نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
چهارشنبه ۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳
۱ |
۰
علیرضا فغانی
منبع: ورزش۳
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

سرمربی اولسان و البته یک رسانه‌ای کره‌ای اعتقاد داشتند که تصمیمات علیرضا فعانی در دیدار روز گذشته این تیم سخت گیرانه بوده است.

اولسان در شرایطی با نتیجه ۳ بر یک از سد جوهور دارالتعظیم مالزی گذشت که تیم میزبان از دقیقه ۳۶ و به دلیل اخراج کیم تائه هوان با یک باز کمتر به بازی ادامه داد. قضاوت این مسابقه بر عهده علیرضا فغانی بود و تصمیم او برای دادن دو کارت زرد به بازیکن اولسان با انتقاد سرمربی و سایت‌های کره‌ای همراه شده است.

داستان از این قرار است که در دقیقه ۲۴ و پس از اینکه توپ از زمین بازی بیرون رفته بود، برگسون بازیکن برزیلی جوهور دارالتعظیم توپ را به سمت بازیکنان ذخیره اولسان که در حال گرم کردن خود بودند، شوت کرد که این موضوع با واکنش بازیکنان میزبان و تنش‌هایی در زمین بازی همراه شد ولی فغانی یک کارت زرد به کیم تائه هوان، بازیکن اولسان نشان داد. او ۱۲ دقیقه بعد نیز یک کارت زرد دیگر از فغانی گرفت و اخراج شد.

هوانگ میون بو سرمربی اولسان در نشست خبری پس از بازی گفت: این تصمیم داور می‌توانست ناامید کننده باشد. من همیشه به تصمیم داوران احترام می‌گذارم و تا به حال این کار را انجام داده‌ام. با این حال نسبت به داوری امروز انتقادهایی وجود دارد.

او ادامه داد: اولین اخطار کیم تائه هوان به وضوح به دلیل رفتار غیرورزشی بازیکن حریف بود. او یک حرکت عمدی انجام داد و توپ را به سمت بازیکنان ما شوت زد و کیم تائه هوان دلیل کافی برای اعتراض به این حرکت را داشت اما کارت زرد گرفت. تصمیمات داوران در لیگ قهرمانان آسیا متفاوت است.

وب سایت besteleven کره جنوبی نیز در نقد تصمیمات این داور ایرانی نوشته است: فغانی که ۴۵ سال سن دارد، برای هوادارانی که دیدارهای بین المللی به ویژه مسابقات آسیایی را دنبال کرده‌اند، چهره‌ای کاملا آشناست. در سرتاسر آسیا، داوران کمی با این تجربه وجود دارند. او در جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ روسیه از جمله بازی یک چهارم نهایی بین فرانسه و آرژانتین و همچنین جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر داوری کرده است.

او همچنین داوری است که در به اصطلاح "رویدادهای بزرگ" مانند جام کنفدراسیون‌ها، المپیک، جام ملت‌های آسیا و جام باشگاه‌های جهان به نمایندگی از آسیا حضور داشته است. پس می‌توان گفت او بالاترین سطح داوری است که کنفدراسیون فوتبال آسیا می‌تواند در این لیگ قهرمانان آسیا داشته باشد.

عکس| جنجال علیرضا فغانی در کره جنوبی

اما فغانی در این دیدار اولسان - جوهور دارالتعظیم تصمیم بسیار عجیبی گرفت. برگسون که پیش از این برای سوون سامسونگ بازی می‌کرد، توپی که قبلاً از خط عرضی عبور کرده بود را عمداً به صورت بازیکن ذخیره اولسان که خود را گرم می‌کرد، کوبید. کیم تائه هوان که صحنه را درست روبروی خود دید، عصبانی شد و به برگسون حمله کرد.

فغانی که بارها و بارها سوت خود را مانند یک پلیس راهنمایی و رانندگی در تلاش برای رفع معضل ترافیکی به صدا درآورد، تنها به کیم تائه هوان اخطار داد و اوضاع را آرام کرد. حتی اگر این تصمیم درست باشد که کیم تائه هوان به دلیل عدم کنترل عصبانیتش باید اخطار دریافت می‌کرد، اما این موضوع که برگسون به دلیل حرکت غیرورزشی‌اش کارت زرد نگرفت، قابل درک نیست.

در همین حال، یکی از مسئولان اولسان دلیل اخطار کیم تائه‌ هوان را اعلام کرد. او توضیح داد: "گزارش شد که اخطار اول برای درگیری و اخطار دوم برای انجام خطای خشن بود." با این حال، به نظر می‌رسد درک همه چیز تنها با این توضیح دشوار باشد. خبر خوب این است که با سه گل به ثمر رسیده در دقایق ابتدایی بازی، اختلاف کافی ایجاد شده بود. با این حال، کیم تائه هوان نمی‌تواند تیمش در بازی خارج از خانه مقابل جوهور دارالتعظیم در ۷ نوامبر همراهی کند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • حمید کلباسی IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    فغانی مشکل خود بزرگ بینی و اعتماد به نفس کاذب دارد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی