که ستارگان کلیدی این تیم مصدوم شده‌اند، تبدیل شود. رفیعی که یکی از باتجربه‌ترین بازیکنان حاضر در اردوی پرسپولیس است، در دوره سرمربیگری یحیی گل‌محمدی همواره در نقشی متفاوت برای سرخ‌پوشان پایتخت به میدان رفته است.

درخشش خیره‌کننده سروش رفیعی در سه بازی آخر برای پرسپولیس، زمزمه‌های بازگشت او به تیم ملی را دوباره بر سر زبان‌ها انداخته است. حالا که قرار نیست این تیم «جوان» شد و قلعه‌نویی تصمیم دارد باتجربه‌ترین نفرات را به جام ملت‌ها ببرد، مرد شماره هفت پرسپولیس هم گزینه خوبی برای همراهی تیم ملی خواهد بود.

رفیعی در طول سال‌های فوتبالش بدلایل مختلفی نتوانست حضور مداوم و تاثیر گذار را در تیم ملی تجربه کند، اما همواره در لیگ برتر عملکرد درخشانی را از خود به جای گذاشت. به علاوه که سبک بازی رفیعی با شیوه دلخواه قلعه نویی برای جلو رفتن تیم‌اش هماهنگی زیادی دارد. سروش این روزها در پرسپولیس دقیقا همان کاری را در زمین مسابقه انجام می‌دهد، که این اواخر سامان قدوس یا احمد نوراللهی نتوانسته‌اند به بهترین شکل در ترکیب تیم ملی انجام‌اش بدهند.

سروش رفیعی مشخصا از مسابقه الدحیل به بعد، به یکی از کلیدی‌ترین نفرات تیم یحیی تبدیل شده است. بازیکنی که حتی اگر در جریان بازی چندان به چشم نیاید، این قابلیت را دارد که با چند پاس، روند مسابقه را کاملا تغییر بدهد. این ویژگی مهمی است که به خصوص در نبردهای حساس، از او یک بازیکن تعیین‌کننده می‌سازد. خیلی‌ها باور دارند که رفیعی یک بازیکن نود دقیقه‌ای نیست اما این ستاره روبروی الدحیل 97 دقیقه، روبروی گل گهر 93 دقیقه و در جدال این هفته با پیکان نیز 81 دقیقه در زمین بود و تا لحظه آخر هم کارایی خودش را نشان داد. آخرین بازی او برای پرسپولیس تا امروز، شاید بهترین نمایش فردی‌اش در ترکیب تیم در همه این سال‌ها بود. موضوعی که نشان می‌دهد سروش رفیعی، دوباره به نقطه اوج برگشته است.

محمدرضا رحیم‌پور| باشگاه خبرنگاران آزاد

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی