سرمربی تیم ملی بسکتبال: از همه مردم عذرخواهی می‌کنم
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچیر ایران همچنان به حضور تیم ملی در المپیک امیدوار است.

تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران برخلاف دوره قبلی که به عنوان قهرمانی رسیده بود، این‌بار به‌واسطه مصدومیت یکی از بهترین بازیکنانش محمدحسن سیاری نتوانست در نیمه‌نهایی از سد ژاپن بگذرد و به مدال برنز رضایت داد. اعضای این تیم نه تنها از کسب سکوی سومی خوشحال نبودند بلکه با ناراحتی هم مدال‌های برنز را به گردن انداختند، چراکه از هدف قهرمانی‌شان دور شده بودند. محمدرضا دستیار، سرمربی تیم ملی هم بعد از کسب سومی بازی‌های پاراآسیایی از مردم عذرخواهی کرد و برخلاف سایر مربیان شکست‌ها را به گردن این و آن نینداخت.

از آن بازی وحشتناک برابر ژاپن صحبت کنید.
اتفاقی در این بازی روی داد که شاید در هیچ مسابقه دیگری تکرار نشود. در این دیدار هفت دقیقه نتوانستیم به گل برسیم. حتی زیر حلقه‌ها پرتاب‌هایمان تبدیل به گل نشد. انگار حلقه قفل شده بود.

علت این اتفاق چه بود؟
فکر می‌کنم فشار رسیدن به فینال یک دلیل آن بود. از سوی دیگر قرار گرفتن در یک گروه آسان عاملی شد که بازیکنانم با تیم‌های قدرتمند تنه‌به‌تنه نشوند و در نیمه‌نهایی به یک‌باره به تیمی سرسخت چون ژاپن خوردیم و کار گره خورد. در این بازی ایران 68 پرتاب انجام داد که تنها 19 تای آن تبدیل به گل شد. حالا برعکس آن در رده‌بندی پرتاب‌هایمان از هرجای زمین امتیاز گرفت.

مسلماً در مسابقات قهرمانی آسیا که انتخابی پارالمپیک هم هست، با همین حریفان سرسخت ژاپن و کره‌جنوبی روبه‌رو می‌شوید.
بله، بعد از برگشت چند نفری را خط می‌زنم و نفرات جدید را به اردو دعوت می‌کنم و سعی خواهم کرد با کمک مسئولان بازی‌های دوستانه خوب با تیم‌های قدرتمند برای تیم فراهم کنیم تا با آمادگی کامل به تایلند رفته و بلیت پاریس را بگیریم. هر چند این‌بار کار سخت‌تر است و به جای 12 تیم تنها 8 تیم پاراالمپیکی می‌شوند.

شنیده‌ایم آقای سیاری نتوانست در نیمه‌نهایی تیم ملی را همراهی کند؟
بله او در تمرین دو دنده‌اش شکست. البته شکستگی او مربوط به ضربه نبود. بلکه انقباض عضله‌اش فشار روی دنده‌اش آورد و با خوردن روی زمین دو دنده او را شکست.

یعنی عدم حضور یک نفر می‌تواند باعث شکست چنین تیم قدرتمندی شود؟
مطمئناً می‌شود. او یکی از بازیکنان خوب ما بود. با غیبت او امید هادی اطهر در میدان تنها شد و ما مجبور شدیم ارنج را بلند کنیم. آن هم مقابل تیمی سرعتی چون ژاپن. باور کنید استفاده از سیاری خیلی خطرناک بود چون پزشک اعلام کرده بود نباید به هیچ‌وجه او را به میدان بفرستید.

شما در جهانی با وجود مدعیان قدرتمند سوم شدید اما فکر نمی‌کنید قرار گرفتن در این رده کار تیم را زیر سؤال می‌برد؟
ما دیر به هانگژو رسیدیم. یک جلسه تمرین کردیم و فردا هم به میدان رفتیم اما در جهانی دو، سه روز زودتر به امارات رفته بودیم و بازی‌های دوستانه‌ای با تیم‌های کانادا، تایلند و کره‌جنوبی انجام دادیم. به قولی با تیم‌های قدری تنه به تنه شدیم و به شرایط مسابقه رسیدیم ولی اینجا بازی‌های مقدماتی با افغانستان و تایلند برای ما دیدار تدارکاتی شد. کاش در دور مقدماتی گروه سخت‌تری داشتیم. با این وجود از مردم کشورم برای این سومی عذرخواهی می‌کنم. امیدوارم در تایلند این نتایج را جبران کنیم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • اریک IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    فدا سرتون برگردین با قدرت💪💪

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی