نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
پیش‌بازی لاتزیو - رم
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

لاتزیو و رم دو تیم پرطرفدار پایتخت ایتالیا که وضعیت چندان خوبی در جدول سری‌آ ندارند، امشب به مصاف هم خواهند رفت.

امشب از ساعت ۲۰:۳۰ اوج هیجان به پایتخت ایتالیا خواهد آمد. لاتزیو و رم دو دشمن دیرینه در دربی دلاکاپیتاله که دیداری از هفته دوازدهم سری A ایتالیا خواهد بود، به مصاف هم خواهند رفت.

لاتزیو؛ نایب‌قهرمان بیدار شو!

شروع ضعیف عقاب‌ها در فصل ۲۰۲۴-۲۰۲۳ سری A ایتالیا باعث شده حالا تیم تحت هدایت مائوریتسیو ساری در میانه جدول قرار داشته باشد. لاتزیو در ۴ هفته نخست ۳ بازی را باخت و حتی بیدار شدن از خواب هم باعث نشده به جمع بالانشینان ملحق شوند. بیانکوچلستی بعد از اکتبر خوب و ۳ پیروزی، دوباره هفته قبل شکست خورد تا با وضعیتی نه‌چندان مساعد به استقبال دربی برود. فصل قبل مقابل دشمن قدیمی دبل کردند و ساری نمی‌خواهد این فصل هم امتیازات دربی را از دست بدهد. خبر بد برای هواداران عقاب‌ها این است که بازی‌های بزرگ این فصل را تابه‌حال فقط باخته‌اند؛ ۲ بازی قبلی مقابل یوونتوس و میلان بوده و امیدوارند این اتفاق در دربی دلاکاپیتاله رخ ندهد.

رم؛ تیم خاص و عجیب

یک باور قدیمی وجود داشته که اگر می‌خواهید جام بگیرید به سراغ ژوزه مورینیو بروید! مردی با ویترین پربار افتخارات که البته حالا ۶ سالی می‌شود در مسابقات داخلی قهرمانی نداشته و تنها جامش با رُم هم در تورنمنت تازه تأسیس لیگ کنفرانس اروپا به‌دست آمده. در فصل جدید هم جالوروسی وضعیت خوبی نداشته و با بردهای هیجانی دقیقه پایانی توانسته از نیمه جدول بالا بیاید. رم حتی تا رده هجدهم هم پایین رفته بود و با ستاره‌های پرشمار مشخص نبود آقای‌خاص چه می‌کند. جالوروسی به میلان و اینتر باخته و در بازی‌های بزرگ حرفی برای گفتن نداشته. شاید با برد در دربی دلاکاپیتاله کمی تیفوسی‌های رم با مورینیو کنار بیایند. با این حال بعید نیست آقای‌خاص باز هم مجبور شود تیمی دیگر را در نیمه‌راه رها کند.

آخرین بازی
نوزدهم مارس ۲۰۲۳ در بازی برگشت فصل قبل سری A ایتالیا که پربرخورد بود و ۳ اخراجی هم داشته، لاتزیو موفق شد با یک گل مقابل رم پیروز شود. زاکانی زننده تنها گل عقاب‌ها در آن دیدار بود.

آمار بازی
۱۹۶) در طول تاریخ از ساعت ۱۹۲۹ یعنی ۹۴ سال قبل، دربی دلاکاپیتاله ۱۹۶ مرتبه برگزار شده است که لاتزیو در ۵۷ بازی پیروز بوده، رم در ۷۳ بازی برنده میدان را ترک کرده و ۶۶ بازی هم با تساوی خاتمه یافته.
۱۵۸) از بین ۱۹۶ بازی، ۱۵۸ دربی در سری A ایتالیا برگزار شده. در این دیدارها لاتزیو ۴۲ برد داشته، رم در ۵۶ بازی پیروز شده و ۶۰ بازی هم با تساوی به پایان رسیده است.
۶) در ۶ دربی آخر پایتخت ایتالیا هیچ دیداری مساوی نشده؛ لاتزیو موفق شده ۴ مرتبه رقیب همشهری را شکست دهد و رم در ۲ بازی برنده شده است. لاتزیو فصل قبل رم را دبل کرد.
۱۱) دقیقاً ۱۱ سال و یک روز قبل لاتزیو موفق شد در ۳ بازی متوالی دربی را ببرد. حالا باز هم بیانکوچلستی شانس دارد در ماه نوامبر به چنین رکوردی برسد.
۵) هیچ‌کدام از دو تیم پایتخت ایتالیا نتایجی که در سطح خودشان باشد را نگرفته‌اند. هردو تیم در ۱۱ هفته گذشته ۵ برد کسب کرده‌اند.
۵) ژوزه مورینیو کارنامه خوبی مقابل مائوریتسیو ساری نداشته. آقای خاص در ۵ دیدار مقابل این رقیب فقط یک برد داشته، در یک بازی به تساوی رسیده و ۳ بازی را هم باخته است.

مصدومان و محرومان
ماتیا زاکانی قطعاً دربی را از دست داده و احتمال دارد آدام ماروشیچ و نیکولو کاساله هم نتوانند در ترکیب لاتزیو به میدان بروند. تمی آبراهام و ماراش کومبالا مصدومان قطعی رم برای دربی دلاکاپیتاله هستند. لورنتسو پلگرینی، کریس اسمالینگ و لئوناردو اسپیناتسولا هم آسیب دیده‌اند، اما احتمال رسیدن‌شان به این دیدار وجود دارد.

ترکیب احتمالی دو تیم
لاتزیو:
پروودل، لاتساری، پاتریک، رومانیولی، ماروشیچ، گندوزی، روولا، آلبرتو، اندرسون، پدری و ایموبیله
رم: پاتریسیو، مانچینی، یورنته، اندیکا، کارسدورپ، زالفسکی، کریستانته، پاردس، عوار، دیبالا و لوکاکو
 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی