نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
بازگشت رستمی به وزنه‌برداری: دعوا ندارم، در پاریس وزنه می‌زنم و طلا می‌گیرم/ من و حسن یزدانی شانس شکستن رکورد ساعی را داریم
منبع: ورزش۳
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

او در ٣٢ سالگی باور دارد که می‌تواند در المپیک ٢٠٢٤ پاریس مدال بگیرد، آن‌هم به رنگ طلا، قهرمانی که این کار را قبل از این انجام داده و با داشتن دو مدال طلا و نقره از بهترین‌های تاریخ ماست.

در تمام این سالها شاهد حاشیه‌ها و اخبار اعصاب خرد کن بسیاری در وزنه برداری بوده ایم؛ دوپینگ، محرومیت‌ها، اختلافات متعدد، حذف و دعواها، جنگ‌های خانمان سوز و حتی زرگری یا پاره شدن نوار کسب مدال طلای المپیک در آخرین دوره ی برگزار شده ی این بازیها و حتی از دست رفتن جایگاه قوی ترین مرد المپیک که در سه دوره چهار ساله به وزنه برداران سنگین وزن سرزمینمان اختصاص داشت.

کیانوش رستمی قبل از المپیک ٢٠٢٠ توکیو تنها امید ورزش ایران بود که شاید با کسب مدال طلا می‌توانست رکورد هادی ساعی را به عنوان پرافتخارترین المپین ایرانی بشکند، اما او کنار گذاشته شد و جنگی تمام عیار و حوصله سر بر تا امروز ادامه یافت و کسب مدالهای جهانی جدید و تغییر مدیریت فدراسیون هم روند را تغییر نداد.

حال در فاصله ی کمتر از یک سال  تا المپیک ٢٠٢٤ پاریس که ورزش ایران شاهد اخبار اعصاب خرد کن و ناامید کننده ی تکراری از اختلافات موجود وزنه برداری بین قهرمان هم دوره آن‌هم در مسند مدیریتی، سرمربیگری و ورزشکار است، کیانوش رستمی در گفت و گویی از رویکردی جدید، مثبت، حمایتگرانه، و تلاش برای کنار گذاشتن اختلافات رونمایی کرده است.

نامه ای که شبانه در اینستاگرامت خطاب به ریاست جمهوری، رییس مجلس، رییس قوه قضائیه و وزیر ورزش و جوانان منتشر کردی بی شک در روزهای آتی سر و صدای زیادی در رسانه‌های ورزشی به پا خواهد کرد.
-اتفاقا در این مصاحبه حرفهایی دارم که برای اولین بار در تمام دوران ورزشی ام و قهرمانی خواهید شنید که شاید انتشار آن تمام معادلات پشت پرده را تغییر دهد. این رویکرد جدید من است. فشار و اجباری هم روی هیچ کس وجود ندارد.

نامه ات را با ویدیویی منتشر کرده ای که ١6٠ کیلو را یک ضرب بالای سر می‌بری و بعد از انداختن وزنه رو به دوربین می‌گویی امروز هفتم آبان ١٤٠٢ است و سلام دارم به مردم عزیز کشورم، فدراسیون خیلی من را اذیت می‌کنه، می‌گه کیانوش رستمی تموم شده، دوست داره عمر ورزشی من رو ازم بگیره و من رو از ورزش بیرون کنه، ادامه صحبتهایم را در نامه ام می‌نویسم و می‌خواهم بدونم کشورم نمی‌خواد که من ورزش کنم؟!
وزنه ١6٠ کیلو را قدرتی زدم، بیست کیلو بیشتر از این را هم یک ضرب می‌تونم تکنیکی بالای سر ببرم، سه هفته است که بعد از آسیب دیدگی تمرین را شروع کردم و وزنه‌های سنگین بالای سر نمی‌برم تا آسیب دیدگی ام تشدید نشود و کامل بر طرف شود.
تا دو ماه دیگر به رکوردهایی می‌رسم که حداقل طلای جهان و شکستن رکورد دنیا رقم بخورد.

شرایط آسیب دیدگی ات چگونه است؟
آسیب دیدگی که چند ماه پیش و قبل تر از بازیهای آسیایی نتوانستم در رکوردگیری حضور یابم زانوی راستم بود، هفتاد درصد برطرف شده و مانده سی درصد آخر، کامل با پزشکان مجرب مشورت می‌کنم و تمریناتم را زیر نظر مجربترین پزشکان پیش می‌برم.
خیلی سخت دارم تمرین می‌کنم، حتی حرفه ای تر از هر زمان دیگری.

کیانوش الان در ٣٢ سالگی واقعا هدفت چیست از اینکه با این همه جنگ و دعوا، حرمت شکنی، حاشیه و ... خسته نمی‌شوی؟
حداقل طلای جهان، شکستن رکورد دنیا و...المپیک!  صد در صد مدال می‌آورم،  هدفم المپیک است.

برنز المپیک؟!
من همین جا قول می‌دهم برای مدال طلای المپیک، این را حتما بنویس؛ دقیقا بنویس من کیانوش رستمی قول مدال طلای المپیک می‌دهم، باور کن قول طلا می‌دهم. من اگر بخواهم کاری را بکنم انجامش خواهم داد. همانطور که قبل از المپیک ٢٠١٦ ریو قول طلا داده بودم، دیدی هم که طلای آن بازیها را برای ایران و سرزمینم گرفتم.

مثلا حاضری از برخی مواضع خودت عقب بشینی؟ خیلی‌ها تو را یک دنده و لجبار یا حتی مغرور معرفی می‌کنند.
این روزها دارم به حضور در دسته و وزن ١٠٢ کیلوگرم  فکر می‌کنم، دارم می‌اندیشم که شرایط ایده آلی ایجاد کنم، خیلی فکر می‌کنم که بخواهم در ١٠٢ کیلوگرم وزنه بزنم.

چرا؟
فدراسیون معتقد است که مصطفی جوادی در ٨٩ کیلو از من خیلی بهتر است و در المپیک مدال می‌گیرد، همین چند ماه قبل دو مدال طلای جهان کسب کرد هر چند در بازیهای آسیایی با همان رقیبان جهانی نهم شد، به خاطر موفقیت ایران حاضرم حتی به حضور در رقبتهای ١٠٢ کیلو فکر کنم که مصطفی جوادی بتواند در ٨٩ کیلوی المپیک خودش را امتحان کند و علی داوودی هم در مثبت ١٠٢ کیلوگرم.

یعنی شانس سه مدال المپیک در سه وزن برای وزنه برداری ایران در المپیک ٢٠٢4 پاریس؟
-دقیقا، من در ٨٩ کیلوگرم سهمیه را گرفته ام چون جزو ١٠ نفر اول هستم، ایشان یعنی مصطفی جوادی هم سهمیه را گرفته است اما هنوز فرصت هست تا بتوانم در ١٠٢ کیلوگرم سهمیه بگیرم و مصطفی در ٨٩ کیلو به المپیک برود، من در ١٠٢ و علی داوودی دو مثبت ١٠٢ یا همان سنگین وزن.

بازگشت رستمی به وزنه‌برداری: دعوا ندارم، در پاریس وزنه می‌زنم و طلا می‌گیرم/ من و حسن یزدانی شانس شکستن رکورد ساعی را داریم

فرصت کسب سهمیه ١٠٢ کیلوی المپیک را داری؟
فرصت هست، مسابقات جهانی پنج ماه و نه روز دیگر برگزار می‌شود و آخرین جاست برای کسب سهمیه، دو گزینشی قطر کاپ و قهرمانی آسیا هم هست که می‌توانم شرکت کنم برای کسب امتیاز و رنکینگ.حاضرم در هر سه رویداد در پیش در ١٠٢ کیلوگرم شرکت کنم.الان با هیچ کس دعوا ندارم، فقط می‌خواهم برای ایران وزنه بزنم.دوست ندارم به کشور دیگری بروم و عاشق وطنم هستم.سی و دو سالم شده و پاریس آخرین المپیک من است، البته شاید المپیک بعدی هم باشم.

واقعا داری به حضور المپیک ٢٠٢8 هم فکر می‌کنی؟ آنهم در ٣٧ سالگی و ورزش وزنه برداری؟
کار که نشد ندارد و من هم توان و بدن خودم را می‌شناسم البته گفتم شاید، نمی‌شود ریسک و طمع کرد، عقل سلیم می‌گوید پاریس آخرین المپیک و فرصت من است. این دفعه نباید حذفم کنند.

اگر به المپیک ٢٠٢4 پاریس بروی آنوقت دو ورزشکار ایرانی شانس این را دارند که رکورد شانزده ساله بهترین المپین تاریخ ورزش کشورمان را از جنگ‌هادی ساعی در بیاورند، تو و حسن یزدانی.
بهتر است اجازه دهند من و حسن یزدانی شانس خود را برای شکستن رکوردهادی ساعی آزمایش کنیم. من دوره قبل المپیک با داشتن یک طلا و یک نقره، این شانس را داشتم که حذفم کردند و نگذاشتند اعزام شوم، اما در این دوره هم کشتی و هم وزنه برداری با مدالهای طلای حسن و من می‌توانند از دو طلا و یک برنزهادی در تکواندو عبور کنند. من و حسن این توانایی و شانس را داریم.

گفتی حاضری هر کاری بکنی که مشکلات حل شود، حالا یه چالش، حاضری زیر نظر نواب نصیر شلال به عنوان سرمربی تمرین کنی؟
اگر نگاه فدراسیون وزنه برداری کمک به من باشد من هیچ مشکلی برای کار با نواب نصیرشلال به عنوان سرمربی تیم ملی و تمرین زیر نظر او ندارم.

برای اصلاح رابطه با فدراسیون چی؟! در همین مصاحبه پیش قدم می‌شوی؟
من به خاطر کشورم و نام ایران تمام قواعد حرفه ای فدراسیون را قبول می‌کنم. بحث کیانوش رستمی، ایکس یا ایگرگ نیست، اینجا فقط نام ایران، سرافرازی سرزمینم و خوشحال کردن مردمم برایم ارجحیت دارد.
حرفم با فدراسیون این است: برای نام و سرافرازی ایران هر چه می‌گویید؛ قبول. کمتر از ١٠ ماه مانده به المپیک و برای من زمان مناسبی محسوب می‌شود که آماده شوم. ده ماه شبانه روز همه‌ی فکر و ذهنم می‌شود المپیک و نام ایران. برای من این موضوع کاری ندارد.

واقعا حرفهای جدید و تازه ای طبق وعده ی ابتدای مصاحبه ات دارم از تو می‌شنوم.
من مشکلی با سجاد انوشیروانی به عنوان رییس فدراسیون، بهداد سلیمی‌به عنوان نائب رییس، نواب نصیرشلال به عنوان سرمربی و حسین رضازاده به عنوان کمیته فنی یا هر شخص دیگری از مجموعه یا مابقی ندارم، این حرفی که می‌خواهم بزنم گفتنش برایم سخت است، دوستان اگر مرا نمی‌خواهند رسما اعلام کنند تا مثل "علی ارسلان" در کشتی فرنگی بدون تغییر ملیت بروم برای کشور دیگری به عنوان یک ایرانی در المپیک وزنه بزنم.

رسما بگویند کیانوش رستمی را نمی‌خواهیم، می‌روی؟!
-من چهره‌ی سیاسی نیستم، من مملکتم را خیلی دوست دارم. اول، دوم، سوم تا دهم دلم می‌خواهد فقط با نام و پرچم ایران و برای سرزمینم در المپیک وزنه بزنم اما من را نخواستند و شاید باز هم هم نخواهند...

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲۷
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۸
  • حمید IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    در جریان وزنه برداری و مشکلات ایشون نیستم ' ولی امیدوارم برخورد با ایشون بخاطر قومیتش نباشه
    • سینا IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
      خداوکیلی فازتون چیه؟؟؟ کدوم قومیت؟؟؟ ایشون پراز حاشیه هستش.. هیچکسو قبول نداره.. میگه فقط خودم.. همیشه طلبکار.. همیشه با همه مشکل داره.. الان میگه فدراسیون اگه قبولم نداره برم.. خب بره... 20سال این آقا فدراسیون و مربیان رو قبول نداشت.. حالا فدراسیون قبولش نداره.. البته منطقی هم هست.. جز فتنه کاری نداره... هرکسی بجاش بود بعنوان پهلوان معروف میشد ولی ایشون فقط بعنوان حاشیه شناخته میشه...
    • ملابرادر IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
      قومیت کجا بود برادر نسل سوخته اید بمولا!
  • reza IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    زنده باد پهلوان کیانوش
    • محمود IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
      دمت گرم کیانوش عزیز و دوست داشتنی دمت گرم تو میتونی چون خیلی با غیرتی
  • افسانه ۳ برادر علی و علی اف و رجب تورکه IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    ستاره ناناز ، پیروز هر میدان باشی ! پایدار و سرفراز
  • ر IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    سلام @ فقط کافیه منطقی فکر کنید اگر جای مربی وکادر فنی تیم ملی بودید بااین نفر کار میکردید؟ به نظر من ایشان قصد شرکت در المپیک را ندارم فقط برنامه ریزی می‌کنه برای یه اختشاش بزرگ.آینده گواهه
  • علیرضا IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    این آقا فقط حاشیه سازه .پیشنهاد میکنم بره سراغ پیشنهادهای خارجیش و فدراسیون و سایر وزنه برداران رو از نظر روحی و روانی در معرض خطر قرار نده..
  • ایتال IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    ای بابا این داره فقط حاشیه درست میکنه همه باید افتخار کنن که با نام ایران به اینجا رسیدند
  • محمد IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    تویی ک افتخارافرین ورزش را حاشیه ساز وفتنه می نامی زیروزنه ۲۰کیلویی رفتی اخه؟کیانوش مواظب باش بازیت ندن واز المپیک جا بذارنت دیقه۹۰
  • محمد IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    حاشیه خود شماها هستین ..که نمیزارین یه قهرمان کار خودشو انجام بده..فعلا باند بازی تو فدراسیون ها کوهی رقباتی شده..
  • سلام IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    مگر چند تا مدال گرفته که میخواد رکورد بزنه حسن یزدانی که میتونه این بنده خدا رو نمی دونم اون هم با غول هایی که تازه آمدند روی کار
    • کامران IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
      شماکه نمیدونی چندتامدال آورده؛پس چیزی درباره اش نگو!!!
  • امیر IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    مدال کسب میکنن افتخار افرینی میکنن نامشون در تاریخ ثبت میشه و مردم هم از قهرمانان حمایت میکنن اما دیگه قرار نیست تیم ملی بشه خونه پدری کسی ایشون دورشون تموم شده حتی به قوانین تیم ملی احترام نمیزاره الانم ی قولی داده چون میدونه هیچ پیگیری در کار نیست اگر رفت المپیک و هیچی به هیچی و فقط هزینه تراشی کرد که قطعا همینطوره ایا پاسخگو هست ؟
  • ناشناس IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    اگر درمسابقات رکورد ‌گیری شرکت نکرده اصلا ازتیم ملی باید کنار گذاشته شود تاهرکس لیاقت تیم ملی رادارد لباس ملی به تن کند.
  • پدرام CA ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    همه داد سخن از طلای رستمی میزنند. اما شاهکار مربیگری کورش باقری و کادرش تو اون المپیک رو کسی به خاطر نمیاره. این بابا باقری رو هم بعد المپیک دیگه قبول نداشت .....
  • کامران IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    بگذارید در شرایط عادلانه مسابقه بدهد. در رکوردگیری شرکت کنه .‌‌‌وزنه برداری جای عمل است و ایشان توانسته و می‌تونه
  • میثم IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    ببینید وقتی یه ورزشکار صراحتا میگه من همه شرایط و قبول میکنم و میام وزنه میزنم دیگه جای برای شک و تردید نیست امثال که وزنه برداری هیچی برای گفتن نداشت حداقل بزارن کیانوش یه کاری بکنه
  • طیبه IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    باسلام درسته این سالها دروجود کیانوش عزیز غرور‌دیده شده ولی اون غرور ایرانی ورزشی بوده ومن به عنوان یه ایرانی باتمومه وجودم خواهرانه دوسش دارم ومسابقاتشو نگاه میکر دم وکیف میکردم ازین همه پشتکارماشالله پهلوان بدرخشی برادر.
  • مہران IR ۰۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    کیانوش عزیز فقط تمرکز و تمریناتو ادامہ بدہ،بقیہ کارھا با خدا
  • سامان IR ۰۷:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    کیانوش، سرشار از غرور و خودبزرگ بینی.. بوده همه این سالها. افتادگی آموز اگر طالب فیضی
  • مشهدی IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    کیانوش پهلوانه .اول وآخر غیرت ایرانیه. این مسئولین هستن که با پارتی میان و خدا را هم بنده نیستن .مربیان ومسئولین را هم دیده ایم که چه زد و بندهایی در کارشان هست .باید فرزند با غیرت ایران اسلامی به تیم ملی برگردد.
  • سید ناصر IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    کیانوش جان دمت گرم دشمنانت ذلیل اگر نخواستند وقت رو تلف نکن دنبال پیشنهادات خارجی برو نکنه با حسادت این شانس رو ازت بگیرن جو فدارسیون فقط رفیق بازی و باند بازیه
    • سینا IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
      خودت فدراسیون بودی که میگی همش رفیق بازی و باندبازی؟؟؟ چرا همش جبهه میگیرید؟ برید ببینید این آقا با فدراسیون و مربیانش چه برخوردی داشته وداره.. جز حاشیه چی داشته؟
  • اسماعیل ن IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    چطوری راضی میشید آقای بهداد سلیمی آقای انوشیروانی آقای رضا زاده از شما بعیده مردم شما را پهلوان میدانن با آینده یک جوان بازی نکنید بزارید خودش و نشان بده وکمک کنید به جای اینکه جلو پیشرفت یک جوان و بگیرید بخدا این کار درست نیست آقای رستمی پشیمان است لطفا شما هم بزرگی کنید لطفا
  • ریما IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    یاعلی مدد بااندیشه وهمت همکتری کنید
  • حمید IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    مرادی حیف شد ....

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی