نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
خدا را شکر پرسپولیس، بیرانوند را داشت/ تیم گل‌محمدی هم می‌تواند النصر و رونالدو را ببرد
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

بهروز سلطانی پیشکسوت پرسپولیس گفت: تیم بزرگ گلر بزرگ می خواهد و از این حیث پرسپولیس شرایط خوبی دارد.

در روزی که اغلب شاگردان یحیی گل محمدی در حد و اندازه خود ظاهر نشدند، علیرضا بیرانوند بهترین بازیکن زمین شد.  دروازه بان ملی پوش پرسپولیس، که پیش از مسابقه به دلیل سرماخوردگی شرایط سختی پیدا کرده بود، هرطور بود به این دیدار رسید و تلاش می‌کرد سومین کلین‌شیت آسیایی این فصل خود را نیز ثبت کند اما در این کار موفق نبود. بیرانوند در نیمه اول یک سوپرسیو مقابل شوت سنین سبایی داشت و در نیمه دوم هم در دقیقه ۵۵ از محوطه شش قدم شوت حریف را مهار کرد. با این حال مقاومت بیرو پس از حملات متعدد حریف شکسته شد و سبایی دروازه او را فرو ریخت تا کلین‌شیت او به ثبت نرسد. او بعد از گل حریف هم واکنش‌های خوبی داشت و اجازه نداد بازی آسیایی پرسپولیس کابوس‌وارتر از این شود و یک‌تنه مقابل حملات خطرناک استقلال تاجیکستان مقاومت کرد.

بیرانوند با این نمایش به عنوان بهترین بازیکن میدان انتخاب شد. بهروز سلطانی گلر اسبق پرسپولیس در این رابطه می‌گوید: خدا را شکر که پرسپولیس علیرضا بیرانوند را درون دروازه خود داشت. تیم بزرگ گلر بزرگ می‌خواهد و از این حیث پرسپولیس شرایط خوبی دارد. البته علیرضا بیرانوند باید یک ذخیره مناسب هم داشت چرا که به طور مثال قبل بازی عنوان شد او به دلیل سرماخوردگی ممکن است نتواند تیمش را همراهی کند. اگر بیرانوند به بازی با استقلال تاجیکستان نمی‌رسید، پرسپولیس به مشکل برمی‌خورد. با این حال او نمایش بسیار خوبی ارائه داد که از او همین انتظار هم می‌رود.

او ادامه می‌دهد: از درخشش علیرضا بیرانوند که بگذریم باید به خط دفاع پرسپولیس بپردازیم. به نظر می‌رسد مصدومیت مرتضی پورعلی گنجی تأثیرمنفی روی عملکرد دفاع گذاشته باشد. پورعلی گنجی یک مدافع با تجربه و ملی پوش بود که هم با گئورگی گولسیانی و هم محمدحسین کنعانی زادگان، هماهنگی خوبی داشت. فصل گذشته نیز زوج او با گولسیانی عنوان بهترین خط دفاع لیگ را از آن پرسپولیس کرده بود. به نظر می‌رسد کنعانی زادگان و گولسیانی کمی‌به زمان نیاز دارند تا به هماهنگی فصل گذشته زوج پورعلی گنجی و گولسیانی برسند. یحیی گل محمدی هم سعی کرد تغییرات زیادی انجام دهد و حتی در مقطعی از بازی وحدت هنانوف را به مرکز خط دفاع برد. با این وجود انتظار از خط دفاعی پرسپولیس بالاست.

خدا را شکر پرسپولیس، بیرانوند را داشت/ تیم گل‌محمدی هم می‌تواند النصر و رونالدو را ببرد

پیشکسوت پرسپولیس در خصوص تیم استقلال تاجیکستان نیز تصریح می‌کند: بازی روی چمن مصنوعی واقعا سخت و دشوار است و حتی احتمال آسیب دیدگی را بالا می‌برد. پرسپولیس به بازی در چمن مصنوعی عادت نداشت درحالی که تیم استقلال تاجیکستان با این شرایط آشنا بود. این مسئله به تیم حریف کمک کرد هرچند گل اول را ما زدیم. بچه‌ها بعد از زدن گل اول اگر کمی‌با تمرکز بیشتر بازی کرده و عجله به خرج نمی‌دادند چه بسا گل دوم را هم می‌زدیم و کار به تساوی کشیده نمی‌شد. البته استقلال تاجیکستان در خانه و مقابل چشم هوادارانش بازی می‌کرد و به هر حال جو استادیوم به سودش بود. با این حال توان پرسپولیس به مراتب بالاتر از استقلال تاجیکستان است و می‌توانستیم با ۳ امتیاز زمین را ترک کنیم.

بهروز سلطانی ضمن اشاره به اهمیت دو بازی بعدی پرسپولیس مقابل الدحیل قطر و النصر عربستان، یادآور می‌شود: دو دیدار بعدی پرسپولیس بسیار حائز اهمیت است. پرسپولیس برای صعود به هر ۶ امتیاز این دو بازی نیاز دارد و توان پیروزی و شکست دادن الدحیل و النصر را دارد. پرسپولیس در خاک قطر الدحیل را شکست داد و به نظرم برابر النصر هم بیشتر مغلوب شرایط خاص آن مسابقه، غیبت تماشاگران و زمین چمن استادیوم آزادی شد. بازی بعدی برابر النصر هرچند در عربستان برگزار می‌شود اما پرسپولیس توان شکست دادن این حریف را دارد. به نظر من پرسپولیس تیم‌تر از النصر است که فقط روی تک ستاره‌هایش تمرکز دارد.

او همچنین ادامه می‌دهد: همه دیدیم نیروی هوایی عراق، الاتحاد عربستان را با کریم بنزما شکست نداد؟ این تیم بدون توجه به اسم و رسم ستاره‌های خارجی الاتحاد، این تیم عربستانی را ۲برصفر شکست داد. پرسپولیس هم می‌تواند تیم النصر و کریستیانو رونالدو را شکست دهد. این یک اتفاق خوب برای پرسپولیس و فوتبال ایران می‌تواند باشد. البته تردیدی نیست که شکست دادن النصر در عربستان کارسختی است اما ناشدنی نیست. امیدوارم این اتفاق خوب برای پرسپولیس و فوتبال ایران بیفتد.

بهروز سلطانی در خصوص دیدار حساس هفته آینده پرسپولیس برابر سپاهان در اصفهان نیز می‌گوید: این بازی بسیار سخت است اما من به آن امیدوارم. شاید خیلی‌ها بگویند سپاهان ۹ گل به آلمالیق زده و پرسپولیس مساوی کرده است اما این دلیلی برپیروزی میزبان یا شکست مهمان نیست. من فکر می‌کنم این تساوی در تاجیکستان بچه‌ها را به خود آورده و انشالله بهترین عملکرد فصل پرسپولیس را در اصفهان برابر سپاهان شاهد خواهیم بود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۷
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۶
  • علی IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۸
    اگر چمن مصنوعی بوده.پس چرا گلمحمدی بهانه آورده بوده که چرا را آب نداده بودن؟ مگر چمن مصنوعی هم آب میخواد؟
    • . IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۸
      چه لزومی داره وقتی چیزی رو نمیدونی نظر هم میدی!چمن مصنوعی رو اب نمیدن که رشد کنه اما برای نرم شدن و خشک نبودن اب پاشی میکنن.
  • حمید باقرزاده IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۸
    چرا پرسپولیس وقتی یه گل میزنه هم در دفاع بد بازی میکنه و هم در جلو بی انگیزه هستش، نعمتی و صادقی اون روز بد بودن وقتی یه بازیکن بزرگ که هم باشه خوب بازی نکنه باید تعویض بشه
  • کوروش IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۸
    پرسو خیلی بزرگ کردین به اندازه فوتسالم نیسن 😁😂😂😂😂😂😂😂🧞‍♂️
  • حامد IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۸
    دوتا دروازبان احتیاج هست چون بیرانوند نمیتونه این همه پاس به عقب را جواب بده کم اورده
  • محمدرضا IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۹
    من تاجی هستم ، اما دوست دارم پرس عرب ها رو در زمینشان در هم بکوبه ...
  • کریستیانو رونالدو IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۹
    اون بازی قبلی به اون چمن خراب امید داشتین که ببرید نشد حاجی این سری دیگه نباید این حرفا رو بزنی اینو همه میدونن با این حرفا انگیزه نمیشه گرفت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی