نظرسنجی

به نظر شما پرسپولیس شایسته قهرمانی لیگ برتر بود؟
علیرضا بیرانوند
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

علیرضا بیرانوند، گلر شماره یک پرسپولیس و تیم ملی در بسیاری از بازی‌ها منجی تیمش شده است.

فوتبالی‌ها یک جمله معروف دارند که می‌گویند گلر خوب از هر چیزی در فوتبال مهم‌تر است و این پست مهم‌ترین وظیفه در فوتبال است. حتی یکبار عبدالله ویسی بعد از قهرمانی استقلال خوزستان در لیگ پانزدهم جمله‌ای عجیب در ستایش از گلر تیمش به کار برد و مدعی شد گلر خوب از پدر و مادر هم بهتر است. تقریبا همه تیم‌هایی که در جامی به قهرمانی رسیدند، یک گلر خوب و مطمئن در ترکیبشان داشتند. بودند تیم‌هایی که با وجود داشتن کیفیت بسیار بالا و نمایش‌های کم‌نظیر، فقط به دلیل نداشتن یک گلر خوب دستشان از قهرمانی دور ماند و به جام نرسیدند.

علیرضا بیرانوند مصداق بارز این جمله معروف فوتبالی‌هاست. گلری که بارها در تیم ملی و پرسپولیس دست سرمربیانش را گرفت و پرسپولیس و تیم ملی را نجات داد. علیرضا قبل از رفتن به اروپا هم گلر فوق‌العاده‌ای بود و دروازه‌بان شماره یک تیم ملی در جام جهانی بود. با این حال بعد از حضور دوساله در اروپا حالا با بازگشت دوباره به پرسپولیس، سطح دیگری از دروازه‌بانی را به نمایش می‌گذارد و به مراتب گلر بهتری شده است. گل زدن به بیرانوند واقعا کار سختی است و حالا علیرضا در دوئل با مهاجمان به لحاظ روحی برتری محسوسی دارد و خیلی از بازیکنان به خاطر ترسشان از بیرانوند نمی‌توانند گل‌زنی کنند. علیرضا بارها طی سال‌های اخیر پرسپولیس را نجات داده و با عکس‌العمل‌های خود باعث برگرداندن بازی به سود پرسپولیس شده است.

اولین مهار پنالتی آسیایی بیرانوند

علیرضا در بازی پرسپولیس مقابل استقلال تاجیکستان باز هم منجی تیمش شد و پرسپولیس را در بازی نگه داشت. او در همان دقایق ابتدایی موفق شد پنالتی مهاجم استقلال تاجیکستان را مهار کند و پرسپولیس با همین مهار پنالتی به بازی برگشت و موفق شد به پیروزی برسد. گفتنی است این اولین مهار پنالتی بیرانوند در لیگ قهرمانان آسیا بود که بسیار هم خاطره‌انگیز شد.

پنالتی علیرضا بیرانوند

بیرو در بازی با نفت مسجدسلیمان و گل‌گهر

پرسپولیس همه جام های فصل قبل را درو کرد و بیرانوند هم یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان پرسپولیس در فصل گذشته بود. علیرضا مثلا در بازی با گل‌گهر در سیرجان که دیدار بسیار مهمی برای پرسپولیس بود، در همان ابتدای بازی پنالتی گرفت و بعد از آن پرسپولیس موفق شد بازی را ببرد. در دیدار خانگی مقابل نفت مسجدسلیمان هم همین اتفاق افتاد و در همان ابتدای بازی بیرانوند پنالتی حریف را مهار کرد و بعد از آن پرسپولیس ۳ گل به حریف زد.

بیرانوند، متخصص دربی‌ها

علیرضا یکی از دربی‌بازترین بازیکنان نسل فعلی فوتبال ایران است و همواره در دربی‌ها عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته. بیرانوند در دربی رفت لیگ نوزدهم پنالتی علی کریمی را گرفت و باعث شد تیمش به یک برد مهم برسد. در دو دربی برگشت فصل قبل و همچنین فینال جام حذفی او باز هم نقش پررنگی در برتری تیمش داشت. چند مهار فوق‌العاده و گرفتن دو تک‌به‌تک از بابایی و قایدی باعث شد تا پرسپولیس به مهم‌ترین برد خود در راه قهرمانی لیگ برتر برسد و در فینال جام حذفی هم با شکست استقلال قهرمان شود.

صعود به فینال با دست‌های معجزه‌گر!

هرچند در سال ۲۰۱۸ تیم برانکو بسیار یک‌دست بود و کیفیت بالایی داشت ولی نمی‌شود نقش پررنگ بیرانوند در راهیابی پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا را نادیده گرفت. در بازی برگشت نیمه نهایی مقابل السد پرسپولیس خیلی زود از حریف عقب افتاد و همه چیز به تساوی کشیده شد. علیرضا بعد از گل اول یک تک‌به‌تک فوق‌العاده از بغداد بونجاح گرفت و تیمش را در بازی نگه داشت. پرسپولیس در نیمه دوم گل تساوی را زد و در آستانه صعود به فینال بود که فوق واکنش بیرانوند روی ضربه سر ژاوی نتیجه بازی را همان یک بر یک نگه داشت و پرسپولیس با همان نتیجه به فینال صعود کرد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۳
  • ع ق QA ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۵
    لر با غیرت. دوستش داریم خصوصا اون بهم ریختن اسقاط لال اول فصل
  • میثم IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۵
    سرش سلامت❤🦅
  • احمدرضا US ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۵
    استقلالی ها هم به علی دایی و بیرانوند افتخار و شادی میکنند چون میگن و ادعا دارند این دو فوق ستاره پرسپولیسی در کودکی استقلالی بوده 😂😂
  • محمد صادق🚩 IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۵
    عقاب آسیا 🦅
    • م. ر. IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۵
      آسیا دو عقاب ایرانی داشت عابدزاده و حجازی و بعد از عابدزاده به گواه کارشناسان‌ و فوتبال دوستان دیگر دروازبان به این کیفیت نداشته و نداریم نمی‌گویم بیرانوند دروازبان خوبی نیست ولی لقب عقاب خیلی برایش بزرگ است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما پرسپولیس شایسته قهرمانی لیگ برتر بود؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی