نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
سکوت ستاره رئال‌مادرید شکست؛ به رقیب‌مان تبریک می‌گویم برای این که.../ آن ویدیو را یک دختر ساخته بود!
منبع: Football España
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

وینیسیوس جونیور ماه‌هاست که تحت حملات نژادپرستانه قرار می‌گیرد و تا جایی که از دستش برمی‌آید برای بهبود این شرایط تلاش می‌کند.

تساوی ۱-۱ شنبه بین سویا و رئال مادرید بازی بسیار سرگرم‌کننده‌ای بود و هر دو تیم فوق‌العاده بازی کردند. اما متأسفانه این مسابقه با یک اتفاق نژادپرستانه دیگر در فوتبال اسپانیا همراه بود.

سویا بیانیه‌ای منتشر کرد و تأیید کرد که یک هوادار به دلیل رفتار «نژادپرستانه و ناشی از بیگانه‌هراسی» از استادیوم اخراج شد و در روزهای آینده از عضویتش محروم خواهد شد. پس از آن وینیسیوس جونیور نظرات خود را در این مورد ارائه کرد. مهاجم رئال مادرید در ۱۲ ماه گذشته بارها مورد توهین نژادپرستانه قرار گرفته بود و از سویا به دلیل اقدام سریع آنها در جهت جلوگیری از وقوع این حوادث قدردانی کرد.

«به سویا برای اقدام سریع و تحریم قسمت غم‌انگیز دیگری در فوتبال اسپانیا تبریک می‌گویم. متاسفانه من ویدیویی از یک نژادپرست دیگر دریافت کردم که توسط یک دختر ساخته شده بود. حیف که کسی نیست که او را آموزش دهد. من سرمایه‌گذاری زیادی در آموزش و پرورش برزیل می‌کنم تا نگرشی متفاوت در شهروندان ایجاد کنم. امیدوارم مقامات اسپانیا نیز به نوبه خود تلاش کنند و قانون را یک بار برای همیشه تغییر دهند. این افراد همچنین باید مجازات کیفری نیز داشته باشند. این اولین قدم عالی برای آماده شدن برای جام جهانی ۲۰۳۰ خواهد بود. من برای کمک در دسترس هستم.»

واضح است که باید در مورد نژادپرستی در جامعه اسپانیا، نه فقط در فوتبال، کاری انجام داد. نمی‌توان اجازه داد که این حوادث ادامه پیدا کنند و وینیسیوس بسیار مشتاق است تا به بهبود شرایط کمک کند.

بیشتر بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی