نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
نکاتی جالب از آراء منتشر شده توپ‌طلا/ کدام کشورها در بین ۵ بازیکن هم به لیونل مسی رای ندادند؟
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

لیونل مسی با اختلافی نسبتا فاحش نسبت به ارلینگ هالند از سوی خبرنگاران کشورهای مختلف به مقام اول رسید

مجله فرانس فوتبال فهرست کامل آراء مربوط به انتخاب بهترین بازیکن جهان در مراسم توپ طلای ۲۰۲۳ را منتشر کرد. لیونل مسی دوشنبه هفته قبل برای هشتمین بار جایزه ارزشمند توپ طلا را به خانه برد.

ارلینگ هالند نروژی پس از مسی در جایگاه دوم قرار گرفت و کیلیان امباپه هم سوم شد تا این رده‌‎بندی تا حد زیادی به پیش‌بینی کارشناسان و فوتبال‌دوستان که پیش از این هم چنین جایگاهی را برای آنها متصور بودند نزدیک باشد.

صد خبرنگار برای فهرست نهایی ۳۰ نفره نامزدهای انتخاب شده رای دادند و در نهایت ۴۶۲ امتیاز به مسی رسید که بتواند در جایگاه اول قرار بگیرد و اختلاف قابل توجه ۱۰۵ امتیازی با نفر دوم که هالند بود داشته باشد.

نحوه امتیازدهی از سوی فرانس فوتبال برای آرای ارائه شده به این شرح است: هر خبرنگار باید پنج بازیکن برتر را انتخاب کند. بازیکنی که در جایگاه اول قرار گرفته شش امتیاز، بازیکن دوم چهار امتیاز و پس از آن به ترتیب سه، دو و یک امتیاز به سه بازیکن دیگر اختصاص داده می‌شود.

مسی در این آراء ۶ بار رتبه اول، هالند ۲۱ بار رتبه اول و امباپه ۵ بار در رتبه اول قرار گرفتند. نکته جالب اینکه نمایندگان همه کشورهایی که سابقه قهرمانی در جام جهانی دارند به مسی به عنوان نفر اول رای دادند البته به جز فرانسه.

۱۰۰ خبرنگار از ۱۰۰ کشور برتر رده‌بندی فیفا رای دادند و از فهرستی شامل ۳۰ بازیکن، بهترین بازیکن دنیا را انتخاب کردند. امسال اولین سالی بود که تعداد رای‌دهندگان از ۱۷۰ کشور به ۱۰۰ کشور تقلیل پیدا کرد.

آرای خبرنگاران کشورهای حاضر در این رای‌گیری هم منتشر شده است که نکته جالب ونسان گارسیا، خبرنگار فرانس فوتبال، است که مسی را به عنوان گزینه سوم انتخاب کرده و هالند و امباپه را بالاتر از او قرار داده است. همچنین سیامک رحمانی، نماینده ایران، به ترتیب به مسی، هالند، امباپه، وینیسیوس جونیور و رودری رای داده است.

کشورهایی که به مسی اصلا رای ندادند شامل کامرون، کیپ ورد، گینه، اردن، سوئیس و السالوادور هستند.

تعداد آرای به دست آمده توسط ۱۰ بازیکن برتر توپ طلا به صورت دقیق در زیر آمده است:

  1. لیونل مسی: ۴۶۲ امتیاز
  2. ارلینگ هالند: ۳۵۷ امتیاز
  3. کیلیان امباپه: ۲۷۰ امتیاز
  4. کوین دی بروینه: ۱۰۰ امتیاز
  5. رودری: ۵۷ امتیاز
  6. وینیسیوس جونیور: ۴۹ امتیاز
  7. خولیان آلوارس: ۲۸ امتیاز
  8. ویکتور اوسیمن: ۲۴ امتیاز
  9. برناردو سیلوا: ۲۰ امتیاز
  10. لوکا مودریچ: ۱۹ امتیاز

بیشتر بخوانید: لیونل مسی و توپ‌طلا؛ این یک «رسوایی» نیست!/ شما برترین بازیکن تاریخ را شناخته‌اید؛ او بارها کتاب رکوردها را بازنویسی کرده است

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی