نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
پیروزی شیرین پرسپولیس به لطف اشتباه گلر استقلال/ مدافع فقید پرسپولیس با پیراهن استقلال در میدان!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

۱۷ سال قبل در چنین روزی پرسپولیس با مصطفی دنیزلی پیروزی ارزشمندی برابر استقلال کسب کرد.

شرایط فوتبال ایران در لیگ ششم حرفه‌ای کاملا عجیب و متفاوت شده بود. برانکو ایوانکوویچ از تیم ملی جدا شده و امیر قلعه‌نویی به جای او ملی‌پوشان مارا هدایت می‌کرد. از طرف دیگر، سرمربیان دو تیم استقلال و پرسپولیس هم عوض شده بودند. دیگر خبری از آری هان و امیر قلعه‌نویی نبود و به جای آن‌ها، مصطفی دنیزلی و صمد مرفاوی روی نیمکت قرمز و آبی پایتخت می‌نشستند.

در چنین شرایطی علیرضا نیکبخت واحدی و مرحوم علی انصاریان هم تصمیمات بسیار خاصی گرفتند. نیکبخت از استقلال مستقیم به پرسپولیس رفت و انصاریان هم دقیقا با همین دست فرمان از پرسپولیس به استقلال پیوست! همه این موارد دست به دست هم داد تا در روز دوازدهم آبان ۱۳۸۵ دربی جذابی را میان سرخابی‌ها شاهد باشیم. مسابقه‌ای که ابتدا با گل امیرحسین صادقی به نفع استقلال جلو رفت ولی قبل از پایان نیمه اول، یک اشتباه عجیب از مهدی رحمتی در دفع توپ موجب شد مهرزاد معدنچی کار را به تساوی بکشاند. در نیمه دوم هم مرحوم مهرداد اولادی گل دوم سرخ‌پوشان را به ثمر رساند تا مصطفی دنیزلی اولین دربی خود در ایران را با پیروزی تمام کند و علی انصاریان که با پیراهن استقلال به مصاف تیم سابق خود رفته بود، با ناکامی از زمین خارج شود.

در آن مقطع امیر قلعه‌نویی علاوه بر هدایت تیم ملی، رئیس سازمان فوتبال استقلال هم محسوب می‌شد و خیلی‌ها مدعی بودند ترکیب ثابت آبی‌ها برای جدال با پرسپولیس پس از مشاوره با او انتخاب شده بود.

علی انصاریان در دربی

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • متا ورس! IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
    "ماهی قرمز بی تنگ بلور"! اگر بود، اینطوری ها نمی شد! زنده یاد
  • رضا FR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
    این بازی رو یادمه. این برد رو مهدی رحمتی به پرسپولیس داد. واقعا بد بود
    • ۶۶۶۶۶۶ IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
      همون بازی بود که مهرزاد معدنچی 💨 برای کیسه کشا😂😂😂😂😂😂یادتون هست.😆😆😆
  • آریا US ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
    چند وقته که دیگه از بازی پرسپولیس حالم بهم میخوره و مدتها بود کامنت نذاشته بودم! درسته بدشانسی آوردیم و مصدوم دادیم؛ اما پرسپولیس باید این شکلی بازی کنه؟؟ در مورد نکونام هم فقط ۱ جمله میتونم بگم که؛ امثال تو فقط دنبال پول هستن و هیچ تعصبی روی آبی و قرمز و سبز و سفید ندارن! ببنید چند تا تیم عوض کرد و نیمه کاره فرار کرد! به چی افتخار میکنی؟ آقای گل دنیا بودی؟ مرد سال فوتبال شدی؟ بهترین لژیونر ایران بودی؟ چند بار قهرمان لیگ برتر شدی؟ امسال هم رنگ جام نمیبینی! فقط هوچیگری بلدی!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی