جود بلینگام بهتر است یا کریستیانو رونالدو؛ آمار و ارقام چه می‌گویند؟/ لُرد انگلیسی بالاتر از اسطوره پرتغالی
منبع: The Sun
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

کریستیانو رونالدو در ۲۴ سالگی و با در دست داشتن یک توپ طلا به رئال مادرید رسید اما شروع او از نظر آماری به خوبی جود بلینگام نبود.

وینیسیوس جونیور پس از پیروزی ۲-۱ رئال مادرید مقابل بارسلونا جود بلینگام را به کریستیانو رونالدو تشبیه کرد. اما آمار ۱۰ بازی اول هر دو بازیکن در لالیگا نشان می‌دهد که بلینگام ممکن است حتی بهتر از اسطوره پرتغالی باشد.

ملی‌پوش ۲۰ ساله انگلیسی با دو گلی که در ال‌کلاسیکو به ثمر رساند جلوی شکست رئال از بارسا را گرفت و سه امتیاز شیرین برای تیمش به ارمغان آورد. وینیسیوس جونیور پس از بازی گفت: «جود بلینگام باورنکردنی است، او همیشه تفاوت ایجاد می‌کند. هواداران به کریستیانو رونالدو عادت کرده بودند و اکنون کسی دیگر از راه رسیده است.»

رونالدو که اکنون ۳۸ سال دارد، در سال ۲۰۰۹ با انتقال ۸۰ میلیون پوندی از منچستریونایتد به رئال مادرید رفت. او که اوایل همان سال ۲۴ ساله شده بود با یک توپ طلا، قهرمانی در لیگ قهرمانان و سه قهرمانی لیگ برتر وارد برنابئو شد. بلینگام با انتقالی ۱۱۵ میلیون پوندی از بوروسیا دورتموند در سن ۲۰ سالگی بدون افتخاراتی که رونالدو کسب کرده بود، وارد پایتخت اسپانیا شد. اما این هافبک به طرز باورنکردنی در برنابئو درخشید و شاید بتوان گفت که حتی بهتر از رونالدو خود را نشان داده است.

بلینگام در ۱۰ بازی ابتدایی خود در لالیگا ۱۰ گل به ثمر رسانده در حالی که رونالدو ۷ گل زده بود. شروع دوران رونالدو در اسپانیا به دلیل آسیب‌دیدگی مچ پا با مشکلاتی همراه شد و او تنها در پنج بازی از ده بازی اول خود ۹۰ دقیقه کامل را بازی کرد. رونالدو در این مدت تنها یک پاس گل داد، در حالی که بلینگام تا اینجای فصل دو پاس گل داده است. ستاره انگلیسی با به ثمر رساندن ۱۰ گل از تنها ۲۴ شوت، در مقایسه با ۷ گل از ۶۰ شوت رونالدو، اثربخشی بیشتری از خود نشان داد. بلینگام ۱۷ بار شوت‌هایش را داخل چارچوب زده است، در حالی که رونالدو ۲۲ شوت در چارچوب داشت. فوق‌ستاره پرتغالی به طور میانگین هر ۱۱۲ دقیقه یک گل می‌زد، در حالی که ستاره انگلیسی آمار خیره‌کننده یک گل در هر ۸۶ دقیقه را دارد. بلینگام قطعا تلاشش را بیشتر خواهد کرد تا آمار گلزنی کلی بهتری نسبت به CR7 داشته باشد.

جود بلینگام بهتر است یا کریستیانو رونالدو؛ آمار و ارقام چه می‌گویند؟/ لُرد انگلیسی بالاتر از اسطوره پرتغالی

رونالدو بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۸ در ۴۳۸ بازی ۴۵۰ بار برای لوس‌بلانکوس گلزنی کرد. او در طول این مدت ۴ توپ طلا به دست آورد و ۴ مرتبه قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد. او همچنین دو عنوان قهرمانی لالیگا و دو کوپادل‌ری هم به کارنامه درخشانش اضافه کرد.

بیشتر بخوانید:

جود بلینگام بهتر است یا کریستیانو رونالدو؛ آمار و ارقام چه می‌گویند؟/ لُرد انگلیسی بالاتر از اسطوره پرتغالی

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی