مراسم توپ طلا ۲۰۲۳/ هشتمین توپ‌طلا در آغوش لیونل مسی/ اسطوره آرژانتینی جاودانه‌تر شد
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

نشریه فرانس فوتبال همانند هر سال جوایز بهترین‌های سال را در شهر پاریس اهدا کرد و لیونل مسی برای هشتمین مرتبه صاحب توپ‌طلا شد.

مراسم بهترین‌های فوتبال جهان توسط نشریه «فرانس فوتبال» دوشنبه شب در سالن «تئاتر دوشاتل» شهر پاریس برگزار شد و مهم‌ترین جایزه این شب که بهترین بازیکن مرد سال بود را لیونل مسی برد.


پیش از آغاز رسمی مراسم نفرات برتر سال ۲۰۲۳ به ترتیب از نفر سی‌ام اعلام شدند. نفر سی‌ام روبن دیاس ستاره پرتغالی منچسترسیتی بود. رده بیست‌وهشتم به طور مشترک به مارتین اودگارد ستاره نروژی آرسنال و رندال کولو موانی مهاجم فرانسوی پاری‌سن‌ژرمن رسید. نیکولو بارلا ملی‌پوش ایتالیایی اینتر در رده بیست‌وهفتم ایستاد. جمال موسیالا هافبک جوان بایرن‌مونیخ هم نفر بیست‌وششم شد.

یوشکو گواردیول مدافع پیشین لایپزیش و فعلی منچسترسیتی که در ترکیب تیم ملی کرواسی حضور دارد بیست‌وپنجم شد. بوکایو ساکا ملی‌پوش انگلیسی آرسنال بیست‌وچهارم شد. جایگاه بیست‌سوم به آندره اونانا سنگربان کامرونی پیشین اینتر و فعلی منچستریونایتد رسید. کیم مین جائه مدافع اهل کره‌جنوبی سابق ناپولی و فعلی بایرن‌مونیخ بیست‌ودوم شد. آنتوان گریزمن ستاره فرانسوی تیم اتلتیکومادرید هم جایگاه بیست‌ویکم را به خودش اختصاص داد.

لائوتارو مارتینس ستاره آرژانتینی اینتر در رده بیستم قرار گرفت. هری کین کاپیتان انگلیس که تابستان از تاتنهام به بایرن‌مونیخ پیوست در رده نوزدهم جای گرفت. جود بلینگام که این روزها در ترکیب رئال‌مادرید می‌درخشد هجدهم شد. خویچا کواراتسخیا وینگر گرجستانی ناپولی هفدهم شد. در رده شانزدهم هم برنده توپ‌طلای سال گذشته یعنی کریم بنزمای فرانسوی قرار گرفت که تابستان از رئال‌مادرید به الاتحاد رفت.

رده پانزدهم به امیلیانو مارتینس سنگربان آرژانتینی استون‌ویلا تعلق گرفت. ایلکای گوندوغان هافبک پیشین منچسترسیتی و فعلی بارسلونا در رده چهارم ایستاد. رده سیزدهم هم به سنگربانی دیگر تعلق گرفت که یاسین بونوی مراکشی بازیکن فعلی الهلال و پیشین سویا بود. روبرت لواندوفسکی ستاره لهستانی بارسلونا هم دوازدهمین بازیکن برتر سال بود. در رده یازدهم هم محمد صلاح ستاره مصری لیورپول قرار گرفت.


پس از این که ستاره‌ها و شخصیت‌های بزرگ دنیای فوتبال و ورزش وارد سالن دوشاتل شدند، مراسم به صورت رسمی از ساعت ۲۳:۱۵ شروع شد.

ادن آزار ستاره بلژیکی پیشین چلسی و رئال‌مادرید روی صحنه آمد تا جایزه بهترین بازیکن جوان سال را اهدا کند؛ جایزه‌ای که به جود بلینگام ستاره انگلیسی رئال‌مادرید و فصل قبل دورتموند رسید. جمال موسیالا ستاره آلمانی بایرن و پدری ستاره اسپانیایی بارسلونا در رده‌های دوم و سوم ایستادند.

جود بلینگام


پس از اهدای جایزه کوپا، نفرات دهم تا هشتم برتر سال ۲۰۲۳ معرفی شدند. لوکا مودریچ ستاره باتجربه کروات رئال‌مادرید دهم شد. برناردو سیلوا ستاره پرتغالی منچسترسیتی نهم شد. رده هشتم به ویکتور اوسیمن ستاره نیجریایی ناپولی رسید.


جایزه سوکراتیس را فیلیپ آلبرت دوم پادشاه موناکو به پاس مقاومت وینیسیوس در برابر حملات نژادپرستانه به ستاره رئال‌مادرید اهدا کرد.

وینیسیوس


پس از آن نوبت به معرفی بهترین تیم سال در بخش زنان رسید. خوان لاپورتا همراه با سرمربی و کاپیتان تیم زنان بارسلونا روی صحنه آمد و این جایزه را برای تیم زنان باشگاهش دریافت کرد.

تیم زنان بارسلونا


جایزه بعدی جایزه یاشین بود که به بهترین دروازه‌بان سال اهدا شد. امیلیانو مارتینس سنگربان تیم ملی آرژانتین و استون‌ویلا به خاطر درخشش در جام‌جهانی ۲۰۲۲ موفق شد این جایزه ارزشمند را به افتخاراتش اضافه کند. «دیبو» این جایزه را از دستان پدرش گرفت. ادرسون سنگربان برزیلی منچسترسیتی و یاسین بونو دروازه‌بان مراکشی الهلال در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

امیلیانو مارتینس


جایزه گرد مولر هم به ارلینگ هالند ستاره استثنایی منچسترسیتی اهدا شد که در این بخش بالاتر از ستاره‌هایی مثل کیلیان امباپه، هری کین، لیونل مسی و روبرت لواندوفسکی قرار گرفت.

ارلینگ هالند


جایزه بهترین تیم مردان سال هم به منچسترسیتی رسید؛ تیم پپ گواردیولا که فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۲ موفق به کسب سه‌گانه شد و برای اولین مرتبه جام قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را بالای سر برد. چند ستاره منچسترسیتی که در سالن حضور داشتند برای دریافت این جایزه روی صحنه رفتند.

منچسترسیتی


نفرات برتر بعدی سال ۲۰۲۳ به این ترتیب بودند. خولیان آلوارس ستاره آرژانتینی منچسترسیتی هفتم شد. در رده ششم وینیسیوس جونیور ستاره برزیلی رئال‌مادرید قرار گرفت و در رده ششم هم رودری هافبک اسپانیایی منچسترسیتی ایستاد.


در اقدامی غیرمنتظره جایزه بهترین بازیکن زن سال را نواک جوکوویچ اسطوره تنیس اهدا کرد. این جایزه به آیتانا بونماتی ستاره بارسلونا و تیم ملی زنان اسپانیا رسید که با هردو تیم قهرمان لیگ قهرمانان اروپا و جام‌جهانی شد. نکته جالب این که بونماتی توپ‌طلای جام‌جهانی و جایزه بهترین بازیکن سال یوفا را هم در همین سال برده بود. سم کر ستاره استرالیایی چلسی و سالما پارایوئلو ستاره اسپانیایی بارسلونا در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

آیتانا بونماتی


در پایان نوبت به اهدای جایزه بهترین بازیکن مرد سال رسید؛ جایزه‌ای که مدعیان اصلی‌اش لیونل مسی و ارلینگ هالند بودند. دیوید بکام اسطوره دنیای فوتبال به روی صحنه آمد و جایزه بازیکن تیمش اینترمیامی یعنی لیونل مسی را به او اهدا کرد. لئو برای هشتمین مرتبه توپ‌طلا را برد و این جایزه را به این دلیل گرفت که آرژانتین را در جام‌جهانی به قهرمانی رساند. در این بخش ارلینگ هالند ستاره منچسترسیتی در رده دوم قرار گرفت، کیلیان امباپه ستاره پاری‌سن‌ژرمن سوم و کوین دی‌بروینه کاپیتان منچسترسیتی چهارم شد.

صحبت‌های لیونل مسی را بخوانید: لیونل مسی پس از هشتمین توپ‌طلا: تولدت مبارک دیگو مارادونا!/ نمی‌دانم چه زمانی بازنشسته خواهم شد

لیونل مسی

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲۷
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱۱
  • MD TR ۰۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    بیخود نبود یه بنده خدایی میخواست بیاوردش ایران تا مانند هنریخ مخیتاریان نشه؛ حالا فردا در صفحات مجازی لئو مسی رو به حکومتی و سلطنتی و اینا بودن متهم نکنن خوبه. جایزه رو چرا بکهام داد! مگه قندلی چه کم از او دارد، آمادگی بدنی دیوید که کمتر از ایشون هست.
    • امیر علی IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
      این توپ طلا اصلا حق مسی نبود
  • کینگ مسی VI ۰۴:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    اگه توپ طلا حق یهترین بازیکن جام جهانی اون سال که قهرمان جهان هم شده، نیست پس حق کی می‌تونه باشه ؟!
  • شاپور ساسان IR ۰۵:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    زمانی گرفتن توپ طلا ارزش داشت که زیدان بکهام . رونالدو برزیلی ریوالدو . فیگو هانری و صدها بازیکن با ارزش وجود داشت ....
  • سالار IR ۰۶:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    مافیای فوتبال این توپ طلا رو به مسی داد درصورتی که اصلا حقش نبود یعنی این دو توپ آخر واقعا حقش نبود جام حهانی رو درواز بان آرژانتین گرفت نه مسی تیمی که به عربستان، باخت لیاقت قهرمانی نداشت فقط خوش شانسی مسی وگرفتن پنالتی های دروازبان، آرژانتین رو قهرمان کرد وسلام
    • علی IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
      جام جهانی ۲۰۱۰ اسپانیا بازی اول به سوییس باخت کسی باورش نمیشد این نتیجه رو ولی اومد قهرمان شد پس اونم شانسی بود؟ حقیقت تلخه و پنالدو فن ها دارن آتیش میگیرن که کسی به گرد پای بهترین بازیکن تاریخ نمیرسن
  • Idham IR ۰۷:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    اگه رونالدوهم بجای حمایت از غده و فلسطین از اسرائیل حمایت میکرد الان توپ طلا دست رونالدو بود
  • هوا دار IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    واقعا این اسرائیلی لیاقت این جام را نداشت
  • پیمان IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    فقط جایِ جوادِ خیابانی به عنوان مجری در این مراسم خالی بود
  • پیمان IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    تا زمانی که کریستین رونالدو در قیدِ حیات است و نفس می‌کشد، توپ طلا برازندهء خودش است و تمام. اسطورهء تمام نشدنیِ دنیای فوتبال CR7 💙
    • 653 IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
      مسی حقش نبود اما خوب بازی میکرد
  • یک ایرانی IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    تنها لحظهء حال بهم زنِ این مراسم ، لحظهء همراهیِ بادیگاردِ مسی روی فرش قرمز بود . اسطوره‌ای که از ترسِ جونش تو *** و *** هم با بادیگاردش میره . اسطوره باید مردمی باشه . اسطوره فقط CR7
    • 7 IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
      🤣🤣🤣🤣 نکنه ک اون دوتا برادر دوقلو ک همیشه کنار رونالدو و جورجینا راه میرن دوستای رونالدو ان 🤣🤣🤣 توهمی های حقیر
  • پیمان IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    دنیایِ فوتبال ، یک توم طلا به زلاتان ابراهیموویچ بدهکار است
  • پیمان IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    دنياي فوتبال ، یک توپ طلا به اسطورهء دورانِ خودش ، زلاتان ابراهیموویچ بدهکار است .
  • یک استقلالی IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    به چیزی که حقش نبود ، رسید
  • ابولفضل IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    حق خوری های متوالی نگریرا سلونایی
  • قربان IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    حق مسلم ‌مسی اگر‌نمیدادند‌خیانت‌به‌جهان فوتبال بود‌درثانی‌درتیم ملی پرتقال هم‌کنار‌کریس‌رونالدو بازیکنان بزرگی‌بودند‌حتی یکبار‌به‌نیمه نهایی جام جهانی فوتبال ‌نتونستند صعود‌کنند ‌منتقدان لیونل مسی اعجوبه
  • ایرانی IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    مسی یک بازیکن واقعا باهوش و با استعداد هست این جایزه فقط برازنده مسی بود اون بیشتر از مغزش استفاده میکنه تا از قدرت بدنی
  • محمد IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    جای تعجب نداره از قبل جام جهانی معلوم بود 😂😂😂🤦
  • محسن IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    جالبه بازیکنی که طرفدارهای تیمش داخل ورزشگاه برعلیش شعار میدن توپ طلا میبره
    • مهدی IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
      مگه هرکی طرفداران تشویقش کنن توپ طلا میگیره 😐🤣
  • متین IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    به نظر من حق مسی نبود چون هالند پارسال دور از انتظار بود اون هم در لیگی که بازی کردن توش سخته فیفا خیلی نامرده
  • فرزاد IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    چرا وحید قلیچ رو به عناون شوتتتتت زن ترین ادم کره زمین به جایزه شوت طلائی ( ببخشید توپ طلائی )دعوت نکردن . وحید تبلور واقعی شوته؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • مجتبی IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    مبارکت باشه اسطوره ای من
  • متا ورس! IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    ۱. اینکه یک نشریه ورزشی_فرانس فوتبال این مراسم را عهده دار است، نکته ارزنده ای است.۲. جایزه سقراط، ارزش جایزه ها را با تشویق و تقویت فرهنگ انسان دوستی و حقوق بشر بالا برد! فلسفه فوتبال را فراموش نکنیم. ۳. امسال نقش پدرها در درخشش فرزندانشان پررنگ بود، از پدر دیبو تا پدر آیتانا بونماتی که مدتها بود دخترش را بخاطر حضور در تمرینها ندیده بود. ۴. اهداء جایزه بهترین زن فوتبالیست سال و بهترین تیم زنان، با احتیاط بیشتری انجام شد! بخاطر ماجرای بوسه دردسرساز! ۵. مسی بخاطر نقش فعالش در برنامه های توسعه ای فوتبال آرژانتین مستحق این توپ طلا بود. ۶. بهترین بازیکن جوان جهان! پیر نشو لعنتی! 🤩 👏
  • سعید IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    توپ طلا خیلی بی ارزش شده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی