نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟
خداداد افشاریان
منبع: تسنیم
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال، از جواد نکونام و سایر مربیان لیگ برتری خواست اجازه بدهند، کمیته متبوع او و داوران کار خود را انجام دهند.

خداداد افشاریان درباره حال و هوای این روزهای داوری در فوتبال کشور اظهار داشت: اشراف دارید که پس از مسابقات تیم ملی و لیگ قهرمانان آسیا، لیگ برتر و دسته اول پویا و فعال شده‌اند. اشتباهات داوری داشتیم، ولی به نسبت سال گذشته بهتر شده‌ایم.

وی در مورد حضور برخی از داوران ایرانی در کلاس‌های آموزش استفاده از سیستم VAR در کشور عربستان تصریح کرد: فقط یک دوره از آموزش داوران تشکیل شده است و ان‌شاء‌الله در آینده نزدیک این کلاس‌ها ادامه خواهد داشت. کلاس VAR دوره‌های تکمیلی دارد و امیدواریم با کمک عربستان این اتفاق بیفتد.

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال در پاسخ به پرسش خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه آیا می‌توان با پایان دوره‌های آموزشی از سیستم VAR لیگ قهرمانان آسیا در فوتبال ایران استفاده کرد، گفت: بله، اگر داوران ما با VAR لایسنس بگیرند، چرا که نه، می‌توانیم مسابقات باشگاهی را با داوران فیفا شروع کنیم.

افشاریان در واکنش به بحث تغییر داور دیدار شمس آذر قزوین - استقلال در هفته نهم لیگ برتر و انتخاب یاسر همرنگ به جای موعود بنیادی‌فرد خاطر نشان کرد: از روز اول نام یاسر همرنگ را ابلاغ کرده بودیم. بنیادی‌فرد بازی هوادار - پیکان را قضاوت می‌کند و سپس در هفته بعدی در خدمت او خواهیم بود.

وی در واکنش به گلایه‌های جواد نکونام از داوری‌ها علیه استقلال گفت: نکونام مربی بزرگ و آینده‌داری است. او شاید زیر فشار بازی‌ها قرار دارد. ممکن است در صحنه‌هایی درست بگوید و داوری اشتباه کرده باشد. از نکونام و سایر مربیان می‌خواهیم اجازه دهند ما با داوران برخورد یا آنها را تشویق کنیم.

«ما در کار مربیان به هیچ وجه دخالت نمی‌کنیم.»، عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال با بیان این جمله یادآور شد: اشراف دارید سازمان لیگ، فدراسیون فوتبال و البته کمیته‌های قضایی فدراسیون با این رفتارها برخورد می‌کنند. حالا نکونام باشد یا هر شخص دیگری، اجازه دهند کارمان را انجام دهیم. روز گذشته آنالیز همه بازی‌ها را انجام دادیم و هر داوری حقش باشد در لیگ قضاوت خواهد کرد و هر داوری حقش نباشد در لیگ حضور ندارد. هیچ‌گونه صحبت و رفتاری و هر بیانیه‌ای قبل و بعد از بازی در داوری‌های روی ما تأثیرگذار نخواهد بود، اگر چه ممکن است آرامش داور به‌هم بریزد. دوستان اجازه بدهند ما کارمان را انجام دهیم و آنها نیز کار خودشان را انجام دهند.

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال درباره انتخاب حیدر بهاروند به‌عنوان رئیس سازمان لیگ و اینکه گفته می‌شود رئیس فدراسیون نمی‌تواند به شخصه حکمی برای ریاست سازمان لیگ بدهد، گفت: انتخاب بهاروند قانونی بود و به هیئت رئیسه هیچ ربطی نداشت.

افشاریان که عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال است در پاسخ به این سؤال که آیا تیم ملی تا پیش از شروع جام ملت‌های آسیا دیدار تدارکاتی با تیمی برگزار خواهد کرد یا نه، گفت: اشرافی ندارم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲۸
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱۷
  • سعید IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
    نکونام وبقیه ی مربیان لیک اجازه بدید اقایان کارشان را بکنن دقیق مثل ده هفته پایانی پارسال
    • امیر IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
      توپ رفته تو گل لنگیا همه دنیا دیدن داورها ندیدن
    • حقگو IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
      بازی پرسپولیس با آلمینیوم و ذوب آهن و گلگهر همه اجازه دادند تا کارتان رو بکنید لطفا از این به بعد شما اجازه بدهید تا افراد سالم و منصف در فوتبال کارشان را انجام بدهند
    • احمد US ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
      با هوچیگری امتیاز به کیسه نمیدن کا کا باید بازی بلد باشی
  • موج آبی IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
    شما نیازی به اجازه کسی ندارید، مثل همیشه کارتونو که عبارت است از تقدیم سه امتیاز به رانتپولیس به نحو احسن انجام میدید.
    • کیسه و معیشت IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
      اگر توهر بازی به پرسپولیس امتیاز اهداف کنن اما رفت برگشت کیسه رو خوب سوراخ میکنیم بسوز که خوب آتیش گرفتی همیشه بازندها
  • جهان US ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
    هیچکس حرفی نزند تا شما مثل سال گذشته جام را تقدیم تیم حکومتی پرسپولیس کنید؟هفت هفته از لیگ گذشته پنج امتیاز فقط در سه بازی با ذوب آهن، آلمینیوم و گل گهر به پرسپولیس هدیه داده اید در حالیکه اشتباهات داوران به ضرر تاج اظهر من الشمس است. در بازی تاج با سپاهان داور خطا روی ارسلان را اعلام نمیکند تا پنالتی به نفع سپاهان اتفاق بیافتد الان اگر عدالت در لیگ وجود داشت پرسپولیس حکومتی با پنج امتیاز کمتر در میانه جدول دست و پا میزد امثال مدیران،مربیان، هواداران پیشکسوتان تاج به هیچ‌وجه سکوت نخواهند کرد
    • احمد US ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
      این نظر تو میباشد که چیزی از فوتبال نمیدونی با هوچیگری که امتیاز نمیدن کاکا باید فوتبال بزی کنی که کیسه بلد نیست تمرین کنه یاد میگره
    • حق بین و حق گو IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
      داداش هفت امتیاز به پرسپولیس داده شده است
  • Kian IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
    لطفاً میزان تشویق و تنبیه داوری را هم بگویید.مثلا نیم متر آفساید گل قبول بشه و نیم متر تو دروازه گل قبول نکنن پاداشش چیه بازی آسیایی و یا دعوت به جشن قهرمانی؟؟
  • مهدی IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
    خوب شماهم دقیقتر وبامشورت کمکهای خودتان اشتباهات راکمترکنید تاحقی خورده نشه وصدایی هم بلندنشود
  • جواد IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
    کارتون دیدیم خدا خیر نده اگه حق خوری بشه
  • mehran taj US ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
    اجازه بدهید کارش را بکند آقا جان ، تصمیم گرفته دوباره پرسپولیس را قهرمان کنه ، ایشون را از کارش دور نکنید همش باعث می شوید که بعضی از داور ها بخاطر افکار عمومی به نفع لنگ نگیرند ،ای بابا
  • مهران US ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
    بذارید کارش را بکنه ، کارش البته فقط قهرمان کردن لنگ هست
  • سیدمهدی ابراهیمی IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
    آقای افشاریان بهترکه به عملکردتیم داوری درموردتیم پرسپولیس راتحقیق ومجددا دروجدانتان مرور کنیدتاازقضاوتهای ناعادلانه تیم داوریتان افسوس وازتمامی تیم های لیگ برترعذرخواهی کنید
  • حسن IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
    کارشون در اوردن بازی برا تیم دوم پایتخته مثل بازی ذوب آهن یا بازی گلگهر
  • وحیدمهنی IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
    آقای‌خدادلونگیان؛خداوکیل‌من‌حاظرم‌به‌جرأت‌دست‌روی‌قرآن‌بزارم‌که‌۹۰درصدازداورای‌لیگ‌‌ایران‌‌همگی‌هواداردوآتیشه‌‌تیم‌مافیای‌سرخ‌هستن!دیگه‌‌ازبس‌به‌تیم‌محبوبتون‌کمک‌بلاعوض‌کردین‌‌کاملاًتابلوشده‌که‌شماطرفدارکدوم‌رنگ‌هستین!خواهشاًدیگه‌ایقدرشورش‌نکنید!🥴🥴🥴
  • ناشناس IR ۰۷:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
    طبق معمول حرف های همیشگی:بزاریدکارمان رابکنیم.کسی جلویتان راگرفت؟حرف همه اینه که داوری ها ضعیفه.
  • حمید رضا رضایی سدهی IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
    درست می گوید آقای افشاریان، خبر دارید در لیگ یک چی بلایی سر داماش گیلانیان از بابت سوت های داوری میاد؟ آقای بیرانوند توپ را از کجایی دروازه به بیرون کشید و آقای گولاسیانی در چند متر آفساید توپ را گل کرد،؟ و ........شما کارنامه داوری سفت و محکمی ندارید چرا جایی را اشغال کردید که شایسته تر از شما در ایران وجود دارد؟
  • علی IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
    خدای این استفلالیا هم رو دارن هم روحیه این تیم فقط حاشيه ست و بیانیه و حرف مفت با جاروجنجال میخوان جام بگیرن که عمرا بالاتر از سومی تو لیگ بتونن بیان
  • ... ‌‌‌////// IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
    متاسفانه آقای نکونام نه تنها بی ادبیش برای همه ثابت شده بلکه یه دروغگوی تمام عیار شده است حالا حالا که بازی باالومینیوم ازقبل خارج از زمین رقم خورد ودیدبم که چطور سرمربی آلومینیوم و رجایی یان مدیرعامل آلومینیوم مثل قضیه گل گهر سیرجان واستقلال که هم مدیریت سیرجان شد معاون آقای سجادی وزیر آبی رنگ ورزش هم قلعه نویی سرمربی سیرجان شده سرمربی تیم ملی فوتبال. حال این دو سرمربی ومدیرعامل آلومینیوم فرداها میشن معاون وزیر آقای هاشمی وزارت ورزش وحسینی هم میشه سرمربی تیم ملی امید ایران.. اینجا حق مردم خوب اراک بااین بازی که بااستقلال شد وپنالتی آلومینیوم گرفته نشد تازه نکونام همه راتهدیدمیکنه که استقلال ازداوری آسیب دیده.. این چه آسیب است که درهمه بازی استقلال میبره باکمک همین داوری وفدراسیون ووزارت ابی رنگ اما میگه ضرر کردیم!! باید جلوی کولی گری عوامل استقلال ونکونام ومهدی هاشمی بلانسبت گرفته شود تا شاهد بی انظباطی اینا نباشیم
    • شاهین IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
      داداش لنگی محترم و بی جام و نشان تا همین الان که ما ندیدم مربی سرور و سالارتون به کسی بی احترامی کنه اما در عوضش گلممد شما لنگیان با یه مساوی دیدیم چجوری با ادب بود؟ وایسا با هم بریم این راه و مسلک لنگیتونو،، کدوم گل گهر رو میگی لنگی بیکلاس؟ همون گل گهری که با تبانی داوران سَر گردنه لیگمان سرشونو تو زمین بریدید و امتیازاتشونو زدید به جیب و هاپولی کردید رو میگی؟ یا آلومینیوم اراک رو میگی؟ یا نکنه ذوب آهن رو میگید برادر؟ یا اون دروازبانتون منقاروندِ شاگرد نانوا رو میگی که نون بَربَری خشخاشی چونه میگیره براتون که نگو و نپرس، کجاشو بگم؟ از کدوم بگم؟ از فیش قلابی واریزی دروازه بانتون بگم یا اون ۷ امتیازی که اگه داوران بهتون نمیدادن الان تو باقالییا بودینو میگید؟ شما لنگستانیا بس که ما آبیها نجابت بخرج میدیم و هیچی نمیگیم باورتون شده هر اراجیفی را بگویید و کسی هم جوابتان را ندهد!! نه داداش لنگی بیکلاس شما در حد و اندازه جواب ما نیستید که اینجور باورتان شده لنگی جان!برادر جان لنگی بی جام و نشان یادت باشه به منقاروند بگی که گل بخودی به خودتونه شادی بعد گل با بازیکنای حریف تو استادیوم نداره!!
  • یعقوب IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
    کسی جلوشما نگرفته خوب داری کاراانجام می هیدکلیه داوری بنفع تیم محبوب شما وبه ضرر تیم های دیگه حتی اگه Vear بیادبازهم شمانظر می دهید که این بگیروان نگیربسه دیگه این قدر!
  • علی IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
    رئیس کمیته داوران راست میگه جواد نکونام اجازه بده تا مثل هر سال دواران تیم حکومت را قهرمان کنند
  • شاهین از اهواز IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
    این هوچیگری ها در فضای مجازی کار هواداران استقلال نیست.اینها حقوق بگیران نکونام هستند. کسی که هنر و شایستگی های مربیگری را ندارد رو به هوچیگری می آورد.اگر داوری ها بنفع پرسپولیسه چطور نکونام بازی ها را میبره؟ آقای افشاریان شما بخاطر ضعف های خودتان تحت تاثیر این فضاسازی قرار می گیرید و داورانی را برای بازیهای استقلال انتخاب میکنید که کم تجربه و تحت تاثیر جنجال های نکونام در کنار زمین قرار میگیرند.ضعف از شماست.
  • ناشناس IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
    ی نظری نوشته با هوچیگری امتیاز نمیدند منظوربا نکونام بوده در جواب باید گفت با کمک داور و داور وسط امیتاز میدن اونم ۶ امیتاز با گل افساید زده وتوپ از خط رد شده گل حساب نمیشه آقای افشاریان نگرانی ایشون که این که پرسپولیس قهرمان نشه چون پارسال کمک داور شرکت کرد تو جشن قهرمانی امسال برنامه ریزی شده خودشون با دوستان قرمزشون شادی کنن .
  • وحید IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
    دو پنالتی در بازی پرسپولیس ملوان برای پرسپولیس نگرفتند کوچکترین خطا در محوطه جریمه برای استقلال پنالتی معیشتی می گیرند. داورهای ایران بسیار ضعیف هستند.
  • ح س IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
    اقا جواد اگه اجازه بدید اقای افشاریان میخواب واسه لنگ‌ جبران کنه بزارید کارشو بکنه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی