نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
تست دوپینگ ۲ ملی‌پوش ایران در بازی‌های آسیایی مثبت شد
منبع: ایسنا
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

سرپرست کاروان ورزشی ایران در بازی‌های پاراآسیایی چین، گفت: دو جودوکار ایران به دلیل ارتکاب دوپینگ به ایران بازگردانده شدند.

سرپرست کاروان "فرزندان ایران" در گفت‌وگو با خبرنگاران حاضر در محل برگزاری بازی‌های پاراآسیایی هانگژو، به مساله جودوکاران واکنش نشان داد و گفت: «موضوع بینایی جودوکاران را تکذیب می‌کنم. کلاس‌بندی این ورزشکاران به صورت رسمی انجام و نابینایی و کم بینایی آن‌ها محرز شده است.»

کمال جوانمرد در ارتباط با انتشار مطالبی درباره بینایی دو تن از جودوکاران تیم ملی نابینایان گفت: «کلاس‌بندی این ورزشکاران به صورت رسمی انجام شده و نابینایی و کم‌بینایی آن‌ها محرز است. آن‌ها با همین کلاس‌بندی در رقابت‌های متعددی شرکت کرده‌اند و مشکلی از نظر کلاس‌بندی نداشته‌اند. پس مطالبی که طی یکی دو روز گذشته در ارتباط با بینایی جودوکاران مطرح شده را قویا تکذیب می‌کنم.»

او با اشاره به مساله‌ای که مانع حضور دو جودوکار در بازی‌های پاراآسیایی شد، ادامه داد: «نادوی ایران در جریان برگزاری اردوهای تیم ملی، از جودوکاران تست گرفت و پاسخ این تست زمانی به دست ما رسید که در هانگژو بودیم و حتی وزن‌کشی جودوکاران نیز انجام شده بود. در گزارش نادو مشخص شد که تست دو ورزشکار ما به دلیل استفاده از ماده ممنوعه غیرخاص مثبت شده است و طبق قانون تعلیق می‌شوند تا وضعیت نهایی‌شان مشخص شود.»

سرپرست کاروان ایران با بیان این‌که به خاطر موضوع تعلیق، این دو ورزشکار اجازه حضور در مسابقات را نداشتند، گفت: تست دو ورزشکار ما مثبت بود و آن‌ها اجازه حضور در مسابقات و حتی دهکده را نداشتند. به همین خاطر با اولین پرواز آن‌ها را به ایران برگرداندیم.

او ادامه داد:«با توجه به این‌که حکم نهایی این جودوکار صادر نشده است، نمی‌توانستیم زودتر اطلاع‌رسانی داشته باشیم. ضمن این‌که باید آرامش کاروان فرزندان ایران را نیز حفظ می‌کردیم.»

جوانمرد در پایان با بیان این‌که کمیته ملی پارالمپیک موضوع دوپینگ دو جودوکار را پیگیری می‌کند، گفت: طبق قوانین مساله دوپینگ را پیگیری می‌کنیم. اگر بعد از بررسی نمونه B، دوپینگ این دو ورزشکار محرز شود، طبق قانون محرومیت‌هایی برای آنان در نظر گرفته می‌شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • محمد IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    پس اینقدر هیاهو و جنجال به راه انداختید که دوم شدید ،یک بینا که خودش را نابینا جا زده و ۲ نفر هم که دوپینگی از آب در آمدند!!!!!!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی