نظرسنجی

به نظر شما، بازی در لیگ امارات برای سردار آزمون انتخاب مناسبی است؟
۳۵
چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۰
۳۵ |
۱۵
مدال نقره حسن یزدانی در المپیک پاریس قطعی شد
منبع: ورزش۳
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

برخی اظهارنظرهای ضد و نقیض در خصوص وضعیت کتف حسن یزدانی و آینده او، نگرانی‌ها را در خصوص حضور این کشتی‌گیر در المپیک پاریس افزایش داده است.

صحبت‌های روز گذشته رییس فدراسیون کشتی و اظهارت امروز منصور برزگر در مورد اینکه موردی تجربی در بین ورزشکاران به ویژه کشتی‌گیران در ایران نبوده است که بعد از آسیب از ناحیه کتف یا عمل جراحی در این ناحیه بازگشت امیدوار کننده‌ای به میادین قهرمانی داشته باشد موج نگرانی وسیعی در بین علاقه‌مندان بی‌شمار حسن یزدانی ایجاد کرده است.

علیرضا دبیر در حاشیه برگزاری مراسم تجلیل از قهرمانان بازی‌های آسیایی با پرداختن به موضوع آسیب دیدگی ابتدای دهه دو هزار میلادی خود از ناحیه کتف اظهاراتی انجام داد که موجی از دلواپسی و نگرانی را ایجاد کرده است.

اشاره منصور برزگر، نائب قهرمان جهان و سرمربی سال‌های سال کشتی آزاد ایران، به تفاوت آسیب ناحیه کتف با دیگر نقاط بدن کشتی‌گیران در کنار صحبت‌های دبیر باعث طرح گمانه‌زنی‌های فراوانی در اقشار مردم حتی رسانه‌ها شد.

حسن یزدانی به قول کارشناسان دست در جیب حداقل مدال نقره المپیکش قطعی و حتمی است و باید حمایت شود تا طلا را به گردن آویزد.

با رفتار فدراسیون وزنه‌برداری و خارج شدن نام کیانوش رستمی به دلیل عدم حمایت خانواده وزنه‌برداری از او برای شکسته شدن رکورد هادی ساعی به عنوان بهترین المپین تاریخ ورزش ایران، حالا شانس فقط از آن حسن یزدانی است که رکوردی شانزده ساله را بشکند.

ورزش ایران نگرانی‌های فراوانی برای درخشش در المپیک ٢٠٢٤ پاریس دارد، وضع وزنه برداری، تکواندو، دو و میدانی، تیراندازی چنگی به دل نمی‌زند، کاراته هم که در المپیک پیش‌رو حضور نخواهد داشت. پس تنها می‌ماند کشتی آزاد و فرنگی که در این بین فینالیست شدن حسن یزدانی از هر اتفاق دیگری محتمل‌تر به نظر می‌آید.

پرفسور سهراب کیهانی پیش از این گفته بود جراحی حسن یزدانی مطلوب بوده است و بسیاری از قواعد پزشکی در مورد او متفاوت است. امروز هم دکتر کیهانی تاکید کرد همه چیز مطلوب است، حسن خواهد رسید و همه باید دست به دست هم دهیم تا او کمبودی احساس نکند.

این وسط سوال مهمی مطرح است: آیا دوستی خاله خرسه یا دشمنی دانا حسن یزدانی را به فکر عمل جراحی کتف انداخته است؟ کتفی که با وضعیت قبل جراحی حسن را به نقره جهان و طلای بازی‌های آسیایی رساند.

دکتر کیهانی می‌گوید حسن درد هم داشته باشد کشتی می‌گیرد و حداقل نقره‌اش در المپیک قطعی است.

اما وضعیت امروز حسن یزدانی بعد از جنجال‌ها، شایعات و خبرهای ضد و نقیض در مورد جراحی کتفش و این موضوع که ورزشکاری نبوده که با جراحی روی کتف در کشتی دوباره بدرخشد. حسن دورخیز خود برای کسب دهمین مدال المپیک و جهان را حداقل از لحاظ روحی و روانی آغاز کرده است.

رکورددار تعداد مدال تاریخ ورزش ایران در مجموع المپیک و جهان هیچ نگرانی‌ای بابت وضعیت کتفش ندارد. او با این شرایط کنار آمده است، حتی اگر پنجاه درصد توان قبل کتف و دستش را داشته باشد روی تشک می‌درخشد.

خیال خود حسن یزدانی از هر لحاظ راحت بوده و فقط نظاره‌گر اظهارنظرها در مورد خود است. نه از لحاظ روحی مشکلی دارد و نه مورد دیگری.

کتف حسن یزدانی دقیقا دو پارگی در ناحیه تاندون داشته و یک پریدگی استخوان در اتصال به تاندونی دیگر. او با یک متخصص مشورت کرده است، اگر جراحی نمی‌کرد این امکان وجود داشت در تمرینات سخت قبل از المپیک با تشدید آسیب دیدگی کتفش از جا در بیاید و دیگر زمان و فرصتی برای رسیدن به المپیک نبود. علاقه‌مندان حسن یزدانی نگران نباشند. او خود معتقد است همه چیز مطلوب پیش رفته و جای نگرانی به هیچ عنوان وجو ندارد.

در این بین وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک هم باید تمام امکانات و نیازهای حرفه‌ای را در بهترین شکل ممکن بسیج کنند تا تضمین‌شده‌ترین مدال ممکن کاروان ایران از دست نرود و به خوش رنگترین مدال هم تبدیل شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲۶
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۹
  • فرهاد کوهکن IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
    آقای دبیر اولا علم پزشکی نسبت به زمان شما خیلی پیشرفت کرده و شما نباید آیه یاس بخونی دوما اگه مطمئنی یزدانی نمیرسه قاسمپور مثل شیر پشت سرشه
    • حسن IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
      لطفا ایه یاس نخونین روحیه جهان پهلوانو خراب نکنین بزارین با فکر اسوده نقاهتشو بگزرونه وتمریناتشو شروع کنه باروحیه بالا با پشتیبانی ما ملت نگین یزدانی نباشه قاسمپور هست قاسمپور هم اسطوره وباحسن رفیقن هیچ وقت بجا یزدانی المپیک نمیره حتی با نظر فدراسیون پس بجا این نظرها روحیه پهلوون یزدانی روبالا ببرین بزارین طلا بگیره نقرش که صددرصده خدانکنه نقره برا حسن یعنی یه شکست بزرگ حتی نقره المپیک باشه
    • حیدر IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۸
      بابا کدوم شیر قاسمپور اندازه نصف دست حسن هم نیست تو فن وبند کشتی اگه بود الان ۸۶ تا بود و بعد خود تیلور چندتا رقیب تو وزنش داره ببینید میاد المپیک و اگه بیاد فقط حسن خودش میتونه این کشتیگیر رو ببره و شما و سایت ها لطفا اینقدر قاسم پور قاسم پور نکنید بعد قاسم پور رفته ۹۷ تا شرکت کنه و مگه وزن کم کردن الکیه اونم ۱۱ کیلو بیاد تو ۸۶ اونم چی جا حسن یزدانی!!!!! بزارید دیس لایک بدم هرکی هم میگه نمیرسه شما بگید میرسه خوب هم میرسه با کامران ۲تا طلا میگیرن تو المپیک
  • حمید IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
    دبیر اون حرفارو بخاطر بیشتر تحریک شدن حسن یزدانی زده که شاید طلا بگیره فقط همین باید روحیه جنگندگی حسن رو بالا برد تا طلا بگیره این استوره حیف مال هرکشوری بود رو چشاشون میذاشتنش
    • ماتادور IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
      شایدم معلوم نیست و آخر خبر که گفته حمایت کمیته ملی المپیک و غیره جالبه یعنی نمیدونی اینجا همه چیزش تفاوت داره مگه با داد وبیداد و رسانه ای کردن و این مدل کارا رسیده گی بشه تازه اونم به هزار منت و گذاشتن و عکس گرفتن تازه ۱۰ الی ۲۰ درصد اگه عشقشون بگیره
  • mjafarkord@gmail.com US ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
    تا حالا دیدی با پهلوان اینجوری برخورد بشه من دیدم حسن یزدانی هم قهرمانی وهم پهلوانی از همه کگیران تاریخ ایران نه مدال جهانی والپیک کم نیست آسیایی رو ولش کنیم راستی یادم امد آقا تختی را این ناجوانمردیها کشتن امیدواریم حسن آقا تیغی تو چشم ناجوانمردان وحسودان باشد لااقل این پهلوون رو نکشیم،،، کسی که یه چها رمی جهان دارد میاد میگه استراتژی حسن درکشتی درست نبود اقا بوورررررررر
  • سلیمی IR ۰۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۸
    آقای حسود خان نگران نباش داش حسن با یک دستم دل ما را شاد میکنه شما اگر راست میگید مربی خودش را بزارید همراهش باشه تو را به خدا بزارید استراحت کند مثل قاتلان کیانوش رستمی نباشید فقط دنبال بهانه باشند او را کنار بزارند بابت تصفیه حساب شخصی خودشان پس شکستن دل ما مردم ایران را کیه جوابگوست
  • طبری جویباری ریکا IR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۸
    الان سوادکوهی و کامران قاسمپور حریفان سرسخت حسن یزدانی هستند حسن یزدانی اول باید در انتخابی دونده تیم ملی را بگیره بعد حرف از المپیک زده بشه. کامران قاسمپور توانایی بردن تیلور را داره و از همه مهمتر نترس هست.
  • یاور هاشمی از بابل مازندران IR ۰۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۸
    حسن یزدانی باید دست کم تا المپیک 2028 کشتی بگیره و توانایی و لیاقتش رو داره . فقط حسن یزدانی جانشین خلف امامعلی حبیبی هست و باید رکورد الکساندر مدید رو بزن .
  • سعید IR ۰۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۸
    انشاالله خدایارویا.رپهلوان یزدانیه المپیک هم طلاییه به کوری چشم حسود
  • پس بگیریم اعتبارمونو انگیزه داشته باشیم BR ۰۴:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۸
    بابا شاخ این امریکایی سوسولو پس کی قراره بشکنه نمیتونینن بذارین امثال من برن بابا تیلور و کشتی امریکا خیلی بیشتر از حقشون گرفتن امریکایی ها یه مشت سوسولن که فقط بلدن قشنگ حرف بزنن مطمینم اگه قرار بود حریف تیلور یه چینی باشه تا بحال باباشو جلو چشش می اورد حسن از تیلور سره ولی خوب جوونه بهره برداری بیش از حد رسانه ای و تمرکز زیاد روی اون توسط مردم بهش استرس وارد میکنه و تمرکزش رو بهم میزنه من به حسن این روزا که نمیتونه تمرین کنه زورخونه و پیشنهاد میدم روحیه بچه های زور خانه داروی ضد استرسه و در نتیجه تمرکز بیشتر البته حسن هر چی سنش بالاتر میره و تعداد کشتی هاش با تیلور بیشتر میشه طبیعیه استرسش کمتر میشه فکر میکردم تو پاریس حسن شکستش میده به ددایلی ولی انگار چنین غزمی در حسن و کشتی ایران نیس بابا ما حق کشتیمون این نیس و حسنم اگه بالاتر از تیلور نباشه کمتر از اون نیس و کشتی هاشون حداقل باید پایاپای میشد تیلور دیگه مثل قبل نیس از اشتیاقش برای کشتی با حسن نمیگه گاهی حرف از خداحافظی میزنه دچار تزلزل شده انگیزهاش که بیشتر ترس از نام حسن بود کمتر شده و حسنم دیگه تجربش و سنش جوری شده که بتونه ..
  • وحیدی IR ۰۷:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۸
    خدا پشت و پناهت دلاور .... از شهر احسان لشگری برای حسن یزدانی، پهلوان کشتی آزاد آرزوی مدال طلا دارم ... جاویدان ایران ماندگار ایران
    • شیرزاد IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۸
      سلام دوست من...هم من و هم شما و هم خود حسن آقا میداند با این شرایط روحی و روانی تا بیست سال دیگه هم نمیتونه به تیلور پیشی بگیره.مگر اینکه در روز کنار تمرینات کشتی روزی یک تا دو ساعت تا المپیک پاریس تحت نظر پزشک متخصص روانشناسی ورزشی قرار بگیرد.
  • محمدصیدی IR ۰۷:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۸
    آقاحسن عشقه
  • وهاب افخم IR ۰۷:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۸
    باسلام انشالله کتف حسن اقا خوب میشه و کامران هم در وزن المپیکی کشتی بگیره شاهد کشتی گیران ابرقدرت ایران در پاریس باشیم
  • طیب IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۸
    رستمی هم گرفتار همین بازی های رسانه ای فدراسیونی شد یزدانی هم وارد نکنید
  • مسعود IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۸
    خواندن ایه یاس دوای دردیزدانی نیست مهمترین بخش کار اینجاست که یزدانی توانایی بردن تیلور را ندارد چرااینقدر حرف میزنید یزدانی اگر بدشانسی نیاورد دوم خواهد شد اگر هم ببازد بهترین بهانه را دارد : کتفم یاری نکرد مصدومیت بلای جانم شد بابا تو پتج بار باختی بار ششم هم میبازی حتی اگه مصدوم نباشی
    • محسن IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۸
      چهارتا مثل شما دور برش باشه کلا از دنیا قطع امید میکنه،دیگه چه برسه به فکر کردن به مدال طلای المپیک
    • اصل کار IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۹
      ما ایرانیا فقط جوگیریم بدون فکر حرف میزنیم.واقعیت از ذهن ما فاصله داره.با همین فکرای مردم که ایشالله میزنه ماشالله میزنه مدال های ورزشمون روز به روز داره کمتر میشه.کاش مردم ما یه مقدار سواد و فرهنگ داشتن نه مدرک
  • کشتی کرمانشاه IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۸
    با سلام یزدانی یه کشتی گیر فوق العاده است و تنها احتمال شکستش از تیلور آمریکاییه. البته تا قبل از این عمل جراحی....حسن برا کشتی با تیلور اولا استراتژی درستی نداره و در ثانی از لحاظ روحی به شدت کم میاره،.....اما کامران یه اعجوبه ای است در کشتی و تنها حریفش فقط یزدانی میتونه باشه و به جرات میگم که از پس تیلور بر میاد چراکه حسن نمیتونه در مقابل تیلور کشتی خودش رو بگیره به دلایلی که گفتم....اما امسال انتخابی قاسمپور و یزدانی خیلی دیدنیه و به شخصه معتقدم کامران انتخابی رو می بره.....آمدن کامران به ۹۷ اشتباه محضه و احتمال گرفتن مدالش صفره.....کامران کلا کشتی گیر ۸۶ کیلو هستش.....درضمن اگه یه روزی کاکس با تیلور کشتی بگیره، شک نکنید کاکس پیروزه.....یاعلی
  • رسول IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۸
    با سلام حسن یزدانی همیشه ثابت کرده که یک استثناء بوده درسته که تا المپیک فاصله‌ی زیادی نمانده ولی حسن داداش با یاری خدا به شرایط مطلوب می رسه چون دعای مردم پشت سر این فرزند دوست داشتنی کشور بوده و هست.
  • عبدالرحمن IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۸
    همینکه حسن آقا پاروی تشک میگذاره قلب میلیونها نفر ودعای خیرشون همراه داره خودش طلاست عزیز ونورچشم همه ماست
  • موسی سارانی IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۸
    کشتی همین هستش دیگه داداش ببین همه رو درو میکنه انشاالله که تیلور و میزنه ما بهتر از حسن نداریم
  • نامدار IR ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۹
    حسن یزدانی وهمه ورزشکاران ایران خصوصن مدال آوران در قلب ما ایرانیان جا دارند برای حسن آقا دعا میکنیم وحتمن وقطعن مدال طلای المپیک پاریس را حسن‌آقا گردن آویز خواهند کرد انشاءالله هموطنان عزیزم روحیه بدهیم وخدا ناکرده حسادت وبخل را کنار بگذاریم حسن پسر خوب و با اخلاق ایرانه اول خدا وبعد یک ایران پشت سرت هستیم و هر ورزشی یک برنده و یک بازنده دارد و ورزشکار واقعی باید برای هر دو حالت آماده باشد تیلور هم خوبه ولی هرکسی زحمت زیاد وتمرین زیاد داشته باشد حتمن پیروز میشود یاعلی
  • یک ایرانی IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۹
    اولاتاالمپیک وقت زیادی باقی نمانده باید دیدامادگی جسمانی یزدانی چطور پیش خواهد رفت بنظرمن مربی تیم ملی نباید بااحساسات میلیونی هواداران کشتی بازی کندانهم دراوردگاه المپیک فدراسیون باید جایگزین بسیارقوی وسرحالی اماده داشته باشدکه اگریزدانی به المپیک نرسیدبتواند افتخارافرینی کنددرضمن حتی اگریزدانی را هم بفرستیم در قرعه کشی اگرباتیلور یا یک عجوبه ی جدیدی همگروه شدچی بهر حال همیشه المپیکو اتفاقاتش
  • Dr mmv IR ۰۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۹
    حسن عزیز دوستت داریم همین تمام

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما، بازی در لیگ امارات برای سردار آزمون انتخاب مناسبی است؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی